Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Spanieli?

Lähettäjä: ylle 
Päivämäärä:   4.4.25 21:36:19

Onko spanielit yleisesti millaisia? Millainen koulutettavuus?

Re: Spanieli?

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   4.4.25 22:37:25

Ihan @!#$ rasittavia sählääjiä. Ja rumia vielä siihen päälle.

Lähettäjä: Vinkki-vitonen 
Päivämäärä:   5.4.25 07:43:16

Ihania sähliä, tulee toimeen kaikkien kanssa, maailman iloisin rotu!! Läheisyyden tarpeisia, rakastavia. Oppii hyvin helposti asioita.
Mä rakastan Spanielin ulkonäköä!

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   5.4.25 08:04:29

Spanielit on ihania! Aina iloisia ja touhukkaita:)

Lähettäjä: hm 
Päivämäärä:   5.4.25 08:19:42

Eikö spanieleita ole kymmeniä erilaisia? Springerspanieli on varmaan eri asia kuin cockerspanieli?

Koulutettavuudenhan pitäisi olla työkoirilla hyvä. Tosin varmaan niitä parhaimpia käyttökoiria myydään vaan metsästäjille tms.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.4.25 08:24:11

Positiivisia, avoimia ja kaikkeen ilolla suhtautuvia tättähääriä. Älyä on kunhan oppii kanavoimaan sen koiran innon oikein.

Lähettäjä: hei 
Päivämäärä:   5.4.25 08:52:30

Meiän springerinarttu on ainakin tosi rauhallinen niin kotona kuin hihnalenkeilläkin, oli jo pentuna. Metsästystouhuissa ja metsässä vapaana sitten ihan eri vaihde, toki myös linnut ja puput taajamassa hetkeksi kiihdyttää. Näyttelylinjainen englanninspringerspanieli. Superahne ja älykäs, helppo kouluttaa.

Päivämäärä:   6.4.25 06:51:23

oisko viel lisää kokemuksia?

Lähettäjä: ?! 
Päivämäärä:   6.4.25 12:10:54

En ymmärrä, miksei cockerin väriä saa valita, kun kerran turkin hoitettavuus menee sen värin mukaan.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   6.4.25 12:36:26

Mitenniin ei saa valita? Valitset kasvattajan/ pentueen värin mukaan.

Lähettäjä: Heh 
Päivämäärä:   6.4.25 20:17:00

Mihin tarkoitukseen olet koiraa ottamassa? Osa spanieleista on erittäin energisiä ja vaativat paljon tekemistä. Osa on sählääviä mutta mukavia kotikoiria.

Lähettäjä: ?! 
Päivämäärä:   7.4.25 10:11:51

..: Ensinnäkin cockereita joutuu jonottamaan ja toisekseen jos ja kun pennun satut saamaan, niin siinä vaiheessa ei enää voi alkaa värin mukaan valitsemaan. Tämä on tosi harmillista ja tämän takia en ole cockeria ottanut, koska haluan tietyn värisen.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   7.4.25 10:13:21

No jonota sopivan värisestä nartusta ajoissa pentua.. Voi huokaus.

Mistä spanielista aloittaja haluaa tietää, niitä on aika monta ?

Lähettäjä: Pilvipouta 
Päivämäärä:   7.4.25 10:35:14

Mä olen pitkän linjan cockeri-harrastaja. Ensimmäinen oli punainen narttu 70-luvulla.

Olen huomannut ko rodun muutoksen. Turkki on muhkumpi, luonteeseen on tullut aika paljon resurssiagrea....esim ruokaa kohden. Eikä rotu ole enää niin ylisosiaalinen vieraita kohtaan kuin aikaisemmin. Se on joko hyvä tai huono asia.

Tällä hetkellä mulla on blue roan, mutta seuraava ja se viimeinen mun koira tulee olemaan punainen ihan sen turkin takia. Itse olen aina saanut nopeasti koiran ja ihan sen värisen kuin haluan, siksi että tosiaan mulla noita cockereita on ollut :D Tämä on varmaankin jokaisessa rodussa kasvattajalle tärkeää, että on kokemusta rodusta

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   7.4.25 11:18:52

Mulla on ollut cockereita mustaa, blue roania ja orange roania ja ihan sama työ on ollut kaikissa turkeissa, ei eroa.
Turkin hoitoa lukuunottamatta cockerit on kyllä ihania. Aina positiivisella mielellä ja valmiita rapsutettavaksi.

Päivämäärä:   7.4.25 12:23:45

Ihan kotikoiraksi ja tallille juoksentelemaan :) Näyttelyt kiinnostaa myös.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.