Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Jos saat toisen terveystietoja, mitä teet?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   10.4.25 23:49:41

Postaatko siitä ensin kuvan kera iltalehteen, vai kerrotko ensin edes lähettäneelle taholle asiasta?

https://www.is.fi/turun-seutu/art-2000011154136.html

Re: Jos saat toisen terveystietoja, mitä teet?

Lähettäjä: Q 
Päivämäärä:   11.4.25 00:19:21

"Todennäköisesti osastonsihteerillä on ollut useamman potilaan tulosteita lähetettävänään, ja kuolintodistus on päätynyt väärään kirjekuoreen. Näin ei tietystikään pitäisi tapahtua. Tällaista ei tapahdu usein, mutta kokonaan näiltä ei todennäköisesti pystytä välttymään, kun on kyse ihmisen tekemästä työstä, Aaltonen sanoo."

- Tämä. Kun virheitä nyt valitettavasti sattuu vaikka kirirgeillekin.

Omasta henk.koht. puolesta voin sanoa, että ei kiinnosta kyllä muiden terveysasiat pätkääkään. Palkanlaskijana ja HRssä työskentelevänä tulee käsiteltyä sairaslomatodistuksia ihan työn puolesta, ainoa mikä niissä kiinnostaa on koodi ja sairausloman pituus eli maksetaanko palkkaa ja miten kauan.

Tuollaisen lapun palauttaisin lähettäjälle.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.4.25 06:16:36

Todella asiatonta ja törkeää. Osastonsihteerillä kyse on ollut vahingosta. Tämä "Marke" ei voi sanoa omasta toiminnasta samaa. Epäeettistä ja ammattitaidotonta myös iltasanomilta.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   11.4.25 06:20:16

Silppuan, heitän roskikseen ja laitan viestiä lähettäneeseen tahoon. Ei suoraan sanottuna ole älyttömän iso asia.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   11.4.25 07:08:20

Minulle terveystietoni saanut soitti ja laittoi ne sitten minulle postitse.
Ei ollut tarvetta soittaa ip-lehteen mutta nykyään sinne soitellaan jos vaikka kompastuu tiellä. Marke (nimi muutettu) sai varttinsa julkisuudessa ja toimittaja hiukan täytettä mainosten ja kaupallisten yhteistöiden väliin.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.4.25 08:08:15

Ilmoittaisin ko henkilölle ja sitten toimittaisiin tiedot hänelle tai tuhoaisin ne. On todella inhottavaa jos henkilötunnus joutuu vääriin käsiin. Vahingot voivat olla tosi pitkäkestoiset. Jos minulle ei olisi liikaa vaivaa niin voisin ilmoittaa myös lähettävälle taholle että mokasitte ja toimititte minulle henkilön x tiedot. En ymmärrä miksi suomen uutiskynnys on näin naurettava. Voisiko iltap@ska vaikka palkata tiede toimittajan että saataisiin jotain oikeaa luettavaa.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   11.4.25 08:40:38

Olen tekemisissä vastaavien tapausten kanssa säännöllisesti. Kyllä on ihmeellistä mistä kaikesta ihmiset ottaa nokkiinsa ja, jos on kyse inhimillisestä virheestä niin se on maailmanluokan juttu, että ei saisi ikinä tapahtua. No ei saisi joo, mutta kuka ihminen ei KOSKAAN olisi virheitä tehnyt? Ei sellaista löydy. Pitäisi oikeasti ottaa ihmisten pää pois perseestä ja miettiä asiaa vähän laajemmin. Tuossakin tilanteessa itse olisin soittanut lähettäjälle, että vahingossa tullu tämmönen mukana, että poltanko vai laitetaanko takas? Ei todellakaan olisi käynyt mielessä KUVATA paperia ja olla lööppeihin yhteydessä..

Lähettäjä: (y) 
Päivämäärä:   11.4.25 09:12:26

Tuhoan dokumentin. Jos ehdin ja mukana on yhteystiedot, viestitän lähettäjälle virheellisestä lähetyksestä.

Lähettäjä: Minttu 
Päivämäärä:   11.4.25 09:14:50

Mä ottaisin ehdottomasti yhteyttä lähettäneeseen tahoon. Vastaanotto siellä voi olla vaihteleva, mutta kokisin tarpeelliseksi tiedottaa, että näin on käynyt. Omassa työssä lähettelen esimerkiksi lausuntoja potilaille, ja jos sellainen menisi väärään osoitteeseen, pitäisi myös selvittää, onko oikea henkilö saanut omansa. Mun työpaikalla on sijainen joskus sekoittanut näitä ja aika iso selvitystyö tehtiin että mitä oli kellekin lähetetty.
Olen saanut toisen henkilön sairauskertomuksen kotiin erään toimenpiteen jälkeen joskus ennen kuin olin edes työelämässä. Lähettänyt yksikkö ei pahoitellut tapahtunutta mitenkään, totesi vaan että heitä pois. Iltalehteen en tajunnut olla yhteydessä, ensi kerralla sitten!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.