Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Raskaana, ei seksiä 5 kuukauteen

Lähettäjä: :( 
Päivämäärä:   11.4.25 20:24:15

Olen raskaana viidennellä kuulla. Vähitellen seksi alkoi vähentyä jo ennen raskautta, mutta oli sitä sentään kerta pari kuukaudessa. Nyt raskauden aikana en ole saanut mieheltä seksiä viiteen kuukauteen. Minua himottaa aivan hirveästi, mutta mies ei lämpene. Aina väsyttää, ei jaksa, ei ehdi ja on työstressi. Jaksaa silti touhuta omia juttujaan ja tehdä hänelle mielekkäitä asioita. Harmittaa ihan vietävästi, kun aloitteista huolimatta tulen torjutuksi.

Re: Raskaana, ei seksiä 5 kuukauteen

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   11.4.25 20:30:31

Tervetuloa kerhoon. Meillä lapsi 2-vuotias ja seksiä ollut miehen kanssa viimeksi silloin, kun lapsi laitettiin alulle. Kärsin suunnattomasti, mutta miehellä ei ole haluja.

Päivämäärä:   11.4.25 20:35:29

No: voi hyvänen aika! Kuulostaa aivan kamalalta tilanteelta. :( Pahoin pelkään, että itsellä sama edessä. Mies on niin kertakaikkisen väsynyt, ettei jaksa mitään. Uppoutuu istumaan tietokoneella kaikki illat, koska ei jaksa tehdä väsymyksen takia mitään tai on niin kiireinen. En tiedä enää ulospääsyä tilanteesta.

Lähettäjä: Niin no 
Päivämäärä:   11.4.25 20:45:14

Terve heteromies haluaa seksiä eli mies lääkäriin, ja jos ei suostu, niin on todennäköisesti kaapissa.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   11.4.25 20:47:33

" voi hyvänen aika! Kuulostaa aivan kamalalta tilanteelta. :( Pahoin pelkään, että itsellä sama edessä. Mies on niin kertakaikkisen väsynyt, ettei jaksa mitään. Uppoutuu istumaan tietokoneella kaikki illat, koska ei jaksa tehdä väsymyksen takia mitään tai on niin kiireinen."

Toivottavasti et hankkiudu raskaaksi, mies kuntoon ensin !

Ja hoitakaa niitä miehiänne ! Puhukaa ! Jos ei näin isoista asioista ja toisen väsymyksestä tai innottomuudesta saa keskustelua ja yhdessä asian ratkaisemista aikaiseksi niin eipä lupaa hyvää lapsenkaan kanssa.. ymmärrän että hirvittää, ei tule kestämään tuollaiset suhteet ja lapsenkin kanssa asioiden hoitaminen voi olla sitten jo. noh.

Miehiä kyllä myös voi ahdistaa ne raskaudet eivätkä osaa pukea sanoiksi ettei loukkaa. Kenellä muuttunut ulkonäkö, kenellä se pelko että "tökkii vauvaa". On niitäkin ketkä himoitsevat raskaana olevia vaimojaan ! Mutta yrittäkää silti puhua, voit ottaa vaikka itse esille, että viekö halut se raskaus.. väsymys tai työstressi tai muut sellaiset täytyy sitten taas hoitaa kuntoon ja ennen kuin vauva on teitä valvottamassa !

Päivämäärä:   11.4.25 20:58:57

Miehellä oli joskus vuosia sitten verikokeissa testosteronitasot hyvin matalat. En tiedä tekikö mitään asian korjatakseen tai kävikö uudelleen verikokeissa. Olen nytkin yrittänyt niistä puhua, mutta suuttuu tai sivuuttaa aiheen. Selvästi osuu todella arkaan paikkaan. Mutta on tässä nyt jotain muutakin taustalla. Juttelee ihan noemaalisti ja on ystävällinen, mutta seksiä ei tule eikä tipu. Jos teen selkeän aloitteen, niin hymähtää ja sanoo että no lopetas nyt, tai että ei jaksa, tai että on joku tärkeä asia hoidettavana (joka yleensä on vain istumista tietokoneella/ pelaamista.

Vinkkejä todellakin kaipaisin. Pitkä parisuhde takana, mutta suhteessa on ollut todella hyvää ja aktiivista seksiä. Kokeilunhaluisiakin olemme olleet. Nyt tuntuu, että umpikuja on edessä.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   11.4.25 21:09:54

"Toivottavasti et hankkiudu raskaaksi, mies kuntoon ensin !"

Vaikeatahan tuo voi olla raskaaksi tulla, jos seksiä ei ole....

Lähettäjä: Niin.. 
Päivämäärä:   11.4.25 23:05:58

Meillä oli seksiä kun esikoinen sai alkunsa, sitten olikin seuraavan kerran reilu 2v kuluttua esikoisen syntymästä, sattui nro 2 saamaan siinä alkunsa. No nyt se nro 2 on 1,5v ja eipä ole miestä kiinnostanut.. sitä aina vingutaan että naiset panttaa. Onneksi itse en niin ole kärsinyt, koska esikoisen jälkeen olin todella voimakkaasti väsynyt pitkään, kunnes löytyi syykin ja se hoidettiin, sitten nro 2 kun sai alkunsa, olin tosi huonovointinen jne. Joten ei kyllä ollut seksi mielessä. Toki läheisyyttä olisi saanut olla... muttei sitäkään ole ollut. Ja ei, en ole muuttunut ulkonäöltäni tai luonteeltani, olen edelleen sama nainen, hoikka ja järkevä.

Lähettäjä: niin 
Päivämäärä:   11.4.25 23:14:18

Muistakaa, että miehillänne ei ole minkäänlaista velvollisuutta antaa teille seksiä.

Tämä on ollut hötölän konsensus tähän asti, eikä se voi tuuliviirin lailla muuttua sukupuolen mukana.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   11.4.25 23:14:59

No meillä taas toisinpäin. Mies vonkuu jatkuvasti ja minua ei kiinnosta. Tai kiinnostaisi, mutta se sattuu. Tunne on kuin puukoilla varustetttua vesimelonia tungettais toosaan.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   11.4.25 23:25:19

Kysy eikö kiinnosta laittaa suhdetta haittaavaa asiaa kuntoon. Sanot että joko menee lääkäriin ja alkaa keskustella asioista, tai sutten eroatte. Ei ole jörkeä hukata elämäänsä jonkun aseksuaalipaskiaisen kanssa. On todella typerää pihdata suhteessa. Pitää kertoa jos ei kiinnosta ja sitten yhdessä voi katsoa jatketaanko yhdessä ja jos niin miten eli onko sitten avoin suhde.

Oikeus olla panematta mutta ei oikeutta olla puhumatta asiasta jos muuttaa mielensä noin keskeisestä asiasta.

Moni frigidi ikävä kyllä roikkuu parisuhteessa pilaten kumppaninsa koko elämän.

Lähettäjä: bees & honey 
Päivämäärä:   12.4.25 00:22:57

Tulin vain katsomaan että miten voi olla raskaana vaikkei ole harrastanut seksiä 5 kuukauteen. Vessan renkaastako?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   12.4.25 01:19:41

nyt kiireesti aloittaja se mies mukaan neuvolaan ja sitä kautta parisuhdeneuvontaan!

Sit ihmetellään kun pisatulokset tippuu.. ne tippuu, koska perheissä ei enää ole sääntöjä ja rajoja.

Päivämäärä:   12.4.25 06:59:40

Jos seksi oli vähentynyt niinkin vähään kuin pariin kertaan kuukaudessa jo ennen raskautta, niin olihan se selvä merkki siitä, että mikään kovin seksuaalinen mies sinulla ei ole. Päätit silti hankkia lapsen juuri hänen kanssaan.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.4.25 07:13:34

Jos ei hoidata kuntoon erekriohäiriötä, masennusta, yhdyntäkipuja aiheuttavaa asiaa tmv niin ilmeisesti ei ole kiinnostunut suhteesta eikä kumppanin hyvinvoinnista myöskään. Tämä tulokulma keskusteluun luo joskus ahaa-elämyksiä näille "oman elämänsä pikkuvauvoille", heistä osa saattaa tajuta että suhteessa on myös vastuuta eikä vain oikeuksia. Näistä osa yrittää tehdä asialle jotain ja osa jopa onnistuu. Ilman lapsia ei tosin maksa vaivaa edes yrittää, lapsen takia perheen koossa pitämiseksi ainakin laman yli ehkä kannattaa keskustella.

Lähettäjä: Nippeli 
Päivämäärä:   12.4.25 07:39:17

Tutulta kuulostaa , aloittaja! Just tuo että aina on huono hetki, väsyttää, stressiä ja huono olo.

Mulla meni juuri hermo ihan samaan asiaan. Pyysin miestä olemaan rehellinen noiden samojen tekosyiden sijaan, ja kun en vaan saanut mitään selitystä, ehdotin että laitetaan koko seksielämä tauolle, jotta kummaltakin poistuu suorituspaineet. Hän voi keskittyä hoitamaan väsymyksensä kuntoon ja siinä tuen, mutta passiivista valitusta kuukaudesta toiseen en enää jaksa eikä se näytä auttavan miestä itseäänkään.

Sanoin hänelle myös, että haluan jatkossa jakaa seksuaalisuuteni vain sellaisen ihmisen kanssa, jolle se on lahja eikä rasite. Tästä ajattelin pitää kiinni koko loppuelämäni.

Lähettäjä: D 
Päivämäärä:   12.4.25 08:02:21

"Sit ihmetellään kun pisatulokset tippuu.. ne tippuu, koska perheissä ei enää ole sääntöjä ja rajoja."

Tulikohan nyt ihan oikeaan paikkaan? Pitäisi olla säännöt ja rajat, että seksiä 2 kertaa viikkoon ja siitä ei lipsuta? Ja säännöllinen seksi edistää oppimista? :D

Hämmentävää, että saman viestin ensimmäinen virke kuitenkin näytti liittyvän aiheeseen.

Lähettäjä: Minttu 
Päivämäärä:   12.4.25 08:09:27

Tuttua huttua täälläkin. Raskausaikana ei todellakaan ollut seksiä eikä mitään siihen viittaavaa, sellaista vähän matkan päästä pälyilemistä. Itse en ole tehnyt aloitteita seksiin koskaan edellisen suhteen traumojen takia.
Myös vauva-aika hurahti ohi ilman minkäänlaista mielenkiintoa seksiin miehen osalta, toisaalta en itsekään sitä heti kaivannut.
Arvelin jo päätyneeni yksiin täysin vääränlaisen kumppanin kanssa, koska jos mies ei osoita haluavansa minua, kyseenalaistan itseäni ja kutistun johonkin maanrakoon.
Meillä kyse ei ollut pelkästään väsymyksestä tai masennuksesta, vaan mies käytti kaiken energiansa treenaamiseen.
Tilanne lopulta ratkesi jotenkin melkein itsestään, mies hakeutui lääkärin puheille ja homma alkoi toimimaan. Ei sillä mitään testosteronivajetta tms ollut, mutta suorituspaineita senkin edestä. Nekin korvien välissä.
Miehet on helposti sellaisia itseensä kääntyviä hankalissa tilanteissa. Omakin lähestymistapa tähän asiaan oli huutaminen ja riehuminen, uhkailu ja kiristys. Ehkä hieman rakentavampaa tapaa suosittelen muille.
Jos mies on väsymykseen ja alakuloon taipuvainen, ei tietokoneella istuskelua huonompaa itsehoitoa paljon ole.

Lähettäjä: ehehe 
Päivämäärä:   12.4.25 08:22:27

"Tulin vain katsomaan että miten voi olla raskaana vaikkei ole harrastanut seksiä 5 kuukauteen. Vessan renkaastako?"

Biologian tunnit jääneet väliin vai muuten vaan tyhmä vitsi?

Päivämäärä:   12.4.25 08:43:16

Kiitos hyvistä vastauksista.

Mies on nuorena liikkunut aktiivisesti ja ollut hyvässä kunnossa. Varhaisaikuisuudessa painoa alkoi kertyä, nyt taitaa olla jo 100 kg. Havahduin eilen ajattelemaan tilannetta ja tajusin, että mies on edellisen kerran harrastanut jotain urheilua joskus tammikuussa. Ei siis liiku enää lainkaan. Valittaa väsymystä ja stressiä, mutta töiden jälkeen (suunnittelutyötä) jatkaa koneella istumista ja pelaa. Saattaa perjantaina töiden jälkeen aloittaa koneella istumisen viideltä iltapäivällä ja tulee nukkumaan yhdeltä yöllä. Ei muka ehdi tai jatkaa urheilla, mutta aikaa ja jaksamista on istua koneella kahdeksan tuntia yhtä soittoa. Syö suhteellisen terveellisesti, mutta liikunta on aivan minimissä. Itse taas liikun todella paljon ja jaksan fyysisesti loistavasti.

Nyt todellakin, apua.

Lähettäjä: Taika 
Päivämäärä:   12.4.25 10:51:34

Valitettavasti kukaan ei voi asialle mitään paitsi miehesi. Sinä voit keskustella asiasta, mutta jos miehesi ei itse halua ratkaista tilannetta, niin eipä voi mitään. Itse en voi ymmärtää ihmistä, joka haluaa viettää elämänsä tietokoneessa, mutta se on hänen valintansa.

Päivämäärä:   12.4.25 11:42:14

"" voi hyvänen aika! Kuulostaa aivan kamalalta tilanteelta. :( Pahoin pelkään, että itsellä sama edessä. Mies on niin kertakaikkisen väsynyt, ettei jaksa mitään. Uppoutuu istumaan tietokoneella kaikki illat, koska ei jaksa tehdä väsymyksen takia mitään tai on niin kiireinen."

Toivottavasti et hankkiudu raskaaksi, mies kuntoon ensin !"

Hänhän on jo raskaana, aloittaja siis, jonka viestiä lainasit :D

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.