Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Farkkumuoti

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   11.4.25 11:11:28

Pillifarkut tuli muotiin joskus 2005. Vielä 20 vuotta myöhemmin koen näyttäväni ne päällä hyvältä, vyötärö ehkä noussut hieman. Miksi farkkumuoti muuttui vuodesta 80, vuoteen 2005 hirveetä kyytiä ja ny tuntuu että kaikista yrityksistä huolimatta mikään yksi malli ei oikein vakiinnu? Vai olenko vain ihan ulkona skenestä?

Re: Farkkumuoti

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   11.4.25 11:15:46

Muoti muuttuu aina, eikä ole koskaan mitenkään vakiintunut. On sitten eri asia, onko mitään järkeä seurata sitä pakkomielteisesti.

Lähettäjä: Paskahomma 
Päivämäärä:   11.4.25 11:38:24

Siis muotihan vaihtuu sen takia, että saadaan myytyä lisää vaatteita. Nykyinen baggy-tyyli on minusta aivan kauhea.

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   11.4.25 11:41:32

Ennen (silloin 80-2000-luvulla) se muoti muuttui niin hitaasti, että jokin malli ehti vakiintua. Nyt se muuttuu niin nopeasti, että ei vakiinnu. Varsinkaan meillä milleniaaleilla, jotka aikanaan vaihdettuaan boot cuteista pillifarkkuihin ei olla osattu vaihtaa takaisin.

Tosin nyt olen jo nähnyt otsikoita pillifarkkujen paluusta ennen kuin ehdin mitään muuta alkaa käyttämäänkään.

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   11.4.25 11:58:41

"Ennen (silloin 80-2000-luvulla) se muoti muuttui niin hitaasti, että jokin malli ehti vakiintua. Nyt se muuttuu niin nopeasti, että ei vakiinnu."

Nimenomaan. Silloin ei kauppoihinkaan tullut jatkuvalla syötöllä uusia vaatteita eikä mallisto koko ajan vaihtunut. Eikä vaatteita ollut muutenkaan tapana ostaa vuosittain uusia, kun vanhatkin kestivät hyvinä. Pikamuoti on pikamuotia, sekä laadussa, hinnassa että vaihtuvuudessa.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   11.4.25 12:12:11

Ei nykyään enää ole sellaista muotia, että kaikilla pitäisi olla tietynlaiset vaatteet. Ei edes nuorisolla.

Itte vaihdoin bootcuteista pilleihin ehkä 2012 ja tässä sitä vielä ollaan :D

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.4.25 12:12:14

No onhan tuo baggy-tyyli ollut kohta jo 10 vuotta muodissa. Pillifarkkujen paluusta on puhuttu ainakin puolet tästä jaksosta.

Lähettäjä: Tollo 
Päivämäärä:   11.4.25 12:24:14

Inhosin kasarilla porkkana- ja pillifarkkuja, muuta ei silloin ollut saatavilla. 90- luvusta lähtien olen käyttänyt suoria tai leveneviä lahkeita, pillifarkkuja en päälleni suostu laittamaan, ne saa mut näyttämään kamalalta. Mut onneks nykyään kaikkee on saatavilla, oli muotia tai ei.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   11.4.25 12:40:41

Muotia yritetään saada muuttumaan mahdollisimman usein, koska se lisää kulutusta. Kauppojen puolesta muoti saisi muuttua joka sisäänostokierroksella.

Jotta farkut näyttäisivät hyvältä, pitäisi olla pitkät, solakat, suorat jalat, ja hyvä peba. Harvalla suomalaisella tätä on. Pikemminkin jos löytää itselleen farkut, jotka eivät korosta huonoja puolia, hamstraa sitten tällaisia monta paria, muuttui muoti millaiseksi tahansa.

Lähettäjä: å 
Päivämäärä:   11.4.25 12:41:05

"Varsinkaan meillä milleniaaleilla, jotka aikanaan vaihdettuaan boot cuteista pillifarkkuihin ei olla osattu vaihtaa takaisin."

Olen milleniaali, enkä vaihtanut pillifarkkuihin, vaan olen itsepintaisesti käyttänyt bootcutteja kaikki nämä vuodet. Ja käytän jatkossakin, niin kauan kuin niitä jostain vain saa. Sen jälkeen alan tekemään niitä itse.
En mene muodin mukana, vaan käytän sellaisia vaatteita mistä itse pidän ja mitkä tuntuu hyvältä päällä. Bootcutit on sellaiset.

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   11.4.25 13:28:22

Varsinkaan meillä milleniaaleilla, jotka aikanaan vaihdettuaan boot cuteista pillifarkkuihin ei olla osattu vaihtaa takaisin."

Olen milleniaali, enkä vaihtanut pillifarkkuihin, vaan olen itsepintaisesti käyttänyt bootcutteja kaikki nämä vuodet. Ja käytän jatkossakin, niin kauan kuin niitä jostain vain saa. Sen jälkeen alan tekemään niitä itse.
En mene muodin mukana, vaan käytän sellaisia vaatteita mistä itse pidän ja mitkä tuntuu hyvältä päällä. Bootcutit on sellaiset."

Mä olen taas yrittänyt ottaa uudelleen bootcutit käyttöön, mutta en vain pysty. Taisin jumittua pilleihin.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   11.4.25 14:04:28

Mä ainakin jumituin pilleihin. Sellaiset polven alta levenevät voisin jalkaani laittaa jos haluaisin larpata peruskoululaista itseäni.

Lähettäjä: Paahto 
Päivämäärä:   11.4.25 16:28:08

Mä olen aina tykännyt sellaisista farkuista, jotka ovat polvesta alaspäin suht istuvat ja reisistä vähän väljät. Niitäkin onneksi löytyy välillä.

Housujen huono laatu on kyllä kettumainen juttu. Kaikki farkut räjähtävät haarasauman vierestä viimeistään vuoden käytön jälkeen. Saahan ne korjattua, mutta jotenkin en osaa kulkea ihmisten ilmoilla haaroista paikatuissa pöksyissä.

Yläasteella halusin olla rock ja tykkäsin niiiin paljon farkuistani, jotka oli lopulta paikattu kaikkialta muualta paitsi haaroista. Voi surua, kun kasvoin niistä ulos. :(

Lähettäjä: Helmu 
Päivämäärä:   11.4.25 21:33:05

Paahto

Suosittelen miesten puolelta mike farkkuja.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   11.4.25 23:51:02

Eikö leveät ole edelleen muodissa?

Päivämäärä:   12.4.25 01:35:11

No just ne kauheet baggyt. En tykkää niistä enkä pilleistä, tykkään yksinkertaisista suorista lahkeista.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   12.4.25 02:28:37

Minä olen Gen X sukupolvea, ja siirryin pilleistä leveälahkeisiin farkkuihin, mutta en tiedä kykenisinkö bootcuteihin enää. Ne olivat jäätävän rumat ysärillä ja ovat sitä edelleen.

Lähettäjä: Yyh 
Päivämäärä:   12.4.25 06:58:00

Pillit on ihan kamalat! Miten joku voi luulla näyttävänsä hyvältä niissä?
Eivät sovi kenellekään eikä muiden kuin koon 35 kenkien kanssa. Hyi.

Lähettäjä: Maukku 
Päivämäärä:   12.4.25 08:20:47

Mulla on hyvät raamit ja pillifarkut näyttävät hyvältä päälläni.

Mistä saisi 70-luvun lahkeilla? Ei sellaisia polvesta äkkijyrkästi levenevä vaan että on prseestä ja reisistä vähän napakammat ja sitten levenevät. Ei siis ihan täysiä purjelahkeita.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   12.4.25 08:42:16

Olen milleniaali, 30 v. En omista mitään muita kuin ihonmyötäisiä farkkuja. Suoria housuja (sellasia puvunhousutyyppisiä) käytän myös, mutta en ikinä suostuisi laittamaan jalkaani leveälahkeisia farkkuja :D

"Jotta farkut näyttäisivät hyvältä, pitäisi olla pitkät, solakat, suorat jalat, ja hyvä peba. Harvalla suomalaisella tätä on."

En nyt tiedä onko se jalkojen tai persuksen malli kansalaisuudesta kiinni. Vai oliko tässä nyt taustalla se, että vaatteilla tulisi pyrkiä peittämään omia "virheitä"? Siinäkin voi kysyä, että kenen mielestä nämä ovat virheitä ja miksi.

Mielestäni kapeat farkut korkealla vyötäröllä pukevat suurinta osaa ihmisistä paljon paremmin, kuin esimerkiksi levenevät farkut matalalla vyötäröllä.

Lähettäjä: Maukku 
Päivämäärä:   12.4.25 08:52:38

Makuasioita. Jos on se hyvä peba, perusleveä lantio ja läskiä ei valu housun vyötärön päälle, niin matalampi vyötärö näyttää mielestäni tosi hyvältä. Kauheinta on korkea vyötärö, perstaskut korkealla ja se farkkujen "persvakosauma" jää tavallaan ilmaan, mutta toisaalta jos on sellua enemmän niin paremman näköinen tosiaan niin. Aikanaan Leviksissä näytti moni isompikin prse hyvältä kun farkut istuivat hyvin, koska se vakosauma upposi sen verran persvakoon.

Ehkä just se persvaon sauman istuvuus ja taskujen korkeus tekee sen.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   12.4.25 08:57:59

Teininä inhosin pillifarkkuja, mutta joskus vähän yli kaksikymppisenä ihastuin pillifarkkuihin ja sillä tiellä ollaan edelleen. Mielestäni ne näyttävät hyvältä minulla, vaikka olen tosi lyhytjalkainen. Vielä joskus 10 vuotta sitten vierastin korkeaa vyötäröä, mutta nykyään se on lähes pakollinen. En käsitä miten olen voinut edes kuvitella että housujen vyötärö, joka ei ulotu vähintään lonkkaluiden korkeudelle, olisi jotenkin hyvännäköinen :D

Lähettäjä: Harmi 
Päivämäärä:   12.4.25 09:04:41

Kun mun -80 luvun alun valkoiset made in USA 501 mahdu vyötäröltä kiinni.
Voi aina näyttää että mitä -80 luvun farkut oli, 3 kertaa paksummat kuin nykyisin ja kestää, kestää.

Lähettäjä: uuu 
Päivämäärä:   12.4.25 13:38:26

Minä olen jotenkin ihan pudonnut kyydistä. En ole tiennyt, että pillifarkut menivät muodista jo 10-20 v sitten, luulin lahkeiden väljentyneen vasta pari vuotta sitten ja olen ihan ihmeissäni, että mitä oikein on tapahtunut. Vielä 20 v sitten ihmiset käyttivät ihan ongelmitta bootcut-lahkeellisia housuja ja ne ovat vasta nyt palanneet muotiin. Tai siis noin se minun päässäni menee! :D

Minä olen koko ajan, jostain vuodesta 2010 asti käyttänyt pillifarkkuja ongelmitta, enkä ole tajunnut olevani trendeistä täysin pihalla. En ole palannut bootcut-lahkeisiin, mutta suorat kangashousut ja suorat farkut olen hankkinut tänä talvena, tosin en ole vielä osannut käyttää niitä kodin ulkopuolella, kun puen aina ne pillifarkut...

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.4.25 14:10:26

Bootcut on se alkuperäinen farkkumalli, parhaan näköinen ja klassikko. Muut on sitten muotihöpsötyksiä.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   12.4.25 14:11:50

Käytän loppuelämäni pillejä, koska teini-iästä jääny traumat märistä ja lumisista ja mutaisista farkun lahkeista.

Päivämäärä:   12.4.25 18:53:59

Pillit on ainoat oikeat.

Päivämäärä:   12.4.25 19:15:19

Mulle jäi kans traumat 80- luvun pillifarkuista. Olin ikionnellinen kun 90- luvulla lahkeet leveni enkä ole sen jälkeen pillifarkkuja halunnut edes kokeilla.

Ei ne mun mielestä ees sovi kuin tosi pitkäjalkaisille ja hoikille, mut muut pukeutukoot kuinka haluaa, bootcut on itselle kans se ainoa oikea farkkujen malli. Ikää 53 v.

Lähettäjä: Mari 
Päivämäärä:   12.4.25 19:51:44

Nuoruudessani Lewis 501 farkkumalli oli täydellinen ja ns. statusjuttu. Noihin säästettiin rahaa monta kuukautta. Ja olivat ns. paremmat farkut, kesäksi vaaleat ja talveksi musteensiniset.

Kirppikseltä löytyi vaaleansiniset, tummansinisen ja mustat (osittain harmaiksi kuluneet) ja lähtivät likaisuuden vuoksi sovittamatta mukaan.
Koneessa keittopesu ja jestas kun on hyvä farkkumalli mun pepulle.
Tällaiset ostan seuraavaksi uusinakin, kun tarvitsen.

Tykkään "only carmacova" merkin strech-pillifarkuista. lahje menee hyvin kumisaappaan varren sisään ja muuten on kuin verkkarit jalassa ja avaimille hyvät taskut, niinkuin aina farkuissa.

Lähettäjä: Gddd 
Päivämäärä:   13.4.25 08:53:32

501 oli nuoruudessani muotia ja ovat kai jälleen. Mutta mielestäni ne eivät ole koskaan näyttäneet hyvältä yhtään kenelläkään. Saavat niin miehet kuin naisetkin näyttämään reppanalta joka ei tiennyt mitä pukea päälleen.

Minulle sopii skinny-farkut. Ne vaan eivät saa olla.liian pienet kuten monilla näkee. En ole paksu ja persjalkainen joten voin käyttää vartalonmyötäisiäkin vaatteita.

Nuorena minulla oli levis 555, matala vyötärö ja bootcut-lahkeet. Tuolloin ne näyttivät hyvältä, mutta nykyään en halua käyttää matalavyötäröisiä enkä bootcutteja.

Ja baggy-vaatteet on tosiaan ihan kamalat. En ymmärrä, miksi kukaan aikuinen haluaa pukeutua hoppariksi.

Lähettäjä: huoh 
Päivämäärä:   13.4.25 14:44:08

Minäkään en ole koskaan ymmärtänyt tuon 501 suosiota. Ja mun mielestä tää nykyinen lahkeen leveys ei ole mikään bootcut vaan 70-lukua

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.