Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Helppoja ja halpoja salaatti vinkkejä

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   9.4.25 12:37:18

Syön töissä yleensä salaatin lounaaksi. Itse tehtynä. Mutta laiskana ihmisenä sen pitää olla helppo ja yksinkertainen. Ja mielellään edullinen

Mulla on aika perus tämä;
Jääsalaatti, kurkku, tomaatti, paprika
Vaihtelevasti leipäjuusto, tofu, kana, oliivit, viinirypäle

Jotain ideoita mitä vois vielä kokeilla kun nämä kyllästyttää.

Re: Helppoja ja halpoja salaatti vinkkejä

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   9.4.25 12:40:46

Tölkkilinssejä, hieman lohta tai katkarapuja, herkkusieniä, sipulia

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   9.4.25 12:43:11

Kokeile parsakaalia, kukkakaalia, kananmunaa, tonnikalaa, savulohta, parsaa, pähkinöitä, kesäkurpitsaa (joko ohuena nauhana matinoituna tai paistettuna kuutiona), varsiparsakaalia, fenkolia, retiisiä, täysjyväpastaa, appelsiinia, vihreitä papuja keitettynä, edamamea, sokeriherneenpalkoja...

Kuidut sinulla jää tosi vähiin, kun käytät kasviksia, jotka ovat lähinnä vettä.

Päivämäärä:   9.4.25 12:55:33

Ei tuo sentään ole minun ainut ruoka päivässä :D

Lähettäjä: @ 
Päivämäärä:   9.4.25 13:15:01

-Tonnikalaa öljyssä purkki tai pari.
-Pussillinen pakasteherneitä
-Pussillinen pakaste herne-maissi-porkkanaa/
herne-maissi-paprikaa.
-Hyvin runsaasti tilliä, olen käyttänyt kuivattua.
- Tavallista makaronia paljon tai vähemmän.
Itse olen laittanut koko pussillisen.

Sekoita

Tee joukkoon öljy-sinappi kastike kuppiin haarukalla sekoittaen. Oon laittanut jonkun jonkun vajaa 1/2 desilitraa öljyä, reilun turnauksen
sinappia, lisännyt sokeri, mustapippuria ripauksen ja porauksen etikkaa joukkoon. Voi laittaa myös listauksen ditruunamehua. Sekoita ja lisää paljon tillisilppua joukkoon. Maista onko tarpeeksi tujus ja jos on liian mietoa lisää joko sinappia tai etikkaa tai molempia. Sokeri tuo makeutta.

Lisää salaatin joukkoon ja sekoita.

Voi syödä hetikin mutta tulee parempaa kun saa vetäytyä jääkaapissa. Oon syönyt kolme/ (neljä) päivää.

Jos et halua tehdä itse kastiketta ( minusta niin tulee parempi) niin voit käyttää ranskalaista salaatin kastiketta.

Lähettäjä: @ 
Päivämäärä:   9.4.25 13:15:55

Niin ja ei noita pakaste juttuja kuumana tonnikalan jan sekaan vaan jäähdytä ensin.

Päivämäärä:   9.4.25 13:24:37

.. , en sitä ainoaksi ruoaksi olettanutkaan, mutta kuitu pitää nälän poissa pidempään. Minulla olisi kiljuva nälkä tuon aloituksessa kuvatun annoksen jälkeen jo varsin pian, siksi ehdotin, että keskittyisit miettimään kuidun lisäämistä. :)

Lähettäjä: kops 
Päivämäärä:   9.4.25 13:32:30

Mä teen usein töihin mukaan salaatin niin, että siinä on jäävuorisalaattia, kaalia, minitomaatteja, vihreitä papuja (pakaste eli keitetty ja jäähdytetty), kurkkua, porkkanaraastetta, 1-2 kananmunaa, kanaa/ kalaa, juustokuutioita, pastaa, siemeniä ja oliiviöljyä salaatinkastikkeena. Näissä on se, että saatan kotona tehdä illalla jotain pastaruokaa ja siitä jätän ylimääräiset seuraavan päivän lounassalaatille, sama noissa vihreissä pavuissa, jotka voivat olla myös parsa- ja kukkakaaliakin. Joskus korvaan pastan eväsleivällä tai nuudeleilla. Riippuu tosi paljon mitä syön illalliseksi. Olen myös tehnyt itse perunasalaattia jämäperunoista ja sekin on tosi täyttävää tuon vihreän salaatin kanssa.

Lähettäjä: ktr 
Päivämäärä:   9.4.25 13:39:39

Perunaa keitettynä ja kuutioituna, rucola, herne, kanasuikale, feta ja Cesar kastiketta.

Lähettäjä: vanha 
Päivämäärä:   9.4.25 14:12:15

Oletko laiska vai tyhmä kun pitää olla helppoja vinkkejä?
Etkö osaa vai jaksa esim keittä munia?

Päivämäärä:   9.4.25 14:16:45

Vanha, mikä ihme sinua vaivaa? Asialliseen kysymykseen voi vastata asiallisesti. Eiköhän helppoja tarkoita tässä tapauksessa vaivattomasti valmistuvia. Joskus sitä vaan turtuu omiin tapoihinsa ja on vaikea keksiä uutta. Silloin on ihan hyvä kysyä lisäideoita.

Lähettäjä: vanha 
Päivämäärä:   9.4.25 14:40:35

Ainakaan helpolla ei saa mitään hyvää aikaiseksi tässä mailmassa
Ei ehkä halvallakaan

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   9.4.25 14:58:12

Kaaliraaste, porkkanaraaste, ananasta ja tonnikalaa. Mausta suolalla ja pippurilla, sekä Felixin perinteisellä salaatinkastikkeella.

Päivämäärä:   9.4.25 15:15:40

Kiitos, on siellä hyviä vinkkejä tullu 

Lähettäjä: Pätkis 
Päivämäärä:   9.4.25 15:44:43

Tätä teen usein. On herkullista:

Jääsalaatti, päärynä, rucola + pannulla paahdettu ruskea manteli.

Lisäksi vinegrettekastike (oliiviöljy, suola, mustapippuri , sitruunamehu ja hunaja)

Lähettäjä: sometar 
Päivämäärä:   10.4.25 07:39:49

"Mulla on aika perus tämä;
Jääsalaatti, kurkku, tomaatti, paprika
Vaihtelevasti leipäjuusto, tofu, kana, oliivit, viinirypäle"

Kalliit ainekset ja olemattomat ravintoarvot. Mutta jos tekee kevyttä työtä, on järkevää syödä vettä ettei liho.

Lähettäjä: Vaihtelu virkistää 
Päivämäärä:   10.4.25 07:55:38

Punakaalia, valkokaalia, friseesalaattia, porkkanaa raastettuna, paprikaa, kurkkua, tomaattia, avokadoa+ sitruunamehua
Ja tuohon pohjaan sitten vaikka sardiineja oliiviöljyssä tai järvikalaa purkista jos tonnikala tökkii vaikka onkin halpaa. Kala on ikävä kyllä kallista.
Broiler- tai sianlihasuikaleita/ pekonia, keitettyä kananmunaa, salaattijuustokuutioita
Sitten voi keittää pohjaksi välillä herne- maissi- paprikasekoitusta ja sekoitella siitä kiva pieni cocktail mitä nyt haluaakin laitella joukkoon.
Mulla oli viime keväänä pari viikkoa metsänistutushommissa mukana aina riisi- vihannessekoitus+ tonnikalaa. Oli nopea tehdä mukaan mutta kyllä se alkoi tökkiä siinä vikalla viikolla jo aika pahasti!

Lähettäjä: Myy 
Päivämäärä:   10.4.25 08:00:53

Jääsalaatti on tosiaan lähes pelkkää vettä. Suosittelen vaihtamaan sen juustohöylällä suikaloituun kaaliin! Ei maksa juuri mitään mutta täyttää vatsaa ihan eri tavalla ja on ravintoarvoiltaan paljon parempi. Lisäksi suikaloitua porkkanaa, kurkkua tai mitä vaan. Jos yhtään tykkää aasialaisesta makumaailmasta, suosittelen kokeilemaan mausteeksi raastettua inkivääriä ja seesaminsiemeniä. Ja proteiiniksi sitten ihan mistä tykkää, kalaa tai tofua tai muuta kasviproteiinia.

Lähettäjä: puputtaja 
Päivämäärä:   10.4.25 08:01:42

Keitettyä kananmunaa, katkarapuja tai tonnikalaa ja tuoretta sitruunaa päälle+pikkuisen majoa tai cremefraichea. On hyvää.

Teen paljon kylmiä pastasalaatteja, ne vain paranevat vanhetessaan.

-pastaa, pestoa, kasvikset ja proteiini
-pastaa, tonnikalaa, hemapa ja kermaviili

Salaatit pitää hyvin nälkää ja on ruokaisia kunhan muistaa rehujen lisäksi proteiinin ja rasvan. itsellä nyrkkisääntönä on pieni kourallinen jotain proteiinia ja hyppysellinen pähkinöitä (tai sitten rasva keltuaisista, majosta, kermaviilistä tai fetasta)

Päivämäärä:   10.4.25 09:04:31

Hei joo tuon kaalin vois kokeilla.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.