Lähettäjä: Ex-röökimuija
Päivämäärä: 12.4.25 23:53:18
Lopetin 8 kk sitten ja mulla oli myös tuo, että puhelimessa puhuminen oli ensin jotenkin hankalaa. Mutta kun sitä tupakkaa ei vaan ollut, niin nopeasti oppi puhumaan niin, että vaan istuskeli sohvalla.
Ja mä kyllä tajuan, mitä Militantti tarkoittaa! Meillä on koira ja yleensä aina on niin, että minä huolehdin aamu- ja mies iltalenkin. Tölkin lopettamisen jälkeen olen paljon useammin vienyt koiran illalla lenkille just sen takia, että muuten voisi tosiaan mennä jopa 15 tuntia putkeen sisätiloissa.
Muutama vinkki lopettamiseen:
- lataa joku sovellus, joka konkreettisesti näyttää lopettamisen hyödyt päivä päivältä
- siirrä säästöön ne rahat, mitkä meni ennen röökiin. Mä siirrän kerran viikossa, mut jos olet kova polttamaan, niin siirrä vaikka joka päivä!
- ÄLÄ missään nimessä jätä kotiin mitään "hätävararöökejä". Et sä niitä enää tarvi, sä olet lopettanut polttamisen. Jos tulee joku stressaava tilanne tms, mitä olisit ennen hoitanut menemällä tupakalle, niin muista, että maailmassa on miljoonia ihmisiä, jotka handlaa vaikeat tilanteet ilman tupakkaa
- jos käytät jotain korvaustuotteita, niin vältä käyttämästä niitä aina jossain tietyssä tilanteessa, vaan käytä vasta, kun on oikeasti viekkarit päällä. Lopetettiin kaverin kans samaan aikaan ja hän koukuttui korvaustuotteisiin. Käyttää niitä samoissa tilanteissa kuin ennen löytyi tupakkaa, eli esimerkiksi töihin mennessä ja sieltä lähtiessä ja ruoan jälkeen. Mä käytin vain, kun oikeasti oli pahat viekkarit ja lopetin niidenkin käytön ihan parissa viikossa
Tsemppiä lopettamiseen! =)
|