Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Missä vaiheessa kerroitte raskaudesta?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.4.25 17:32:27

Heti plussaamisen jälkeen, ekan ultran jälkeen? Ja miten?

Re: Missä vaiheessa kerroitte raskaudesta?

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   8.4.25 17:38:18

Perheelle kerroin viikolla 24. Osalle ystävistä samoin. Osa ei tiennyt ollenkaan raskaudesta. Siis ne ketkä olivat säännöllisesti elämässä mukana tiesivät. Mutta muut ei. Töissä kerroin kun olin 7 kuukaudella raskaana.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   8.4.25 17:39:30

Ja iso osa sukulaisista ei tiennyt ennen kuin tuli ristiäiskutsu. Oli ihan tietoista, että en halua ylimääräistä huomiota ja haluttiin turvata rauha olla rauhassa.

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   8.4.25 17:40:44

Vaihtelevasti. Aika moni on tiennyt ennen ekaa ultraa.

Lähettäjä: Teddy 
Päivämäärä:   8.4.25 17:42:41

Eri ihmisillle eri aikaan. Esim parhaalle ystävälleni soitin ihan heti kun tein testin, perheelleni parin kuukauden jälkeen, joillekin vasta aivan ennen synnytystä jne. Minulle ei juurikaan kasvanut mahaa (en edelleenkään ymmärrä miten vauva pystyikin piiloutumaan niin hyvin, koska olen todella pienikokoinen :D), joten osalle asia tuli silloinkin yllätyksenä

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   8.4.25 18:44:50

Iskälle, vaarille ja parhaalle ystävälleni soitin heti, kun plussasin.
Mies kertoi anopille muutaman päivän päästä.
Töissä kerroin esimiehelle noin viikolla 12, ja työkavereille jossakin noin raskauden puolivälissä.

Näin ensimmäisessä raskaudessa. Toisessa samalla lailla, paitsi että töihin ei tarvinnut heti ilmoitella, kun olin hoitovapaalla kun plussasin.

Mä olen pienikokoinen, mutta silti kaikki raskauteni ovat näkyneet päälle päin todella vähän.

Lähettäjä: Selvää 
Päivämäärä:   8.4.25 18:48:36

Ei ole kummassakaan raskaudessa jäänyt kenellekään epäselväksi minun olleen raskaana, kun olin ihan alusta asti sen verran pahoinvoiva ettei oikein mikään pysynyt sisällä, kahvi ei maistunut ja olisin vain halunnut maata pimeässä.

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   8.4.25 18:49:41

Kerroin joskus rv8-9 läheisimmille: vanhemmat, isovanhemmat, hyvä kaveri. Aioin odottaa ekaa ultraa, mutta se oli vasta joulun jälkeen ja koin että helpompi viettää joulua kun kertoo.

Kavereille sitten sitä mukaa kun nähtiin ja töissä joskus rv 15.

Nyt rv24 ja kaikki oleelliset ihmiset tietää ja raskaus kyllä näkyykin todella selvästi.

En someta, joten en julkaissut mitään somepostausta aiheesta.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   8.4.25 19:00:19

Mun vanhemmille ultran jälkeen ja parille kaverille. Valmentajalle oli pakko kertoo että päästää helpommalla jos sanon. Muuten ei kerrottu kuin vasta lpv-punktion tulosten jälkeen joskus 24 viikolla lähimmille kavereille ja töissä (ei saatu tuolloin työskennellä yksin raskaana) . Eka raskaus niin ei näkyny ollenkaan kuin vasta myöhemmin.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   8.4.25 19:32:46

Molempien vanhemmille joskus muutaman kuukauden kohdalla, muille ihmisille sitten siitä eteenpäin kun kohdalle sattuivat.

Lähettäjä: Bink 
Päivämäärä:   8.4.25 19:45:37

Esikoisesta kerroimme perheelle nt-ultran jälkeen, eli viikolla 13 suunnilleen Whatsappilla (putkeen yhteinen ryhmä). Korona ja rajat kiinni, joten ei päässyt naamatusten kertomaan. Ystäville sitten hieman myöhemmin, osalle puhelimessa, osalle naamatusten. Töissä kerroin ennen kesälomille jäämistä palaverissa, vähän ennen rakenneultraa, olisko viikkoja ollut ~20.

Toisesta lapsesta plussasin toukokuun lopussa ja meille oli tulossa juhannuksena vieraita (perhettä ja ystäviä). Kerroin juhannuksena paikalla olleille, kun en jaksanut alkaa selitellä miksi en juo kuohuviinilasillista tai "piilotella" etten syö jotain tiettyjä juttuja jne. Toisen lapsen kohdalla asian omana pitäminen ei ollut ollenkaan niin tärkeää kuin esikoisen kohdalla. Tosin esikoiselle kerrottiin tulevasta vauvasta vasta joskus lokakuussa (laskettu oli tammikuun lopussa), koska odottavan aika on pitkä, eikä lapsi oikein kuitenkaan ymmärtänyt vauvan tuloa, vaikka täytti 3 kun kerrottiin. Ystäville kerroin varmaan ekan ultran jälkeen yhteisessä whatsappryhmässä. Töissä kerroin ennen rakenneultraa, en nyt tarkkaa aikaa muista.

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   8.4.25 19:54:55

Vanhemmille ja kavereille ekan ultran jälkeen, töissä rakenneultran jälkeen, Facebookissa marraskuussa kun muksu syntyi heinäkuussa :D

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.4.25 20:00:03

Yhdelle ystävälle heti plussattua. Lopuille ystäville ja perheille nt-ultran jälkeen. Töissäkin sitten joskus rv 15 jälkeen. Töihin olen halunnut kertoa aikalailla heti, kun olen ollut joka kertan ison tiimin esihenkilönä. Haluan, että työnantaja ehtii rauhassa etsiä minulle hyvän tuuraajan ja että ehdin kunnolla opettamaan hommat. Arvostan tiimiläisiäni niin paljon, etten halua heille huonosti hoisettua kapulanvaihtoa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.