Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Verkkopankki ei hyväksy viitenumeroa?

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   10.4.25 20:00:39

Argh, ärsyttää.

Olen kaksi päivää yrittänyt maksaa erään yrittäjän laskua, mutta verkkopankki herjaa että tarkista viitenumero. Minulla oli saman yrittäjän laskun kanssa ongelmia myös vuosi sitten, mutta koska tässä välissä sain yhden laskun maksettua ilman ongelmia niin en muistanut sanoa hänelle että onko ongelma hänen laskussa vai minun verkkopankissa. Vuosi sitten sain laskun lopulta maksettua kun tarpeeksi monesti eräpäivänä yritin.

Juu, aion huomenna olla yrittäjään yhteydessä että mitä tehdään, mutta osaako joku viisas sanoa mikä voi olla syynä ettei viite toimi? Pitääkö yrittäjän/hänen laskutuspalvelunsa jotenkin merkata viitteet johonkin pankkijärjestelmään? Ikinä, milloinkaan ei ole minkään muun laskun kanssa ollut samaa ongelmaa joten luulen että tämä nyt on joku yrittäjän puolelta oleva moka.

Re: Verkkopankki ei hyväksy viitenumeroa?

Lähettäjä: Joku 
Päivämäärä:   10.4.25 20:03:45

Älä laita viitettä vaan kirjoita viesti viestikenttään. Siis jos haluat saada laskun maksettua.

Päivämäärä:   10.4.25 20:11:09

Joo tiedän että onnistuu noin, mutta yleensä yrittäjät korostavat että pitää maksaa viitteellä niin en tiedä viitsinkö kysymättä maksaa ilman viitettä. Lasku tulee laskutuspalvelun kautta, niin sössiikö laskutuspalvelu noiden viitteiden kanssa vai missä lie mättää.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.4.25 20:27:27

No siinä viitenumerossa on vain virhe jolloin tarkistenumero ei täsmää eikä verkkopankki hyväksy numeroa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   10.4.25 20:29:54

Eikö kaikki viitteet noudata jotain tiettyä formaattia?

Lähettäjä: MiiMai 
Päivämäärä:   10.4.25 21:05:31

Netissä on viitenumerolaskureita, joilla voi luoda viitenumeroita. Viitenumeron viimeinen numero muodostuu muiden numeroiden perusteella. Voit tarkistaa laskurilla, onko laskulle luotu oikeappisesti viitenumero vai onko yritys vaan heittänyt sen päästä (jolloin viitenumero ei kelpaa, jos tarkistusnumero on väärin).

Päivämäärä:   10.4.25 21:16:30

No sanokaapas miksi viime keväänä sain lopulta laskun maksettua kun tarpeeksi monesti yritin? Ja ihan sama viitenumero oli koko ajan millä yritin. Ja nyt muistinkin että viime keväänä minulla oli tältä samalta yrittäjältä kaksi laskua jotka sain samalla tavalla sitkeästi yrittämällä maksettua. Eli viite alkoikin jossakin vaiheessa toimia.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   10.4.25 21:46:34

Viitenunero virheellinen.. laita tiedonantokohtaan laskun nunero yms ja jätä viitenunero pois.

Lähettäjä: RF 
Päivämäärä:   10.4.25 22:21:41

Pitääkö viitenumeron alkuun lisätä RF? Jos yrittää maksaa ilman RF:ää, viitenumero on virheellinen. Jos laittaa RF:n, maksu menee läpi.

Jotkut yrittäjät käyttävät noita RF viitenumeroita.

Päivämäärä:   10.4.25 22:25:48

Ei ole alussa mitään kirjaimia, pelkkä numerosarja.

Lähettäjä: Chat 
Päivämäärä:   11.4.25 09:37:36

Kysy verkkopankin chatissa neuvoa. Pankki-ihminen osaa vastata siihen, miksi edellinen maksu lopulta meni läpi.

Kopioitko viitenumeron vai kirjoitatko sen itse? Kopioitaessa voi tulla ylimääräisiä välilyöntejä tms, joiden vuoksi verkkopankki herjaa väärää viitenumeroa.

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   11.4.25 09:41:52

Viite on väärin. Ei tule menemään läpi vaikka kuinka hakkaat sitä.

Jätä viite tyhjäksi ja kirjoita viestikenttään Maija Möttönen lasku nro xxxx

Laskunnumero on laskullasi ja Maija Möttönen olet sinä itse.

Ei tyhmä saisi olla.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.