Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi joku ylpeilee omillaan ja haukkuu muiden?

Lähettäjä: Huihui 
Päivämäärä:   5.4.25 22:45:44

Itselläni on eräs sukulainen, joka mielestäni käyttäytyy todella lapsellisesti. On vielä reilusti yli nelikymppinen. Jos meillä molemmilla on esim autot, joihin olemme itse tyytyväisiä, hän alkaa kehua omaansa. Hänen autonsa on niin paljon hienompi, kiihtyy paremmin. Miksi minulla on tuollaiset vanteet? En ymmärrä miksi täytyy muita dissata ja itseään nostaa ylemmäs. Harmittaa kun itse ostaa jotain, mitä juuri minulle suositellaan ja sitten toinen alkaa pian puhumaan muille kuinka hänellä on tämä hienompi ja tehokkaampi ja blaa blaa. Ja siis totuushan on että tämä sukulainen siis vain ihan itse kuvittelee että hänellä on kaikki hienompaa.

Re: Miksi joku ylpeilee omillaan ja haukkuu muiden?

Lähettäjä: sam 
Päivämäärä:   5.4.25 22:51:31

Joidenkin ihmisten on vaan pakko ylpeillä. Minun isäni on juuri tuollainen. Mikään mitä muilla on ei koskaan ole parempaa kuin se mitä hänellä on tai on joskus ollut tai minkä hän hankkisi. Ikinä hän ei ole aidosti ollut onnellinen minun saavutuksistani tai autosta, vaan juttu kääntyy aina siihen miten hänellä on paremmin. Hän ei vaan osaa olla saman arvoinen kuin muut, vaan hän on aina parempi. Enää en loukkaannu tai koe huonommuutta hänen puheistaan, koska ymmärrän ettei hän mahda itselleen mitään. Onhan se tökeröä mutta jokainen on vastuussa omista puheistaan.

Lähettäjä: muffi 
Päivämäärä:   6.4.25 03:21:54

Tunnistan ihmistyypin, löytyy yksi tuollainen lähisuvusta sekä yksi kaveripiiristä. Olen aina ajatellut, että se on ihmisen tapa peittää jotain omaa epävarmuuttaan.

Lähettäjä: toisin päin 
Päivämäärä:   6.4.25 03:44:09

Kolikolla on toinenkin puoli.

Lähettäjä: Oh 
Päivämäärä:   6.4.25 05:13:30

Mulla on tuommoinen kaveri.
”Ajatteelekohan ihmiset että ollaan rikkaita” kun edessä on Espanjan loma (ööö ei ajattele)
Puhumattakaan siitä, miten pitäisi kehua hänen hevosta ihan joka päivä. Saman ihmisen on kuitenkin vaikea maksaa omaa osuus jostain todellisesta kulusta.

Lähettäjä: Pistepistepiste 
Päivämäärä:   6.4.25 08:38:53

Omaa alemmuudentuntoaan yrittää peitellä.

Lähettäjä: Jeps 
Päivämäärä:   6.4.25 08:57:16

Huonosta itsetunnostahan se kertoo, että on joku tarve puheissa korostaa itseään ja samalla alentaa muita. Tavallaan se on suojakuori sille noin puhuvan omalle sisäiselle epävarmuudelle, alemmuudentunnetta tms.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.