Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Avioliitossa ja suutelin toista

Lähettäjä: Ei omalla 
Päivämäärä:   5.4.25 18:59:32

Ihan hirveä olo. Kerroin miehelle tästä, hän on syystäkin loukkaantunut ja vihainen. Miten tästä eteenpäin? En tiedä itsekään mitä tapahtui ja miten tilanne eteni noin pitkälle. Olin tukevassa humalassa. Minulla on ollut vaikeita aikoja henkisesti, mutta ei tämä tietenkään oikeuta mitään. Ihan kauheaa, en voi uskoa, että olen tehnyt miehelle ja meille näin. Meillä on pääsääntöisesti hyvä suhde, ei ole kaipuuta muuhun. Nyt kun ajattelen mitä tapahtui, niin ällöttää.

Miten te olette päässeet yli tällaisesta?

Re: Avioliitossa ja suutelin toista

Lähettäjä: Kansas 
Päivämäärä:   5.4.25 19:22:13

Ei kai se yksi äkkinäinen suudelma ole edes pääasia tässä vaan se, mistä se kertoo. Miehen asemassa olisin huolestunut esimerkiksi siitä, oletko kyllästynyt mieheen ja suhteeseesi, kaipaatko jännitystä, onko alkoholinkäyttösi ja käytöksesi sen vaikutuksen alaisena sellaista, että sinuun voi luottaa, kun lähdet jonnekin juhliin. Lisäksi otit esille, että sinulla on "ollut vaikeaa" - onko siis niin, että kun sinulla on stressiä, ajaudut muiden syliin?

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   5.4.25 19:29:45

Minä en olisi kertonut miehelle, olisin käsitellyt tuon itsekseni ja sen jälkeen unohtanut asian. Enkä tietenkään toistaisi enää koskaan. Varsinkaan jos kyseessä ei ollut mikään ihastus!

Päivämäärä:   5.4.25 19:33:55

Ihan hyviä kysymyksiä. Pitkä vaikea ajanjakso takana, itsetunto nollissa. Varmasti tämä vaikuttaa taustalla miksi huomio on tuntunut hyvältä. Toki vaikeaa ollut ennenkin eikä mitään tällaista ole tapahtunut. En ole kyllästynyt mieheen enkä varsinaisesti etsi tai kaipaa jännitystä.

Luottamushan tässä on kärsinyt ja osaksi menetetty, molemmilla itseeni. En olisi uskonut tällaista itsestäni. Tai ainakaan tässä parisuhteessa.

Päivämäärä:   5.4.25 19:35:49

T: Olemme puhuneet näistä asioista, ja molemmat toivovat rehellisyyttä, myös silloin kun totuus satuttaa. En pystyisi olemaan ja elämään tällaisen salaisuuden kanssa.

Lähettäjä: M48 
Päivämäärä:   5.4.25 19:42:16

Höpö höpö. Tuommoista vaan. Ei edes pirriä reikään pantu. Kyllä pitää mennä hyvin sitten. Mutta flunssa voi tarttua.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   5.4.25 19:44:27

No lopeta juominen ja kännihölmöilyt.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   5.4.25 19:48:13

"Minä en olisi kertonut miehelle, olisin käsitellyt tuon itsekseni ja sen jälkeen unohtanut asian."No lopeta juominen ja kännihölmöilyt."

Siinäpä ne olennaiset.

Kyllä se "umpirehellinen" mies pystyy ihan pokalla naamalla olemaan kertomatta jos vähän kielellä kokeilee.. Niin pystyt sinäkin. Tuo on tuota naiivia nuoruuden intoilua kuinka rehellisiä ollaan ja kuinka ei milloinkaan voisi sitä tai tätä tai tuota. No kuule tulette molemmat elämässänne tekemään ainakin sitä ja tätä ja kolmatta mitä "ette koskaan uskoneet".

Mutta ota mieheltäsi tukea itsetuntosi nostamiseen takaisin eli siinä alkuperäisessä asiassa, tee töitä että saat miehesi luottamuksen takaisin. Ja tukevat humalat vähän vähemmälle ja sivistyneesti hieman viiniä tai pari siideriä tilalle.

Päivämäärä:   5.4.25 19:48:33

Minä vaan, hyvä ehdotus, mutta en usko että ongelma tässä on kuitenkaan alkoholi. Toki tuossa kunnossa en enää halua olla.

Päivämäärä:   5.4.25 19:52:43

Hmmm...: Niin, ei tässä nyt niin nuoria ja naiiveja olla. Ymmärretään kyllä, että ihmisiä tässä ollaan ja asioita voi tapahtua. Ei silti helpota omaa tuskaa ja häpeää. Tavallaan ymmärtäisin omaa tekoani paremminjos parisuhde olisi huono.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   5.4.25 19:52:46

Ilman alkoa et kuitenkaan olis tehny sitä, joten liittyypä alko asiaan.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   5.4.25 19:59:59

No nimenomaan liikaa nautitun alkoholin takiahan tuo sattui .

Lähettäjä: Jörö 
Päivämäärä:   5.4.25 20:02:29

Legendaarinen, " olin tukevassa humalassa".
Hutsu olet.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   5.4.25 20:05:36

Minä vuonna täytät 25vee?

Päivämäärä:   6.4.25 11:03:45

Onko jotain viisaita sanoja? Kokemuksia?

Lähettäjä: .:. 
Päivämäärä:   6.4.25 11:17:10

Lapikasta sulle! Miehesi ansaitsee parempaa - ennenkaikkea luotettavampaa.

Lähettäjä: Pöö 
Päivämäärä:   6.4.25 11:20:06

Tapahtunutta ei saa takaisin, joten siihen ei kannata jäädä vellomaan. Nöyrä ja vilpitön anteeksipyyntö ja sitten pidät huolen siitä, että tämä ei pääse tapahtumaan uudestaan.

Päivämäärä:   6.4.25 12:30:38

Pöö: Kiitos. Sen olen tehnyt ja valmis myös tekemään töitä sen eteen, että luottamus palaa. Olen vain niin äärimmäisen pettynyt itseeni. Ja niinhän se on, mutta silti sitä jossittelee että kun pääsisi vain ajassa taaksepäin.

Lähettäjä: Xxx 
Päivämäärä:   6.4.25 12:32:38

Viinahan se auttaakin henkisiin hiertymiin, jestas.

Päivämäärä:   6.4.25 13:24:26

Xxx: No näinhän sitä vois viisastella. Olihan se tiedossa, mutta kun ei osaa kuunnella omaa oloa.

Lähettäjä: cuckold 
Päivämäärä:   6.4.25 18:43:17

Onhan näitä sellaisiakin parisuhteita jossa mennään noissa tilanteissa ihan pintaa syvemmällekin ja puoliso siitä saa hirveät positiiviset kiksitkin! :)
Osa haluaa olla siinä kärpäsenä katossakin!

Tutkimusten mukaan cuckold on esim miehillä monen kymmenen prosentin salainen haavekin. Vaimot yleensä niitä, jotka haaveet tyssää?

Lähettäjä: huhhuh 
Päivämäärä:   6.4.25 19:11:57

Olette varmaan jotakin parikymppisiä ja tanssiminenkin toisen kanssa on ihan kamalaa pettämistä.

Lähettäjä: Kyllä 
Päivämäärä:   6.4.25 19:26:24

Typerää oli mennä tuo kertomaan. Mitä ihmettä sillä nyt sai muuta kuin pahan mielen tuplattua.

Lähettäjä: idioottiimaista 
Päivämäärä:   6.4.25 19:55:26

Mikä ihmisiä oikein riivaa, miksi ihmeessä pitää kaikki mahdolliset mitättömät asiat kailottaa kumppanille?

Varmaan tällaiset hölösuut tiedottaa erikseen senkin jos hius päästä sattuu irtoamaan!

Päivämäärä:   6.4.25 19:58:34

Olen ehkä yllättynyt näistä vähättelevistä kommenteista. Valitettavasti juurikaan mitään järkeviä vastauksia ei ole tullut, nykyään täällä ilmeisesti ovat vähissä...Mutta jokaisellahan on tietyt asetetut rajat parisuhteessa. Kyllä meillä tanssia saa muidenkin kanssa. Ja eri asia jos olisi ollut yhdestä suukosta kuin enemmän pussailusta.

Itse sitten kai naiivisti ajattelen, että parisuhteeni tulee perustua avoimuuteen ja rehellisyyteen.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   6.4.25 20:17:35

Miksi kertoa asia, millä ei ole mitään merkitystä? Joku "vieraan" nuoleskelu jos mitään muuta ei tapahtunut?

Lähettäjä: Häh 
Päivämäärä:   6.4.25 20:21:11

"valmis myös tekemään töitä sen eteen, että luottamus palaa"

Se luottamusko sitten meni jostakin pelkästä kännis(t)en imuttelusta?

Lähettäjä: niin 
Päivämäärä:   6.4.25 20:23:52

"parisuhteeni tulee perustua avoimuuteen ja rehellisyyteen."

No mitä nyt saavutit tällä "avoimuudella ja rehellisyydellä"? Varsinkin kun yhtään aikuisten ns. mitään ei edes tapahtunut.

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   6.4.25 20:25:22

Fiksuinta olisi jättää kertomatta ja vaan pitää huoli, että samat ei enää koskaan toistu.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.4.25 18:48:00

Kävi samat 13v sitten ja oli ihan hirveä olo hetken aikaa. Siinä oli toki se ero, että mun mies ei oikeen ottanut siitä itseensä. Eikä se loppujen lopuksi ollut edes niin vakava juttu kuin oli päässään pyöritellyt.

Lähettäjä: Pipa 
Päivämäärä:   7.4.25 20:13:33

Mitä saavutit tällä avoimuudella ja rehellisyydellä? Aiheutit teille molemmille pahan mielen ja luottamuspulan. Jos olisit pitänyt asian omana tietonasi, ainoa kärsijä olisit ollut sinä.

Lähettäjä: Hys 
Päivämäärä:   7.4.25 20:24:23

Aloittaja, sinä olet ihan hirveän kiltti ihminen ja hyvä puoliso, jos noin pieni asia oli sinulle noin iso. Älä huoli, kyllä tuo unohtuu.

Päivämäärä:   7.4.25 20:34:36

Piste: miten pääsit itse tästä yli? Tavallaan siitä pettymyksestä itseään kohtaan? Tiedän, että aika parantaa haavoja parhaiten. Mutta kuvittelin, että nyt olen parisuhteessa jossa tällaisia tilanteita ei tulisi eteen...

Pipa: rehellisyyden ja avoimuuden jatkuminen. Haluaisin itsekin tietää. Ja ehkä tästä voidaan lopulta yhdessä oppia jotain.

Hys: kiitos, vaikka ei siltä juuri tunnu.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   7.4.25 20:47:08

"miten pääsit itse tästä yli? Tavallaan siitä pettymyksestä itseään kohtaan? Tiedän, että aika parantaa haavoja parhaiten. Mutta kuvittelin, että nyt olen parisuhteessa jossa tällaisia tilanteita ei tulisi eteen..."

Niin minäkin vastasin aiemmin ihan omalla muiden imuttelukokemuksella. Just kun se alko ei oikein kaikille sovi. Niin monella on sen käytössä sellainen raja milloin millään puolisoilla tai rakkauden määrällä ei vaan ole väliä, sen voi melkein unohtaa -yleensä nämä ovat miehiä, itse olen tunnistanut ja hyväksynyt että minulla naisena löytyy myös tuo raja. Minä ratkaisin sen (tai ne, siis niin imuttelusta tulleen tuskan kuin alkon "en tunnista rajoja"-selittelyn) keskittymällä alkon kulutuksen hallintaan, en itsesääliin ! Pettynyt pitääkin olla ja se kestää aikansa, tapahtuneelle et enää mitään voi, mutta sille voit ettei tapahdu uudestaan. Käytä siis energiasi siihen, että opit laittamaan stopin sille alkolle sopivassa kohdassa ja jatka muuten kirkasotsaista elämääsi puolison kanssa. jos hän nyt pääsee yli tästä luottamuksen pettämisestä.

p.s. älä sitten ylläty... näissä "ikirehellisissä" suhteissa kun nainen munaa ensin niin mies "antaa anteeksi", mutta laittaa samalla mieleensä sellaisen lupalapun millä voi vähän itsekin käydä imaisemassa. Joskus, sopivassa tilanteessa, pikkusen tilaisuuden tullessa vastaan. Että sillä lailla siitä luottamuksen pettämisestä ei miehen kanssa ihan kokonaan ikinä yli pääse. Usko meitä keski-ikäisiä frouvia tässä ketjussa, ollaan nähty ja koettu hippasen enemmän. Myös tuo ihana naiivi vaihe "ollaan ihan rehellisiä aina kaikesta" ja vaan me kaks ja ihq.

Päivämäärä:   7.4.25 22:07:21

Hmmm.....: en sanoisi, että oma suhde alkoholiin ihan noin olisi. Kyllä tilanteita olisi ollut vuosien varrella monia, mutta ikinä en ole mihinkään lähtenyt, vaikka alkoholia olisi ollut runsaamminkin välillä.

Mutta hyvä hetki pysähtyä miettimään niitä omia rajoja myös sen alkoholin kanssa, eihän tätä kieltämättä ilman sitä olisi tapahtunut. Ja voi olla että mies panttaa jotain, tai sitten en. Sitähän en voi ennustaa, enkä toisaalta elämää jaksa niin elääkkään, että kohta rysähtää. Eikä se keski-ikäisyys nyt toki kaikki tietäväksi tee. Kyyniseksi ehkä.

Lähettäjä: Pk 
Päivämäärä:   7.4.25 23:19:12

Mulla on nuoruudessa vähän samanlainen kokemus. Mutta minä olin se, jonka selän takana pussattiin. Menin sen jälkeen miehen kanssa jopa naimisiin, mutta en oikein koskaan luottanut enää.

Erottiin. Uskon, että mies olisi lopulta pettänyt minua kuten on sitten pettänyt seuraavia kumppaneitaan. Ollaan hyvissä väleissä ja tiedän noista muista seikkailuista. Mies on kiva, mutta ei omaa tarpeeksi itsetuntoa ollakseen ihminen, johon voisin luottaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.