Lähettäjä: Hippula
Päivämäärä: 10.4.25 09:41:27
Usko pois, ajan kanssa helpottaa kyllä ja pari vuotta tästä eteenpäin koko tilanne (ja mies) näyttää ihan erilaiselta.
Jaa, että miksikö uskoisit? No, minäkin luulin pari vuotta sitten, etten ikinä pääse yli siitä pettymyksestä, kun unelmieni mies ja kollegani ei halunnutkaan sitoutua. Oikeastaan vähän sekosin.
Surin lyhyttä tapailua kuukausia ja tuijotin varmaan viikkotolkulla YouTuben erotutorialeja (joo, sellaisiakin on). Miehen nimi hakkasi ainakin sen puoli vuotta päässäni kuin lyömäaseella hakaten, jatkuvasti, ja pyöritin samoja asioita päässäni uudestaan ja uudestaan, yrittäen keksiä missä kohti tein virheen. Ostin jonkun maksullisen palvelun joka käy läpi, onko mies palannut mahdollisesti Tinderiin.
Välillä olin niin tuskissani, että karjuin yksin autossa - en itkenyt, vaan karjuin tuskaani niin paljon kuin keuhkoista lähti. Selasin hänen vanhoja instakuviaan ja tykkäsin vahingossa parista. Hypin sänkyyn ihan kenen kanssa sattuu ja mietin, että tämä on nyt todellinen tasoni, aidolla mikropeniksellä varustettu kovasti ylipainoinen korsolainen.
Vähän myöhemmin perustin ammattiini liittyvän sometilin näyttääkseni, miten hyvin minulla menee ja miten hyvältä näytän. Sain jostain päähäni, että kyllä hän vielä kiinnostuu, jos muutun itse kiinnostavammaksi ja sporttisemmaksi.
Pikakelaus kahden vuoden päähän: olen suhteessa ihan eri miehen kanssa, joka ihastui sporttiseen olemukseeni ja hyvään draiviini. Välillä saan flirttailevia kuulumisten kyselyjä tuolta exältäni. Luen ne jos jaksan enkä useinkaan viitsi edes vastata. Siinä, missä pari vuotta sitten manifestoin vimmaisesti sitä, että hän lähettäisi edes yhden viestin, nyt reaktioni on ”ai jaa, taas tuo”.
Että jos näin pahasta erosekoamisesta voi päästä yli, niin usko kun sanon: kyllä se helpottaa! Mutta kuten yllä on sanottu, siitä se toipuminen lähtee, että pidät nyt itsestäsi ekstrahyvää huolta.
Tsemppiä!
(Niin ja minulla todettiin myöhemmin eri syystä johtuva PTSD, uupumus ja ahdistuneisuutta sekä läheisriippuvaisia käytösmalleja, mitkä pitkälti selittivät tuon obsessoinnin).
|