Lähettäjä: pinjana
Päivämäärä: 11.4.25 15:46:28
Onko sinulla joku tietty asia, joka aiheuttaa ahdistusta? Onko joku pieni asia mitä voisit tehdä juuri sillä hetkellä, kun ajatukset alkaa synkkenemään, tavallaan harhauttamaan ajatuksia jo ennen kuin ahdistus yleensä alkaa puskea pintaan? Vai koetko ahdistusta enemmän ns yleisesti ja yllättäen?
Mikä olisi sellainen asia, joka saa sinut hyvälle mielelle?
Minulle ahdistusta aiheuttaa ruokailu, joten harhautan aina itseäni syömisen ajan usein samaan aikaan täyttämällä ristikoita tai selaamalla pinterestistä sisustusideoita. Ja ruokailun jälkeen usein teen hetken jotain minulle mieluista joka harhauttaa ajatuksiani, esim kotona ollessani harjaan vaikka koiraani tai jatkan vaikka työn alla olevaa ompeluprojektiani hetken, soitellaan ystäväni kanssa tms, jotain sellaista mikä pakottaa keskittymisen johonkin muuhun kuin siihen että söin äsken. Minulle nuo keinot toimivat minulla nimenomaan katkaisemaan ahdistusta jo heti alkuunsa. Jos taas ahdistus ehtii kuohahtaa pintaan isommin, niin silloin tilanne on hankalampi hallita. Minulla esim liikunta vain lietsoo tilannetta, joten se ei siinä hetkessä toimi minulla, vaikka sitä yleensä suositellaan.
|