Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  en keksi yhtään hyvää piirrettä itsestäni

Lähettäjä: persoonaton 
Päivämäärä:   3.4.25 13:30:19

Niin, jäin miettimään taas että mitä hyviä puolia minussa on. Jossain sanottiin että pitäisi korostaa hyviä puolia mutta mitä ne hyvät puolet sitten on? Onko vaatimaton hyvä? Kuulostaa mielestäni aika mitään sanomattomalta. Voisin sanoa että olen huumorintajuinen mutta en kyllä jaksa mitään alatyylistä juttua.

Mitä hyviä puolia te näette itsessänne?

Re: en keksi yhtään hyvää piirrettä itsestäni

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   3.4.25 13:42:37

Joustava, monipuolinen, rehellinen, luotettava, erinomainen resilienssi, fiksu... Suomessa ei vaan ole tapana kehua itseään ja siksi se työelämään tunkenut amerikkalaistyylinen itsensä tuputtaminen tuntuu meistä vieraalta.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   3.4.25 13:45:38

Olen fiksu, hauska, hyvän tilannetajun omaava ja osaan lukea ihmisiä ja ilmapiiriä hyvin. Olen myös luotettava ja rehellinen.

Lähettäjä: Toinen ... 
Päivämäärä:   3.4.25 13:48:53

En mäkään keksi.

Lähettäjä: taateli 
Päivämäärä:   3.4.25 14:27:04

Minun hyviä puoliani on mm se, että olen lähtökohtaisesti kiltti, ystävällinen, hyväsydäminen ja hyvä kuuntelemaan. Ainakin joidenkin mielestä olen myös ihan hauskaa seuraa ja helposti lähestyttävä.

Lähettäjä: €+ 
Päivämäärä:   3.4.25 14:31:11

Olen fiksu, muut huomioon ottava, siisti, minulla on kiinnostuksen kohteita ja sosiaalisesti ihan älykäs.

Varmasti sinussa on hyviä puolia. Itse ajattelen että vaatimattomuus on hyvä piirre.

Lähettäjä: Okkk 
Päivämäärä:   3.4.25 14:37:15

Tykkään itse itsestäni, saa riittää.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.4.25 14:40:05

Olen todella sinnikäs ja erinomainen kriisitilanteissa. Olen älykäs ja hyvä luovassa ongelmanratkaisussa, jos riittää että se ratkaisu toimii eikä tarvitse olla kaunis. Jo se, että olen selvinnyt hengissä tähän asti, osoittaa miten vahva olen, ja siitä voi olla ylpeä.

Aloittajalle suosittelisin itsetunnon kohotusta ja itseensä aidosti tutustumista.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   3.4.25 14:48:04

Sanot, että olet mukava, fiksu, huumorintajuinen, rehellinen ja tasapainoinen (valitse tästä kolme sopivinta).

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   3.4.25 18:52:17

Tunnen itseni perinjuurin ja tiedän hyvät ja huonot puoleni. Jotkut ominaisuudet on toisista hyviä ja joitakin ne ärsyttää. Yritän koko ajan kehittää itseäni hyväksi ihmiseksi. Vaan ei oikein voi niille omille ääripäille mitään.
Ajan saatossa ympärille muodostuu sosiaalinen verkosto jotka jostain syystä viihtyvät keskenään. Näitä suhteita sitten huollan ja varjelen. Ihmisistä joista seuraa pahaa mieltä, pysyn loitommalla.
Kaikki ominaisuudet on joissain tilanteissa vahvuuksia ja joissakin hankaloittaa elämää.
Ehkä sinun täytyy ensin tutustua itseesi ja hyväksyä itsesi. Satuin katsomaan kirjolla ohjelman ekan kauden ja se oli kyllä loistava siinä että täytyy vaan oppia niitä asioita kohti jotka on niitä vahvuuksia. Toisaalta jos ei aina pysty niin sekin on hyväksyttävä.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   4.4.25 09:38:09

Omia hyviä puolia on vaikea hahmottaa, koska meille ne ovat tavallisia arkisia asioita, joihin ei tule kiinnittäneeksi huomiota.

Jokaisessa ominaisuudessa tai piirteensä on hyvää ja huonoa riippuen siitä että millaisissa konteksteissa ja miten ne ilmenevät. Vaatimattomuutta pidetään hyvänä piirteenä, mutta liiallisena tai väärässä kohden se on raskasta (etenkin henkilölle itselleen). Sama koskee muitakin.

Asiaa voi lähestyä miettimällä millainen ihminen on, mitä piirteitä itsestään tunnistaa ja mitä hyviä asioita niissä piirteissä on. Ja kaikissa on, enemmän tai vähemmän.

Toinen tapa on miettiä millaisissa tilanteissa olet itse kokenut onnistuneesi ja mitkä ominaisuudet on auttaneet siinä onnistumisessa.

Varmaksi voin sanoa että kyllä niitä sinussakin taatusti löytyy. Tunnistaminen on se mikä meille on vaikeaa.

Lähettäjä: persoonaton 
Päivämäärä:   4.4.25 12:28:05

Vaikeaa tästä tekee juuri se etten tunnista niitä hyviä puolia, ja jos keksin jonkun hyvän puolen, löydän siitäkin aina jotain huomautettavaa. Eli kuten muutkin sanoivat: joku asia on jossain tilanteessa hyvä mutta jossain muussa taas vähän huonompi.

Ehkä tätä pitäisi myös miettiä jostain tietystä näkökulmasta: piirteitä joita tarvitaan työelämässä tai piirteitä joista on hyötyä parisuhteessa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.