Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vuokratyöfirmoista

Lähettäjä: En tajua 
Päivämäärä:   3.4.25 17:13:23

Onko täälä ketään kuka työskentelee vuokratyöfirmassa, ei siis niin että tekee keikkoja vuokratyöfirman kautta.
Hämmennyin tänään kun rekrytoijani otti yhteyttä uusien työkenkien merkeissä ja juteltiin chatissa muistakin työhön ja työviihtyvyyteen liittyvistä asioista.
Kysyin keskustelun lomassa että koska tarkastetaan palkkaustani koska asiakas on antanut positiivista palautetta työskentelystä minulle ja myös rekrytoijalleni.
Rekrytoija vastasi että vuokratyöfirma ei voi vaikuttaa tuntipalkkaani vaan minun pitää jutella asiasta esihenkilöni kanssa yrityksessä jossa työskentelen.
Siis voiko olla muka noin, eihän se yritys jossa työskentelen maksa minulle palkkaa suoraan, eikä minulla ole työsopimustakaan ko. työpaikan kanssa.

Re: Vuokratyöfirmoista

Lähettäjä: Juukyllä 
Päivämäärä:   3.4.25 17:15:26

Siis tietenkin se on noin. Miten se muuten voisi toimia?

Firma jossa työskentelet maksaa vuokrafirmalle sinusta.

Lähettäjä: En tajua 
Päivämäärä:   3.4.25 17:25:12

No se voisi toimia esim niin että vuokratyöfirma laskuttaa esim 100€/h mun ja työkaverini töistä.
Mulle vuokratyöfirma maksaa 12€/h ja pitää loput.
Työkaverille maksetaan 11,50€/h ja vuokratyöfirmalle loput.
Siis oon aina ajatellut että vuokrafirmalla ja asiakasyrityksellä ois joku kiinteä summa sovittuna ja vuokratyöfirma koittaa palkata väkeä töihin mahdollisimman halvalla :D

Lähettäjä: tässä ja nyt 
Päivämäärä:   3.4.25 17:33:30

En tajua, et näköjään! Jos sinulle maksetaan enemmän, niin vuokrafirman kate pienenee. Kyllä se korotus pitää tulla sieltä missä sinä olet töissä!

Lähettäjä: Roosa 
Päivämäärä:   3.4.25 17:53:05

Yleisin on kerroinperusteinen, jolloin vuokratyöntekijä maksaa yritykselle tuntipalkan verran, kerrottuna ennalta sovitulla kertoimella.

Esimerkkinä, kuukausipalkkasi on 2300 €. Kerroin on 1,7, joten Asiakasyritykselle sun palkka on 1,7 x 2300 € = 3910 €.

Sairauspoissaolot vähennetään laskutuksesta (eli Asiakasyritys ei maksa kuin tehdystä työstä), mutta katteen ansiosta vuokratyöfirma pystyy maksamaan myös ne sinulle jäämättä itse miinukselle.

Ja kuten yllä jo sanottiin, tuo kate pienenee, jos palkkaa nostetaan ilman Asiakkaan lupaa.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   3.4.25 17:56:04

Teen itse töissä yhteistyötä vuokrafirmojen kanssa. Siis rekryämme henkilökuntaa sitä kautta. Ovat ensin vuokrattuna työvoimana ja jos ovat hyviä, niin vakinaistetaan.

Vuokrafirma ei tosiaan päätä palkkaa, vaan firma, jossa työskentelet päättää sen. Tuntipalkan päälle vuokrafirma laittaa oman prosenttiosuutensa ja tämä on se summa, jonka työskentely paikka maksaa kuukausittain.

Eli se palkankorotus menee juuri noin kun sulle on selitetty. Vuokrafirma ei siihen vaikuta.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.