Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  jos jäis työttömäksi

Lähettäjä: hoitsu 
Päivämäärä:   7.4.25 15:16:05

Aivan uupunut työhön..kannattaisko irtisanoutua ja jäädä työttömäksi. Kuulun liittoon joten karenssin jälkeen varmaan saisi jotain työttömyyskorvaustakin.

Re: jos jäis työttömäksi

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   7.4.25 15:23:28

Kannattaisi vaihtaa työpaikkaa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.4.25 15:25:12

Voisit aloittaa sairaslomalla.

Päivämäärä:   7.4.25 15:51:35

Ajattelitko kuinka kauan onnistua välttelemään työllistymistä ja uutta karenssia?

Hae sairaslomaa ja etsi uutta työpaikkaa/vähennä tunteja

Lähettäjä: Manu 
Päivämäärä:   7.4.25 15:54:33

Haet sairaslomaa, ei työttömäksi kannata jättäytyä - meitä on jo liikaa !
Tsemppiä

Päivämäärä:   7.4.25 15:57:53

no ikää on jo 59 vuotta joten saikuttaa varmaan voisi?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   7.4.25 16:06:46

Piste, ei sitä työllistymistä kuule vältellä tarvitse.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   7.4.25 16:12:09

Ei kai hoitoalla nyt sentään niin huono työllisyystilanne ole, ettei 80km säteellä löydy yhtään työpaikkaa?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   7.4.25 16:23:41

"Ei kai hoitoalla nyt sentään niin huono työllisyystilanne ole, ettei 80km säteellä löydy yhtään työpaikkaa?"

Tällä hetkellä ei ole tarjolla muuta kuin satunnaista keikkaa ja muutaman kuukauden kesätöitä.

Ja sitten tietty ne paikat missä ovi käy jatkuvasti.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   7.4.25 16:23:59

Hoitsun on tosi vaikea kyllä työttömänä keikkua.. paikkoja kun pitää kuitenkin työttömänä hakea joka kuukausi. itse irtisanoutuessa se karenssi pitää tosiaan ensin "kärsiä", liiton tuetkin on leikattu nykyään niin ettei täyttä tukea saa kuin ensimmäiset 2kk ja sitten se asteittain vähenee aina parin kk välein.. Uupuneena kannattaa siis ehdottomasti sairasloma ja sen aikana uuden, sopivamman työn tai työympäristön etsiminen ! Hoitsuillakin kun on paljon erilaisia töitä ja työpaikkoja mitä voi tehdä.. jos tuntuu ettei pidemmän päälle jaksa täysiä päiviä tms. niin menee johonkin sijaispalveluun ja ottaa vain vajaat viikkotunnit vastaan ? se voi olla jopa taloudellisesti kannattavaa, koska kiireavulle maksetaan usein paremmin kuin vakkareille.. Tuttu ainakin tekee 75-80% aikaa ja yli 3t kk palkka siten, valitsee vain mieleiset vuorot ja paikat.

Päivämäärä:   7.4.25 16:25:07

” Ja sitten tietty ne paikat missä ovi käy jatkuvasti.”

Ja työkkäriähän se ei kiinnosta, joten tällaista paikkaa on haettava ja jos paikan saa niin töihin on mentävä tai kärsittävä uusi karenssi.

Päivämäärä:   7.4.25 16:27:03

” Tuttu ainakin tekee 75-80% aikaa ja yli 3t kk palkka siten, valitsee vain mieleiset vuorot ja paikat.”

Tämähän yleensä johtuu siitä, että keikkalaisille maksetaan lomarahat palkan yhteydessä.

Lähettäjä: sh 
Päivämäärä:   7.4.25 16:54:35

Nyt ei todellakaan kannata irtisanoutua hoitoalalla etenki jos ikää on eikä nuorempienkaan. Mulle oli tyyliin tarjottimella vakituinen paikka 2023 kesällä mutten halunnut päivätöihin. Silloin oli keikkaa vaikka kuin paljon ja vakipaikkoihin tosi vähän hakijoita kun oli paljon juurikin vakituisesta työsuhteesta lähteneet ja keikkafirmoille. Mulla kävi tuuri sain vakipaikan 58 vuotiaana ns eläkeviran kun edeltäjä jäi eläkkeelle oltuaan yli kymmenen vuotta siinä. On muuten ensimmäinen vakipaikka sairaanhoitajana ja ihan omasta halusta otin vihdoin elinkautisen :-D 90-luvulla meitä nuoria ja vanhempiakin oli työttömänä sama toistu 2010 . Olin ollut pari vuotta omaishoitajana ja en pässyt edes kesätöihin entiseen työpaikkaan kas kaikki ikälisät ja olin "vasta" 45v. Työterveyten mars ja haet sairaslomaa ja todellakaan et irtisanoudu!

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   7.4.25 16:55:44

Älä ihmeessä työttömäsi jää, neljää paikkaa pitää hakea kuukaudessa ja ansiosidonnaisen kestokin on typistetty minimiin. Hae sairauslomaa ennemmin.

Lähettäjä: Make 
Päivämäärä:   7.4.25 17:09:29

Aloittajalla ikää 59 v. eli hänelle kuuluu 500 päivää ansiosidonnaista, jos on ollut vähintään 5 vuotta töissä ( viimeisen 20 vuoden aikana).

Päivämäärä:   7.4.25 17:48:09

olen ollut huono hakemaan saikkua :( olen juuri se tyyppi joka viimiseen asti esittää ylipirteää

Lähettäjä: pii 
Päivämäärä:   7.4.25 18:23:17

LähettäjäMake

Päivämäärä7.4.25 17:09:29

Aloittajalla ikää 59 v. eli hänelle kuuluu 500 päivää ansiosidonnaista, jos on ollut vähintään 5 vuotta töissä ( viimeisen 20 vuoden aikana)

Ansiopäiväraha alenee 40 työttömyyspäivän (n. 2 kk) kohdalla 20 prosenttia. 170 päivän (n. 8 kk) kohdalla ansiopäiväraha alenee 25 prosenttia alkuperäisestä ansiopäivärahasta. Tämä koskee silti myös aloittaja eli melkoista kituutusta on.

Päivämäärä:   7.4.25 18:35:39

eli saikkua vaan siihen asti että kyllästyvät ja saan lemput:)

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.