Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Katupölyä vai flunssaa?

Lähettäjä: Melli 
Päivämäärä:   8.4.25 07:24:51

Perjantaista lähtien ollut kurkku varsinkin aamuisin karhea ja vähän kipeäkin ja nenä vuotaa. Tuntuu ettei tämä kuitenkaan etene kuten flunssat yleensä eli kun niissä joka päivä on erilainen, lähtee kurkkukivusta ja etenee kunnon räkäisyydeksi ja lopulta tulee yskä. Yleiskunto on väsähtänyt ja voimaton, mutta ei ole mitään lihassärkyjä eikä myöskään kuumetta. Tosin eipä ole kuumetta ollut viimeksi kuin 13-vuotiaana, ikää nyt lähemmäs 50v. Ei allergioita.

Onko muilla tällaista oirehdintaa nyt ja yhdistättekö katupölyyn vai onko jotain tämän kaltaista flunssaa nyt liikkeellä?

Re: Katupölyä vai flunssaa?

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   8.4.25 18:28:27

Mulla ihan samaa.. Muutama pvä sitten kurkkua kirveli ja oli kun raastinraudalla vedelty, kesti pari päivää jonka jälkeen pari pvää kuivaa yskää harvakseltaan.

No nyt on molemmat ed. oireet pois mutta nenä on tukkoinen..ei kuitenkaan limainen. Ei särkyä, kipua, kuumetta. Väsymys kyllä.

Itse kans oletin että tulossa "kunnon lenssu" mutta näillä kai sitten meni ohi.

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   8.4.25 18:28:59

Niin ja otin sitten tossa jo heinixiä josko siitä oireet..

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   8.4.25 19:22:47

Oletko aivan varma ettei ole allergiaa? Minä olen nelikymppinen ja olen vasta viime vuosina alkanut reagoida siitepölyyn. Minulla tosin ei ole kurkkukipua, mutta silmät punottavat ja vuotavat ja iho silmien ympärillä kirvelee ja on kosketusarka, ja koko naama turpoaa ja punottaa niin että näytän siltä kuin olisin istunut lähibaarissa kittaamassa kaljaa viimeiset kaksi viikkoa. Väsymys on tolkutonta ja päätä särkee vähän väliä. Heinixillä menee oireet ohi.

En ollut edes tiennyt että allergia voi aiheuttaa väsymystä ja päänsärkyäkin, mutta nyt tiedän... Näin pahasti en ole aiemmin oireillut.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.