Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Jaksaisitteko miestä

Lähettäjä: Mikä mies 
Päivämäärä:   6.4.25 22:05:06

Joka aina välillä suutahtaa nollasta sataan ja lähtee sitten menemään jos on luonasi silloin?
Ja kun olette olleet pidempään yhdessä niin viikot kuluu ennenkuin hänestä kuuluu?
Vai lepyttelisittekö itse joka kerta että älä lähde, älä jätä, ei erota?
Et voisi ( etkä edes haluaisi) varoa sanomisiasi, koska et voi koskaan tietää, mistä suuttuu?

Jaksaisitteko sellaista?

Re: Jaksaisitteko miestä

Päivämäärä:   6.4.25 22:05:48

Joskus jopa äänensävysi puhelimessa voisi laukausta tuon suuttumuksen?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.4.25 22:07:12

Antaisin suuttua, enkä kyselisi perään.

Päivämäärä:   6.4.25 22:07:39

En jaksaisi. Saisi mennä menojaan.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   6.4.25 22:30:09

Olisi saanut jäädä reissulleen silloin ekalla kerralla. Normaali ihminen ei lähde ovet paukkuen ja katoa viikoiksi ja sitten kuvittele, että voi palata ihan kuin mitään ei olisi tapahtunut.

Lähettäjä: *-* 
Päivämäärä:   6.4.25 22:31:21

"Olisi saanut jäädä reissulleen silloin ekalla kerralla. Normaali ihminen ei lähde ovet paukkuen ja katoa viikoiksi ja sitten kuvittele, että voi palata ihan kuin mitään ei olisi tapahtunut."

TÄMÄ!

Lähettäjä: Ei nyt omalla 
Päivämäärä:   6.4.25 22:39:38

No, mun mies saattaa mennä varsinkin väsyneenä (tekee n.12h työvuoroja pääsääntöisesti lähtien 03.00 tai iltapäivällä) kilahtaa tuolla lailla 0-100 sekunneissa... Mutta ei kyllä "lähde menemään" kuin ehkä toiseen huoneeseen ja pyytää hetken päästä anteeksi.
En todellakaan ala lepyttelemään ja anelemaan, kun en ole mitään tehnytkään, eikä ns. tarvitsisi kotiin enää tulla jos häipyisi yhdeksi yöksikään...

Päivämäärä:   6.4.25 23:08:24

"Normaali ihminen ei lähde ovet paukkuen ja katoa viikoiksi ja sitten kuvittele, että voi palata ihan kuin mitään ei olisi tapahtunut."
Olipa hyvä muistutus, näköjään kaikkeen tottuu ja turtuu.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   6.4.25 23:38:39

Mielenkiinnosta: mistä tämä suuttuu?

Omat hermoni eivät kestäisi tuollaista mitenkään.

Lähettäjä: mies 
Päivämäärä:   6.4.25 23:59:46

Ei voi ymmärtää mihin kaikkeen naiset suostuu... onko niin tärkeää että on joku mies että suostuu ihan mihin vaan kohteluun?

Lähettäjä: Eft 
Päivämäärä:   7.4.25 00:09:19

En. Siinähän lähtee, ensimmäisen ja viimeisen kerran.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   7.4.25 00:15:27

No ei todellakaan.

Lähettäjä: realisti 
Päivämäärä:   7.4.25 02:09:13

Lähteköön ja pysyköön poissa.

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   7.4.25 03:21:58

Kerran paiskaisi oven kiinni lähteissään, niin ei tarvitsisi takaisin enää tullakaan.

Miksi - voi miksi - naiset alistuvat aloituksessa kuvailtuun kohteluun?!

Sama toki molempiin suuntiin, ei miestenkään pidä hyväksyä sitä että nainen kohtelee huonosti. Mutta miksi ihmiset ylipäätään sietävät huonoa käytöstä ja kelvotonta kohtelua kumppanilta tai "kumppanilta"? Se on henkistä väkivaltaa, ei mikään parisuhde!

Lähettäjä: I 
Päivämäärä:   7.4.25 05:41:24

Exäni teki tuon suuntaista. Meni jonkun aikaa kunnes tajusin kaavan, hän suuttui minulle jostain olemattomasta, sitten lähti ovet paukkuen ja lymysi viikon jossain. Sitten tuli muina miehinä takaisin. Meni tovi ja sama toistui. Lopulta tajusin että hän on päihderiippuvainen, joka syyllisti minua juomisestaan.

Lähettäjä: Lili 
Päivämäärä:   7.4.25 06:12:22

Mullakin tuollainen ex, ikinä en saanut näyttää suuttumusta, kun piti pelätä ukon kiihtymistä. Alkuaikoina harrasti tuota kotiinsa lähtemistä, eikä vastannut viesteihin. Sittemmin vain kilahteli. Oli oikeasti pelottava silloin, yleensä oli humalassa tai krapulassa, kun pahimmat kilahdukset sattui. Luojan kiitos on ex. Vähän ennen kuin jätin hänet niin kilahdukset paheni ja pelkäsin monta kertaa häntä, vaikken vuosien aikana ollut juurikaan pelännyt.

Lähettäjä: jhk 
Päivämäärä:   7.4.25 06:59:15

En todellakaan olisi niin epätoivoinen ja pelkäisi yksin olemista, että sietäisin tuollaista. Ajattele, kuinka mukava sinulla olisi sellaisen tervepäisen ihmisen kanssa, joka toimisi normaalisti. Ei muuta sellaista odottelemaan.

Mitä sinä itse ajattelet silloin, kun hän on lähtenyt ovet paukkuen? Koetko jotenkin syyllisyyttä siitä, että sinä olisit tehnyt jotain väärin? Ei se niin mene! Se kaveri siinä väärin tekee, kun ei siedä mitään.

Lähettäjä: Hicks 
Päivämäärä:   7.4.25 07:54:46

Eikös nää ole just pettäjiä, juoppoja tms, jotka tätä harrastaa. Kun eihän tyttikseltä voi kysyä lupaa viikon kestävälle ryyppyreissulle tai sille, et voisi lähteä radalle. Silloin täytyy kehittää riita, jonka turvin voi lähteä ovet paukkuen näille reissuilleen. Jos näiltä reissuilta jäisi kiinni, voisi aina vedota siihen, et mehän erottiin.

Pysy aloittaja kaukana tällaisesta!

Päivämäärä:   7.4.25 07:58:44

"Olisi saanut jäädä reissulleen silloin ekalla kerralla. Normaali ihminen ei lähde ovet paukkuen ja katoa viikoiksi ja sitten kuvittele, että voi palata ihan kuin mitään ei olisi tapahtunut."

Todellakin tämä!

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   7.4.25 08:10:54

Vielä uudestaan tämä.

Päivämäärä:   7.4.25 08:20:14

Olin tuollaisen kanssa yhdessä vuosia. Oli alko-ongelmainen. Jos voisin valita uudestaan, en sitä miestä enää valitsisi.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   7.4.25 08:28:55

"Ei voi ymmärtää mihin kaikkeen naiset suostuu... onko niin tärkeää että on joku mies että suostuu ihan mihin vaan kohteluun?"

Komppaan niin tätä! Oikeasti, sinkkuna on sata kertaa parempi!

Olin itse tuollaisen raivopään kanssa teinistä vähän yli parikymppiseksi, oli eka suhteeni. Luojan kiitos sain lopulta voimia erota, olisi pitänyt erota vuosia aikaisemmin.

Tämä oli kyllä sillä erotuksella, että mies yritti heittää _minut_ ulos asunnosta. Siis omasta asunnostani. Kävi fyysisesti käsiksi myös kerran.

Oikeasti, pidä omat rajasi ja aloita uusi elämä ilman tuollaista taakkaa. Nyt vahingoitat omaa mielenterveyttäsi.

Lähettäjä: Aidan 
Päivämäärä:   7.4.25 09:26:17

Minustakin olisi kiva tietää mistä kilahtaa? Mitä sitten kotona tekee? Onko päihdetaustaa?
Normaali ei tee noin ja mun hermo ei kestäis. Kerran ja toisen ymmärrän, mutta jos ei muutu ni soronoo.

Päivämäärä:   7.4.25 09:38:04

Jos puolisoa pitää pelätä mistään syystä, on syytä erota. Pelon ei tarvitse liittyä fyysiseen satuttamiseen. Se voi liittyä tavaroiden rikkomiseen, hylkäämiseen, satuttaviin sanoihin, uhkaavaan käytökseen, holtittomaan käytökseen tms.

On normaalia, että rakkaalla ihmisellä on valtaa sinuun ja hänen hylkäyksensä sattuu. Jos näin ei ole, suhde tuskin on kovin läheinen. Terveessä parisuhteessa osapuolet ymmärtävät valtansa tuoman vastuun eivätkä käytä valtaansa väärin. Vaikka he pystyvät satuttamaan, he eivät satuta.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   7.4.25 10:02:47

"Terveessä parisuhteessa osapuolet ymmärtävät valtansa tuoman vastuun eivätkä käytä valtaansa väärin. Vaikka he pystyvät satuttamaan, he eivät satuta."
Ihanasti ja hyvin sanottu.

Päivämäärä:   7.4.25 20:54:05

En jaksaisi. Manipulaatiota ja oman egon boostaamista tuo on. Tuntuu kivalta kun joku kaipaa perään. Ei ole normaalia ettei kestä tilanteen aiheuttavaa painetta ja katoaa viikoksi riidan takia. Miehen pitäisi kestää jutella asiat läpi muttei selvästi vaan halua.

Päivämäärä:   7.4.25 21:35:19

Nomadi, suuttuu melkein mistä vain, aina ei voi tietää eikä siten varoa. Tai ei pitäisikään joutua varomaan mutta siis tarkoitan että suurin osa sanomisista on ollut sellaista etten olisi voinut edes arvata hänen siitä suuttuvan.
Vikaa on totta kai ollut mussakin mutta on suuttunut koska olen ollut outo puhelimessa. On suuttunut koska olen ilmaissut rajojani ja pitänyt niistä kiinni.
On suuttunut kun mulle tulikin lapsivapaa perjantai ja hän tiesi siitä kyllä, mitään yhteistä tekemistä ei ehdottanut tms. Sitten kaveri kutsui minut kylään ja sovin meneväni, kun mies kuuli niin suuttui koska me olisimme voineet tehdä yhdessä jotain ( ei ole sitä ennen samassa tilanteessa ehdottanut eikä sen jälkeen) ja sitten suuttui kun en perunut jne jne.
Reagoi välillä tosi isosti pieniinkin asioihin, eli aiheeseen nähden reaktio on liian iso jne.
Jokaisella meillä on huono päivä ei sillä mutta.
Joskus jokin tapa/ asia on ok mitä, mistä tai miten sanon ja seuraavalla kerralla hän vastaavassa tilanteessa suuttuu. Eli mistä olisin voinut tietää olla sanomatta?

Päivämäärä:   7.4.25 21:38:27

Hän syyttää mus niistä asioista mitä itsessään on.
Hän sanoo usein että mulla kilahti vaikka tosi asia on se, että sanon ihan normaalisti jostain asiasta johon hänellä kilahtaa ja sitten hän sanoo että meillä oli niin mukavaa ja sitten yht äkkiä mulla kilahti (ei siis hänellä)!
Aina se että mulla kilahti, vaikka olen ihan rauhallinen mutta sanon hänen mielestään jotain väärää ja sitten hän suuttuu/ huutaa/ joskus lähtee. Ja sitten sanoo että mulla kilahti.

Lähettäjä: U 
Päivämäärä:   7.4.25 21:42:16

Kyllä aapeekin on aika kaistapää kun tuollaista katselee.

Päivämäärä:   7.4.25 21:57:07

U noin yhteen niputettuna varmaan siltä vaikuttaakin mutta on tapahtunut pidemmällä aikavälillä niin ehkä näille on jotenkin sokeutunut.
Ei asuta yhdessä.
Ja nyt ollaan erossa.

Lähettäjä: Aa 
Päivämäärä:   7.4.25 22:01:14

U oot ihan kamala kun syyllistät aloittajaa.koskaan ei voi tietää mitkä traumat tai tunnelukot tai muuta kaltoinkohtelua taustalla on väärin noin syyllistää sitä jota huonosti kohdellaan ::( :(

Päivämäärä:   7.4.25 22:03:42

"Ja nyt ollaan erossa."

Hyvä, pysykää kanssa erossa.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   7.4.25 22:22:23

Huh! Kamalaa!! Hanki apua nyt itsellesi!

Päivämäärä:   7.4.25 22:22:59

Mies kirjoitti: onko niin tärkeää että on joku mies että suostuu ihan mihin vaan kohteluun?
Vastaukseni: ei ole. En ole koskaan ollut sellainen että minulla pitää olla joku. Edellisen pitkän suhteen jälkeen olin vuosikausia onnellinen sinkkuna. Sitten tämä mies tuli ja tempaisi mukaansa ja pitkästä aikaa rakastuin tosissani.
Nyt jälkeen päin kun mietin niin rakastuinko tosiaan vai saneliko toinen alusta asti tahdin.

Päivämäärä:   7.4.25 22:29:46

Ja sulla on aloittaja lapsi siellä kotona? Kuuleeko hän näitä "kilahteluja"?

Päivämäärä:   7.4.25 22:30:33

Lili, kiitos kokemuksesta. Tuossa tovi sitten jo mietinkin, että mahtaako/ voiko paheta, siltä tuossa oli alkanut tuntumaan. Mullakin on ollut sama fiilis etten ole täjän mennessä pelännyt mutta yhdestä illasta kun oltiin viettämässä iltaa niin jopa siellä tapahtui tuollainen kilahtamisen ja ensimmäistä kertaa tuntui siltä, että voisiko käydä vielä joskus jopa kiinni.
Mutta, nyt tosiaan erossa. Välimatka auttaa näkemään kaiken entistä selvemmin.

Päivämäärä:   7.4.25 22:32:11

... Ei, lapsi ei ole kotona.
Emme vietä aikaa niin että kaikki ollaan yhdessä.

Päivämäärä:   7.4.25 22:34:17

Tuotakin olen miettinyt että alkoholi maistuu kyllä, että juoko kotona ollessaan paljonkin.
Että onko se liikaa jos on joka toinen viikonloppu luonani ja "joutuu" olla selvinpäin.
On kyllä jääkaapissa ollut joskus olutta niin että vaikka olen kysynyt niin ei ole ottanut koska ei ole maistunut.

Lähettäjä: Mohla Jukka 
Päivämäärä:   7.4.25 23:35:18

Eiköhän se alkusyy miehen käytökselle ole naisen jäkätys ja valitus
milloin mistäkin tyhjänpäiväisyydestä.

Päivämäärä:   7.4.25 23:37:14

Niin, mikä mies, eihän tuo mikään mies ole. Pelkkä mikki Hiiri.

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   8.4.25 01:05:38

Hyvä jos olet päässyt eroon hänestä. Mun suvussa on tuollainen ihminen, oikeastaan kaksi ja mulla oli jo itselläni samoja tapoja - kasvoin lapsuuteni tuollaisessa kulttuurissa. Se on henkistä väkivaltaa, josta mä oon kasvanut onneksi pois. Älä alistu siihen! Voin sanoa että tuo pahenee ajan myötä yleensä ja se kohdistuu myös lapsiin sitten, kaikkiin ihmisiin ja noin tekevät harvoin omaa käytöstään näkevät ja jos jotenkin sen tiedostavat niin eivät tee asialle mitään todennäköisesti. Muiden syyttely on helppoa, omaan itseensä katsominen ei onnistu. ovat yleensä hiukan narsistisia ihmisiä.

Lähettäjä: gg 
Päivämäärä:   8.4.25 07:39:52

Tommoiselle miehelle voi sanoa että suhde ei jatku. Kun olen hänen mielestään jatkuvasti niin ärsyttävä ihminen jonka takia hän - miespoloinen - menettää koko ajan hermonsa.

Kilipää mies. Ja vielä mietit onko normaalia touhua.

Päivämäärä:   8.4.25 07:48:25

En todellakaan!

Päivämäärä:   8.4.25 07:55:27

Aloittajalle olisi normaalia suuttua tuollaisesta katoamistempusta niin, ettei mies saisi sitä anteeksi. On creepyä, että mies voi suutahtelunsa varjolla tehdä tuollaista.

Väännän rautalangasta: miehen käytöstä EI tarvitse antaa anteeksi, ja sitä EI pidä jaksaa yhtään. Aloittajan ei tarvitse siitä pikkuisen suutahtaa, vaan suuttua ihan kunnolla.

Lähettäjä: Pistepisste 
Päivämäärä:   8.4.25 08:30:49

Meillä mies on lapsuudessaan oppinut toimintamallin, että riitatilanteessa lähtee ulos ja palaa myöhemmin takaisin, jolloin kotona kaikki on niinkuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Kerran ihan seurustelun alussa teki saman minulle ja ilmoitin, että kerran kun vielä lähtee, takaisin ei tarvitse tulla. Asiat keskustellaan läpi siinä hetkessä. Ei huutoa, ei ovien paiskomista, ei mitään draamailua vaan asiat puhutaan ja sitten sovitaan. 15 vuotta on jo toimittu näin.

Lähettäjä: Suppis 
Päivämäärä:   8.4.25 10:06:26

Ihan ystävällisenä neuvona ; Älä jatka suhdetta! Ei tule seuraamaan mitään hyvää! / tai varmasti toki hyvääkin on ihan meissä jokaisessa, mutta säästyt paljolta murheelta, surulta, vihalta ja katkeruudelta, kun nyt hyppäät kyydistä. Ja kaikenlisäksi voit kokea jotain paljon parempaa. Mielenterveysongelmainen ja, jos ei vielä vahvasti päihdeongelmainen niin todennäköisesti tulee olemaan. Ihan omasta kokemuksesta puhun. Parhaat vuodet tuli heitettyä hukkaan. Vaikka harvoin ihmiset läpeensä pahoja ovat - niinkuin sanoin jokaisessa on varmasti jotakin hyvää jne jne. Hankalia asioista, mutta tuossa kohtaa ehdit hyvin hyppäämään vielä pois kyydistä... Nauti elämästäsi - tästä yhdestä !

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   8.4.25 10:21:53

Luulin et puhutaan naisesta

Päivämäärä:   8.4.25 10:32:16

Mulla on eksä, joka saattoi raivostua näennäisen pienistä asioista. Jos esimerkiksi peli ei mennyt niin kuin se halusi, eksä alkoi raivoamaan, huutamaan, heitteli ja rikkoi tavaroita. En tiedä kuinka monta kertaa se rikkoi esim. 50e arvoisia peliohjaimia ja kohtauksen jälkeen totesi "hehheh, pitää varmaan huomenna ostamaan taas uusi, hehheh". Joskus eksä saattoi raivostuessaan raapia itseään, repiä hiuksiaan tai jopa hakata päätään seinään. Ihan oikeasti.

Kun tällainen kohtaus tuli, mun piti vain istua ihan hiljaa. En saanut sanoa yhtään mitään, en yrittää rauhoitella, en mennä toiseen huoneeseen. Ensi alkuun mua pelotti sen riehuminen, sitten se alkoi ärsyttämään tosissaan. Silti mun piti olla ihan hiljaa aloillaan, ettei tilanne enää eskaloituisi lisää.

Enhän mä sitä lopulta jaksanut katsoa. Ei täyspäinen ihminen käyttäydy noin. Siinä vaiheessa kun tämä raivo alkoi kohdistumaan muhun, pistin homman poikki ja lähdin kävelemään. Olisi pitänyt lähteä jo paljon aikaisemmin. Kummallista miten paljon sitä on valmis venymään ja hyväksymään, vaikka tietää ja ymmärtää, ettei suhde ole turvallinen.

Päivämäärä:   8.4.25 10:56:30

En ymmärrä mistä te löydätte näitä käytöstapoja vailla olevia juntteja. Tai siis joo, kyllä niitä löytyy, mutta kuka jaksaa ekan tollasen sekoilun jälkeen vielä jatkaa? Se sinkku elämä ei ihan oikeasti tapa ketään ja ne omat kriteerit voi nostaa sellaselle tasolle ettei tollasta käytöstä tarvi katsella yhtään. En näe mitään syytä miksi katselisin aloittajan "miestä" sekuntiakaan. Hän ei näytä tuovan sulle iloa tai mielenrauhaa suurimman osan aikaa, joten miksi tuhlaat aikaasi?

Päivämäärä:   8.4.25 11:36:49

"En ymmärrä mistä te löydätte näitä käytöstapoja vailla olevia juntteja. Tai siis joo, kyllä niitä löytyy, mutta kuka jaksaa ekan tollasen sekoilun jälkeen vielä jatkaa? Se sinkku elämä ei ihan oikeasti tapa ketään ja ne omat kriteerit voi nostaa sellaselle tasolle ettei tollasta käytöstä tarvi katsella yhtään. En näe mitään syytä miksi katselisin aloittajan "miestä" sekuntiakaan. Hän ei näytä tuovan sulle iloa tai mielenrauhaa suurimman osan aikaa, joten miksi tuhlaat aikaasi?"

Mä todistin seurusteluaikana vain yhden tällaisen raivokohtauksen. Silloin hämmennyin, koska en uskonut että aikuinen ihminen voisi käyttäytyä noin. Vasta kun muutettiin yhteen, tajusin kuinka tiheästi kohtauksia tuli ja kuinka vakavia ne oli.
Enkä mä nykyään enää tuollaista käytöstä hyväksyisikään, en missään tapauksessa. En tuollaista raivoamista, en passiivisaggressiivista jurottamista, tai ylipäätään pskaa käytöstä, kohdistui se sitten minuun tai minusta riippumattomiin asioihin. Mulla on nykyisin huomattavasti korkeammat kriteerit ja siksi mä taidankin olla edelleen sinkku :D

Päivämäärä:   8.4.25 11:42:38

Kaverilla oli muuten mies, joka ei edes suutahdellut. Lähti viemään roskia, ja saattoi olla sillä reissulla monta päivää.

Vaikka tällä tavoin oma-aloitteisesti osallistui kotitöihin, ero tuli.

Päivämäärä:   8.4.25 11:44:05

Vei itsensä ja muut roskat ulos.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   8.4.25 13:04:12

"Kaverilla oli muuten mies, joka ei edes suutahdellut. Lähti viemään roskia, ja saattoi olla sillä reissulla monta päivää."
Ihan kamalaa kun miettii sun kaverin puolesta tuota.

"Vei itsensä ja muut roskat ulos." Hyvin sanottu :D

Lähettäjä: emppu 
Päivämäärä:   8.4.25 14:12:24

Ei tarvisi tullakaan sitten enää takaisin. Jos ihmisellä on tuollainen vihanhallintaongelma tai mikälie sitten nimeltään onkin, niin sietäisi hoitaa itsensä ensiksi normaalille tasolle ennen kuin alkaa seurustella.

Lähettäjä: Juntti 
Päivämäärä:   8.4.25 15:24:18

Aloittajan kuvaamaa käytöstä on kyllä naisilla enemmän kuin miehillä.

Päivämäärä:   8.4.25 18:06:10

En usko että on narsisti mutta mitä olen tässä nyt paljon miettinyt niin hyvin, hyvin paljon niitä piirteitä löytyy.

Päivämäärä:   8.4.25 19:12:23

Luehan nyt sitten aloittaja oikein ajatuksella kaikki omat viestisi ja mieti mitä kaikkea olet miehestä kertonut. Jos ystäväsi kertoisi että hänellä on samanlainen mies kuin tuo sinun, mitä sanoisit hänelle? Kannustaisitko jatkamaan suhdetta vai kehottaisitko eroamaan asap?

Eikä nyt takerruta siihen onko kyseessä aviopuoliso, tapailukumppani tai jotain siltä väliltä. Kumppani kuin kumppani.

Päivämäärä:   8.4.25 19:57:49

"Kannustaisitko jatkamaan suhdetta vai kehottaisitko eroamaan asap?"
En kannustaisi jatkamaan vaan eroamaan.

Päivämäärä:   8.4.25 21:37:44

Juuri niin!

Joten jos olette nyt erossa, pysykää erossa jatkossakin!

Oikeasti!

Päivämäärä:   8.4.25 21:45:40

Najadi, kiitos tsempistä pysyä erossa.
Nyt jo/ taas mies laittelee aina välillä, muutaman päivän välein tikusta asiaa - viestiä. Tänäänkin, siihen en kommentoinut mitään.

Päivämäärä:   8.4.25 22:58:49

Hienoa! Pysy vain visusti samalla linjalla! Älä anna hänen puhua itseäsi ympäri jatkamaan suhdetta. Elämäsi on paljon turvallisempaa ilman hänen sekoilujaan.
Jos se, että hän suuttuu kun et tee kaikkea niin kuin hän haluaa ja jopa rohkenet tehdä jotakin ilman hänen lupaansa (kuten vaikka tavata ystäviä) on hyvin selvä merkki siitä että hän haluaa kontrolloida elämääsi. Näitä on nähty. Se alkaa yleensä jostain pikkujutuista ja kasvaa vähitellen niin että toinen ei sitä itse välttämättä edes huomaa. Sinäkin taisit havahtua siihen vasta kun se täällä sinulle sanottiin.

Tallena tämä keskustelu kokonaisuudessaan jonnekin tai ota vaikka printti ja kehystä seinälle. Jos alat epäröidä ja harkita paluuta suhteeseen, lue tämä topa huolellisesti alusta loppuun ja muista miksi erositte!

Lähettäjä: Ykä 
Päivämäärä:   8.4.25 22:59:06

Nämä tämmöiset "miehet" pitää kumppaniaan kuin äitiään. Luulevat, että voivat jatkaa samaa käytöstä kuin silloin kun olivat teinejä ja asuivat äidin helmoissa. Kukaan vaan ei opettanut koskaan, että tyttöystävä ei ole äiti eikä myöskään reagoi samalla tavoin, eli ota avosylin vastaan, kun routa porsaan kotiin ajaa.

Päivämäärä:   8.4.25 23:09:55

Normaali ihminen ei kohtelisi äitiäänkään yhtä ala-arvoisesti kuin aloittajan mies aloittajaa. Jos kohtelee, on kasvatsessa mennyt jotain pieleen pahan kerran.

Päivämäärä:   9.4.25 05:19:43

Hän on myös ensimmäinen ja ainoa mies, joka on millään tapaa kommentoinut negatiivisesti ulkonäköäni.
Alkuun toki ylisti sitä mutta nyt viime aikoina on sanonut mm.sinäkin tommonen vanha akka ja botoxia otsaan jne eri kerroilla.
Ja kun kommentoin ettei nuo ole ok niin sitten ne on toki läppää vaan vaikkei kyllä siltä vaikuttanut eikä siltikään olisi ok.

Jos hän suuttuu jostain mitä minä sanon niin se on mun syy, miksi sanoin niin. Jos mä "suutun" jostain mitä hän sanoo niin se on mun syy, miksi suutuin enkä voinut antaa vaan olla.

Lähettäjä: emppu 
Päivämäärä:   9.4.25 08:33:32

"nyt viime aikoina on sanonut mm.sinäkin tommonen vanha akka ja botoxia otsaan"

Ei jestas! Ja MIKSI sä et antanut lapikasta jo tuossa vaiheessa? MIKSI? "Se oli läppää vaan" -sanonta tarkoittaa just sitä, että sellaisen sanojalle ei edes tarvi antaa mitään uutta mahdollisuutta. Se tarkoitti sitä justiinsa tosissaan, ei läpällä. Se vain testaa nyt mitä kaikkea siedät. Kyllä tuo kovasti narsistilta kuulostaa ja mua alkaa jo pelottaa sun puolesta että miten pääset siitä eroon.

Päivämäärä:   9.4.25 08:46:53

Hiljaiseksi vetää, että joku haluaa pitää tuollaista elämässään.

Päivämäärä:   9.4.25 12:52:15

"Ei jestas! Ja MIKSI sä et antanut lapikasta jo tuossa vaiheessa? MIKSI? "

Tähän on pakko kertoa, että ollaan aikaisemmin erottu ja oltu erossa, aika kultasi muistot ja mies osasi puhua itsensä takaisin.
Juteltiin jne mitkä asiat tehdään toisin ja paremmin mutta loppujen lopuksi juuri mikään ei ole muuttunut. Paitsi että parissa asiassa olin itse ottanut opikseni.

Kun tämän riidan/ eron myötä eksyin alkusuhteen viesteihin niin ymmärsin tiettyjä asioita että miksi asiat on nyt näin. Minä en olekaan tehnyt mitään väärää, punainen lippu liehui jo alussa. Varovaisesti mutta liehui.
Nyt joku ihmettelee miksi jatkoin ja tosiasia on se, että jos kyseessä olisi ollut joku tyyppi netistä tai muualta niin en olisi jatkanut.
Mutta koska kyseessä oli uudelleen kohtaaminen nuoruuden tutun kanssa niin katsoi tiettyjä asioita läpi sormien, koska " kyseessähän oli vanha tuttu, hyvä tyyppi".
ja koska pitkästä aikaa ikuisuuksiin rakastuin oikein kunnolla. Ja tunsin oloni rakastetuksi. Varsinkin alkuun.

Päivämäärä:   9.4.25 13:31:17

Tässä ehkä kiteytyy se ajatus mikä on salavaivihkaa päässyt mun päähän. Jos mä vaan olisin paremmin, eri tavalla niin me ei oltais tässä.
Tai että no riidat on riitoja, mitäs noista.
Vaikkakin, silloin kun me riidellään niin mä riitelen todellisista asioista.
Mies taas joko vetää hatusta ihan outoja juttuja TAI sitten just loukkaa mua tai meidän parisuhdetta.

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   9.4.25 13:34:07

Hyvää pohdintaa aloittaja. Näin ne asiat alkaa jäsentymään.

On normaalia ensin säikähtää että tuliko jotenkin tehtyä jotain kamalaa kun toinen ylireagoi noin isosti, mutta lopulta on myös hyväksyttävä se todellisuus, että on itse käyttäytynyt ihan normaalisti mutta kumppani vaan ei ole tasapainoinen ihminen.

Lähettäjä: : 
Päivämäärä:   9.4.25 13:42:47

En jaksaisi tuollaista miestä. Nuorempana seurustelin hetken erään kiukkupussin kanssa. Alkuun oli hurmaava ja ihastuin korviani myöten. Mutta pian alkoi tulla ihme mielialan heittelyä laidasta laitaan, ensin oli niin iloinen ja hyväntuulinen ja hetkessä oli kuin myrskyn merkki! Mitään syytä tällaiselle käytökselle ei koskaan selvinnyt. Hän ei koskaan lähtenyt menemään mutta pari kertaa kyllä käski minun lähteä hänen kotoaan ja myös pari kertaa kun oltiin autolla liikenteessä, yhtäkkiä tämä vain vei minut kotiini ja lähti itse jonnekin, minne lie. Niin kovasti toivoin että se alkuajan ihana mies sieltä vielä tulee takaisin kuvioon, mutta pian tajusin ettei sitä miestä ollut olemassakaan. Hän onnistui murentamaan itsetuntoani ilkeillä kommenteilla jonkin verran ja yritti myös kontrolloida tekemisiäni ja menemisiäni. Tietysti aina suuttui kun en tehnyt kuten hän halusi. Kavereitani en olisi myöskään saanut tavata, eikä mielellään perhettänikään. Irtautuminen oli hankalaa aluksi, olin jotenkin koukussa tuohon ihmispaskaan. Mutta lopulta repäisin itseni irti enkä enää takaisin mennyt. Itki vielä perään mutta pidin pääni enkä enää suostunut siihen sirkukseen. Kiukutelkoon yksinään. Arvostan itseäni edes sen verran etten enää siedä mitä tahansa kohtelua. Arvosta sinäkin aloittaja itseäsi ja anna mokoman mennä menojaan, äläkä enää ota takaisin. Ei täysipäiset ihmiset kohtele toisia kuten tuo mies kohtelee sinua.

Päivämäärä:   10.4.25 15:57:13

Mies laittoi illalla viestiä ja poisti sen ennen kuin ehdin lukea...

Päivämäärä:   10.4.25 16:00:03

Blokkaa koko ukko saman tien

Lähettäjä: Sirpa 
Päivämäärä:   10.4.25 21:11:47

Pakko kysyä, kysyisikö narsisti, tai narsistisen persoonan omaava viestillä, että "onko meidän ero nyt virallista, onko meidän ero nyt lopullista"?

Päivämäärä:   10.4.25 22:31:39

Sirpa, en tiedä mutta siinä iuhriutunisvaiheessa voisi ehkä ollakin.

Lähettäjä: realisti 
Päivämäärä:   11.4.25 08:23:46

Sirpa, voi, ennen uhriutumista ja/tai kostoa.

Päivämäärä:   11.4.25 08:48:29

Hassuja asioita on tullut mieleen tässä nyt kun on ollut tätä välimatkaa.
Esimerkiksi alkuun mies toi usein kukkia.
Jossain vaiheessa ääneen ihmetteli että miksei naiset tuo miehille kukkia, ei hänellekään ole kukaan koskaan tuonut kukkia.
Miehet ei ylipäätään halua edes tuoda kukkia naisille.
- Jep, no en minä niitä kukkia koskaan pyytänytkään, hyvin olin pärjännyt ilmankin vuosikausia.

Tai miten hän jonkun omasta mielestä ristiriita tilanteen selitti viesteissä että kun minä aloin huutamaan hänelle kurkku suorana. Ja huom! Minä en ollut huutanut tai edes korottanut ääntäni ja vastasinkin silloin että ei todellakaan mennyt noin, en edes huutanut.

Päivämäärä:   11.4.25 08:51:39

Tai miten alkuun mun luokse tullessaan halasi ja kuiskasi että näytät hyvältä.
Ja pari vuotta tästä eteenpäin saatoin ovea avatessa lukea hän n ilmeestään ettei pitänyt näkemästään.

Tai miten joskus sanoi mun luokse tultuaan että mitä ihmettä, kotona häntä vielä panetti ihan helvetisti...
No, kyllä mullekin joskus kävi niin että siinä odotellessa panetti ihan älyttömästi mutta sitten kun nähtiin niin ei enää niinkään. Mutta en mä sitä ääneen hänelle koskaan sanonut.

Päivämäärä:   11.4.25 08:53:45

Ja nyt tunnistin sen tunteen etten ole halunnut kertoa hänelle salaisuuksia tms enkä halunnut kääntyä hänen puoleensa jos tarvitsin apua. Tiedän että olisi auttanut, joten en ymmärrä miksi en halunnut sitten pyytää sitä apua.
+ Jos mulle tapahtui joku tosi kiva juttu niin ei ollut sitä tunnetta, että haluan heti kertoa hänelle ensimmäisenä.
Miksi ihmeessä näin?

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   11.4.25 09:42:49

Koska et luottanut enää mieheen, joka on epäluotettava ja epämiellyttävä ja käyttäytyy huonosti sinua kohtaan.

Päivämäärä:   18.4.25 14:37:18

Kaava näköjään toistuu.
Hiljaista. Välillä viesti päivässä, ihan joku arkinen asia.
Tänään sitten alkoi taas suhteen ja asioiden avaaminen.
Eihän tässä montaa viikkoa mennytkään.
Vähän nyt hämmennetään ehkä taas aiheen vierestä.
En jaksa, en halua, enkä aio lähteä tuohon mukaan.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   18.4.25 14:39:08

Draamalaamat elelkööt yksinäisyydessään. Aikuisen ihmisen käyttäytymistä tuollainen ei ole.

Päivämäärä:   18.4.25 14:49:58

Hyvä, aloittaja! Pidä todellakin pääsi äläkä ryhdy enää mihinkään tuon miehen kanssa! Tai jos ryhdytkin, niin korkeintaan törpöntorjuntatoimenpiteisiin, mutta älä anna hänen houkutella sinua taas suhteeseen hänen kanssaan. Siitä ei seuraisi yhtään mitään hyvää!

Päivämäärä:   18.4.25 15:34:59

"Aikuisen ihmisen käyttäytymistä tuollainen ei ole."
Niinpä.
Kiitos Najadi.

En usko että mies on narsisti mutta paljon siihen viittaavia luonteen piirteitä on.
Kuten esim tämä.
On huomattu että toinen jatkaakin elämäänsä ja vielä tyytyväisempiä!
Narsisti tulee aina takaisin jos on vielä jotain vailla. Veikkaan että on yksinäinen. Tai on seksiä vailla.

Päivämäärä:   18.4.25 15:39:23

Laita nyt hyvä ihminen estot tuolle kultamussukalle.

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   18.4.25 15:45:38

En jaksaisi, lapikasta vaan.

Päivämäärä:   18.4.25 15:50:03

"Laita nyt hyvä ihminen estot tuolle kultamussukalle"
Niin se varmaan täytyy tehdä. Jotenkin sitä vaan on sellainen että tuntuu siltä että täytyy vastata jos toinen haluaa selvitellä asioita tms mutta perinteisesti tämä menisi niin että nyt jahkataan ja jankataan ja jossain vaiheessa huomasin että hitto Nyt ollaankin jo sopimassa ja sitten ahdistaa jne..
Mutta ei enää tällä kertaa. Nyt ymmärrän paremmin mistä on kyse. Ja se ei ole rakkaus se.

Päivämäärä:   18.4.25 19:11:38

Ei sinulla ole mitään velvollisuutta selvitellä asioita.

Lähettäjä: Zing 
Päivämäärä:   18.4.25 20:40:20

Näin naisena tykkäävänä naisena jo otsikko sai aikaan vastauksen:

Ei, en jaksaisi miestä. (Tähän nauruhymiö)

Mutta en todellakaan alkaisi varomaan itsenäni tai sanomisiani missään suhteessa.

Nykyisen puolison kanssa ollaan ihmetelty, että miten ihmiset jaksaa puolisoltaan sellaista käytöstä, mikä ei millään tavalla toimisi ystäväsuhteessa.

Olen itsekin ollut rakkaudesta sokea niin sanotusti ja sen vuoksi aiemmissa suhteissa kokenut vaikka ja mitä. Nykyisellään se ei todellakaan enää onnistuisi, en lähtisi arkeani jakamaan millään tavalla idiootin kanssa, varsinkin jos puheyhteys ei toimisi eikä toisen kanssa voisi käydä suhteen kipukohtia läpi rakentavassa hengessä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.