Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Karttakieli vai mikä?

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   6.4.25 23:06:20

Viime syksynä huomasin ensimmäisen kerran, että kielen keskelle, keskiviivan viereen ilmestyi sormenpään kokoinen läntti. Näytti tasaisemmalta kuin muu kieli ja netistä luinkin, että karttakielessä tietyt alueet uusiutuvat eri tahtiin. Kerrottiin myös, että alue vaihtaa paikkaa.

Minulla tuo alue on aina täsmälleen samassa paikassa. Ilmestyy ehkä kerran/2kk ja kestää maksimissaan viikon. Muun ajan kieli on normaalin tasainen.

Mitähän tämä on? Hammaslääkäriltä kysyn, mutta aikaan on vielä pitkä.

Re: Karttakieli vai mikä?

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   6.4.25 23:58:04

Jos on karttakieli, niin ei siihen hoitoa ole.
Kirvelyä "hoidetaan " sitruunalla.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.4.25 15:22:55

Mulla on karttakieli. Just tuollainen läntti, mulla yleensä jostain syystä vain yksi joka vaihtelee paikkaa.

Luulin joskus että olen allerginen hedelmille kun kirvelivät niin kauheasti suussa mutta ihmettelin miksen sitten saa muita oireita niistä. En edes tiennyt että on joku karttakieli ennen kuin hammaslääkäri mainitsi.

Outoa ettei vieläkään lääketiede tiedä mistä se johtuu. Ihmiset on sentään kuussakin käyneet.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   7.4.25 15:24:03

Mullakin on satunnaisesti samaa ja esim. tietyt hedelmät tai raa'at tomaatit voivat kirvellä, vaikka allergioita ei ole.

Nyt ei kuitenkaan ole ollut pitkään aikaan. Voiko tuo tulla ja mennä ihan miten sattuu?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.4.25 15:24:54

Alapa pitää ruokapäiväkirjaa, saatat bongata sen aiheuttajan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.