Lähettäjä: Esra
Päivämäärä: 5.4.25 08:05:19
Olin viime kesänä aika kylmiltään (siis ilman aiempaa ratsastusvaelluskokemusta) yli 20 tuntia ratsailla hellesäässä hyvin haastavissa maastoissa. Sain hiertymät pakaroihin, en ihme kyllä genitaalipuolelle. Myös istuinluiden seutu kipeytyi kunnolla. Seuralaisellani oli sama juttu. Vissiin tuli istuttua eri asennossa kuin sileällä mennessä, vaikka ihan normisatuloilla mentiin. Ihon ja häpyalueen rasvaaminen on kyllä hyvä vinkki.
Hyvät alusvaatteet olivat kyllä tärkeät, mutta millaiset ne hyvät sitten ovat, niin en oikein osaa sanoa. Menin yhden päivän mummokalsareilla, jotka peittivät hyvin koko pakarat eivätkä hakeutuneet ränniin, mutta reunan saumat oli juuri istuinluiden kohdalla ja alkoivat kalvaa päivän mittaan. Muut päivät ratsastin saumattomissa alushousuissa, jotka sitten kyllä tuntuivat pakkautuvan pakaravakoon.
Seuraavalle reissulle otan ehdottomasti mukaan oman juomavyön tms. Meillä oli pienet vesipullot oppaan satulalaukussa, mutta minulle olisi ehdottoman tärkeää saada juoda enemmän ja omassa tahdissa. Aurinko, tuuli ja hikoilu varmaan viisinkertaistivat nestetarpeen.
Reissusta palattuani ihmettelin, miten jalat tuntuvat niin oudoilta, ihan odotetun lihaskipujen lisäksi. Reidet tuntuivat jotenkin tukalilta ja farkut puristivat. Tajusin vasta sitten, että sisäreiteni olivat niin turvonneet, että reidet ottivat koko matkalta kiinni toisiinsa, kun seisoin jalat yhdessä. Normaalisti minulla jää ihan reilu rako reisien väliin.
Eli juomavyö tms, bepanthenia ja hiertymiä ehkäisevä puikko sekä rakkolaastareita. Siinä minun parhaat vinkkini.
|