Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kelpaamattomuuden kokemus

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.4.25 22:49:01

Vitsit kuinka elää vahvana kaikessa. Onneksi havahduin itse tähän. Tunne siitä kuinka on väärönlainen kaikessa ja kaikille, on vaikuttanut kaikkeen koko elämän. Seurauksena jatkuva hätä, uupumus, entistä kovempaa yrittäminen ja huonot parisuhteet. Arvottomuus ja arvostamattomuus työssä ja harrastuksissa. Kukaan ei arvosta. En vaan tiedä miten tästä nyt pääsisi kuivin jaloin eteenpäin?

Re: Kelpaamattomuuden kokemus

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   11.4.25 23:01:58

Terapia auttaa tässä, mutta itsenäisestikin voi tehdä työtä. Eniten minua on auttanut kun olen ymmärtänyt ongelmieni juuret: milloin ja miten ja miksi ne syntyivät, miten ne ovat elämäni varrella oireilleet jne. Sitten olen pohdiskellut lasta joka koki kuten koin ja tuntenut surua ja myötätuntoa, mikä on ollut todella parantavaa. Sitten olen antanut sitä myös teinille joka koki niin, ja nuorelle aikuiselle, ja niin edelleen kunnes pääsen nykyhetkeen.

Lähettäjä: Joojoo 
Päivämäärä:   11.4.25 23:02:05

Ala arvostamaan itse itseäsi. Lopeta suorittaminen. Elä itsellesi. Lopeta muiden miellyttäminen tai sen yrittäminen. Välitä enemmän itsestäsi ja lopeta välittämästä muiden mielipiteistä, ainakaan niin paljoa.
Kysy itseltäsi mihin tarvitset toisten arvostusta tai arvostelua.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   11.4.25 23:10:03

Kova yrittäminen vaikuttaa muiden mielestä usein vastenmieliseltä

Päivämäärä:   12.4.25 15:44:50

Terapia varmaan auttaisi, mut ei ole rahaa siihen

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   12.4.25 23:08:17

Jos et arvosta itseäsi ja kelpaa itsellesi,niin miksi kelpaisit muille?

Lähettäjä: Aina ulkopuolinen 
Päivämäärä:   13.4.25 00:12:28

Hei, kohtalotoveri täällä! Vinkkinä, että jos ei ole varaa terapiaan, niin tutustu kirkon perhetyöhön. Ei tarvitse kuulua kirkkoon ja heillä on ammattitaitoisia terapeutteja. Itse olen sieltä saanut ihan korvaamatonta apua. Toipumisprosessi kaikesta on kesken, mutta alan ymmärtää syitä kelpaamattomuuden kokemukselle. Olen kokenut masennukset ja burnoutit..ei näin jaksa loputtomiin. Tsemppiä sinulle!

Päivämäärä:   13.4.25 08:05:22

Toi on nimenomaan kokemus. Mäkin tunnen tavallaan aina, että en kelpaa ja olenkin saanut paljon arvostelua osakseni. Nykyään tajuan, että puurran vimmatusti, mutta en oikeasti tiedä yhtään, mitä muut minusta ajattelevat. Saatan jopa vaikuttaa ylisuorittajalta.

Lähettäjä: pox 
Päivämäärä:   13.4.25 09:20:19

Ehkä avain ratkaisuun voisi olla selvittää mistä tuo tunne pohjimmiltaan kumpuaa, mikä on sen sinulle synnyttänyt. Ja sitä kautta löytäisit reitin ulos moisesta ikävästä tunnesokkelosta.

Lähettäjä: ' 
Päivämäärä:   13.4.25 09:22:58

"Ala arvostamaan itse itseäsi. Lopeta suorittaminen. Elä itsellesi. Lopeta muiden miellyttäminen tai sen yrittäminen. Välitä enemmän itsestäsi ja lopeta välittämästä muiden mielipiteistä, ainakaan niin paljoa.
Kysy itseltäsi mihin tarvitset toisten arvostusta tai arvostelua."

Tämä!!!

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   13.4.25 11:32:11

Minä en kelpaa kenellekään mutta aivan sama, olen arvokas juuri tällaisena ja mulla on oikein kiva elämä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.