Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ideoita pääsiäismuna jahtiin lapselle?

Lähettäjä: Ideat loppu 
Päivämäärä:   8.4.25 17:43:51

Olen koittanut kehitellä joka vuosi lapselle erilaisen pääsiäismuna jahdin ja sitä aina odottaa. On ollut valokuva suunnistusta, escape room, piirretty kartta missä on rastit, viime vuonna laitoin heijastimet muniin ja lapsi etsi ne pimeässä ulkona taskulampun kanssa. Tämä oli vähän huono kun en tullut ajatelleeksi, että tähän aikaan vuodesta pimeää tulee aika myöhään.

Joten löytyisikö joltain jotain muita ideoita toteutukseen?

Re: Ideoita pääsiäismuna jahtiin lapselle?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.4.25 17:59:18

Minä kirjoitan aina vihje loruja, mistä munat löytyvät :D

Esim. "Minne iltaisin pääsi painat, sieltä jotain löytää taidat" tai "Missä hikiseksi tullaan, siellä suklaa kyllä voi sulaa" tai "Sadesäällä on nämä parasta olla päällä" ja näiden loruvihjeiden mukaan löytyy sitten munat. (Tyynyn alunen, sauna, kumisaapas/sadetakin huppu)

On ollut monenlaisia loruja ja vaikeustaso vähän kunkin lapsen iän mukaan. On ollut aika vaikeitakin, mutta nuo yllä olevat nyt perus esimerkkejä siitä tyylistä, jota olen käyttänyt.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   8.4.25 18:07:54

Me oltiin aina lusikanpiilotus-leikin mukaisesti. Korkeuden mukaan on joko kala, perhonen, lintu. Kylmenee-lämpenee ohjeita voi myös antaa.

Lähettäjä: vau 
Päivämäärä:   8.4.25 18:12:04

Ihanaa että tällaisia järjestetään lapsille <3

LähettäjäNN 
Päivämäärä:   8.4.25 23:17:40

Kun olin pieni niin mulle ja siskolle järjestettiin aina etsinnät vihjeloruilla. Nyt olen tehnyt samaa bonuslapsille ja omalle lapselle ja kaikki tuntuvat tykkäävän :).

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   8.4.25 23:34:13

Meillä on aina vihjeitä.
Ei runomuotoisia, mutta vihjeitä.
Mitä isommiksi lapset kasvavat, sitä vaikeampia ovat vihjeet.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.4.25 00:57:28

"Missä on voirasia?" Lapsi menee jääkaapille. Siellä suklaamuna ja lappu "3+3=?" Vastaus on kuusi, seuraava muna ja lappu on pihakuusen alla. Jne...

Itse olen toteuttanut tämän vaan halloweenina halloweenkarkeilla.

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   9.4.25 01:42:20

Minullakin tuli mieleen jokin vihje-etsintä. Joko runoilun kautta tai suoraan, tai sitten pisteen tyyliin "Missä on voirasia?" Lapsi menee jääkaapille. Siellä suklaamuna ja lappu "3+3=?" Vastaus on kuusi, seuraava muna ja lappu on pihakuusen alla. Jne...

Muistan tällaisen leikin omasta lapsuudestani ja se oli hauskaa!

Tietysti asiaan voi vaikuttaa sekin minkä ikäisistä lapsista puhutaan. On vähän eri asia järjestää etsintää kolmevuotiaalle kuin vaikka kymmenvuotiaalle.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   9.4.25 06:56:28

Miten aloittaja on tehnyt escape room -"jahdin"?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   9.4.25 06:56:49

Tai toki muutkin saavat kertoa omistaan :)

Lähettäjä: Vehnä 
Päivämäärä:   9.4.25 08:12:09

Meillä on ollut pihalla piirrettyjen kuvien perusteella. Kaivon kuva oli vanhan kaivon luona, kakka emoji oli lantalassa, kana oli kanalassa, roska-auto oli roskiksen takana tm. Ja uusi lappu oli aina edellisen luona. Nämä oli aika helppoja silloin kun lapset oli pienempiä mutta voi vaikeuttaa kun kasvavat.

Lähettäjä: Aarrekartta 
Päivämäärä:   9.4.25 10:51:33

Meillä on piirretty aarrekartta, jossa rukseja näyttämässä paikkoja. Ruksien kohdalla on kirjain ja numero, joka kertoo monesko ko. kirjain on vihjesanassa/lauseessa.

Kun kaikki kirjaimet on kerätty, niistä muodostuu vihjesana tai lause, josta käy selväksi, missä aarrearkku on. Kun arkku löytyy, siinä on numerolukko. Arkun päällä on vihje, miten kerättyjen kirjainten numerot pitää laskea, että saa numerolukon koodin. Kaikki kirjaimet pitää siis käydä etsimässä, vaikka vihjesanan/lauseen keksisikin jo aikaisemmin.

Aarteen etsinnän laajuus riippuu siitä, missä pääsiäistä vietetään: Mökillä aarrekartta on koko piha ja osa lähimetsää. Mummolassa omakotitalon piha. Kotona kerrostaloasunto.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.