Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ylianalysoinko?

Lähettäjä: PP 
Päivämäärä:   4.4.25 17:00:30

Olen tapaillut jonkin aikaa miestä, joka on useaan otteeseen reagoinut näin vastaavasti, esim tänään hän laittoi viestiä, että keittäisinkö hälle illalla kahvit. Vastasin etten ehdi, olen lenkille lähdössä. Vastasi mulle takaisin että "Ok, mehehän lenkille niin saat ulkoilua" ja peukku.

Mulle tulee tuosta hänen kirjoitustyylistään olo, kuin hän kuvittelisi minun jotenkin kysyneen häneltä lupaa tehdä asioita tai mennä menoihini ja tämä jotenkin ärsyttää minua. :D
Miten muut ajattelette?

Re: Ylianalysoinko?

Lähettäjä: Ella 
Päivämäärä:   4.4.25 17:02:28

Herrajestas, että ylianalysoitko? KYLLÄ!

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   4.4.25 17:03:57

Kyllä, ylianalysoit.

Lähettäjä: nn 
Päivämäärä:   4.4.25 17:06:34

No minä en näe tuossa mitään sellaista, vaan hyvätahtoisen kuittauksen, että asia ok, enkä pahastunut siitä, että en saanutkaan kahvia ja tavata sinua, joskus toiste sitten.

Lähettäjä: nn 
Päivämäärä:   4.4.25 17:08:04

Tarkoitin siis, etten näe kontrollointia häneltä. Ylianalysointia sinulta kyllä.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   4.4.25 17:15:44

Ihan viatonta, vähän kökköä kommunikaatiota vain. Itse tapailin tyyppiä, joka myös kommentoi vähän samaan tyyliin tekemisiäni. Esim. Sanoin meneväni saunaan, niin selosti jotenkin hassusti perään: taidat mennä saunaan vähän rentoutumaan. Jep jep sinnehän minä. Ei siis siinä mitään pahaa, mut oli vähän jotenkin vaivaannuttavaa.
Tuo sun saama kommentti kyllä on ymmärrettävissä senkin takia et on viesti, vietittely on joskus itsellekin hankalaa jos ei tunne kovin hyvin toista

Lähettäjä: j 
Päivämäärä:   4.4.25 17:26:02

Tarkoittaako useaan otteeseen sitä, että hän ehdottaa jotain ja sinä kieltäydyt, koska aioit tehdä jotain muuta.

Lähettäjä: ejue 
Päivämäärä:   4.4.25 17:36:39

Voihan se olla, että hän loukkaantui kun ajatteli vastauksesi tarkoittavan "En keitä, kun seurasi ei kiinnosta vaan ennemmin menen yksin lenkille". Sinun olisi siis pitänyt kutsua hänet mukaan lenkille, tms... Ja hän sitten kuittasi, että "Ei sitten, menehän lenkille". Peukku kun voi olla ihan neutraali, positiivinen tai negatiivinen asia. Kuka sillä mitäkin tarkoittaa.

Minulla on eräs kaveri, joka on urheiluhullu. Hänen mielestään joka päivä pitää harrastaa jotain liikuntaa niin, että tekee sitä ihan vain liikunnan vuoksi. Mikään fyysinen työ, kuten siivoaminen, remontointi, paikasta toiseen kävely tai pyöräily (kuten kauppareissu) ei ole liikuntaa, vaan pitää lähteä ihan lenkille.

Hän aina marmattaa minulle siitä, että en harrasta liikuntaa, kun en erikseen lenkkeile ja urheile. Ainakaan hänen mielestään tarpeeksi. Hänen mielestään liikun ihan liian vähän, kun hän ei ota huomioon arjessani tapahtuvaa fyysistä aktiivisuutta.

Jos minä olisin tuolle henkilölle vastannut, ettei tänään sovi tulla kylään kun menen ihan erikseen lenkille, niin hän olisi hyppinyt riemusta ja peukuttanut ihan siitä ilosta, että minä edes kerran vuodessa harrastan liikuntaa :D

Kun enhän minä liikuntaa saa kun lenkitän hevosta, ratsastan, teen tallitöitä ja pihatöitä päivittäin, tyhjennän ja siivoan ja täytän ulkovaraston ja kannan tavaraa edestakaisin koko päivän, kuljen pyörällä 11+11 km kauppaan ja takaisin, kävelen kauppaan ja takaisin 2+2 km tai kävelen kaverin luo tai sieltä pois 6 km matkan... Tai töissä rämmin metsässä ja kiipeän vaaran rinteitä ylös-alas päivät pitkät. Tuollaisessa työssä olin yhden kesän joskus. Olisi senkin lisäksi pitänyt vielä erikseen lenkkeillä tai käydä salilla :O

Lähettäjä: auh 
Päivämäärä:   4.4.25 17:42:25

Toivottavasti en itse nolaa itseäni noin pahasti deittini kanssa. Siis mies ehdottaa tapaamista illalla, suurella todennäköisyydellä siis hyvää keskustelua ja mahdollisesti seksiä. Ja sitten kuittaisin sen välinpitämättömästi että joo ei kiinnosta, mulla on parempaa tekemistä... Kai tohon ois looginen vastaus että just menossa lenkille mutta oon kotona klo 19, tule sen jälkeen, kiva nähdä sua <3

Päivämäärä:   4.4.25 18:11:17

No tuo lenkille ei ollut se mun oikea tän illan meno, vaan lyhyempi esimerkki. Menee siis koko ilta mulla. :)

Pistepisteen kaltasen jutun tavalla tämänkin kanssa saattaa mennä niin, että esim. sanon viestissä tyyliin että "Pitääpä käydä töitten jälkeen vielä kaupassa ettei ole tyhjä jääkaappi kotona" vastaus häneltä: "Joo käyhän kaupassa ettei ihan ole tyhjä jääkaappi"
Joo no näinhän just sanoin tekeväni.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   4.4.25 18:16:13

Suhteen alussa viestittely voi tuntua hyvinkin oudolta kun ei toista vielä tunne ja saa tarkkaan miettiä mitä kirjottaa. Älä yli analysoi, kyllä ne viestit vielä muuttuu ajan kans.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   4.4.25 18:21:11

No minkä vastauksen tai reaktion sinä tuohon kauppa-asiaan sitten haluaisit? Pitäisikö jättää huomiotta vai todeta että aha? Miksi itse koet tarpeelliseksi selittää miksi käyt kaupassa, eikö olisi hyväksyttävää käydä jos se jääkaappi olisi vielä puolillaan?

Mietipä jos mieskin siellä ylianalysoi, että miksi sinä kirjoitit nyt noin ja noin, että mihin sillä pyrit.

Lähettäjä: auh 
Päivämäärä:   4.4.25 18:40:01

Eli mies yrittää osallistua sun arkeen ja keksiä jotain sanottavaa pienistäkin jutuista niin että tsemppaisi ja ns eläisi mukana?

Tässä nyt ehkä reagoi vähän tunteella tähän kun itsellä oli just deitin kanssa reissun takia pieni tauko viesteissä ja nyt sitten huomasi kuinka arvokkaita ja tärkeitä ihan noi pienet päivittäiset viestit on.

Päivämäärä:   4.4.25 18:41:34

?: Siis musta on outoa jos toistetaan vastauksessa just se sama asia minkä ole juuri sanonut. Voisi vastata vaikka "Joo hyvähän se on ettei tarvii kynsiä syödä"

Päivämäärä:   4.4.25 18:57:16

No tämä mies ei ehkä ole maailman mielikuvituksellisin, mutta en minä kyllä mitään vaarallista tuossa näe. Kyllä minunkin tulee lähetettyä välillä vähän tönkköjä viestejä omalle miehelleni, kun paljon kuitenkin viestitellään. Ei ne kaikki ole runoja.

Lähettäjä: Joo-o 
Päivämäärä:   4.4.25 19:05:51

Ylianalysoit, ei varmaan tarkottanu mitään. Muakin kyllä ärsyttää tuollainen :D meneHÄN, toisto ja selittely että pitää mennä lenkille että saa ulkoilua :D Mua alkaa raivostuttaa tuollainen, mutta osaan kyllä myös nauraa itselleni siitä että mikä kaikki voikaan raivostuttaa :D

Päivämäärä:   4.4.25 19:07:40

Ei tuosta viestintätyylistä tarvitse pitää ja se saa ärsyttää ja sen takia saa lopettaa vaikka koko suhteen, mutta ei se silti tarkoita, että mies on joku manipuloiva hirviö :D

Joskus ei vaan kolahda, vaikka ihmisessä sinänsä ei mitään pahaa olekaan.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   4.4.25 19:13:33

Eihän tuossa ole mitään pahaa. Mulla on mies, joka vastailee samalla tavalla ja teki sitä myös tapailuvaiheessa. Hän reagoi omalla tavallaan sun juttuihin. Ehkä vähän kömpelösti, mutta kyllä sä nyt ylireagoit.

Päivämäärä:   4.4.25 19:20:19

Tosi usein on tätä "menehän, teehän, käyhän"vastauksena jos kerron suunnitelmistani tai tekemisistäni. Tuolla tyylillä itsellä tulisi viestitettyä ainoastaan lapselleni, siksi varmaan tulee olo kuin mulle puhuttaisiin kuin lapselle. Tai jollekin idiootille.

Päivämäärä:   4.4.25 19:27:13

Siis PP joo sehän tuosta tulee mieleen! "Menehän nyt pesemään hampaat, kello on kohta yheksän" sanon varmaan joka ilta lapselleni :D

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   4.4.25 19:55:53

Mistä päin mies on? Ettei vaan sattuis oleen sama tyyppi jota itse tapailin :D

Lähettäjä: ht-lady 
Päivämäärä:   4.4.25 20:00:55

Tuollainen kontrollointi on kyllä red flag. Suosittelen lapikasta.

Päivämäärä:   4.4.25 20:08:10

Joo-o: No niinpä. Kun sanoin olevani lähöllään salille, oli vastaus "Teehän hyvä treeni". No tietenkin teen.
Samalla tyylillä voisin sanoa lapselle jos toteaisi läksyt olevan vielä tekemättä, että "Teehän reippaasti läksyt" :)

.. : Aika pohjoisessa ollaan. :D

Lähettäjä: hehe 
Päivämäärä:   4.4.25 20:42:30

Milloin ihmiset älyää että viestit ovat tehokkain tapa väärin ymmärtää kaikki.

Lähettäjä: yöperhonen 
Päivämäärä:   5.4.25 03:16:15

Mielestäni ylianalysoit pahasti, en näe tuossa yhtään mitään kontrollointia.
Itselle tuo näyttäytyy vain kuittauksena ilmoitukseesi, kivasti kirjoittanut muutakin kuin vain pelkän ’ok’.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   5.4.25 06:34:38

Aloittajan kannattaa ihan suosiolla jättää mies. Selvästi ette osaa kommunikoida keskenänne, kun pitää täälläkin kitistä.

Päivämäärä:   5.4.25 06:41:30

Miettisin ennemmin käytöstä ihan livenä, jos se on hyvää ja sinulle sopivaa niin en viitsisi analysoida viestejä sen tarkemmin, kaikki eivät ole niin sulavia viestittelyssä.

Ilmeisesti ette ihan teini-ikäisiä enää ole joten viestimaailma ei ole niin luonteva osa elämää kuin puhelin käteen syntyneillä, jotka hoitavat suurimman osan kommunikaatioista luurin välityksellä.

Päivämäärä:   5.4.25 09:19:45

Minä pystyn kyllä tuollaisesta sanomaan, kasvotusten sillai ihan hyväntuulisesti, että "huomasin muuten, että joskus vastaat sillai "menehän tai teehän", niin minulle se kuulostaa siltä miten lapsille puhutaan. Mutta tarkotat sillä varmaan että "hyvää treeniä/kivaa ulkoilua"?".
Samalla itse tiedostaa, että se on vain tapa eikä toisella ole velvollisuutta sitä muuttaa, eikä ole vaatimassakaan muutosta vaan kertomassa vain neutraalisti että miltä se omaan korvaan kuulostaa. Mua tuo kyllä ärsyttäis joka kerta aina niin sanoisin jotain. Voihan siitä tulla vähän sellanen molemminpuolinen läppäkin sitten, kun siitä on juteltu :)

Lähettäjä: Lenni 
Päivämäärä:   5.4.25 09:38:09

No voi jestas, kyllä ylianalysoit. Nuo viestit kuulostaa just ihan kun mun miehen viesteiltä silloin kun tutustuttiin. Se vaan halusi olla kohtelias ja laittaa viestiin muutakin kuin "ok.", nykyään kyllä vastaa pelkällä peukulla kun ei tarvi enää yrittää tehdä vaikutusta :D
Eikä ole tippaakaan kontrolloiva, päinvastoin. Oltu kohta 10 v yhdessä.

Lähettäjä: j 
Päivämäärä:   5.4.25 12:13:27

Miten sinä itse vastaisit? "Jaa" vai mikä olisi mielestäsi sopivaa?
Kieltämättä vähän kömpelöä kommunikointia, jos vastaa kuin lapselle.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.4.25 12:24:40

Kun sanoin olevani lähöllään salille, oli vastaus "Teehän hyvä treeni".

- Tuo on ystävällismielinen toteamus, parempi kuin pelkkä ok tai joo. Ja jos vastaisi "Tee hyvä treeni" olisi se jo käsky, sellainen käskeminen ärsyttäisi. "Teehän" on paljon lievempi muoto.

Päivämäärä:   5.4.25 14:34:20

Niin siis tyyppi tarkoittaa varmaan että "Hyvää treeniä!" ja niin sen voisi kirjoittaa, jos tajuaisi miten ärsyttävältä toistuvat -han/-hän ja -pa/-pä -päätteet verbeissä kuulostavat.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.