Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mies pitää löysässä hirressä, hermo menee

Lähettäjä: Käpylehmä 
Päivämäärä:   3.4.25 18:00:47

Varoitan heti alkuun, nyt tulee pitkä stoori.

Olen useamman vuoden jutellut niitä näitä erään miehen kanssa ig:ssä, ei mitään sen kummempia koska olen ollut suhteessa. Hän kyseli minua välillä seuraksi yhteiseen harrastukseen, mutta en koskaan mennyt. Erosin kuitenkin vuoden vaihteessa, ja pari kuukautta sitten suostuin hänen pyyntöönsä ja ajattelin ihan kaverimielessä tavata hänet. Meillä oli tosi hauskaa ja ei mennyt montaa päivää kun hän ehdotti jos tulisi käymään kylässä luonani. Alkuun en meinannut suostua, vaan keksin osittain tekosyitä miksei käy. Hän kuitenkin ylipuhui minut sanomalla, että "odotin tätä iltaa ehkä vähän liikaa" ja muuta lässynläätä. No, taas meillä oli tosi kivaa yhdessä ja koska kello oli kolme yöllä kun hän alkoi tehdä lähtöä, ehdotin että hän voi jäädä yöksi. Mitään ei tapahtunut välillämme vaikka nukuttiin samassa sängyssä, juteltiin vaan. Tämän jälkeen hän kertoi viestillä että on todella ihastunut minuun.

Meni viikko ja hän tuli uudestaan yökylään. Tällä kertaa suudeltiin useita kertoja, mutta mitään sen kummempaa ei välillämme ollut. Yöllä sängyssä hän puhui kuinka tietää haluavansa tulevaisuudessa perustaa kanssani perheen ja miettii kokoajan vain millaista olisi elää kanssani jokainen päivä. Lisäksi hän sanoi, että koska olen eronnut vasta hiljattain pitkästä suhteesta, hän haluaa että opettelen elämään nyt ensin yksin, sillä hän ei halua koskaan menettää minua elämästään ja pelkää, että jos kiirehdimme suhteeseen ja se ei toimikaan niin emme ole enää missään tekemisissä sen jälkeen. Ajattelin, että onpas siinä järkevästi ajatteleva mies. Hän myös kertoi kuinka hänet on ghostattu usein vaikka juttu on tuntunut etenevän hyvin ja kuinka paljon se on häntä satuttanut ja että hän ei koskaan aio tehdä minulle niin. Lupasin myös itse, että en aio kadota hänen elämästään, koska hän vaikutti pelkäävän sitä. Kerroin myös että olen itsekin häneen ihastunut, mutta että olen samaa mieltä siitä että edetään kaikessa rauhassa.

Seuraavana päivä hän oli todella kylmän oloinen viesteissään, joten kysyin onko välillämme kaikki ok? Tähän hän vastasi että kyllä, mikään ei ole muuttunut. Päivä päivältä hän kävi etäisemmäksi ja ollaan nähty muutama kerta sen jälkeen tuon yhteisen harrastuksen parissa ja yhden pikavisiitin teki luonani. Olen aika ajoin avautunut hänelle miltä minusta tuntuu tällainen kylmä-kuuma -leikki, mutta hän on sanonut että hänellä on nyt vähän vaikeaa. Yksi ilta kun olin ensin viestitse avautunut, miten väärin koen minua kohdeltavan, kun kokoajan viesteissä sanotaan että mikään ei ole muuttunut mutta silti hän on todella kylmä ja etäinen, hän soitti minulle. Hän käytännössä huusi minulle tunnin putkeen eikä antanut minun puhua, että kuinka hän haluaa että minä nautin nyt sinkkuudesta ja annan hänelle tilaa koska hänellä on nyt vaikeaa ja kuinka ensimmäinen kerta tulla minun luokse oli virhe ja hän näkee 0% mahdollisuuden parisuhteelle kanssani NYT, mutta mikään ei ole silti vieläkään kuulemma muuttunut. Sovittiin, että ollaan vain kavereita. Hän kuitenkin sanoi, että on edelleen minuun ihastunut.

Tämän keskustelun jälkeen olen nyt kuitenkin ottanut etäisyyttä häneen suojellakseni itseäni, koska hänen käytös satuttaa, kun puheet ja teot ei kohtaa lainkaan. Pari kertaa olen tosin ehdottanut harrastuksissa käymistä yhdessä, mutta vastaus on aina siihen "ei tänään". Hän on kuitenkin joka päivä nyt laittanut minulle jonkun kuivan viestin joka ei johda mihinkään keskusteluun, tai jos yritän jatkaa keskustelua hän ei vaan enää vastaa tai vaihtoehtoisesti vastaus kestää jopa päiviä vaikka puhelin selvästi on kädessä. Esimerkkeinä sekä eilen, että tänään hän kysyi miten minulla on päivä lähtenyt käyntiin. Kun kerroin ja kysyin miten hänellä, en ole saanut vastausta. Miksi hän kysyy edes jos häntä ei oikeasti edes kiinnosta? Onko tarkoitus vain pitää minua löysässä hirressä? Olen ihan loppu tähän tilanteeseen ja tuntuu että alan pikkuhiljaa vain vihata häntä. Tiedän että hänellä on oikeasti nyt vaikeaa ja tiedän myös syyn, mutta olen itsekin ollut aikoinaan vaikeasti masentunut ja halunnut kuolla, mutta en silti koskaan silloin kohdellut ihmisiä joista välitän tällä tavalla. Jotkut peruskäytöstavat voisi kuitenkin olla hyvä omata. Nyt on kuitenkin kyse yli 30 vuotiaasta miehestä. Olen päättänyt, että en laita hänelle enää mitään oma-aloitteisesti, vastaan kyllä jos hän laittaa jotain koska aion pitää lupaukseni siitä että en häntä ghostaa tai katoa mihinkään. Tämä tilanne vaan raastaa minua älyttömästi ja tekisi mieli lyödä itseäni paistinpannulla päähän että saisin hetkeksi edes ajatukset sammumaan, koska vaikka tekisin mitä niin huomaan niiden jatkuvasti menevän häneen ja mietin miksi en kelpaakaan edes kaveriksi.

Ymmärtäisin paremmin jos hän olisi ollut vain seksin perässä, mutta emme ole sitä edes harrastaneet, nimenomaan koska hän on halunnut edetä hitaasti.

Re: Mies pitää löysässä hirressä, hermo menee

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.4.25 18:05:14

Älä hyvä ihminen mieti yhtään, mikset kelpaa hänelle. Mieti sitä, miksi hän ei kelpaa sinulle. Eikä sitäkään varmaan tarvitse kauan miettiä, mieshän on ihan sekoboltsi.

Lähettäjä: Ella 
Päivämäärä:   3.4.25 18:08:13

Nyt kuulostaa niintutulta ”käsittelyltä”, että pakko kysyä onko kyseessä helsinkiläinen L?

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   3.4.25 18:09:11

Ihan sekopää mies, ole onnellinen että väistit luodin ja jatka eteenpäin elämässäsi!

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   3.4.25 18:10:30

Mies on heti manipuloinut sut lupaamaan "olemaan hylkäämättä", kun olette tunteneet irl 5 min. Ja nyt kokeilee miten pitkälle voi viedä käytöksensä, niin että et tee mitään. Sitten kun sun rajat löytyy, ilmestyy oven taakse pyytämään anteeksi ja lähtee siitä vähän kerrassaan venyttämään niitä.

Lähettäjä: Jj 
Päivämäärä:   3.4.25 18:16:28

Unohda koko ukko

Päivämäärä:   3.4.25 18:21:40

Ella: Ei ole sankari sama kyseessä.

En kykene ymmärtämään mikä saa ihmisen käyttäytymään tällä tavalla. Se että hänellä on nyt vaikeaa ei mielestäni oikeuta tarkoituksella minun elämästäni vaikean tekemistä. Joka kerta kun olen häneltä yrittänyt tiedustella miksi kohtelee minua näin vastaus on "rakas, hengitä. Kaikki on hyvin."

Olen myös sanonut, että hän voi suoraan sanoa jos ei halua olla enää kanssani tekemisissä, ymmärrän sen ja se on ihan fine. Mutta se ei ole fine, että sanoo haluavansa, mutta mitään ei tapahdu. Tähän olen saanut tuon saman vastauksen :D En myöskään tiedä mikä v'itun rakas mä hänelle olen kun hän haluaa olla vain kaveri ja kohtelee minua kuin jotain paskasäkkiä.

Haluaisin todella vain unohtaa hänet, mutta nämä ajatukset eivät lakkaa pyörimästä hänen ympärillään, enkä aio rikkoa lupaustani ja esimerkiksi blockata häntä. Elättelen varmaan toiveita, että kun hänen tilanne helpottaa saan takaisin sen ihmisen joka hän oli ensimmäiset pari viikkoa.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   3.4.25 18:22:11

Älä ole noin epätoivoinen. Löydät jotain parempaa. Unohda tuo ukko. Pysyvästi.

Päivämäärä:   3.4.25 18:24:06

Ei tuo tule parantumaan, et voi muuttaa hänen käytöstään. Arvosta itseäsi ja lopeta tuo.

Päivämäärä:   3.4.25 18:25:10

"En kykene ymmärtämään mikä saa ihmisen käyttäytymään tällä tavalla"

Mielenterveysongelmat? Saattaa olla persoonallusuushäiriökin. Viimeksimainittu ei edes parane.

Päivämäärä:   3.4.25 18:30:38

” Olen päättänyt, että en laita hänelle enää mitään oma-aloitteisesti, vastaan kyllä jos hän laittaa jotain koska aion pitää lupaukseni siitä että en häntä ghostaa tai katoa mihinkään.”

Anteeks nyt vaan, mutta vidddddu et varmasti tee näin vaan jatkat elämääsi. Ghostaa ei tarvitse, ihan viesti vaan, että ”Terppa, en jaksa tätä jaskaa enää ja aion jatkaa elämääni ilman sua. Älä laita enää viestiä, heippa!”

Sulla on siellä joku jolla on mt ongelmia ja hän suorittaa jotain ihmiskokeilua, että kuinka paljon sua saa roikotettua mukana. Veikkaan nimittäin, että tää sankari alkaa heti lämmetä taas kun sanot, et se on moro.

Lähettäjä: Stall 
Päivämäärä:   3.4.25 18:35:25

Laitat tälle sekopäälle asiallisen viestin tyyliin "ei tunnuta olevan toisillemme mitkään match made in heaven-tyypit, joten hyvää kevättä ja kaikkea hyvää tulevaan"
ÄLÄ LÄHDE TUOHON MUKAAN!

Päivämäärä:   3.4.25 18:36:56

Joo se joko kiinnostuu uudelleen tai alkaa uhkailla itsarilla. Niin tai näin, sulla on tässä nyt uusi ero käsiteltävänä mutta tiedät kyllä, että aika auttaa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   3.4.25 18:44:17

"Olen päättänyt, että en laita hänelle enää mitään oma-aloitteisesti, vastaan kyllä jos hän laittaa jotain koska aion pitää lupaukseni siitä että en häntä ghostaa tai katoa mihinkään. "

"enkä aio rikkoa lupaustani ja esimerkiksi blockata häntä."

Nyt hyvä ihminen sentään. Ihan ensikzi kävelet nyt roskiksesi luokse. Sitten työnnät pääsi sinne ja etsit sieltä sinne heittämäsi itsearvostuksen. Peset sen hienopesussa ja puet yllesi.

Tuolaiset "lupaukset" eivät tietenkään ole päteviä. Miten voit edes ajatella sitoutuvasi uuteen tuttavuuteen, jota et kunnolla tunne? Hän on manipuloinut sinua lupaamaan nuo ja käyttää niitä myöhemin, jotta et pääse irti. Teit tyhmät lupaukset, mutta et ole niiden orja eivätkä ne velvoita sinua loppuelämän ihmissuhteeseen tämän sekopään kanssa.

"En kykene ymmärtämään mikä saa ihmisen käyttäytymään tällä tavalla."

Onko sillä mitään väliä? Sun ei tarvitse tietää miksi. Hänellä on ollut yli vuosikymmen aikaa korjata ongelmansa eikä hän ole siihen kyennyt. Luuletko että hän korjaantuu puolessa vuodessa tsi parissa kuukaudessa? Sinun taikakosketuksesi ja parantavan rakkauden myötä? Älä elättele turhia toiveita. Kyllä, moni ongelma voi korjaantua, mutta silloinkin kun ne tiedostaa ja niiden eteen aktiivisesti työskentelee on kyse vuosien ja vuosikymmenten prosessista. Olisitko valmis elämään tämän sankarin kanssa 15v huonossa suhteessa ennen kuin hän paranisi?

Oikeasti. Ansaitset parempaa. Älä matele. Laitat miehelle viestin. "Hei, olen oppinut sinusta viimeaikoina uusia puolia ja tullut siihen tulokseen, että minun on parempi jatkaa elämää ilman tällaista ihmissuhdetta. Kaikkea hyvää sinulle" ja jos jatkaa mitään, itkuvirttä tai syyttelyä niin blokkaat. Sinun tehtäväsi on ensisijassa suojella itseäsi. Et ole hänen terapeutti, etkä äiti. Hän etsikööt apunsa muualta. Aikuisena ihmisenä hän kykynee siihen ilman sinua.

Päivämäärä:   3.4.25 18:46:39

Ja mä luulin, että mä olen kynnysmatto…

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   3.4.25 18:51:57

Nämä tapaukset tarvitsevat aina yleisön esitykselleen ja huomiota ilman, että heidän täytyy itse huomioida takaisin. Sen takia täytyy liehitellä varattuja naisia, kiristää uskollisuuslupauksia puolitutuilta ja muuta vastaavaa. Sitten voi häipyä sinne uuden napanuoran päähän tekemään mitä ikinä sitten tekeekään ja aina kun yleisö uhkaa lakata taputtamasta, tullaan hetkeksi takaisin latelemaan latteuksia ja sitten kadotaan taas.

Lähettäjä: Ella 
Päivämäärä:   3.4.25 18:56:58

Okei, sit näitä on enemmänkin.

Lähettäjä: V 
Päivämäärä:   3.4.25 18:57:33

LähettäjäElla

Päivämäärä3.4.25 18:08:13

Nyt kuulostaa niintutulta ”käsittelyltä”, että pakko kysyä onko kyseessä helsinkiläinen L?

Onkohan sama L, johon itse saanut myös tutustua. Jotain henkisiä ongelmia ja meno hyvin samantapaista...

Lähettäjä: Sylvia 
Päivämäärä:   3.4.25 19:01:14

Ei ole katoamista tai ghostaamista ilmoittaa asiallisesti, että juttu ei toimi etkä halua jatkaa yhteydenpitoa.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   3.4.25 19:05:26

Miksi ihmeessä sinä roikut tommosesta tyypissä? Mies tuo ei ole vaan joku ilkeä olio. Vaikka elämässä ois vaikeaa niin sentään jotkut käytöstavat pitäs olla. Nyt nainen etsit sen itsekunnioituksen ja jatkat elämääsi tasapainosena ja itsevarmana. Tyyppi voi pilata oman elämänsä niinku haluaa ihan ilman sinua.

Lähettäjä: Sumutar 
Päivämäärä:   3.4.25 19:16:12

Johan olet niljakkaaseen otukseen törmännyt!

Hankkiudu nopeasti eroon tuosta kun vielä pääset. Viiva antoi hyviä vinkkejä miten ilmaista asia.

Päivämäärä:   3.4.25 19:16:19

" Hän käytännössä huusi minulle tunnin putkeen eikä antanut minun puhua, "

^
jo tämä saisi minut katkaisemaan välit heti

Lähettäjä: :):) 
Päivämäärä:   3.4.25 19:22:32

Jaa-a, ja miksihän ihmeessä mies onkaan saanut siipeensä aiemmin ja niin moni lupaava juttu on kaatunut?

Näihin nimimerkki -:n ohjeisiin ei lisättävää:

"Nyt hyvä ihminen sentään. Ihan ensikzi kävelet nyt roskiksesi luokse. Sitten työnnät pääsi sinne ja etsit sieltä sinne heittämäsi itsearvostuksen. Peset sen hienopesussa ja puet yllesi."

"Oikeasti. Ansaitset parempaa. Älä matele. Laitat miehelle viestin. "Hei, olen oppinut sinusta viimeaikoina uusia puolia ja tullut siihen tulokseen, että minun on parempi jatkaa elämää ilman tällaista ihmissuhdetta. Kaikkea hyvää sinulle" ja jos jatkaa mitään, itkuvirttä tai syyttelyä niin blokkaat. Sinun tehtäväsi on ensisijassa suojella itseäsi. Et ole hänen terapeutti, etkä äiti. Hän etsikööt apunsa muualta. Aikuisena ihmisenä hän kykynee siihen ilman sinua."

Päivämäärä:   3.4.25 19:23:24

Voitko ap päivittää teidän suhteen tilaa tänne jatkossakin. Mä laitan vetoa vetämään, et miten tarina jatkuu.

Päivämäärä:   3.4.25 19:23:30

Niin ja tuollaisen siveellisen käytöksen takana, miehen puolelta, on yleensä potenssihäiriöt. Ei vie hommaa seksiin asti kun ei ole varma, onnistuuko.

Päivämäärä:   3.4.25 19:30:18

Ai niin, ja tähän jäi vielä kommentoimatta:

"Lisäksi hän sanoi, että koska olen eronnut vasta hiljattain pitkästä suhteesta, hän haluaa että opettelen elämään nyt ensin yksin, sillä hän ei halua koskaan menettää minua elämästään ja pelkää, että jos kiirehdimme suhteeseen ja se ei toimikaan niin emme ole enää missään tekemisissä sen jälkeen. Ajattelin, että onpas siinä järkevästi ajatteleva mies. "

Ei ole järkevä mies. On "en ole ihan varma joten pidän sinua varavaihtoehtona"-mies. Kun mies on varma, mies tekee kyllä selväksi itselleen, sinulle ja muille, että haluaa sinut. Kertokaa ihmeessä, naiset, jos tiedätte tähän sääntöön yhtään poikkeusta omassa tai läheistenne elämässä!

Tuo mitä hän selitti sinulle oli kuin hän olisi löytänyt ässäarvan, jossa on sadan tonnin voitto, ja todennut, että hmmm.... en taida halutakaan ottaa tätä nyt, joten laitan tämän tähän puistonpenkille odottamaan ja palaan ehkä myöhemmin hakemaan.

Koska sinä olet se lottovoitto jollekulle toiselle, etkä silloin kysele tämmöisiä ht.netissä, koska ei sinulla ole aikaa epäillä omia tai toisenkaan tunteita. Se on menoa sitten vaan.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   3.4.25 19:31:05

Ilmeisesti ukolla jotain mt ongelmia. Unohda. Ehkä sellaset lääkkeetkin jotka vaikuttaa seisokkiin niin "etenee hitaasti".

Päivämäärä:   3.4.25 19:32:44

"Niin ja tuollaisen siveellisen käytöksen takana, miehen puolelta, on yleensä potenssihäiriöt"

Mulla sama kokemus :D Deittailtiin ja yökyläiltiin ilman seksiä pitkään kun mies muka halusi olla kohtelias eikä ole vain sen yhden asian perässä, eikä sillä sitten lopulta tosiaankaan seisonut kunnolla, eikä ollut hälle mikään uusi ongelma.

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   3.4.25 19:52:15

Huusi tunnin putkeen eikä antanut sinun puhua?

Olisin lyönyt luurin korvaan viimeistään muutaman minuutin jälkeen ja todennut että pitäköön tunkkinsa! Ei todellakaan jatkoon tuollainen tyyppi!

Muutenkin tuo kylmyys ja etäisyys on sellainen punainen lippu etten edes harkitsisi, ja lisäksi vielä se, että sanoo yhtä ja tekee toista... Ei hyvää päivää! Juokse, ja juokse lujaa!

Tuollaisen kanssa suhde voi päättyä ainoastaan kyyneliin!

Lähettäjä: Hicks 
Päivämäärä:   3.4.25 19:52:33

Voi voi voi ja vielä kerran voi. Pelkkiä red flageja ilmassa kummankin puolelta. Aloittaja on takertuja, joka uskoi miehen esityksen alussa. Nyt sitten teot puhuu puolestaan. Lopeta nyt ensimmäisenä uo typerä "en aio pettää lupaustani" -höpötys. Et usko siihen itsekään. Sinä haluat miegen, jollainen hän alussa oli, tai mitä hän esitti. Esitys on ohi, sitä miestä ei ollut olemassakaan. Heti kun tämän tajuat, alkaa helpottamaan. Et voi antaa toisen kohdella sua miten tahansa sillä verukkeella, että olet luvannut olla ghostaamatta. Ei muuten ole mitään ghostaamista kun tekee kuten tuossa yllä on ehdotettu.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   3.4.25 20:04:31

USKO TEKOJA, ÄLÄ SANOJA!

Kun mies näyttää sulle todellisen luonteensa niin usko kerrasta!
Ala elämään omaa elämääsi eteenpäin

Päivämäärä:   3.4.25 20:06:13

"Lisäksi hän sanoi, että koska olen eronnut vasta hiljattain pitkästä suhteesta, hän haluaa että opettelen elämään nyt ensin yksin, sillä hän ei halua koskaan menettää minua elämästään ja pelkää, että jos kiirehdimme suhteeseen ja se ei toimikaan niin emme ole enää missään tekemisissä sen jälkeen. Ajattelin, että onpas siinä järkevästi ajatteleva mies. "

Tässä ei tosiaankaan ole järjen hiventä ja ylempi hyvin vertasikin arpaan.
Ensinnäkin jokainen ihminen itse katsoo minkä ajan erosta toipuminen vie. Kukaan muu ei voi sitä määritellä tai päättää, että et ole valmis.
Toiseksi ihmissuhteet ei tapahdu jonkun kalenterin mukaan. Toista ei voi jättää odottamaan.
Kolmanneksi, normaalin ihmisen ei tarvitse "opetella elämään yksin" vaan se kyllä onnstuu. Toki jotkut ovat läheisriippuvaisia ja silloin on hyvä hoitaa ongelmiaan jottei päädy tällaisiin suhteisiin.
Mies ei uskolla olla tosissaan, koska voi menettää lelunsa (koska jollain tasolla ymmärtää olevansa srkaisin). Löysässä hirressä voi työntää kauas ja vetää lähelle.

Päivämäärä:   3.4.25 20:06:27

"Hän käytännössä huusi minulle tunnin putkeen..."

Mitä pahaa sinulle on tapahtunut kun edes harkitset olevasi tuollaisen miehen kanssa?

Hän on nyt näyttänyt sinulle että on ala-arvoinen ja kelpaamaton minkäänlaiseen suhteeseen.

Lähettäjä: sekoboltsi 
Päivämäärä:   3.4.25 20:49:14

Mies on outo. Sulle tulisi noita huutotunteja lisää tuon kanssa. Todella outo.

Päivämäärä:   3.4.25 20:55:25

Huh, onpas tänne tullut paljon vastauksia :D
Okei, tuo että hän huusi tunnin ilman, että antoi minun puhua oli ehkä vähän liioiteltua. Se oli enemmän sellaista kiihtynyttä papatusta eikä huutamista, mutta jos yritin kommentoida väliin hän sanoi "ole hiljaa ja kuuntele". Kun hän oli valmis, kysyin saanko puhua ja hän kielsi, koska hänen mielestään minä en kuuntele vaan yliajattelen ja teen johtopäätöksiä, jotka eivät pidä paikkaansa.

En tiedä millainen hänen mielenterveytensä on aiemmin ollut, mutta tuo mistä hänen nykyinen paha olo johtuu, on seurausta loppuvuodesta kun hänen läheisensä kuoli, joten en tiedä onko hän aina käyttäytynyt näin vai onko tämä nyt vain tuosta johtuvaa.

Ei hän ihan niin hirveä ihminen ole mitä tuosta aloituksesta voi päätellä, mutta ei hän toki minulle myöskään reilu ole. Olen siinä käsityksessä keskustelujemme perusteella, että hänellä on jonkin asteista menettämisenpelkoa ja siksi hän ei halua kiintyä kehenkään liikaa. Hän on myös sanonut, että on kerran elämässään ollut todella rakastunut ja se ei päättynyt hyvin, eikä hän usko että tulee koskaan enää rakastumaan samalla tavalla. Hänen mielestään hän on kuitenkin päässyt eksästään yli, mutta ei vaan kuulemma aio antaa itsensä rakastua koska hän on kuulemma liian intensiivinen silloin (ei mitään hajua mitä meinasi tällä, koska sanoi tämän tuon papatushetkensä aikana, enkä saanut esittää kysymyksiä). Kuulemma se ei kuitenkaan tarkoita etteikö hän haluaisi parisuhteen ja etteikö hän olisi kykeneväinen osoittamaan kiintymystä ja välittämistä.

Ehkä hän oikeasti ihastui minuun, pelästyi tunteitaan ja alkoi siksi työntää minua pois. Mene ja tiedä. Nää on näitä mun johtopäätöksiä :D

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   3.4.25 20:55:29

Tuolla ihmisellä onpahojaongelmia, persoonallisuushäiriö ehkä tai muu mielen sairaus. Aloittaja kiität nyt tähänastisesta ystävyydestä mutta ilmoitat että et enää halua olla tyypin elämässä mukanakanssa, ette sovi yhteen. Kiitos ja hyvää loppuelämää.

Lähettäjä: U 
Päivämäärä:   3.4.25 20:59:00

Hän pitää sinua löysässä hirressä koska annat hänen kohdella sinua niin.

Älä enää suostu tuohon. Katkaise välit tai ole vain todella viileä. Älä ota itse yhteyttä.

Päivämäärä:   3.4.25 21:00:27

"Ehkä hän oikeasti ihastui minuun, pelästyi tunteitaan ja alkoi siksi työntää minua pois."

Ja sinustako tämä olisi kiehtova ajatus? Positiivinen juttu ja haluaisit parisuhteen tältä pohjalta? Kun nämä on tosiaan sinun johtopäätöksiäsi, eikä mies osaa tulkita itseään vaan saa papatuskohtauksia ja reagoi päättömästi?

Päivämäärä:   3.4.25 21:13:01

Yksi sana.

Juokse.

Lähettäjä: Hicks 
Päivämäärä:   3.4.25 21:14:51

"Ehkä hän oikeasti ihastui minuun, pelästyi tunteitaan ja alkoi siksi työntää minua pois. Mene ja tiedä. Nää on näitä mun johtopäätöksiä :D"

Joo joo ja lehmät lentää. Teet tällaisia johtopäätöksiä, koska et ole valmis myöntämään itsellesi, että mies on huono ja käyttäytyy törkeästi. Nytkin vikassa viestissäsi jo pehmentelet aiempia kirjoituksiasi ja puolustelet miehen käytöstä.

Päivämäärä:   3.4.25 21:16:23

En tiedä mitä käytöksen takana on mutta onneksi tulee persoona nyt esille eikä myöhemmin kun ihastumiset on vahvempia. Eti joku parempi.

Päivämäärä:   3.4.25 21:28:42

Aloittaja tuossa sun viimeisimmässä viestissä ei ollut oikeasti järjen hiventäkään.

Olet selkeästi ihastunut ja toivot parisuhdetta eli yrität selitellä mustan valkoiseksi.

Muista nyt, että itsestäsi on kiinni miten annat itseäsi kohdella. Joskus se omien rajojen veto kirpaisee, mutta ei miehen käytös sinua nytkään onnelliseksi tee.

alkuhuuma on ihanaa. Ei tuollaista.

Päivämäärä:   3.4.25 21:29:17

Kuulostaa niin vaikealta ihmiseltä että laita kiertoon. Tuollasen kanssa menee oma mielenrauha.

Lähettäjä: Nitu 
Päivämäärä:   3.4.25 21:37:13

Teemu?

Päivämäärä:   3.4.25 21:40:59

Käpylehmä, eli hän ei arvosta sinua eikö näe sinua tasa-arvoisena kommunikoinnissa. Hän papattaa ja sinä kuuntelet. Koska olet tyhmä. Arvostava mies ei tee noin, hän on kiinnostunut siitä miten sinä asiat koet, antaa suun vuoron ja kuuntelee (on eri asia oikeasti kuunnella kuin olla vain hiljaa).

Elämässä tulee aina "syitä" huonoon käytökseen. Nyt se on kuollut läheinen, seuraavaksi työstressi, sitten selkäkipu jne. Normaalille ihmiselle nämä eivät ole mitään syitä huonoon käytökseen.

Usko pois, monella muullakin on kokemusta ja kyllä, me tiedetään myös se, ettei hirveimmätkään ole aina hirveitä. Tyypissä voi olla myös paljon hyvää ja aitoa ja rakastettavaa. Mutta sen ei tule riittää. Ne ei pois pyyhi noita valtavan isoja ongelmia. Ajattelet, että ei me vaan tunneta häntä eikä tiedetä hänen hyviä puolia. Mutta ei tarvitse. Riittävän iso huono puoli ei kompensoidu millään.

Ja on aivan sama miksi mies käyttäytyy kuten käyttäytyy.

Lähettäjä: ö 
Päivämäärä:   3.4.25 21:54:25

Olisko epävakaa persoonallisuushäiriö?

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   3.4.25 21:59:57

Lopeta miehen tekojen selittely ja "ymmärtäminen". "Ei se niin kauhee oo" "sillä on vähän vaikeeta" ihan höpö juttuja nuo, mies näyttää sulle just nyt minkälainen hän oikeasti on, usko se äläkä selittele hänen käytöstään.

Unohda ja mene eteenpäin

Lähettäjä: Kk 
Päivämäärä:   3.4.25 22:02:56

Tuo on manipulointia ja pelottavaa sellaista. Kuulostaa ihan mieheltä, jonka nuorena tapasin ja olin on of suhteessa. Tuo on pahin, että antaa sun ymrtää, että huolehtii susta, mut ihan päin vastoin. Ja tuo ghoustaus on manipulointi kikka. Ei se pelkää sitä, vaan se pelkää sitä, ettei saa sua kunnolla pikku rillin ympärille. Ghoustaa Tuo hullu tuplasti. Tuo on jo vallan käyttöä puhelimessa, että itse puhuu, eikä anna sun puhua.

Lähettäjä: mies 
Päivämäärä:   3.4.25 22:03:29

Aloittaja, oletko itse hullu? Nimittäin kukaan normaali ihminen ei edes miettisi suhdetta noin sairaan ja mt häiriöisen tyypin kanssa!

Päivämäärä:   3.4.25 22:05:17

Ja ps. Tuo viestittely on kans manipulointoa ja puhdasta sellaista. Miehel on helppoa kun voi laittaa sulle viestiä ja sitten koukuttaa sut silmä kikalla, et wi vastaa. Mut Tuo kuulostaa oikeasti pelottavalta.

Päivämäärä:   3.4.25 22:08:44

Ootko kattonut koskaan You-sarjaa? Siinähän on hyvä esimerkki miksi kannattaa välttää rakastumista, koska muutoin muuttuu liian "intensiiviseksi"

Lähettäjä: Tina 
Päivämäärä:   3.4.25 22:40:48

Kuulostaa hyvin raskaalta mt-ongelmaiselta tyypiltä. Äkkiä eroon vaan tuosta.

Lähettäjä: V 
Päivämäärä:   3.4.25 23:30:09

Juokse!! Istuin tuollaisen takia 6h poliisilaitoksella!

Päivämäärä:   3.4.25 23:36:52

No hyi he**ti. Juokse kun vielä voit...

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   4.4.25 07:53:50

Äkkiä karkuun, estot puhelimeen ja numero salaiseksi! Ihan järkyttävä tyyppi. Todellakin manipuloi sinua aika rankasti. Ota huomioon että hän on periaatteessa ihan tuntematon tyyppi, joten voi kertoa sinulle mitä vaan. Nyt kannattaa oikeasti kuunnella mitä aiemmat kommentoijat ovat sanoneet.

Lähettäjä: moi 
Päivämäärä:   4.4.25 08:06:14

Selkeä narsisti. Narsismikin on kirjo, mutta käytös on kuitenkin jokaisella kaavamaista. Tsekkaa vaikka vauva palstalta narsistin keskustelutyyli, niin tiedät mitä seksi narsistin kanssa on. Et tod halua jatkaa sen jälkeen.

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   4.4.25 08:06:16

Kas, törmäsit sitten ihan aitoon narsistiin. Osaa olla miellyttävä halutessaan ja on oikeasti täysi kusípää. Estoon ja numeron ja asunnon ja auton vaihto.

Lähettäjä: Joo-o 
Päivämäärä:   4.4.25 08:17:15

Täällä on tullut paljon erinomaisia ohjeita. Niiden lisäksi tämä:
Sen sijaan että mietit miksi mies tekee näin tai noin ja yrität ymmärtää häntä, niin keskittyisin SINUUN. Miksi sinusta on ok, että mies sanoo yhtä ja tekee toista? Puhua papattaa sinulle tunnin eikä anna sinun puhua ja vielä dissaa ajattelukykyäsi siihen päälle? Miksi lupaat jotain miehelle, jota hädin tuskin tunnet, ja sitten pidät kiinni kynsin hampain siitä lupauksesta? Miksi et välitä siitä, miten sinua kohdellaan ja ole ihmisten kanssa, jotka kohtelevat sinua hyvin?
Ajatteletko, että et ansaitse parempaa, vai haetko draamaa? Minkä verran arvostat itseäsi? Onko sinulla vaikea tunnistaa ja pitää kiinni omista rajoistasi muissakin tilanteissa?

Päivämäärä:   4.4.25 08:18:34

Noita löytyy kai tinderistä aika lailla ja itsekin törmäsin nuorena eli 20-35v sitten. Jotkut ihmiset ei pysty suhteeseen, mutta haluavat että joku ajattelee heitä. He elävät sillä. Mihinkään oikeaan he eivät pysty, eivät välttämättä edes seksiin. Siinähän pitäisi koskea toiseen ihmiseen ja kaikkea muuta vaivalloista.

Lähettäjä: Naatti 
Päivämäärä:   4.4.25 08:21:53

Joo ihan hirveä tyyppi :D Olette tunteneet hetken, ja tyyppi käskee sinun olla hiljaa puhelimessa ja vain hän saa puhua :DD Apua. Hyviä kommentteja tässä ketjussa, ota aloittaja niistä opiksi. Kyllähän se tuntuu imartelevalta kun toinen kehuu sinua ensin maasta taivaisiin ja on muka aivan täysin ihastunut, kappas sitten kumminkin mahdollisuudet parisuhteeseen 0% miehen mukaan, ja tuskin muuttuvat tulevaisuudessa.

Btw veikkaisin tuollaisen käytöksen perusteella, että miehellä on joku toinenkin nyt kierrossa, kerta välillä lopettaa vastaamisen eikä ihan yllättäen haluakaan enää nähdä. Taitaa olla treffit silloin päällä toisen kanssa.

Jos haluat aloittaja pitää periaatteestasi kiinni ja olla ghostaamatta, niin sanot sitten vaan viestillä että kiitos mutta ei kiitos. Eikä tarvitse edes sen kummemmin selitellä.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   4.4.25 08:22:14

Äh, eihän aloittaja nyt tuota lupausta sinänsä mieti, se on vain tekosyy roikkua miehessä, johon hän on ihastunut. Jos kyse olisi pelkästä lupauksesta niin sehän oli ainoastaan ettei hän ghostaa miestä, eli hän voisi reippaasti kertoa, että kiitos, nyt näyttää siltä että juttumme ei toimi, hyvää kevään jatkoa ja loppuelämää.

Hirveä mies ja aloittajaa käy toki sääliksi, mutta aikuinen ihminen nyt lähtökohtaisesti tekee omat valintansa, joku jopa nauttii draamasta.

Lähettäjä: Nitu 
Päivämäärä:   4.4.25 08:23:52

"Ehkä hän oikeasti ihastui minuun, pelästyi tunteitaan ja alkoi siksi työntää minua pois. Mene ja tiedä. Nää on näitä mun johtopäätöksiä :D
Toi on täyttä potaskaa mitä haluat itsellesi selitellä.
Keskity vain ja ainoastaan faktoihin.
Älä selittele miehen käytöstä hänen puolestaan.
Edes mikään läheisen kuolema ei oikeuta käyttäytymään noin.

Lähettäjä: Niksnaks 
Päivämäärä:   4.4.25 08:29:50

Taidat itsekin jotenkin pitää tuollaisesta piilotteluleikistä. Itse en arvostaisi pätkääkään miestä joka lörpöttelee "rakas" yms juttuja jos ei olla sovittu että ollaan keskenämme parisuhteessa.

Karvat nousisi pystyyn siitäkin, jos jokin vuosien takainen tuttavamies kertoisi miettineensä että minun pitää nyt elää sinkkuelämää, minun pitää tehdä sitä ja tätä... Ei pidä, päätän itse miten elän.

Ehkä sinulla on vielä edellisen suhteen likapyykki pesemättä, niin dramaattinen laastari tuntuu hyvältä ajanvietteeltä?

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   4.4.25 08:32:00

Ei se mies sua pidä löysässä hirressä. Ihan itse pidät itseäsi siinä.

Päivämäärä:   4.4.25 08:44:45

"Haluaisin todella vain unohtaa hänet, mutta nämä ajatukset eivät lakkaa pyörimästä hänen ympärillään, enkä aio rikkoa lupaustani ja esimerkiksi blockata häntä. Elättelen varmaan toiveita, että kun hänen tilanne helpottaa saan takaisin sen ihmisen joka hän oli ensimmäiset pari viikkoa."

Mies on onnistunut manipuloinnissaan ja aloittaja elää kuvitelmassa, mitä mies ja suhde voisi olla. Todellisuudessa mies on tuo manipuloiva ja kylmä ihminen, joka todennäköisesti pyörittää samaan aikaan useita naisia. Veikkaan myös, että sänkyhommat ei onnistu, kun ei ole sinne kiirehtinyt. Aloittaja juokse. Et ole miehelle mitään velkaa. Et ole miehelle mitään muuta kuin joku viimeinen varavaihtoehto. Miehestä tuli lisäksi hyvin vahvasti narsistivibat.

Lähettäjä: Hyijyi 
Päivämäärä:   4.4.25 08:48:34

Aika nopeasti alkoi lässyttämään perheestä yms. Sikäli ymmärrän että pääsi meni siitä lupaavasta - joskin kyllä ihan liian hyvältä kuulostavalta - alusta. Nuo miehen seuraavat liikkeet ovat niin kummallista ja tympeää käytöstä, että tuohon ei kannata törsätä enempää aikaa.

Mies puhui ghostauksesta. Tekee sitä kuitenkin itsekin, jos nyt muutaman päivänkin viive sitä on. Joka tapauksessa se, miten käsittelee vaikeita asioita (=käytös samalla muita kohtaan ) tuskin tulisi suhteessakaan muuttumaan.

Eli kun aiot pitää lupauksesi siitä ettet itse ghostaa miestä.. Älä enää ensinnäkään vaadi selityksiä käytökselle tai valita miten se loukkaa sinua. Jos/ toivottavasti KUN päätät lopettaa tuon pelaamisen, voit sanoa miehelle olleesi itsekin vähän typerä vaatiessasi niitä selityksiä jne. Sitten vaan ilmoitat omalta osaltasi että tämän tuttavuuden eteneminen pysähtyy tähän. Jos alkaa jotain kiljua, niin ilmoitat että et näe tarvetta käsitellä asiaa sen enempää. Niin kuin asia onkin, mitä tuota alkaa tyypin kanssa enempää veivaamaan. Veivaamista on ollut jo riittävästi. Sitten voit ghostata ja itkekööt mitä itkee. Tai sanoa että törmäsit uuteen tuttavuuteen..

Lähettäjä: xxx 
Päivämäärä:   4.4.25 09:02:08

Narsisti, kaikki tyypilliset merkit. Etenee nopeasti, kaikki on täydellistä. Eli liian hyvää ollakseen totta.

Lähettäjä: hohhoijaa 
Päivämäärä:   4.4.25 10:17:42

Mäkin olen törmännyt yhteen "Teemuun" joka oli aivan vastaava, paitsi ei huutanut tuntia. Mut antoi ymmärtää mutta ei sit ymmärtänyt antaa. En uskonut varoituksia, menin rikki (muutama kuukaus onneks). Sit riitti. Lopuks näin hänet naisen ja kahden lapsen kanssa. Ja samaan aikaan leikki puhelimellaan. Hän oli näitä et piti tekstailla viestejä. Aloittajalle et ihan oikeesti jatka elämääsi ja unohda tämä ns mies.

Päivämäärä:   4.4.25 10:51:14

Nitu: Ei ole Teemu niminen.

Kiitos kaikille. Tiedostan kyllä, että hänet todellakin pitäisi vain unohtaa, mutta en osaa päästää irti. Hän selvästi on mestarillisesti manipuloinut minut pikkusormensa ympärille ja yksi isoimmista omista virheistäni on varmasti se, että olen aina hänelle saatavilla ja hän tietää sen ja käyttää nyt sitä hyväkseen. Nyt hän oli yöllä lähetellyt minulle ig:ssä reelsejä yliajattelusta, vaikka en ole pariin viikkoon hänelle avautunut tunteistani enää lainkaan. Yritän kovasti hillitä itseäni ja tunteitani, mutta vaikeaa on.

Pakko mainita vielä yksi asia hänestä. Hän lukuun ottamatta ensimmäistä kertaa, on joka kerta tullut kylään ilmoittamatta etukäteen ja jos olen ehdottanut, että tulisiko, hän on sanonut että "ehkä mä taas joku ilta yllätän sut". Olen tästäkin sanonut että en halua että tulee etukäteen sopimatta, mutta aikoo silti kuulemma toimia niin, eli joudun jatkuvasti olla varpaillani kotona kun en tiedä jos hän yhtäkkiä ilmestyy oven taakse. Tarkoitan siis, että joudun istumaan himassa laittautuneena ja siivota kämppää joka päivä siltä varalta. Ja joka ilta petyn kun hän ei taaskaan tullut.

Pari kertaa hän on myös sanonut, että aikoi tänään tulla mutta ei tulekaan. Esimerkiksi kun pari viikkoa sitten viimeisen kerran avauduin tunteistani, hän sanoi, että hän ajatteli että tulisi luokseni koska vaikutan siltä että tarvitsisin sitä, mutta koska olin laittanut avautumisviestin niin ei hän tule. Mikä motiivi on sanoa tuollaista? Todennäköisesti hän ei todellakaan aikonut edes tulla, kunhan haluaa lyödä lyötyä. Ja jos hän koki että tarvitsisin sitä niin eikö sitä suuremmalla syyllä olisi pitänyt tulla eikä ns. rangaista minua siitä, että minulla on tunteet. Sitten hän sanoo, että mun tunteet eivät voi olla sidoksissa hänen käytökseensä niin, että esim. joka kerta kun hän jättää vastaamatta viestiin niin mulla on sen takia huono päivä. Anteeksi mitä? Eli hänen pitäisi saada kohdella minua paskasti, mutta sen ei pitäisi tuntua minussa miltään?

Kovasti yritän keskittyä elämiseen ilman häntä, mutta hän on todella taitavasti saanut minun kaikki ajatukset pyörimään hänessä.

Lähettäjä: Lili 
Päivämäärä:   4.4.25 10:57:16

Kun nyt päästät tuosta ukosta irti, kiität aivan varmasti myöhemmin itseäsi. Tämä on huono neuvo, mutta mene Tinderiin tms. ja hommaa muuta juttuseuraa. Tai anonyymille palstalle. En itse osannut päästää exästä irti, ennenkuin oli joku kenen kanssa jo juttelin. Ja tiedän varmaksi, että olisin palannut exän luo lopulta, ellei olisi ollut uutta matoa koukussa.

Lähettäjä: D 
Päivämäärä:   4.4.25 11:00:02

Aloittajan viimeisin viesti vahvisti sen, että tilanne on jo todella paha. Aloituksesta saa kuvan, että olette nähneet vain pari kertaa, mutta silti mies haluaa kanssasi perheen, ja nyt kerrot, että mies on ilmestynyt ilmoittamatta ovellesi useasti. Hälytyskellot soivat nyt todella kovaa, ja niin pitäisi soida sinullakin!

Ainoa keino selvitä tuosta niin, ettet muserru aivan täysin (vaikka uhka siihen on jo todellinen) on se, että laitat miehelle nyt rajat. Et halua enää nähdä häntä, et halua enää kuulla hänestä. Estot päälle joka puolelle. Et halua tehdä sitä, tiedetään, mutta se on ainoa keino selvitä edes jotenkuten järjissäsi.

Riski tässä on se, että mies on selvästi taitava manipuloimaan eikä tule päästämään sinua helpolla. Olet jo asettunut kynnysmatoksi hänelle, joten hän tulee marssimaan ylitsesi kotiisi jos vain annat siihen luvan.

Varoitan: kaikki miehen käytöksessä viittaa siihen, että eron tullen häntä on todella aihetta pelätä. Se ei kuitenkaan saa olla syy olla irtautumatta tuosta kuviosta NYT. Tarvitset vain siihen apua.

Onko sinulla yhtään tosimaailman ystävää tai sukulaista? Nyt olisi aika kertoa tälle ystävälle nuo kaikki asiat, jotka olet tänne kirjoittanut. Kun laitat miehelle estot, voisi olla hyvä ajatus mennä ystävän luo muutamaksi yöksi, koska mies tulee kyllä ovellesi ja yrittää takaisin elämääsi vaikka väkisin.

Lisäksi olisi syytä ottaa yhteyttä ammattiapuun. Tarvitset terapiaa, jotta tuollainen ei toistu enää.

Lähettäjä: Niina 
Päivämäärä:   4.4.25 11:16:55

En kyllä ite kattelis tuollaista miestä.

Lähettäjä: Talli 
Päivämäärä:   4.4.25 11:18:10

Nyt pistät estot tuolle miehelle ja poistat kaikkialta ja keskityt täysin muihin asioihin. Vaikka nyt tuntuisi siltä, että et pysty miestä unohtamaan niin hetken päästä katsot taaksepäin ja ihmettelet, että mitä vaikeaa siinä muka oli.

Lue tekstisi huolella, tuohan on ihan järkyttävää kohtelua mitä mieheltä saat. Minä olisin pistänyt välit poikki jo siinä kohtaa, kun mies käskee olemaan hiljaa ja kuuntelemaan jotain monologiaan. Nyt jotain kunnioitusta itseäsi kohtaan.

Päivämäärä:   4.4.25 11:21:42

Aloittaja, voisitko mennä viikonlopun ajaksi vaikka vanhemmillesi tai jonkun kaverin luokse? Saisit jotain muuta ajateltavaa ja vähän perspektiiviä tilanteeseesi.

Eihän siinä ole mitään järkeä, että istut laittautuneena odottamassa miestä, joka ilmestyy tietoisesti paikalle vain, kun tietää sen olevan sinulle mahdollisimman hankalaa, eikä koskaan silloin kun sinä haluaisit hänen seuraansa.

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   4.4.25 11:25:49

Taitaa olla ihan syy sille miksi hänet ghostattu aikaisemmin. Tee aloittaja samoin. Tai jos et halua ghostata niin kirjoita lyhyt ytimekäs viesti että tämä oli nyt tässä äläkä sen jälkeen enää vastaa miehelle. Mies käyttäytyy noin koska sinä ihan itse mahdollistat sen, ei se tuosta parane.

Päivämäärä:   4.4.25 11:29:18

Siis mitä, te ootte nähneet kolme kertaa ::D

Joo, ihan oikeasti, hengitä. Nyt on epätoivoista love bombausta ja aivan liian aikaista ylisitoutumista ihan molempien suunnalta. Ei tuossa mitään ihastumista ole, vaan hylkäyksen pelkoa ja omanarvontunnon etsimistä toisen hyväksynnästä.

Lähettäjä: Riesa 
Päivämäärä:   4.4.25 11:33:28

Lukaisehan aloittaja vaikkapa https://hidastaelamaa.fi/author/eevi-minkkinen/
ja sieltä heti ekat tekstit: "Lopeta suhteen ylianalysoiminen ja kokeile kysyä itseltäsi tätä kysymystä" ja "Rakkauden ei kuuluisi olla jatkuvaa vuoristorataa". Alkaako yhtään sytyttää lamppua, mistä tuossa sinun kohdallasi on kysymys?

Päivämäärä:   4.4.25 11:33:31

Lue D:n viesti kunnolla ja usko joka sanaa.

Nyt tuntuu vaikealta, mutta lupaan että tuosta tilanteesta kun lähdet niin pian tunnet vain helpotusta ja mietit, että ei se nyt niin vaikeaa ollutkaan. Sulla oli elämä ennen tätä miestä ja sulla on elämä sen jälkeen. Älä nyt jää tyttöraukka manipuloitavaksi.

Päivämäärä:   4.4.25 11:34:04

Aloittajalla ikävä tilanne. Mies on narsisti tai muuten henkisesti sairas. Tuo "yllättäminen" varmaan mustasukkaisuutta tai muuta "kyttäämistä" ei aitoa ilahduttamista.
Nyt oikeasti hankkiudut siitä eroon mahdollisimman nopeasti. Mitä kauemmin häntä siedät sitä vaikeampaa se on. Toivottavasti aloittajalla ystäviä yms joitten kanssa voit asiasta keskustella tai pyytää apua. Mutta oikeasti JUOKSE.

Lähettäjä: Eija 
Päivämäärä:   4.4.25 11:37:33

Hyi hitto mikä tyyppi!

"Niin ja tuollaisen siveellisen käytöksen takana, miehen puolelta, on yleensä potenssihäiriöt"

"Mulla sama kokemus :D Deittailtiin ja yökyläiltiin ilman seksiä pitkään kun mies muka halusi olla kohtelias eikä ole vain sen yhden asian perässä, eikä sillä sitten lopulta tosiaankaan seisonut kunnolla, eikä ollut hälle mikään uusi ongelma."

Sama! Ja pystyy harrastamaan seksiä vain suhteessa. Totuus paljastui äkkiä..

Päivämäärä:   4.4.25 12:02:57

Ei ole mikään ihme että äijää on ghostattu ja laitettu estoille. On melko selvää että hän jaksaa esittää muutaman viikon fiksua ja kivaa ennen kuin alkaa käyttäytyä noin kuin nyt käyttäytyy. Laita nyt hyvä ihminen se äijä estoon, ei hänestä tule mitään ihanaa ja luotettavaa puolisoa. Äläkä ainakaan selittele hänen käytöstään paremmaksi kuin on.

Jos ystävälläsi olisi tuollainen suhdeviritelmä, mitå neuvoisit?

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   4.4.25 12:07:43

apua, estot ja heippa tuolle miehelle.

Hänellä on lapsuudessaan ollut varmasti tosi ristiriitainen suhde vanhempiinsa ja hänet on varmaan jätetty pahasti huomiotta. Hän pitää itseään kuitenkin maailman napana ja jumalana, jota kaikkien pitäisi palvoa.

Päivämäärä:   4.4.25 12:28:10

"Olen tästäkin sanonut että en halua että tulee etukäteen sopimatta, mutta aikoo silti kuulemma toimia niin, eli joudun jatkuvasti olla varpaillani kotona kun en tiedä jos hän yhtäkkiä ilmestyy oven taakse."

Siis mitä, kielsit häntä ja hän ei usko?!! Nyt ihan oikeasti eroon tuollaisesta miehestä!!

Ei kai etunimi ala J:llä? Minkä ikäinen oli?

Päivämäärä:   4.4.25 12:43:45

Aloittaja, laske kuinka moni on vastannut sulle. Laske sitten kuinka moni on kehottanut sinua lähtemään ja estämään miehen. Sitten vertaa niihin, jotka ovat sanoneet, että vielä pn mahdollisuus ja kannattaa keskustella. Tee siitä johtopäätöksiä.

Ja tätä vertailua tehdessäsi muista, että ei täällä kirjoittelevillakaan ole täydellisiä suhteita vaan milloin kukakin valittaa mistäkin. Silti kaikki ovat yhtä mieltä sinun tapauksestasi.

Päivämäärä:   4.4.25 13:04:54

Jos suhde on alusta asti tuollainen niin eihän sillä ole edes järkevää tulevaisuutta - mies on sekopää. Vanhempi suhde jossa tulee ongelmia niin voi yrittää keskustella ja ratkoa ongelmat.

Lähettäjä: Jepsis 
Päivämäärä:   4.4.25 13:12:25

Jos haluat tuollaista elämää niin anna mennä. Voin vakuuttaa, että tämä on vielä hyvä vaihe, mutta mitä onkaan tulossa.
Siitä vaan omakotilainaa ja lasta tulemaan. Tunnetko itsesi kukoistavaksi uudessa suhteessa nyt?

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   4.4.25 13:25:08

Lisää punaisia lippuja! Olet sanont miehelle ettet halua hänen tulevan ilmoittamatta, ja hän tekee juri niin kuin sinä et - siis ET - halua hänen tekevän. Ja koska hän toimii päin vastoin kin sinä olet toivonut sinä kiltisti istut kotona päivät pitkät, laitaudut ja puunaat kämppääsi siltä varalta että JOS se mies sattuisikin tulemaan.

Ei hyvää päivää! Eikö sinulla ole omaa elämää vai onko mies kieltänyt sinulta senkin? Miksi taivaan tähden suostut sellaiseen! Jos mies ei vaivaudu kunnioittamaan sinua se vertaa että noudattaisi toivettasi ilmoittaa etukäteen milloin hn suvaitsee saapua, hänen on hyväksyttävä se tosiasia, että sinulla on - tai ainakin pitäisi olla - muutakin elämää kuin hän, etkä välttämättä ole kotona kun tämä suuri sankari saapuu uhriaan tapaamaan. Onhan sinun voitava kulkea omillakin menoillasi, tavata ystäviä ja sukulaisia, harrastaa, käydä kaupassa tai kirjastossa tai mitä ikinä haluatkaan tehdä, ILMAN miehen lupaa!

Nyt järki käteen, hyvä ihminen! Mitä enemmän tänne kirjotat sen hullummaksi menee! Ei tuollainen touhu ole tervettä kummaltakaan teistä!

Lähettäjä: Joo-o 
Päivämäärä:   4.4.25 13:34:14

Lue D:n viesti ja usko sitä. Olet pahassa jamassa nyt, ja mies on henkisesti vaarallinen sinulle.

Kerro tästä live-elämässä jollekin turvalliselle ihmiselle, poista miehen yhteystiedot ja blokkaa hänet, lähde tarpeeksi pitkäksi aikaa pois kotoa ja hanki paljon tekemistä ja muuta ajateltavaa. Katkaise tuo tilanne. Tilanteen katkaiseminen nyt on helpointa, mitä se koskaan tulee olemaan. Se on nyt helpompaa kuin viikon, kuukauden tai vuoden päästä.

Tulet kiittämään itseäsi siitä, että päästit nyt irti ja suojelit itseäsi. Tulet katumaan todella paljon, jos jatkat tätä ja olet paljon pahemmassa jamassa tulevaisuudessa. Tilanne ei tule paranemaan jos jäät tähän.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   4.4.25 13:50:20

"Lopeta miehen tekojen selittely ja "ymmärtäminen". "Ei se niin kauhee oo" "sillä on vähän vaikeeta" ihan höpö juttuja nuo, mies näyttää sulle just nyt minkälainen hän oikeasti on, usko se äläkä selittele hänen käytöstään."

Pari viikkoa "alussa" oli tosi lyhyt esitysaika, nyt jo näyttää minkälainen oikeasti on. Ymmärrettävästi jätetty, ghostattu, unohdettu.

Lähettäjä: yksi muista 
Päivämäärä:   4.4.25 14:10:11

"Sitten hän sanoo, että mun tunteet eivät voi olla sidoksissa hänen käytökseensä niin, että esim. joka kerta kun hän jättää vastaamatta viestiin niin mulla on sen takia huono päivä. Anteeksi mitä? Eli hänen pitäisi saada kohdella minua paskasti, mutta sen ei pitäisi tuntua minussa miltään? "

Tässä mies sentään on jokseenkin oikeassa. Sinun ei kuuluisi välittää vttuakaan miten se käyttäytyy.

Se, että mies tulee yllättäen ovellesi. Luin myös viimeisen viestisi ja ei kun enemmän tulee vaan miehestä esiin piirteitä ja asioita joiden takia kaikista viisainta on että sanot miehelle ettei tule enää ovellesi koska et aio avata enää sitä, ja ette ole enää yhteyksissä. Ja ilmoitat että jos näet hänet kyttäämässä kotisi lähellä sinua, saati vainoaa, ilmoitat poliisille.

Päivämäärä:   4.4.25 14:11:24

Ymmärrät varmaan, että yllätysvisiitit on sitä varten, että käydään tsekkaa onko sulla siellä toinen mies.

Mutta sellainen kannattaa nyt ehkä hankkia ja pian niin saat muuta ajateltavaa.

Päivämäärä:   4.4.25 14:26:59

Aloittaja: tää sun viimeisin viesti on todella järkyttävää luettavaa. Toivon oikeasti, että lopetat ton sairaan suhteen. Tuo on vallan käyttöä, kun tulee ovellesi ilman lupaa ja pyytämättä. Voit olla varma, että jos tuon päästät vielä lähemmäksi, se tuhoaa sut vuosien varrella sirpaleiksi henkisesti ja varmaan fyysisesti. Tuo ei ole missään nimessä tervettä. Tsemppiä sulle. Ja LOPETA SUHDE

Lähettäjä: yksi muista 
Päivämäärä:   4.4.25 14:42:54

Luulenpa että aloittaja ei halua järkipuhetta oikein sisäistää ja jatkaa tuossa pelleilyssä..

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   4.4.25 15:52:37

Onnea Käpylehmä. Olet narsistin ansassa. Tuo tulee pahenemaan ja loppuu rumasti

Lähettäjä: !? 
Päivämäärä:   4.4.25 16:17:44

Älä ap terapoi. Mies on selkeästi mt-potilas tai vaikea. Kumpikaan ei ole hyvästä. Sekopää on sekopää. Älä valehtele itsellesi. Mies kohtelee sinua niin kuin annat kohdella! Tee selväksi, että sählääminen loppuu nyt. Ei kukaan muu kuin narsisti ala rakentaa pilvilinnoja ekan yön jälkeen. Hän manipuloi sinua ja näköjään onnistuu.

Lähettäjä: Mää 
Päivämäärä:   4.4.25 16:22:57

Mietin sinua Käpylehmä että onko sinulla itselläsi hylkäämispelko kun roikut väkisin täysin holtittomassa tyypissä kynsin hampain???

Päivämäärä:   4.4.25 16:30:34

yksi muista: En todellakaan halua jatkaa tätä pelleilyä.

Mää: Varmasti on jonkin asteista. Olin koko kouluajan kiusattu ja kaikki kaverit joita minulla oli hylkäsivät minut. Olin aina se joka oli yksin ja jota ei pyydetty mihinkään mukaan. Olen myös ollut todella ujo aina ja kiusaamisen myötä minulle kehittyi todella paha sosiaalisten tilanteiden pelko, joka häiritsee vielä nykyäänkin elämääni sillä tavoin, etten osaa/uskalla tutustua ihmisiin. Teini-iän jälkeen koin kuitenkin ulkoisesti glow upin, jonka myötä miehet ovat kyllä kiinnostuneita, mutta kavereita ei ole.

Olen toitottanut parin viikon ajan itselleni näitä samoja lauseita, joita te täällä minulle sanotte. En vaan osaa päästää irti, mutta yritän ihan oikeasti. En kuitenkaan ole vielä valmis estämään häntä, koska olen utelias ihminen ja haluan nähdä miten hän käyttäytyy minua kohtaan. Olen kuitenkin alusta asti spotannut hänessä useita red flageja ja todennut itselleni että ei kannata alkaa suhteeseen hänen kanssaan, mutta kavereita voidaan olla, mutta sitten menin ja ihastuin kuitenkin hänen tyhjiin lupauksiin. Nythän meidän on tässä tarkoitus nimenomaan olla kavereita, mutta hän ei käyttäydy edes sen mukaisesti. En minä hänestä mitään vuosisadan rakkaustarinaa enää odota tai halua, ja koska niitä kavereita minulla ei ole, niin ehkä roikun nyt hänessä, koska ehdin jo innostua että hänestä saisin sellaisen. Haluaisin vain niin kovasti jonkun, jonka kanssa tehdä asioita.

Joku sanoi että oltaisiin nähty vain kolme kertaa. En tänne alkanut jokaista tapaamista luetteloimaan, vain ne oleelliset. Hän on käynyt luonani neljä kertaa, minä hänen luonaan toiset neljä, kerran käytiin elokuvissa ja harrastuksen parissa ollaan nähty kolme kertaa. Eli yhteensä ollaan nähty 12 kertaa kahden kuukauden aikana, joista viimeisin oli kolme viikkoa sitten.

Ei ala J-kirjaimella, ikää hänellä 32.

Lähettäjä: Ninja 
Päivämäärä:   4.4.25 16:37:38

Arvosta itseäsi ja unohda nyt moinen mies. Ansaitset paljon parempaa!!

Päivämäärä:   4.4.25 16:42:20

Vaikutat aloittaja fiksulta ihmiseltä. Manipulointi hämmentää ihan jokaisen. Niiden on helppo huudella, jotka eivät ole koskaan törmänneet ihmiseen, joka on taitava manipuloija. Mitä enemmän menee aikaa, sitä enemmän uppoaa siihen suohon, missä lopulta ei pysty enää erottamaan, mikä on normaalia ja mikä ei. Manipuloiva ihminen venyttää toisen ihmisen rajoja vähitellen ja jossain vaiheessa tajuaa olevansa pelkkä kynnysmatto.

Aloittaja, tuosta miehestä ei saa ystävää. Mitä jos kokeilisit hetken esim. Tinderiä? Saisit juttu- ja kahviseuraa ja ajatukset muualle tuosta miehestä? Olen varma, että löydät sellaista seuraa, joka kommunikoi sinua arvostavasti ja kohtelee sinua hyvin. Viimeistään siinä vaiheessa silmäsi avautuvat ja ymmärrät, kuinka narsisti tuo mies on.

Päivämäärä:   4.4.25 16:45:20

"En kuitenkaan ole vielä valmis estämään häntä, koska olen utelias ihminen ja haluan nähdä miten hän käyttäytyy minua kohtaan."

Ei, vaan koska olet koukussa.
Ole varovainen. Aloita sitten taas ketju kun oikeasti haluat päästä siitä irti, täällä on varmasti tsemppaajia sitten.

Päivämäärä:   4.4.25 17:52:08

Siis tuolla. Viesti hommalla ja piittaamottumuudella ja tauoilla se saa sut koukutettua. Plus, että yhtäkkiä on aivan ihana ja lupaa kaikki. Muka huolehtii susta, vaikka tuhoaa sua koko ajan. Tuolla joku oli laittanutkin et mww tinderiin ja tutustu uusiin ihmisiin.

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.