Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kuka laittanut lähisukulaisiinsa välit poikki?

Lähettäjä: Ymmi 
Päivämäärä:   4.4.25 20:03:20

Harkinnut vakavasti että laitan pysyvästi välit poikki myrkyllisiin sukulaisiin. Kuin moni muu tehnyt saman? Se, että joku on sukua, ei kai oikeuta kohtelemaan muita huonosti?

Re: Kuka laittanut lähisukulaisiinsa välit poikki?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   4.4.25 20:06:50

Veljeeni laitoin, samaten toinen veljeni. Emme olleet tekemisissä vuosikausiin. Hän kuoli pari vuotta takaperin.

Lähettäjä: Eri 
Päivämäärä:   4.4.25 21:40:29

Koko suku mennyt.. tai siis muu suku meni tavallaan automaattisesti, kun lähisukuun pisti välit poikki. Ei he muutenkaan olleet minun kanssa muuten tekemisissä... mutta joo, vanhemmat ja sisarukset saivat luvan poistua elämästäni, kun eivät sitten millään hyväksyneet puoliosani eivätkä myöskään osanneet pitää suutaan kiinni tästä asiasta. 20v olen nyt nauttinut rauhasta ja onnesta :)

Lähettäjä: Z 
Päivämäärä:   4.4.25 21:58:29

Isääni katkaisin välit melkein 15 vuotta sitten 18-vuotiaana. Siitä alkoi jonkinlainen kivulias kasvutarina, mutta loppujen lopuksi niin vain piti tehdä ja en ole kertaakaan katunut sitä. Jossain se raja vaan menee. Toki surettaa se, että isovanhempien kanssa on ollut jokseenkin hankalaa sen jälkeen, kun ne oli lapsena tosi tärkeitä mulle. Mutta soitellaan silti välillä ja nähdään.

Tiedän myös joitakin, joilla välit on olleet poikki vuosia vanhempaan, mutta se välirikko onkin sitten saanut toisen katsomaan peiliin ja välit nykyään hyvät. Aika näyttää.

Tsemppiä tilanteeseen <3

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.4.25 22:08:59

Isän puolen suvun kanssa en ole tekemisissä ollut reiluun 20 vuoteen. En minkään riidan takia. Ovat vain hankalia ihmisiä, en tule toimeen.

Lähettäjä: : 
Päivämäärä:   4.4.25 22:11:17

Täällä myös yksi sukuunsa vttuuntunut ja välit katkaissut. En vain jaksanut enää sitä ainaista kritisointia, lyttäämistä, haukkumista, arvostelua enkä muuta negatiivisuutta. Kaiken tein aina väärin ja elin aina vääränlaista elämää, mitään en osannut eikä minusta mihinkään ollut. Heidän mukaansa siis. Tästä on nyt melkein 10 vuotta kun tuon ratkaisun tein ja elämäni parhaat 10 vuotta onkin olleet! Enää ei ahdista kun puhelin soi (että jos on joku perheenjäsen taas kertomassa miten paska ihminen olen kaikin puolin), enää ei ole sitä ahdistavaa varjoa roikkumassa yllä. Ihanan rauhallista ja auvoisaa on elämä ollut. Ainoa mitä kadun on se etten katkaissut välejä paljon aiemmin. Paljon saivat tuhoa aikaan elämässäni. Tosiaankaan se että ollaan samaa verta, ei tarkoita sitä että pitäisi sietää millaista kohtelua tahansa. Ethän sinä kaveriltakaan ota nöyränä henkisesti turpaasi koko ajan, miksi perheelle pitäisi tämä "etuoikeus" suoda?!

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   4.4.25 22:34:13

Välillä olen ottanut taukoa kun tekonsa ovat olleet niin rajuja. Pisin tauko on ollut joku 6 vuotta. Se on ihan auttanutkin.

Esim. Yksi jolla oli päihdeongelma, sai ongelmansa sinä aikana kuriin sillä tavalla että vaikka edelleen ryyppää niin nykyään hillitymmin. Maksaa laskunsa, hoitaa asiansa eikä ole ojanpohjalla tai sairaalassa. Joten olen taas tekemisissä kun kaoottinen käytöksensä ei enää vaurioita minua.

Toisella taas oireili joku persoonallisuushäiriö varmaan. Taitaa nykyään olla lääkityksellä sillä käytöksensä on järkevöitynyt eikä ole enää fyysinen uhka. Ollaan taas tekemisissä mutta tietty pidän tervettä etäisyyttä näihin molempiin.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   4.4.25 22:38:59

Sisarukseen on välit poikki. Hän on narsisti ja koko ikänsä huijannut ja käyttänyt ihmisiä hyväkseen minkä suinkin voi. Kun vanhempani joutui tekemään hänen tekosistaan rikosilmoituksen, uhriutui ja kertoi nyyhkytarinoita jokaiselle joka viitsi kuunnella. Nykyisin koko suvulla on tähän välit poikki ja tuomittiin käräjäoikeudessa kavalluksesta ehdolliseen.

Lähettäjä: Ymmi 
Päivämäärä:   4.4.25 23:16:47

Kiitos rohkaisusta, kyllä tässä pakko jotain tehdä asioille. Jotkut asiat voi hieman vaikeutua mutta moni asia helpottuu. Näin ei tuu jatkumaan.

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   4.4.25 23:39:37

Edellisen kerran sukujuhlissa pidin lyhyen monologin, jossa kerroin mielipiteeni jokaisesta erikseen.
Tästä on jo yli 20 vuotta, mutta niin ne ovat pikkuhiljaa ryömineet takaisin .

Kerroin siis, että tässäkään suvussa ei ole kuin pari hyvää kaveria ja loput pelkkiä mulkkuja.

Lähettäjä: MaTilda 
Päivämäärä:   5.4.25 03:06:25

Yhteen sellaiseen olen, joka useiden vuosien ajan tahallaan toistuvasti loukkasi ja satutti minua henkisesti sellaisilla sanoilla, joita en voi unohtaa, hän tiesi miten päästä minun ihon alle ja käytti juuri ne kortit. Hänellä on kaksisuuntainen mielialahäiriö joka varmasti osaltaan tekee hänestä sellaisen kuin hän on. Mutta olen todennut, että vaikka kuinka olisi lähisukua tai sairas, niin ihan kaikkea en minäkään siedä ja olen sulkenut hänet pois elämästäni täysin.

Lähettäjä: NoName 
Päivämäärä:   5.4.25 08:52:30

Sisarukseen.
Oltiin todella läheisiä, mutta aikuistuessani en enää jaksanut niitä älyttömiä riitoja, kun hän oli aina oikeassa ja löi välit poikki milloin mistäkin syystä, sitten ajan mittaan soitteli takaisin ikäänkuin mitään ei olisi tapahtunut.
Siedin sitä niin kauan kunnes alkoi tehdä samaa myös lapsilleni: ensin oltiin niin kavereita, mutta kun lapset eivät enää lirkutelleet takaisin vaan alkoi olla omaa tahtoa, sisarukseni alkoi kiukutella heillekin.
Hän itse on laittanut välit poikki myös muiden sisarusten ja oman perheensäkin kanssa.

Todella surullista, mutta me kaikki jaksettiin aikamme. Yritettiin sietää sitä älytöntä vuoristorataa.
En vihaa, lähinnä tunnen surua hänen puolestaan.

Lähettäjä: ::, 
Päivämäärä:   5.4.25 10:12:42

Ystävät voi valita, sukulaisia ei.

Lähettäjä: hohhoijaa 
Päivämäärä:   5.4.25 10:34:44

Siskooni olen laittanut välit poikki. Sellainen rahanahne hyväksikäyttäjä.. Ei kiitos enää. Ei silti ei me koskaan oltu niin läheisiä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.4.25 10:56:50

En ole yhteydessä juuri kummankaan puolen sukulaisiin. Ovat hankalia ihmisiä ja ovat lähes kaikki muutenkin riidoissa keskenään.

Jollain tapaa olen yhteydessä osaan sisaruksista ja äitiin. Sisaruksiin tasan sen takia, että äiti on vielä olemassa. Siskoista tulee vuosi vuodelta vaan myrkyllisempiä.

Sinänsä harmi, koska olisi aivan ihanaa jos olisi iso ja yhtä pitävä suku. Ei vaan onnistu näiden varkaiden ja omaan napaan tuijottelijoiden kanssa.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   5.4.25 12:30:43

Kyllä.
Siskoni on saanut bannit mun elämään.
Syitä en avaa sen enempää.

Lähettäjä: minä 
Päivämäärä:   5.4.25 12:37:32

veljeeni..jaksoi arvostella 50vuotta mun tekemisiäni. Nyt saa arvostella mutta mä en enää kuuntele.

Lähettäjä: Kyllä 
Päivämäärä:   5.4.25 12:38:50

Tiedän myös joitakin, joilla välit on olleet poikki vuosia vanhempaan, mutta se välirikko onkin sitten saanut toisen katsomaan peiliin ja välit nykyään hyvät.
=======================

Äidin törkeän käytöksen vuoksi laitoin häneen välit poikki vuosiksi. Välirikon jälkeen hän on yrittänyt käyttäytyä asiallisesti, koska tietää mikä on se toinen vaihtoehto.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   5.4.25 12:39:31

Mun sisko pisti välit poikki kaikkiin sukulaisiin. Äidin puolelta mummo ja pappa eivät myyneetkään siskolle mummolan peltoja joita sisko vuosia viljellyt, vaan myi ne äidin siskon miehelle joka ei niillä tee mitään. Sisko saa niitä edelleen vuokrata, mutta välit meni lopullisesti eikä muutkaan olisi saaneet olla äidin puolen suvun kanssa tekemisissä. Sitten kun isä kuoli, niin isän puolen sukulaiset alkoivat penätä jotain vanhaa velkaa jota eivät olleet voineet isän eläessä hoitaa pois. Välit meni sitten isän puolen sukuunkin ja taas ei muutkaan olisi saaneet olla näiden kanssa tekemisissä. Sitten perinnönjaossa siskolle tuli riitaa meidän vanhimman siskon kanssa, asia meni käräjille asti ja siskot eivät ole enää puheväleissä keskenään ja vanhimmankaan siskon kanssa ei saisi olla missään tekemisissä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   5.4.25 14:21:38

Äitini kanssa laitoin kymmenisen vuotta sitten välit poikki. Oli sukua tai ei, en tarvitse myrkyllisiä ihmisiä pilaamaan elämääni

Lähettäjä: sukulainen 
Päivämäärä:   5.4.25 14:25:12

No nyt justiinsa olen laittanut välit poikki tätiini joka on siis aina ollut @!#$ hankala ihminen, ihan täysi narsisti suorastaan. Meillä on siis tässä nyt käsillä perinnönjako ja vaikka perikunnan pitäisi tehdä päätökset yhdessä ja yksimielisesti niin tämä täti on tehnyt täysin omavaltaisia päätöksiä, pyörtänyt kaikki puheensa ja perunut aiemmin sovitut asiat, kavaltanut rahaa perikunnalta, haukkunut minut perusteettomasti ja lopulta kävi poikansa kanssa kimppuuni. Että eipä ole mitään syytä olla näin idiootin ihmisen kanssa tekemisissä, on vuosikymmenten saatossa haukkunut jokaikisen suvun jäsenen ja ihan vaan siitä syystä jos hänen kanssaan sattuu olemaan eri mieltä jostain asiasta ja sanoo sen ääneen. Onneksi on vanha ihminen ja kuolee kohta, poksautan shamppanjapullon sinä päivänä kun kuulen hänen kuolleen.

Lähettäjä: Sisko 
Päivämäärä:   5.4.25 17:21:09

Veljeeni, valitettavasti. Hän on rakas ja ainoa elossa oleva lähisukulainen, mutta syyttää minua täysin käsittämättömistä asioista vanhempiemme kuoleman jälkeen. Viimeksi vaihdoimme muutaman sanan puhelimessa viime kesänä, yli vuosi siitä kun nähtiin.

Lähettäjä: noname 
Päivämäärä:   5.4.25 19:07:25

Koko sukuun on välit poikki kahden lähisukulaisen vuoksi. Eivät nähneet minua ihmisenä, vaan itsensä jatkeena ja näinollen välien poikkilaitto vaati virkavallan väliintulon selittämään tämmöinen yksinkertainen asia heille. Oli siinä sirkusta ja draamaa vähäksi aikaa.

Lähettäjä: Mieie 
Päivämäärä:   5.4.25 19:13:34

Äitiin laitoin välit poikki 14-vuotiaana. Terapeutit ja sossut yritti ensiksi maanitella pitämään välit, mutta kun asioiden oikea laita selvisi, tuli poliisitutkinta ja huostaanotto. Veljeen meni samalla välit sekä muutamaan serkkuun. Empä ole katunut. Äidinkin sukulaiset ymmärsivät. Isän vanhemmat huonommin, varsinkin veljeen välien poikkilaittamisen, mutta pidin pintani.

Kohta tuosta tulee 17- vuotta. En ole katunut.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.