Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kokemuksia herpeksestä

Lähettäjä: Apua 
Päivämäärä:   5.4.25 12:41:32

Voi apua. Tuntuu, että maailma romahti juuri altani. Olen atoopikko ja kärsin huuliherpeksestä aika ajoin. Herpestä ollut kasvojeni alueella vähän missä sattuu, eniten nenän sisäpuolella ja huulessa. Perheemme on juuri influenssan kourissa ja kaikilla kova kuume, lihasoireet yms jatkuneet useamman päivän. Minä oikeastaan nyt viimeisimpänä olen kuumeessa. Eilen huomasin, että alapäässä tuntuu kirvelyä ja arvelin johtuvan influenssasta. Koska kirvely jatkuu edelleen, kurkkasin peilillä alapäätä. Ja toden totta. Ne hitsin rakkulat ovat nyt alapäässä, sisällä. Nyt tekisi mieli päästää useampia kirosanoja. Tämä siis ensimmäinen kerta, kun rakkulat tulevat myös sinne. Varmaan nyt niin paha tauti sai tämänkin aktiiviseksi. Minulla ei siis ole genitaaliherpestä, vaan huuliherpes , joka näemmä aktivoituu minne vain kun sille päälle sattuu. Ja nyt on ihan turha tulla väittämään, että huuliherpes ei voi olla genitaalialueella, kun näin vain joskus on. Lähinnä nyt kaipailen kokemuksia, että kun tämä nyt kerran iski näin ikävää paikkaan niin mikä todennäköisyys, että tulee uudestaan? Lääkärin puheille pakko ainakin lähteä, kun on ollut puheissa taannoin estolääkitys. Se on pakko ainakin aloittaa.

Re: Kokemuksia herpeksestä

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   5.4.25 12:45:16

Sori vaan mut se on genitaaliherpes, se paikka määrittää nimikkeen. Joko oot omista sormista siirtänyt sen sinne tai sit miehesi on saanut sen sulta suuseksissä tms

Päivämäärä:   5.4.25 12:47:22

Ja ihan riippuu kuinka usein uusii, itsellä seksi saattaa laukaista, jos ei ole paikat riittävän liukkaina. Ylipäätään kaikki ärsytys alapäässä laukaisee, kuten esim. Karvojen ajelu. Itsellä tulee onneksi vain ulkopuolelle.

Päivämäärä:   5.4.25 13:03:49

No sori vaan, mutta kyseessä on kaksi eri herpestä. Minulla hsv1 ja genitaaliherpes hsv2. Kokemukset uusiutumisesta nyt kiinnostavat enemmän kuin pätemisen tarve :)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.4.25 13:13:39

Huuliherpes ja genitaaliherpes on eri asioita. Huuliherpes ei hypi pimperoon miten sattuu. Ovat eri hermopäätteissä, eivät ole kytköksissä toisiinsa. Näin sanoi neuvolalääkäri kun kerroin että minulla on huuliherpes virus, että onko se alatiesynnytykselle este.

Päivämäärä:   5.4.25 13:19:43

Tarttuminen hsv1 genitaalialueella on valitettavasti mahdollista ja nyt kaipailisinkin kokemuksia hsv1 aiheuttamista genitaalialueen herpeksistä. Ja jos on ottanut estolääkkeen käyttöön, niin onko vähentänyt oireilua.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   5.4.25 13:48:23

HSV-1 tarttuu myös geenitaalialueelle ja se riittää jos sitä virusta on esim sormissa ja kosket alapäätä.

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   5.4.25 15:16:55

Hsv1 todettu

Päivämäärä:   5.4.25 15:38:11

Jos minulla on vain hsv1 ja se on genitaalialueella niin onko minulla silloin huuliherpes vai genitaaliherpes. Ja miten olen tartunnan saanut. Et sillee

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   5.4.25 20:02:04

Olet mahdollisesti tartuttanut huuliherpeksesi alakertaasi. Onnistuit siinä luultavasti ihan omin käsin. Tai onhan joku kumppani voinu olla huulineen tai vehkeineen suussasi ja tartuttaa sen sieltä itseesi. Tai sit oot saanu kaks eri tartuntaa.

Lähettäjä: Ikävä homma 
Päivämäärä:   5.4.25 20:16:15

LähettäjäApua

Päivämäärä5.4.25 13:19:43

Tarttuminen hsv1 genitaalialueella on valitettavasti mahdollista ja nyt kaipailisinkin kokemuksia hsv1 aiheuttamista genitaalialueen herpeksistä. Ja jos on ottanut estolääkkeen käyttöön, niin onko vähentänyt oireilua.
-----

Täällä vähän sama juttu, tosin mies tartutti huuliherpeksensä suuseksissä mun alapäähän. Hänen oireet alkoi vasta seuraavana päivänä. Monta vuotta oltiin oltu jo suhteessa eikä huuliin ole herpes tarttunut (tai ainakaan oireillut), mutta kerran kävi sitten huono tuuri. Tuosta on nyt 6 vuotta aikaa eikä ole oireillut sen jälkeen (koputan puuta). Välillä olen käyttänyt estolääkitystä, mutta kun ei ole uusiutunut niin en ole turhaan viitsinyt lääkkeitä syödä

Päivämäärä:   5.4.25 20:28:12

"Jos minulla on vain hsv1 ja se on genitaalialueella niin onko minulla silloin huuliherpes vai genitaaliherpes. Ja miten olen tartunnan saanut. Et sillee"

Huuliherpesvirus sinulla on. Todennäkoisesti olet saanut sen kumppanilta joko sormien, suuseksin jne myötä.

Jos ei ole kumppania niin sitten olet saanut jostain itsellesi hsv-1 viruksen tietämättäsi ja tartuttanut itse sen geenitaalialueelle.

Päivämäärä:   5.4.25 20:28:27

Olet mahdollisesti tartuttanut huuliherpeksesi alakertaasi. Onnistuit siinä luultavasti ihan omin käsin. Tai onhan joku kumppani voinu olla huulineen tai vehkeineen suussasi ja tartuttaa sen sieltä itseesi. Tai sit oot saanu kaks eri tartuntaa

Juu, olen saanut tämän itseltäni tai mieheltä,jolle olen onnistuneesti saanut tartutettua huuliherpekseni. En nyt tässä ketjussa kaivannutkaan arvuuttelua tartunnan lähteestä, kun se aika selvää on, mistä on tullut.

Ikävä homma: Kiitos kun jaoit kokemuksesi. Minulla aktivoituu niin usein kasvojen alueelle tuo herpekseni, että estolääkitys alkaa olla kyllä ajankohtainen. Tosi stressaava elämäntilanne töiden suhteen ja pikkulapsiarjessa paljon flunssia, mitkä tätä laukaisevat. Tällä kertaa tämä influenssa oli ilmeisesti kropalleni liikaa ja rakkulat tulivat nyt alapäähänkin. Tartunta itsessään on varmasti tullut jo vuosia sitten. Saman miehen kanssa olemme olleet yli 20 vuotta.

Päivämäärä:   5.4.25 20:28:29

Herpes voi olla myös oireeton

Lähettäjä: Ei omalla 
Päivämäärä:   5.4.25 21:07:05

Mulla aktivoituu lähinnä vain kun stressiä, flunssa tai jotain kuraa elämässä. Tai no, tais tulla listaan stressi 2x. Vois olla fiksuinta käyttää estolääkitystä vain pikkukriiseissä. Ku vaan tajuais koska ne on päällä ja muistais asian.

Päivämäärä:   6.4.25 08:00:06

"Huuliherpes ja genitaaliherpes on eri asioita. Huuliherpes ei hypi pimperoon miten sattuu. Ovat eri hermopäätteissä, eivät ole kytköksissä toisiinsa. Näin sanoi neuvolalääkäri kun kerroin että minulla on huuliherpes virus, että onko se alatiesynnytykselle este."

Ja taas yksi lääkäri, josta voi miettiä onko edes saanut koulutusta ammattiinsa. Eihän se sinne hypi miten sattuu juu, mutta voi tarttua sinne hyvinkin helposti. Ja lisäksi herpesvirus voi oireilla melkeinpä missä kohtaa tahansa. Hyvä jos on vain pimperossa, mielummin siellä kuin silmässä tai aivoissa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.