Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pelkään olevani raskaana

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   9.4.25 22:59:59

Olen tehnyt säännöllisesti testejä ja ne ovat näyttäneet negatiivista. Olen tosin alkanut epäilemään, että olenko muka onnistunut mokaamaan jotain niiden tekemisessä (tuskin?). Oireet lähinnä aiheuttaneet tämän pelon. Vatsani on rentona ollessani hyvin turvonnut ja vaikuttaa siltä, että on ihan sama että mitä syön, eikä se vaikuta asiaan (olen seuraillut tätä useita viikkoja). Painoni on noussut 2-3 kiloa muutamassa kuukaudessa. Tunnen päivittäin "perhosen lepatusta" vatsassani, välillä voimakkaammin. Edelliset menkat olivat oudot ja nyt ne ovat viikon myöhässä. Pitäisikö tehdä vaan vielä joitain erilaisia testejä ja todeta, että minulle on varmaan kehittynyt joku ruoka-aineallergia ja työstressi on vaikuttanut hormonitoimintaan..?

Re: Pelkään olevani raskaana

Lähettäjä: Laura 
Päivämäärä:   9.4.25 23:06:43

Luultavasti stressi saa hormonit sekaisin. Käy lääkärissä. Voi olla, että sinulla on stressi tuon pelon takia tai se on vain yksi oire se raskauden pelko.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   9.4.25 23:10:40

Et ole mitenkään voinut mokata useaa testiä putkeen.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   9.4.25 23:14:53

Kiitos, en ollut tullut ajatelleeksi että stressi voisi aiheuttaa erilaisia pelkoja.

Lähettäjä: Ech 
Päivämäärä:   10.4.25 01:04:14

Tee nyt vielä yksi testi. Ihan alkuraskaudesta ne eivät käsittääkseni toimi kunnolla.
Sitten lääkäriin, jos et ole raskaana niin voi olla jotain muuta ongelmaa. Syöpä saattaa oireilla noin.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.4.25 10:10:30

Sulla lepattaa siellä kymmenmetrinen lapamato.

Päivämäärä:   10.4.25 10:22:03

Eiköhän se ole vaan syöpäkasvain mikä pullottaa. Huoli pois.

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   10.4.25 10:23:28

"Ihan alkuraskaudesta ne eivät käsittääkseni toimi kunnolla."

Aloittaja on pelännyt raskautta jo kaksi tai kolme kuukautta. Menkat on tulleet vaikka kerran oli vähän myöhässä. Hän ei ole raskaana.

Lähettäjä: Täti 
Päivämäärä:   10.4.25 10:25:35

On raskauksia, joissa "menkat" tulee.

Aloittaja käy lääkärissä ja lääkäri katsoo ultraäänellä mikä siellä mahassa myllää.
Todennäköisesti et ole raskaana.

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   10.4.25 10:27:14

Raskaustesti kyllä näyttää raskautta jos olisi toisella tai kolmannella kuulla. Mutta lääkäristä saa kyllä raskaustestin verikokeena jos tarvitsee.

Lähettäjä: Leevi Liivinki 
Päivämäärä:   10.4.25 11:58:03

Olet sopivasti lihava.

Lähettäjä: Tk 
Päivämäärä:   10.4.25 18:21:36

Ei tarvitse pelätä. Lapamato on just se joka lepattaa. Harmi vaan kun ei itsehoitolääkkeitä ole tuohon vaivaan.

Päivämäärä:   10.4.25 18:46:29

Mulla heittää kilo pari ees taas siitä että paljon on nestettä kehossa. Turvotus tulee jo pastan syönnistä. En usko että paino nousee 2kg raskaudessa noin lyhyessä ajassa. Mulla oudot menkat johtui polyypista. Luulin itsekkin olevani raskaana kun viikon ennen menkkoja tiputtelin ja sit olikin menkat. Tiputtelin vielä melkein viikon menkkojen jälkeenkin. Polyyppi oli.

Lähettäjä: Viia 
Päivämäärä:   10.4.25 21:01:29

Mä olen toisen kohdalla onnistunut olemaan raskaana yli 12 viikkoa ennen lääkärikäyntiä. Vasta silloin tajusin et oudosti oli vatsaa tullut ylemmäs ja istuessa sen huomasi kyllä. Mistään liikkeistä ei ollut mitään merkkiä enkä niitä tuntenut kuin muutaman viikon päästä tuosta. Menkkoja en ehtinyt kaivata kun ne oli muutenkin mitä sattuu.
Mä vahvasti epäilen että aloittajalla vaivana joku muu kuin raskaus. Ekakertalaisena sen huomasi aika selvästi vs myöhemmät raskaudet.

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   10.4.25 21:49:39

Viia: niin, sinä huomasit ensimmäisellä kerralla. Joku toinen ei.

Lähettäjä: Ääh 
Päivämäärä:   10.4.25 21:52:00

Ilma kuplii vatsassa.

Lähettäjä: D 
Päivämäärä:   10.4.25 22:16:47

Olisin voinut itse kirjoittaa tämän pari kuukautta sitten, ja itse asiassa kirjoitinkin silloin tänne. Tavallisesti kellontarkka kuukautiskierto heitteli, kuukautiset olivat oudot, muitakin oireita oli, mutta testit negaa.

En ollut raskaana, enkä tiedä mistä oireet johtuivat. Ehkä stressistä sitten minullakin. Tein useamman testin aivan vauhkona ja varmana siitä, että testeissä on joku vika.

Kuukautiset ovat kyllä yhä hieman oudot, viimeisimmät kestivät vain pari päivää (yleensä 5) ja nyt käynnissä olevat vaikuttavat loppuneen päivään nro 3.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.