Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kilon tallin entisiä hevosia?

Lähettäjä: Kilo 
Päivämäärä:   5.4.25 22:21:29

Kävin Kilossa joskus 90-luvun lopulta noin vuoteen 2010. Muisteltiin just kaverin kanssa sen ajan heppoja ja mitä niille mahtoi tapahtua tuntsariuransa jälkeen.

Erityisesti mieleen ovat jääneet Nadonna, Vermut, Sunny, Quartier ja Rosie. Meniköhän nämä suoraan monttuun, vai myytiinkö jonnekin? Yksi suosikkini Rodina muistaakseni kuoli yllättäen, näistä muista ei mitään muistikuvaa.

Muistakin Kilon sen ajan hepoista olisi kiva kuulla!

Re: Kilon tallin entisiä hevosia?

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   5.4.25 22:35:16

Valentino tuli meille - säilöheinällä sen hengitysongelmat pysyivät poissa ja sitä pystyi normaalisti käyttämään.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   5.4.25 23:33:48

Hoidin hetken ajan Quartieria, mutta suosikkihevoseni oli ehdottomasti Arusha. Tämä 2000-luvun alussa. Jouluaattona hoitajat pääsi ilmaiseksi ratsastamaan, vai oliko niin, että yksi hoitajista?

Lähettäjä: Kilo 
Päivämäärä:   6.4.25 09:09:25

Ai niin Valentino, se oli sellainen isohko rautias? Muistaakseni jotenkin vähän erikoinen persoona :D Se siis ainakin myytiin? Oliko se minkä ikäinen, kun ostit sen?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.4.25 10:08:58

80-luvun lopulla Wallu eli Walid's Boy oli mun lemppari. Tietääkö kukaan mitä sille tapahtui?

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   6.4.25 10:20:34

En enää muista tarkkaan mutta oli varmaan n 12v .. Se myytiin kun oli niin nuori vielä ja oli herkkä kuivalle heinälle. Kiva ratsu se oli ja toki oli persoonakin. Luulen että se varmaan myös viihtyi paremmin pienemmällä tallilla. Paarmat saivat sen mielenrauhan välillä kortukselle . Onneksi ötökkäloimet sentään helpotti.

Lähettäjä: Vanha 
Päivämäärä:   6.4.25 21:14:28

Quartier, Osku ja Orvokki myytiin samoihin aikoihin eläkekoteihin joskus 2008 paikkeilla. Kaikki taisivat mennä hoitajille tai ratsastajille. Muistan kuulleeni, että Osku kuoli aika pian lähtönsä jälkeen.

Päivämäärä:   6.4.25 23:11:08

Nadonna myytiin yhdelle tuntiratsastajalle. Sunny myytiin myös yksityiselle ja eleli monta vuotta tätiratsuna. Rosie käsittääkseni lopetettiin, mutta tämä tapahtui joskus omien Kilon aikojeni jälkeen, joten en ole varma. Rosie oli suosikkini, mutta valitettavasti ei ollut myynnissä.

Lähettäjä: Mse 
Päivämäärä:   6.4.25 23:58:48

Itse ratsastin pitkään poneilla 90-luvulla, suosikkejani mm. Negro, Grålle, Semlon, Mirko, Tambourin, Millie, Robin, Robje ja Rudi, Lady.. Sittemmin tuli uusia kuten Risk ja Simo, sekä sellainen sirompi ruunikko ruuna. Lopetin 90-luvun lopulla ja tämän jälkeen ei tietoa. Hevosista suosikki oli Sunny ja Flex.

Päivämäärä:   7.4.25 07:33:46

Orvokki eli tosi pitkään uudella omistajalla, jotain kolkytvuotiaaksi

Lähettäjä: Nalle 
Päivämäärä:   7.4.25 12:49:33

Mse: mä olen ratsastanut samoihin aikoihin poneilla. Ratsastin pari vuotta aika lailla 80-90-luvun taitteessa. Monet nimet kuulosti tutulta. Millon muistan olevan tummanruskea luottoponi, joka annettiin yleensä uusille ratsastajille ekalla kerralla.

Negro taisi olla nimensä mukaisesti musta, tai ainakin hyvin tumma. Siinä taisi olla vähän enemmän luonnetta tai ainakin muistelen, että olisin jollain tunnilla pudonnut useamman kerran.

Robin, Mirko ja Rudi taisivat olla vaaleammanruskeita (ehkä liinakoita tai vaaleanrautiaita), jos yhtään muistan oikein. Robin muistaakseni oli yksi omista suosikeista.

Päivämäärä:   7.4.25 19:15:02

Robin ja Mirko olivat rautiaita, Rudi (ja Robje) olivat voikkoja. Mirko taisi olla arabo-haflinger.

Sunny oli muuten ihana <3 Ja Vermut! Vermutilla taisi olla loppuvaiheessa joku ihosyöpä, jos oikein muistan.

Päivämäärä:   7.4.25 21:44:42

Itse aloitin ratsastamaan ja ratsastin Kilossa joskus 90-luvun loppupuolivälissä poneilla. Hauska lukea tuttuja nimiä! Oma ehdoton lempparini oli Risk ja tykkäsin myös kovasti Rudista. Mitäköhän niille tapahtui?

Päivämäärä:   7.4.25 22:03:17

Rudi myytiin jollekin hoitajalle tai ratsastajalle ja Risk muistaakseni lopetettiin?

Mitäs poneja vielä oli... Gene ainakin ja sitten joskus 2000 vuoden paikkeilla tuli Daisy. Sintti suomenpienhevonen oli myös joskus silloin. Flex oli myös ponitunneilla 2000-luvun alussa siihen saakka, kunnes se sitten lähti vihreämmille niityille.

Päivämäärä:   8.4.25 07:40:35

Oliko Titti monta vuotta siellä opettamassa?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.4.25 22:21:14

Kuka on Titti?
Itse muistan vain Nupun, Timpan, Kikan ja Soljan 90-luvun lopulta 2000-luvun alkupuolelle.

Päivämäärä:   9.4.25 09:50:01

Titti Finne. Oli 80-90 luvun taitteessa opena siellä, hänellä oli musta koira (suursnatutseri?) jonka nimi oli Sascha ja hevonen joka asui koulun tallissa, olikohan Willem? Nuppu oli silloin myös siellä opena.
1977 kun menin alkeiskurssille niin opena oli Leena Schulze.

Lähettäjä: Mari Palmu 
Päivämäärä:   9.4.25 10:23:36

Ostin ponin Semlon "Semppu" yksityiseltä ensiponikseni, poni oli 19v ja itse olin 14v, poni asui meidän kotipihassa ja kaveriksi otettiin settis ja myöhemmin hevonenkin. Poni oli tosi kiltti, hieno ja hyppäsi hyvin. Kisasin itse sillä ja myös pikkusiskoni kisasi sillä seuraluokkia. Pidin Sempulla myös ratsastustunteja tutuille ja samalla alalla olen edelleen. Myin Sempun, kun se oli 22v, eli ponin ura opetusmestarina jatkui vielä pitkään Kilon jälkeen. Upea, kaunis poni!

Lähettäjä: Killi 
Päivämäärä:   9.4.25 12:22:03

Semlonin muistan! Silloin oli myös Bamse, Zambo, Casper, Bruno, Daimond, Pluto ja Derby. Hevosia Belami, Ibrahim, Tanger, Pebbles, Moritz, Cavalier, Flex ja Favorit ainakin. Oi niitä aikoja, oli kiva hoitajaporukka ja notkuttiin tallilla joka päivä ja kentän reunalla kärkyttiin milloin pääsisi taluttamaan alkeiskurssilaisia.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.