Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  "Havukka-ahon ajattelija" ihmisen luonnehdintana

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   8.4.25 20:46:34

Pari kertaa olen kuullut jonkun ihmisen sanovan kolmannesta osapuolesta että "se on semmoinen havukka-ahon ajattelija". En kuitenkaan ihan hahmota että mitä sillä tarkoitetaan, onko täällä ketään joka voisi ajatella luonnehtivansa jotakuta noin ja mitä ominaisuuksia sillä tarkoittaisi?

Tiedän kyllä Huovisen teoksen idean pääpiirteittäin ja olen tainnut joskus sen lukeakin, eli varmaan jotain taipumusta pohdiskeluun sillä ainakin tarkoitetaan. Koitin huvikseen googlailla ja en löytänyt mitään keskusteluja joissa olisi kuvattu jotain toista ihmistä, vaan pelkkiä kirjaan liittyviä tuloksia lähinnä.

Itselle tulee mieleen samankaltaisena ilmaisuna luonnonlapsi, mutta silläkin taidetaan kuvata usein sellaista tietynlaista eloisaa ja välitöntä tyyppiä, ei luonnossa viihtyvää tai sitä alituiseen pohtivaa.

Re: "Havukka-ahon ajattelija" ihmisen luonnehdintana

Lähettäjä: Bink 
Päivämäärä:   8.4.25 21:22:56

Mä olen käsittänyt sen ihmisenä, joka on pohdiskeleva eikä aina ihan tosielämässä kiinni juttuinensa, vaan pohtii kaikenlaista maailmankaikkeudesta matojen sielunelämää. Vähän pää pilvissä, ei ehkä niin käytännössä kiinni oleva. Haaveksiva ennemmin kuin toiminnan ihminen.

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   8.4.25 21:24:21

Just vähän sellainen haihattelija. Ei todellakaan mikään suuri ajattelija.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.4.25 05:24:10

Pasilan Routalempi?

Lähettäjä: Paahtis 
Päivämäärä:   9.4.25 06:24:37

Symppis, ehkä vähän sellainen taivaanrannanmaalari.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.