Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Millainen on unelmakumppanisi?

Lähettäjä: Pessi 
Päivämäärä:   10.4.25 21:10:27

Otsikossa kysymys. Millaisia ominaisuuksia hänellä on? Saa olla sekä luonteesta että ulkonäöstä, ammatista, kiinnostuksen kohteista jne.

Kerro myös, oletko mies vai nainen. Iänkin saa mainita.

Aloitan: unelmakumppani on aktiivinen ja toimelias. En kestä mitään passattavaa sohvaperunaa. Luonteeltaan rauhallinen ja järkevä aikuinen, en jaksa tyhjästä draamailijaa tai tosi tempperamenttista tyyppiä. Omia mielipiteitä saa ja pitää olla, ja ne saa tuoda esiin, mutta niin kuin aikuiset. Ei kiukuttelemalla.

Ulkoisesti mieluummin tumma kuin vaalea, pidempi kuin minä (n. 180 cm passeli), mutta pituudella ei niinkään väliä kuitenkaan.
Kiva, jos urheilee ja muutenkin pitää huolta itsestään. Mikään atleetti ei tarvitse olla.

Ei saa olla juntti/rasisti/fasisti jne. Vaan avarakatseinen ja sivistynyt ihminen olla pitää.

Mieluiten korkeakoulutettu ja itsensä kehittämisestä kiinnostunut. Pääasia kuitenkin että työssä käyvä / ei elämäntapatyötön. Insinöörien kanssa tulen erityisen hyvin juttuun, vaikka itse olen humanisti.

....ja sitten kun se oikea tyyppi astuu kuvaan, ei näillä ole (varsinkaan yksittäisenä asiana) enää mitään väliä :D

Re: Millainen on unelmakumppanisi?

Päivämäärä:   10.4.25 21:11:35

Ai niin, itse olen nainen 30 v.

Lähettäjä: luumu 
Päivämäärä:   10.4.25 23:37:03

Rikas. Se riittää. Siis oikeesti rikas, ei mikään "varakas". Tässä iässä 54v ymmärrän että taloudellinen turvallisuus menee kaiken edelle. Nuorempana oli jotain hömppö romanttisia ajatuksia. On mulla ihan ok mies, mutta kun mietin miten vois elää ja mitä kaikkea vois tehdä jos olis paljon rahaa.
Nuorena asuin ulkomailla ja mulla oli pari tosi rikasta ihailijaa, minä tyhmä en vaan ymmärtänyt asioita silloin.

Lähettäjä: Mimma 
Päivämäärä:   11.4.25 01:51:39

Mä tykkäisin sellaisesta tavallisesta mutkattomasta tyypistä, joka tulee ihmisten kanssa toimeen ja on tasapainoinen ja luottaa itseensä. Haluaa tehdä asioita yhdessä, mutta antaa tilaa. Viihtyy kotona, myös omassa. Harrastaa jotain, mutta ei koko ajan. Hyvät käytöstavat, ei piereskele vieressä, ei maiskuta eikä metelöi. Ei kuorsaa, nukkuu hyvin, ei häiriinny toisen valvomisesta. Ei tyrmää ajatusta omista makuuhuoneissa. Osaava ja älykäs, ei välttämättä koulutuksensa takia. Arvostaa vanhempiaan ja minua sellaisena kun olen. Tulee omillaan toimeen, ei ole pihi ei hamstraaja eikä juoppo. Ei ADHD tyyppinen. Ei yliromanttinen. Pitää lapsista ja koirista. Tykkää puuhastella pihalla ja liikkua luonnossa Auttaa pyytämättä. Perussiisti. Ei hölvää itseään voimakkailla hajusteilla. Luotettava. Puhuu ja pussaa, ei ole äänessä koko ajan, ottaa syliin. Pystyy muuttamaan mielipiteitään. Ei puhu ihmisistä pahaa. Keskikokoinen, mieluummin tukeva ja vahvarakenteinen kuin liian laiha. Osaa laittaa ruokaa. Ymmärtää hyviä vitsejä. Osaa keskustella. Ei pidä mykkäkoulua ja draamaile. Hoitaa asiansa. Kiltti.

Mitä muuta voisi hieman alle kuusikymppinen nainen vaatia.

Lähettäjä: Jone O 
Päivämäärä:   11.4.25 01:56:17

Kiva, rehellinen, nätti/söpö, rehellinen, hoikka, feminiininen tuoksultaan ja jos valita sais, niin ehkä lyhyt ja kapealanteinen. Eikä noilla viimeisillä nyt kyllä ees oo niin väliä. Ei liian vanha. Tykkään kyllä esim. tummatukkaisistakin, mutta vaaleita ollu enemmän. Vaan eipä silläkään niin väliä.

Lähettäjä: Cinnamon 
Päivämäärä:   11.4.25 03:42:07

Olen siinä onnellisessa asemassa, että unelmakumppani löytyy jo viereltä :)
Rakastava (ja myös näyttää sen arjessa), keskusteleva, huumorintajuinen, turvallinen ja arvomme kohtaavat. Ja omaan makuuni tietenkin maailman komein, eli syvän ruskeat silmät ja mustat hiukset, pidempi kuin minä ja keholtaan vahva mutta ei överin treenattu. Tykkää ulkoilusta ja viihtyy kanssani lenkeillä metsissä ja viihtyy esim mökillä näin kaupunkiasumisen vastapainoksi. Musikaalisuus iso plussa.mOmaa oman tärkeän harrastuksen ja antaa minulle tilaa harrastaa omaa intohimolajiani. Ei halua lapsia.
Ja kyseessä siis mieheni. Itse olen 30 vuotias nainen.

Lähettäjä: Erakkorapu 
Päivämäärä:   11.4.25 05:59:57

Unelmakumppanini

Luonne:
Itsevarma, hellä, huomaavainen, älykäs, jämäkkä, hassuttelija.

Aktiivisuus:
Liikunnallinen, itsestään huolta pitävä. Halukas harrastamaan minun kanssa.

Kotitöistä:
Osallistuu aktiivisesti kaikkiin kotitöihin ja lapsen hoitoon ilman, että sitä minun tarvitsee erikseen pyytää/vaatia.

Huomioi minut:
Joka päivä pienin elein, kosketuksin ja sanoin. Laittaa minun tarpeet äitinsä edelle. Pyrkii tekemään arjessa valintoja, jotka tietää miellyttävän minua.

Ammatti/varallisuus:
Omillaan toimeen tuleva. Mutta jos tienestit ovat selvästi minua isommat ja haluaa meidän elävän leveämpää elämää kuin mihin minulla olisi varaa (asuminen, huvit, matkat) niin pitää olla valmis laittamaan rahaa näihin minua enemmän eikä vaadi minua repimään jostain omaa osuuttani maksaakseni puolet.

Ulkonäkö:
Ei väliä, mutta en viehäty selvästi ylipainoisista. Toki lihominen suhteen aikana ei sammuta rakkauttani miestä kohtaan, mutta jos lihominen johtuu siitä, että aktiivisesta ihmisestä muuttuu laiska sohvaperuna, joka jättää kaikki hommat minulle ja kiukuttelee kun minä käyn urheilemassa, niin se kyllä syö tunteita.

Lähettäjä: Paskahomma 
Päivämäärä:   11.4.25 06:01:07

Luumu ei oikeasti ole oppinut mitään. Sorry.

Lähettäjä: Nti50 
Päivämäärä:   11.4.25 09:50:15

Hyvä tuo oletettavasti miehen mielipide; kunhan on nätti.

Olen tehnyt tällaisen listan nyt seurustelun aikana. On niin paljon mikä haittaa mun elämää. Olen olkut sinkku 20 vuotta ja nauttinut. Nyt tylsistyn yksin ja mies vaan söheltää...

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   11.4.25 10:00:41

Pitää olla toimelias ja käsistään kätevä. Vammautuminen tai sairaus toki voi estää nämä, ja silloin taas pitää osata asennoitua eikä jäädä vuosikausiksi marmattamaan.

Kiltti ja kohtelias.

Ei mielellään mitään teatterissakäynti- tai innokasta ruokahifistelijämiestä. Kesäteatteri ok, ja kiva on kokeilla uutta reseptiä tai ravintolaa, mutta ei mitään "yääääk mä en voi syödä kanavartaita pitää olla hienompaa".

Ei saa olla neitimäinen. En osaa sanoa, mikä tuohon olisi korrekti sana. Feminiinisyys on aivan eri juttu kuin neitimäisyys, jota en siedä mieheltä enkä naiselta.

Pitää olla rehellinen ja viihtyä maalla.

Minulla pitää olla turvallinen olo vaikka kesken riidan.

Siniset silmät on iso plussa. Nuorempana pidin ehdottomana sitä, ettei mies saa olla kalju. En tiedä mitä ajattelin silloin, luulikohan että jättäisin täydellisen miehen, jos tämä kaljuuntuisi vai mitä ihmettä :D.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   11.4.25 10:04:47

"unelmakumppani on aktiivinen ja toimelias. En kestä mitään passattavaa sohvaperunaa. Luonteeltaan rauhallinen ja järkevä aikuinen, en jaksa tyhjästä draamailijaa tai tosi tempperamenttista tyyppiä. Omia mielipiteitä saa ja pitää olla, ja ne saa tuoda esiin, mutta niin kuin aikuiset."

Tästä lähdetään ! Olen itse tosi tempperamenttinen niin tarvitsen sen rauhallisen vastakappaleen. Mutta nössö ei saa olla, koska kyllästyisin ! Itsevarmuutta ja vahvuutta siis isolla kauhalla kiitos. Ulkoinen vahvuuskin plussaa, en tykkää näistä nykyisistä "pienikätisistä" luihuista. Työpaikka ja jonkinlaisen asema siinä pitää olla, voi olla myös intohimon kautta tullut "Oma juttu", mutta jotain muuta kuin pelkkä perustyö millä ei merkitystä tai ei vaadi osaamista tai saavuttamista. Oman naisen kuuluu olla ykkönen ja se pitää osoittaa niin arjen teoilla kuin rakastavin elein, siellä punkassa myös.

Lähettäjä: Nainen30 
Päivämäärä:   11.4.25 10:34:31

Omaa silmää miellyttävä ulkonäkö.
Rauhallinen, liikunnallinen, töissä käyvä, enemmin kotona viihtyvä kuin baareissa/ulkona "viihteellä" ramppaava, tykkää läheisyydestä ja hellyydestä, omatoiminen ja aktiivinen.
On myös oma elämä ja ystävät mutta panostaa silti yhteiseen aikaan.

Pidempi kuin minä on positiivinen lisä :)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.4.25 10:38:59

Keskustelutaitoinen, empaattinen, utelias elämää kohtaan, silmää miellyttävä (ennemmin tumma kuin vaalea), itsestään huolta pitävä ja huumorintajuinen, eläin- ja lapsirakas. Yhden olen tavannut.

Lähettäjä: ??? 
Päivämäärä:   11.4.25 10:44:15

Varakas, osaa käyttää työkaluja, pitää hevosista, sosiaalinen, omistaa kesämökin ja soutuvenettä isomman veneen.

Päivämäärä:   11.4.25 10:47:06

Viivan mielestäkö kaikki rasismia ja/tai fasismia vastustavat ovat mamupatjoja :D

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.4.25 10:53:58

Valkoihoinen, keski-ikäinen, sivistynyt, suomenruotsalainen keski-ikäinen heteromies. Omillaan asuva, itsestään huolehtiva ja hyvin toimeentuleva. Terve päästään ja kropastaan, omaa korkean libidon ja on hyvä sängyssä. Sekaruokainen eikä sylje lasiin, ottaa kuitenkin kohtuudella. Bensalenkkari, eläinrakas, kätevä käsistään eli pienet rempat ja pihahommat onnistuu. Hyvä kokki. Upseeri ja herrasmies. Kiero huumorintaju niin kuin itselläkin, empaattinen ja kunnioittaa naistaan aina ja kaikissa tilanteissa. Kannustava ja hyväntahtoinen.

Mun beibe on tällainen<3

Lähettäjä: Ü 
Päivämäärä:   11.4.25 13:40:33

Sellainen kuin antti holma - mutta hetero.

Lähettäjä: mies 
Päivämäärä:   11.4.25 15:14:50

-Suht samanikäinen tai vanhempi.
-Samoja kiinnostuksen kohteita mutta myös joitain omia, kaikkea ei tarvitse kaksin aina tehdä.
-Ei takertuva, erossa ollessa ei tule joka päivä viestiä missä menet ja miten menee. Itse kun olen mallia jos mitään ei kuulu niin kaikki on aika hyvin.
-Viihtyy myös työvaatteet päällä ja työkalut kädessä tarvittaessa, kaikkia projekteja kiva toteuttaa yhdessä.
-Raha-asiat sen verran OK ettei ole ulosottovirasto ja perintätoimistot perässä. Rikas ei tarvitse olla.
-Ei peli- ja päihdeongelmaa.
-Ei elämänkoululainen ja salaliittoteoreetikko.

Mies 36v

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   11.4.25 15:49:46

Luumu: tuossa iässä luulisi jo oppineen olemaan omavarainen taloudellisesti ja hankkimaan itselleen toivotunlaisen elintason ihan omilla resursseilla!

Minun unelmakumppanini olisi ekstrovertti ja hyvä keskustelija, tykkäisi fyysisestä läheisyydestä muutenkin kuin seksin muodossa, tykkäisi matkustelusta, korkeakoulutettu (mieluiten yliopisto, amk-koulutetuillakin tuntuu ottavan koville, jos nainen on korkeammin koulutettu, ja ylipäätään pitää yrittää päteä koko ajan), aktiivinen jolla on omia harrastuksia, mielellään myös joku liikuntaharrastus, normaalipainoinen, tupakoimaton, alkoholia kohtuudella, ei persu, tykkää asua kaupungissa kerrostalossa, tykkää koirista.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   11.4.25 16:17:52

Ulkoisesti miehekäs, pitkät tummat hiukset, siisti parta tai ei partaa ollenkaan, mielellään tatuointeja, melko lihaksikas.

Henkisesti miehen pitää olla turvallinen, luotettava, sitoutunut minuun, avoin, ymmärtäväinen, tykkää kissoista, metallimusiikista, osaa laittaa ruokaa, välittävä.

Lähettäjä: Hah 
Päivämäärä:   11.4.25 17:16:29

Mulla on sellainen. Hän vetää kanssani yhtä köyttä,vaikka hänellä on omat mielipiteensä, eikä olla kaikesta samaa mieltä. Kuitenkin meillä on samat arvot. Hän on rauhallinen ihminen, tykkää eläimistä mutta hänellä on omat harrastuksensa. Hän luottaa minuun ja arvostaa ammattitaitoani kuten minäkin luotan häneen ja arvostan hänen taitojaan. Meillä on eromme, mutta ne eivät sodi luottamusta, arvopohjaa tai yhteiselämäämme vastaan. Hän on puolisoni <3

Lähettäjä: Luumu 
Päivämäärä:   11.4.25 17:55:22

"Luumu: tuossa iässä luulisi jo oppineen olemaan omavarainen taloudellisesti ja hankkimaan itselleen toivotunlaisen elintason ihan omilla resursseilla!"

No vaikka hyvin toimeentuleva ja taloudellisesti omavarainen olenkin, en sitten vissiin riittävän resurssikas että olisin miljardööri. Siksi olisi pitänyt älytä naida sellainen.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   11.4.25 17:57:52

Minkä ikäinen olet, Jone O, ja missäpäin asut?
Ja miten kuvailisit itseäsi? Koska minä osun toivelistaasi melko hyvin. ;)

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.