Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Työttömyys on ennätyslukemissa

Lähettäjä: duhanjiette 
Päivämäärä:   11.4.25 17:58:54

"Epäluottamusta siivittävät tilastot, joiden mukaan työttömien määrä lähestyy jo 300 000:n rajaa. Kokoaikaisesti lomautettujen määrä oli sekin helmikuussa yli 30 000. Näin korkealla tasolla Suomessa oltiin viimeksi vuonna 2017.

Edes koulutus ei enää suojaa työttömyydeltä. Akavan pääekonomisti Pasi Sorjonen kirjoitti viestipalvelu X:ssä, että Suomessa on nyt yli 66 400 työtöntä ja 11 800 lomautettua enemmän kuin helmikuussa 2020, juuri ennen koronakriisin puhkeamista.

”Ei ihme, että luottamus on matala, kulutus takkuaa ja asuntokauppa käy piristymisestään huolimatta aika nihkeästi.”

Petteri Orpon (kok) hallitus ei näy toimillaan saaneen käännettyä Suomen taloutta nousuun."

https://urly.fi/3OB3

- Orpon hallitus ei ole luonut työpaikkoja, Orpon hallitus ei ole alentanut velkaantumista, AINOA hyvä asia tässä kaikessa pskassa on se, että TUNNIN JUNA ELI LÄNSIRATA HANKE EI ETENE. Koska kukaan ei usko kunnissa enää siihen, että tämä pskahallitus kykenisi sitä kannattavasti rahoittamaan (eli että ei ryöstetä kansaa uuden ratahankkeen rahoittamiseksi).

Re: Työttömyys on ennätyslukemissa

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   11.4.25 18:30:41

Tyhjät tynnyrit Orpon hallituksessa kolisee.

Haluatteko vaimentaa kolinan?

Äänestäkää SDP sunnuntaina voittoon!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.4.25 18:39:04

Ja osa-aikaisesti lomautetut tuohon vielä päälle.

Lähettäjä: // 
Päivämäärä:   11.4.25 18:41:11

Sekä opiskelijat ja muut, joita ei lasketa työttömiksi työnhakijoiksi.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   11.4.25 18:43:10

Kyllä orpo tarvitsee junansa. Priorisointi ennen kaikkea.

Lähettäjä: Vadelma 
Päivämäärä:   11.4.25 19:16:04

Olen itse ensimmäistä kertaa elämässäni työtön nyt 30 vuotiaana (firma jossa olin töissä meni nurin) ja kyllähän tämä aika toivottomalta tuntuu. Ei naurata. En todellakaan haluaisi olla osa ikävää tilastoa. Olen hakenut kaikenlaista omaa korkeakoulutusta vastaavista hommista siivoojan hommiin. Ja oikeasti panostanut hakemuksiin ja tehnyt niitä valtavan määrän. Siivoojaksi olen kuulemma liian koulutettu ja oman alan hommiin hakijoita on aivan hirvittävät määrät, on ihme että olen päässyt edes muutamissa haastatteluissa pitkälle, mutta silti jäänyt aina kakkoseksi tai kolmoseksi.
Onneksi pientä toivoa on ehkä annettu siitä, että mahdollisesti voisin edes kesäksi päästä heinäpellolle traktorihommiin.

Lähettäjä: ABC 
Päivämäärä:   11.4.25 19:21:44

Pitäähän Petterille ja kavereille olla oma juna, että voi ikkunasta vilkutella työttömille

Lähettäjä: Hui 
Päivämäärä:   11.4.25 19:24:26

Lisää tulee monet yt:t on jatkuvasti käynnissä.

Lähettäjä: Juupa 
Päivämäärä:   11.4.25 19:26:40

Hallituksella on loppujen lopuksi hyvin rajallinen valikoima keinoja edistää työllisyyttä, kun nyt ei voida enää ihan surutta velaksi elää ja käynnistellä valtion toimesta erilaisia "hätäapuhankkeita". Maailmantalous ja miten ympärillämme menee on se suurin vaikuttaja. Suomi on ollut jo kauan taantumassa ja taantumassa työttömyys tuppaa lisääntymään. Tilanne ei korjaannu ennen, ennen kuin tullisekoilut loppuu, Venäjän ja Ukrainan välille saadaan tulitauko/rauha ja sitä kautta alkaa talous kasvamaan joka puolella. Sitten alkaa meidänkin tuotteille olla maailmalla kysyntää ja työllisyys kohentumaan.

Lähettäjä: Yt:t 
Päivämäärä:   11.4.25 21:07:00

Nousu- ja laskusuhdanteet vuorottelevat. Korona ja käynnissä oleva sota vievät rahaa, tälle emme voi mitään.
Nyt pitäisi tukea kaikenlaista yritystoimintaa ja investointeja.
Itse äänestän kunnallisvaaleissa Persuja ja aluevaaleissa Kokoomusta.
Olen tällä hetkellä työtön, muuta syksyllä työt jatkuvat.

Lähettäjä: jyskä 
Päivämäärä:   11.4.25 21:09:17

Marinin hallitus otti lisävelkaa 50000miljoonaa€ ja jakeli sitä aika suruttomasti!

SDP ei kykene näissä vaaleissa vaimentamaan hallitusta. Pitää odottaa eduskunta vaaleja!

Lähettäjä: Oho 
Päivämäärä:   12.4.25 01:04:40

Ois kyllä eka kerta kun demarit loisi työpaikkoja! Ainakaan yksityissektorille. Yrittäminen on pahasta, verot on hyvästä.

Lähettäjä: Tk 
Päivämäärä:   12.4.25 08:28:13

Kukaan ei tarvitse tunnin junaa. Paitsi venäjä.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   12.4.25 08:32:48

"Lähettäjä: ABC
Päivämäärä: 11.4.25 19:21:44

Pitäähän Petterille ja kavereille olla oma juna, että voi ikkunasta vilkutella työttömille"

Tämä.

Lähettäjä: h 
Päivämäärä:   12.4.25 08:35:41

Eikös täällä ole koko aika vinguttu ja naurettu köyhille, että menkää töihin??? No nyt alkaa naurajillekin "valaistua"?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.