Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Voiko yksinhuoltaja löytää uutta onnea

Lähettäjä: Yh 
Päivämäärä:   3.4.25 16:14:07

Voiko yksinhuoltajaäiti löytää uutta parisuhdetta ja onnea? Ikää siinä kolmenkympin tienoilla ja lasten isä ei ole missään tekemisissä lasten kanssa.

Re: Voiko yksinhuoltaja löytää uutta onnea

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.4.25 16:17:10

Ei voi.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   3.4.25 16:19:36

Miksi ei voisi?

Osa ei halua bonuslapsia, mutta eivät muutenkaan kaikki ole kaikille.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   3.4.25 16:21:51

Riippuu millaisia lapsia.

Lähettäjä: Okkk 
Päivämäärä:   3.4.25 17:08:25

Tuskin. Jonkun äijän voi löytää mutta ei kovin hyvää.

Lähettäjä: Cassandra 
Päivämäärä:   3.4.25 17:15:27

Minä löysin. Sata kertaa paremman miehen, ottanut lapseni hienosti perheeseen ja muutenkin aivan ihana. Yhtään ei kaduta että pistin lasten isän jatkamaan matkaa muiden iloksi. Nykyinen tekee kotitöitä, on hellä, avokätinen ja eläinrakas.
Sanoisin että vaihtamalla paranee.

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   3.4.25 22:26:32

No kai joku voi, voittaahan lotossaki aina joku. Mutta että se omalle kohdalle sattuis niin häviävän pieni mahdollisuus. Harmia ja mielipahaa tuovia kyllä löytää etsimättäki. Been there done that.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   4.4.25 01:28:46

Ei tietenkään. Jokaiselle on olemassa vain se yksi ja ainoa oikea tässä maailmassa.

Eiku...

Päivämäärä:   4.4.25 02:27:49

Moni itsellinen on sanonut että vasta heidän saatuaan lapsen on niitä kunnon miehiä alkanut pyöriä ympärillä.

Lähettäjä: mies 
Päivämäärä:   4.4.25 02:36:45

Kaipa sitä voi, meitä on niin erilaisia. Henkilökohtaisesti voisin olla yh:n kanssa kyllä ystävä ja ehkä korkeintaan heittää jonkun yhden illan jutun hänen ollessa viihteellä ilman lapsia, mutta mihinkään suhteeseen en kyllä rupeaisi, en edes fwb. Se on minun henkilökohtainen preferenssini ja valintani.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   4.4.25 07:33:08

Kyllä voi. Minä löysin enkä edes ollut noin nuori vaan lähempänä 40 kuin 30. Ollaan oltu jo yli 10vuotta yhdessä.Mulla tosin oli kaikki lapset jo koulussa ja vanhinkin oli riparin käynyt.Jos lapset olisi ollut pienempiä,olisi tapailu voinut olla hankalampaa alussa.
Mies otti lapset omakseen ja tänäkin päivänä kantaa huolta missä menevät,ovat siis jo kaikki muuttaneet pois kotoa.

Päivämäärä:   4.4.25 07:34:35

No kuka nyt haluaa käytetyn....

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   4.4.25 07:35:57

Voi tietenkin.

Toki todennäköisyyksien valossa uusperheessä päädytään eroon ennemmin kuin ydinperheessä, mutta suhteen löytäminen onnistuu aivan varmasti, nykyään kun ei tarvitse edes välttämättä lähteä kirjaimellisesti etsimään vaan sen voi tehdä kotona puhelimen äärellä.

Lähettäjä: Joo-o 
Päivämäärä:   4.4.25 08:23:27

Voi tietenkin! Cassandran kanssa sama kokemus :)
Lisäksi 30 + iässä alkaa olla "markkinoilla" heitä, jotka ovat olleet naimisissa, saaneet lapsia ja eronneet. Yleistäen he osaavat olla lasten kanssa ja ymmärtävät perheen pyörittämisen päälle.

Päivämäärä:   4.4.25 08:29:33

Toisella (ja kolmannella ja neljännelläkin) kierroksella olevia on tosiaan paljon, siinä on sitten haasteena sun ja mun lapset ja se arjen palapeli kun on eksiä ja nyksiä ja yritetään löytää kompromisseja aikuisten ajankäyttöön.
Lapsille pidän uusioperhekuvioita aika epäreiluina, heiltä harvoin kysytään haluavatko muuttaa samaan talouteen vieraan aikuisen ja muiden lasten kanssa. Enkä tarkoita että lasten pitäisi näistä saada päättääkään, aikuisten asioitahan ne ovat, mutta välillä muutetaan yhteen verrattain lyhyen tuntemisen jälkeen ja unohdetaan mikä valtava muutos se on lapsille.

Päivämäärä:   4.4.25 08:31:31

Onnea matkaan. Edes lapsettomana kolmekymppisenä on vaikeaa löytää järkevää seuraa. Nykykulttuurissa kun vaan odotetaan seuraava ja parempaa swaippia siellä tinderissä.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   4.4.25 08:40:17

Entisinä aikoinakin oli oletus, että nuoren lesken pitää avioitua uudelleen. Eli silloinkin oli uusperheitä, eikä lasten takia jääty yksin.

Päivämäärä:   4.4.25 08:47:31

Oma kokemus on ollut tosi positiivinen ja helppo. Seurustelin pariin otteeseen 2-3 vuotta yh-aikana, mutta ei muutettu yhteen. Oikein mukavia ja järkeviä miehiä, ei valitettavaa mutta ei vain tuntunut siltä elämänkumppanilta pitemmässä juoksussa. Nyt miehen kanssa asutaan yhdessä ja kaikki on hyvin :) valinnanvaraa oli kyllä kun deittailin. Kriteeritkin on minulla aika korkeat sen suhteen minkälaisen tyypin kanssa alan tapailemaan ja miten minua tulee kohdella :) Pelkästään mukavia kokemuksia deittailusta, seurustelusta ja avosuhteesta yh:na :)

Lähettäjä: timantti 
Päivämäärä:   4.4.25 09:14:52

Tietenkin voi! :)
Toki hyvä muistaa, että tosi harvoin tuossakaan tilanteessa kukaan prinssi tulee ihan pyytämättä yhtäkkiä kotiovelle, eli ihmisiä pitää tavata löytääkseen uuden onnen.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   4.4.25 13:05:31

Olenko ainut kenen mielestä otsikko on outo? Miehestäkö se elämän onni pitäisi tulla? Ja kuinka suuri onni se viime suhdekaan oli, jos mies sitä luokkaa ettei edes halua nähdä omia lapsia.

Lähettäjä: mude 
Päivämäärä:   4.4.25 13:28:57

Olen jonkin verran tapailut miehiä yh-vuosinani, mutta huomasin että olen niin tottunut olemaan lapsen kanssa ja tekemään yksin isojakin päätöksiä. Päättää menemiset ja tekemiset vapaalla keskustelematta niistä jonkun muun kanssa.

Ja aina tullut tapaillessa jonkinlaista paniikkia oman vapauden menettämisestä ja olen vetänyt hätäjarrua, että ei sittenkään ja päästänyt isäntäehdokkaat etsimään naista joka on valmis sitoutumaan.

Olen jo asennoitunut siihen, että olen mieluiten yksin oman ihanan vapauteni säilyttäen. Lapsi kun aikuistuu, niin voin sitten oman mieleni mukaan lähteä viikonloppureissuille jos haluttaa.

Päivämäärä:   4.4.25 13:36:42

... Ajattelin kyllä itse tuon "löytää uutta onnea" sanontana enkä kirjaimellisesti. Joo kyllähän se onni pitää tulla itsestä eikä muualta. Ehkä siksikin itsellä ollut niin hyviä kokemuksia, kun en ole koskaan ajatellut onnen tulevan miehestä tai muustakaan ulkopuolisesta tilanteesta.

Lähettäjä: .o. 
Päivämäärä:   4.4.25 14:20:37

Mulla taas vähän päinvastainen kokemus; melkein mahdotonta löytää 30+ lapsetonta miestä, joka ei myöskään tulevaisuudessa halua lapsia. Onneksi löyty ku lopetti ettimisen :D Hän on lottovoitto<3

Lähettäjä: hissa 
Päivämäärä:   4.4.25 16:51:17

"Entisinä aikoinakin oli oletus, että nuoren lesken pitää avioitua uudelleen."

Niin kun ei ollut yhteiskunnan tukia kuten nyt eli jos nuori leski ei ollut samalla rikas leski, niin se oli käytännössä ainoa mahdollisuus tulla toimeen ja pitää perhe kasassa. Seuraava oli sitten lasten sijoittaminen sukulaisille jos halusivat/oli varaa ottaa, potkiminen huutolaisiksi maailmalle tms.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.