Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Juhlien kutsussa: ei lahjoja

Lähettäjä: kutsuttu 
Päivämäärä:   8.4.25 12:54:33

Jos kutsussa lukee: ei lahjoja, ei kukkia, niin kehtaako oikeasti mennä juhliin ilman mitään viemisiä?

Re: Juhlien kutsussa: ei lahjoja

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   8.4.25 12:55:48

Tietenkin menet ilman lahjaa. Ei lahjoja tarkoittaa ei lahjoja. Minusta on epäkohteliasta olla kunnioittamatta tällaista selkeästi ilmaistua toivetta.

Lähettäjä: classic 
Päivämäärä:   8.4.25 12:56:51

Mä otan tuon ainakin tosissani, eli menisin ilman lahjoja.

Ärsyttää jos tarkoitetaan eri asiaa kuin sanotaan.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   8.4.25 12:57:09

Kehtaa. Nolompaa on mennä lahjojen kanssa tuossa tilanteessa

Lähettäjä: kops 
Päivämäärä:   8.4.25 12:59:56

Ei lahjoja tarkoittaa että kutsuja ei halua lahjoja. Miten tuota on niin vaikeaa kunnioittaa?

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   8.4.25 13:00:59

Jos se on erikseen kutsuun laitettu, niin pyyntöä on kohteliasta noudattaa. Ymmärrän, että tuntuu tyhmältä mennä tyhjin käsin.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.4.25 13:51:43

Vie kortti, johon kirjoitat mitä henkilö sulle merkitsee ja mitä hänessä ihailet.

Lähettäjä: h 
Päivämäärä:   8.4.25 16:06:39

Onko vikaa lukutaidossa vai ymmärryksessä, kun kysyt täältä?
Voiko mitenkään selväsanaisemmin ilmaista, että tulkaa tyhjin käsin?

Lähettäjä: Sad Lisa 
Päivämäärä:   8.4.25 17:16:23

Menin kerran tuollaisiin juhliin tyhjin käsin ja olin ainoa, joka teki niin. Kutsussa sanottiin painokkaasti, että kukkia ja lahjoja ei saa tuoda, mutta toivottiin, että osallistujat maksavat etukäteen pari kymppiä kuluja varten. Minusta se oli ok ja maksoin osuuteni. Sitten juhlien jälkeen sankari vielä huomautti, että minä olin ainoa, joka ei tuonut mitään.

Lähettäjä: flora 
Päivämäärä:   8.4.25 17:45:10

Tuon selkeämmin asiaa ei voi oikein mainita, eli todellakin menet juhliin ihan vain omana itsenäsi ilman mitään lahjoja

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.4.25 17:46:04

Mä kyllä uskon kun sanotaan.

Lähettäjä: huoh 
Päivämäärä:   8.4.25 19:07:04

Jos kutsussa sanotaan että se on henkilökohtainen, niin kehtaanko kuitenkin tulla ilman puolisoa tai muuta avecia?

Jos kutsussa sanotaan että on aikuisten tilaisuus, niin kehtaanko tulla ilman koko rääkyvää pershedelmälaumaani?

Huoh.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.4.25 19:24:29

Huoh: miksi puhut puolisosta noin neutraalisti, mutta lapsista noin yököttävällä tavalla?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.4.25 21:52:33

"Huoh: miksi puhut puolisosta noin neutraalisti, mutta lapsista noin yököttävällä tavalla?"
Hänen puolisonsa on jonkun muun kasvattama, mutta lapset ovat hänen itsensä tuotoksia kaikin tavoin.

Lähettäjä: huoh 
Päivämäärä:   8.4.25 22:35:32

Ei ole puolisoa eikä lapsia.

Lähettäjä: ***** 
Päivämäärä:   9.4.25 11:08:48

Itse menen tyhjin käsin jos kutsussa noin todetaan. Inhoan sitäkin että ihmiset sanovat eri tavalla kuin tarkoittavat, joten jos tällainen henkilö oikeasti kuitenkin toivoo lahjoja, hän toivottavasti sitten oppii ensi kertaa varten ja jättää tuollaiset tekstit kutsusta pois.

Itse jos sanon tai kirjoitan että en halua lahjoja, niin todellakin tarkoitan sitä. En tarvitse mitään, jos tarvitsen niin voin käydä itse kaupasta ostamassa.

Lähettäjä. 
Päivämäärä:   9.4.25 20:19:20

Veisin onnittelukortin.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.4.25 20:39:45

"Ei ole puolisoa eikä lapsia."

Ei mikään ihme.

Lähettäjä. 
Päivämäärä:   11.4.25 09:51:44

Ymmärrän et minulle esitetty henkilökohtainen kutsu on tarkoitettu vain minulle. Ei siis koko perheelleni.
Kutsun esittäjä on mahdollisesti varannut tarjottavaa vain henkilökohtaisesti kutsumilleen ihmisille.
Myös juhlatila voi olla pieni.

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   11.4.25 13:35:33

Jos kutsussa lukee, että ei lahjoja, niin niitä ei viedä. Eri asia, jos lukee “lahjoja emme tarvitse, vaan meille on tärkeämpää että saavut paikalle. Silloin _voi_ viedä jotain, mutta ei ole pakko.

“ Menin kerran tuollaisiin juhliin tyhjin käsin ja olin ainoa, joka teki niin. Kutsussa sanottiin painokkaasti, että kukkia ja lahjoja ei saa tuoda, mutta toivottiin, että osallistujat maksavat etukäteen pari kymppiä kuluja varten. Minusta se oli ok ja maksoin osuuteni. Sitten juhlien jälkeen sankari vielä huomautti, että minä olin ainoa, joka ei tuonut mitään.”

Oisin ottanut kohteliaisuutena, olin vissiin ainut joka ymmärsi lukemansa. Jos juhlien järjestäjä ois sanonut tuon syyttelevästi, oisin kysynyt suoraan miksi kirjoitti noin, jos ei tarkoittanut sitä? Turha kiukutella, kun ihmiset tekeekuten ohjeistetaan. Mun mielestä toli myös tuo rahan ”kinuaminen” on noloa. Juhlat järkätään budjetilla johon on varaa. Jos ei ole varaa, niin sitten ei järkätä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.