Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Seurustelu ja ex

Lähettäjä: Ollakko vai Ei 
Päivämäärä:   6.4.25 21:10:40

Tapailen itseäni nuorempaa miestä. Olen sitä sukupolvea että exät on exiä. Toki huoltajuus asiat hoidetaan lasten hyväksi. Mutta uudessa suhteessa on ex, joka on miehen entinen tyttöystävä/työntekijä. He tapailivat muutaman vuoden. Suhde kaatui kun riitelivät liikaa. Miehellä on lapsia, mutta aiemmasta liitosta. Ollaan nyt tapailtu 8 kk ja tämä ex pyörii edelleen miehen töissä ja talolla. Haukkuu minua selän takana ja utelee meidän asiat lasten kautta.
Käyvät yhdessä dokaamassa. Itse en käytä alkoholia.
Olen kerran sanonut asiasta miehelle, niin vastaus on että mies käyttää naista hyväkseen, sillä on paljon rahaa. Tulee rikkaasta suvusta.
Oli myös palkannut uudestaan töihin.

Viikonloppuna eksyimme samaan ravintolaan, niin kun olin vessassa oli käynyt haukkumassa minut.
En ole mustasukkainen, mutta en tiedä onko minusta tähän kolmen kimppaan. Olen käyttäytynyt suhteemme ajan todella korrektisti. Onko tämän tyyppinen toiminta nykyään yleistä? Täytyy olla kaikkien kaveri?

Re: Seurustelu ja ex

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   6.4.25 21:14:33

"Olen kerran sanonut asiasta miehelle, niin vastaus on että mies käyttää naista hyväkseen, sillä on paljon rahaa."

Siis sinun seurustelukumppanisi sanoi sinulle, että käyttää hyväkseen exänäänsä?

Lähettäjä: pimee 
Päivämäärä:   6.4.25 21:18:39

Miksi tämä exä käy miehellä töissä jos sillä on rahaa? Onko mieskin rikas?

Kuulostaa tosi raskaalta kuviolta, mikä saa sut jäämään siihen?

Lähettäjä: Ollakko vai eikö.. 
Päivämäärä:   6.4.25 21:21:52

”Siis sinun seurustelukumppanisi sanoi sinulle, että käyttää hyväkseen exänäänsä?”

Kyllä. Ja tämähän jäi mieleen. Emme asu yhdessä, emmekä ole kovin tiiviisti tekemisissä. Tapailemme..
Mutta naisen utelu ja suhteemme tarkkailu alkaa ottaa enemmänkin päähän. Miehen mielestä voi olla kaveri.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   6.4.25 21:23:52

Okei, seurustelet siis hyväksikäyttäjän kanssa, jolle on ok kuunnella kun ex haukkuu sinua joka käänteessä.

Lähettäjä: korjaus 
Päivämäärä:   6.4.25 23:10:21

"Käyvät yhdessä dokaamassa. Itse en käytä alkoholia."

Kirjoitit "panemassa" väärin, ilmeisesti vahingossa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.4.25 23:53:25

Mies ja ex = vakka ja kansi

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   7.4.25 00:02:59

Tapailemasi mies käyttää hyväksi eksäänsä, ja sinä olet huolissasi siitä kesästä :D Ei Jeesus. Kertoo kyllä sun oman moraalin tasosta kun tollasta kattelet.

Päivämäärä:   7.4.25 06:21:06

Kyllä se keksii keinon hyväksikäyttää sinuakin. Ehkä jo tekeekin niin, onhan kaksi panoa mukavampi vaihtoehto kuin yksi.

Lähettäjä: Ollakko vai eikö.. 
Päivämäärä:   7.4.25 14:18:36

Kiitos. Tarvitsin tätä. Laitan suhteen poikki.

Lähettäjä: Hk 
Päivämäärä:   7.4.25 14:22:49

Olet oikean helmen löytänyt. 😂

Päivämäärä:   7.4.25 14:32:12

En tiedä mikä on sellainen sukupolvi, jossa eksät ovat eksiä...? mutta tuo kuvio kuulostaa sellaiselta, että parempi poistaa itsensä siitä. Antaa miehen ja eksän sekoilla keskenään.

Lähettäjä: Täti 
Päivämäärä:   7.4.25 14:35:10

Olet hätävara jos exä ei anna pesää. Sinua tässä käytetään hyväksi.

Juokse ja lujaa...

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   7.4.25 14:37:07

"En tiedä mikä on sellainen sukupolvi, jossa eksät ovat eksiä"

Itse olen 90-luvulla syntynyt ja olen huomannut että oman ikäiset ja nuoremmat ovat usein paljon hyväksyvämpiä exien suhteen kuin vaikka omien vanhempieni ikäiset. Tuntuu että minun ikäpolvelle on normaalimpaa, että exän kanssa voi jäädä kaveriksi ja jos on yhteisiä lapsia, lapset saatetaan hoitaa viikko-viikko ja lasten juhlat pidetään saman katon alla.

Omassa lapsuudessani taas usein kun ihmiset erosivat, toinen vanhempi (yleensä isä) hoiti lasta paljon vähemmän ja oli normaalimpaa että vanhemmat oli paljon vähemmän tekemisissä keskenään. Omassa lähipiirissä on paljon niitä, joilla lasten juhlatkin vietettiin aina tuplana: äidillä ja isällä erikseen. Ja omat vanhemmat ja moni muu sitä ikäluokkaa tuntuu hämmästelevän, jos vaikkapa tapaa exäänsä kaverina.

Minusta on tosi kiva, että nykyään ei ole samanlaista ongelmaa siihen, että exä jäisi kaveriksi.

MUTTA aloittajan tapauksessa kyllä poistaisin itseni kuviosta. Ei siinä siis mitänä jos exä on kaveri, mutta jos hän haukkuu, mustamaalaa yms. eikä puoliso laita mitään rajoja, on turha yrittää jatkaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.