Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten ikinä voi löytää toimivan parisuhteen??

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   3.4.25 12:58:25

Luonne ja ulkonäkö ja huumorintaju pitäis sopia itselle plus seksihalut pitäisi myös kohdata. Ajatuksena kuulostaa parisuhde ihan mahdottomalta ilman että joutuisi itse ahdistumaan esim. Velvollisuusseksistä tai sitten siitä että toinen ei halua koskaan ikinä..

Re: Miten ikinä voi löytää toimivan parisuhteen??

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   3.4.25 13:02:07

a) Tapailet eri tyyppejä.
b) Kun kiinnostut jostakusta, jatkat tapailua tämän kanssa.
c) Jos natsaa isoissa asioissa, alatte seukata. Jos ei, siirryt takaisin kohtaan a.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   3.4.25 13:04:38

No sanopa muuta. Melkoinen lottovoitto olisi.
Joku velvollisuusseksi kuulostaisi ihan kamalalta.

Onneksi tilanne itsellä on kuitenkin, ettei tarvitse miestä etsiä enää perheenperustamismielessä, koska lapsi jo on. Eikä taloudellisestikaan ole "pakko" elää parisuhteessa. Tämän vuoksi en ala parisihteeseen muuta kuin oikeanlaisen henkilön kanssa, jos sellainen sattuisi jossain olemaan ja löytymään. Epäsopivan kanssa ei kannata alkaa, vaan on mukavampaa elellä yksin.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   3.4.25 13:18:24

Jotenkin se vaan ihmisiltä kuitenkin onnistuu.

Lähettäjä: Ano 
Päivämäärä:   3.4.25 13:30:30

Aloittajan mainitsemat natsaa omassa parisuhteessa ja siihen päälle ollaan samoilla linjoilla vähän isommissakin asioissa!
Mutta kyllä me tiedetään tämän parisuhteen olevan lottovoitto ja ollaan hyvin kiitollisia toisistamme.

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   3.4.25 13:45:27

Aloittajalle suosittelen sinkkuutta.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   3.4.25 14:28:03

Velvollisuusseksi? Toimivassa parisuhteessa asioista puhutaan eikä seksiä harrasteta vastentahtoisen kanssa.

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   3.4.25 14:52:44

"Lähettäjä: Ano
Päivämäärä: 3.4.25 13:30:30

Aloittajan mainitsemat natsaa omassa parisuhteessa ja siihen päälle ollaan samoilla linjoilla vähän isommissakin asioissa!
Mutta kyllä me tiedetään tämän parisuhteen olevan lottovoitto ja ollaan hyvin kiitollisia toisistamme."

Tämä. Minkä lisäksi ollaan toistemme parhaat ystävät, rakastajat, hauskaa seuraa ja olkapää. Ymmärrys. En kyllä itsekkään olisi uskonut vielä ennen tätä suhdetta.

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   3.4.25 14:53:33

Lähti hätäiseen. Jos jonkun neuvon saa antaa, niin älä tee kompromisseja tässä asiassa. Se oikea löytyy aivan varmasti ja silloin niitä ei tarvitse tehdä, vaan asiat ovat ja etenevät luonnollisesti ja helposti.

Lähettäjä: Pohjanmaan Poika 
Päivämäärä:   3.4.25 14:55:22

47 V. Avioliitossa , Rakkaus avioliitossa.....

Lähettäjä: ,, 
Päivämäärä:   3.4.25 15:29:01

"Mutta kyllä me tiedetään tämän parisuhteen olevan lottovoitto ja ollaan hyvin kiitollisia toisistamme."

Niinhän sinä kuvittelet....

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   3.4.25 15:36:29

” Minkä lisäksi ollaan toistemme parhaat ystävät, rakastajat, hauskaa seuraa ja olkapää. Ymmärrys. En kyllä itsekkään olisi uskonut vielä ennen tätä suhdetta.”

Kuulostaa ihanalta! Kuinka pitkään olette olleet yhdessä?

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   3.4.25 15:43:05

Onnea vaan teille joilla käynyt noin hyvä säkä. Suurin osa liitoista on kuitenkin jossain kohtaa surkea eli kaikki asiat ei natsaa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.4.25 16:24:46

Olen todennut ettei minua kiinnosta suomi miehen 50/50 asenne ja "tee ite" mutinat. Siispä itse suunnittelen seuraavaa työpaikkaa ulkomailta niin että voin myös deittailla siellä paikallisia. Minua ei sinkku elämä sinänsä haittaa kun pärjäilen kivasti myös yksin, mutta hyvä parisuhde kelpaa. Yhtään ankeuttajaa en kyllä enää katsele.

Päivämäärä:   3.4.25 16:52:45

Kuulostat itse ankeuttajalta.

Päivämäärä:   3.4.25 18:35:07

Mulla mene takuulla paremmin kun sulla :) jaxuhali

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   3.4.25 19:46:22

Onneksi tuo oma suomimies on just se lottovoitto! :) 13v yhdessä ja toistaiseksi ei ole tullut mitään isompia erimielisyyksiä ja ne pari on selvitetty keskustelemalla ja löydetty ratkaisut. Ei tartte velvollisuusseksiä harrastaa ja puoliso on aivan ihana empaattinen tyyppi, joka myös saa aikaan asioita. Hän saa minustakin parhaat puoleni esiin :)

Lähettäjä: I 
Päivämäärä:   3.4.25 19:55:20

Mikään suhde ei toimi pitkään jos kumpikaan ei tee kompromisseja.

Lähettäjä: poly 
Päivämäärä:   3.4.25 20:09:12

Parasta on kun ei ota mitään kahlitsevaa parisuhdetta, vaan useita sellaisia suhteita, joista kaikista saa jotain mitä haluaa ja ikäänkuin juuri sen ihmisen parhaat puolet. Yhdeltä seksiä, toiselta läheisyyttä ja hellyyttä, kolmannelta vaikka hyvää biletys- ja matkaseuraa jne. Siinä saa kivasti vaihteluakin ja pysyy mieli virkeänä.

Lähettäjä: Heh 
Päivämäärä:   3.4.25 22:26:01

” Minkä lisäksi ollaan toistemme parhaat ystävät, rakastajat, hauskaa seuraa ja olkapää. Ymmärrys.”
Näin. Ja yhdeltä mieheltä kaikki.

Lähettäjä: Musta leski 
Päivämäärä:   3.4.25 23:25:28

Miksi elää elämää, joka on iso kompromissi?

Joskus käy tuuri jollekin, että löytyy täydellinen pari ja sitten on niitä parisuhteita, jotka perustuvat kompromisseille, sietämiselle ja työntekemiselle toimimattoman suhteen eteen.
Jokainen tavallaan.
Jokainen arvottaa oman elämänsä eri tavoilla.
Joskus vaan tuntuu, että se elämä on aika lyhyt ja miksi käyttää sitä turhaan tahkoamiseen, kun kukaan ei ole luvannut mitään tulevaisuutta tai kruunua mistään nähdyistä vaivoista..

Päivämäärä:   3.4.25 23:35:44

Haluaako aloittaja sen perinteisen parisuhteen?
Tapaaminen, seukkailu ja seksi, yhteen muuttaminen/lemmikit/lapset/lainat ja tavallinen lapsiperhe-elämä, jonka jälkeen eläköidytään käsikädessä ja suuresta rakkaudesta nauttien hamaan loppuun asti?
Aikajana on 20-50 vuotta.

Lähettäjä: :D 
Päivämäärä:   3.4.25 23:40:24

” Minkä lisäksi ollaan toistemme parhaat ystävät, rakastajat, hauskaa seuraa ja olkapää. Ymmärrys. En kyllä itsekkään olisi uskonut vielä ennen tätä suhdetta.”

Miten tyhmä sinä osaatkin olla. Ootappas kun tilanne kohta muuttuu.

Päivämäärä:   3.4.25 23:51:34

"” Minkä lisäksi ollaan toistemme parhaat ystävät, rakastajat, hauskaa seuraa ja olkapää. Ymmärrys.”
Näin. Ja yhdeltä mieheltä kaikki."

No juu mutta toihan nyt on joku yksi-miljoonasta-yksisarvinen juttu. Vähän sama kuin tulisi "miten saan talouteni kuntoon"-topaan kertomaan että minäpäs sainkin lottovoiton, eikä sen jälkeen ole taloushuolia ollut :D

Lähettäjä: älksndfk 
Päivämäärä:   4.4.25 00:15:45

Nuoret naiset ovat nykyään liikkeellä pitkän vaatimuslistan kanssa millainen miehen pitää olla ja millainen suhteen pitää olla. Ja kompromisseja ei haluta tehdä.

Kannattas mennä peilin eteen ja miettiä, onko itsekään se miss täydellisyys, vailla virheitä. Jos on niin sitten, mutta jos huomaa että itsessäkin vikoja niin kannattaa hyväksyä niitä myös miehessä...

Täytyy olla harvinaisen nuori ja epäkypsä jos ei ymmärrä että parisuhde perustuu paljolti juuri kompromisseihin. Jos ei niihin ollenkaan pysty, kandee todellakin elää yksin.
t. 38 vuotta hyvässä avioliitossa

Päivämäärä:   4.4.25 00:38:50

"Täytyy olla harvinaisen nuori ja epäkypsä jos ei ymmärrä että parisuhde perustuu paljolti juuri kompromisseihin. Jos ei niihin ollenkaan pysty, kandee todellakin elää yksin.
t. 38 vuotta hyvässä avioliitossa"

Siinäpä se tyhjentävä vastaus kaikille nuorille ja harvinaisen epäkypsille lapsimorsiamimmille, miten se maailma mataa..Mutta mites sitten se loppu 20 vuotta..?

Lähettäjä: Voi löytää 
Päivämäärä:   4.4.25 00:54:03

toimivan parisuhteen jopa vanhana.
Olen jo vanha ihminen ja on käyty läpi avioliitto ja lapset ja se kompromissielämä ja sitten kaikki levisi; ei jaksanut enää ja vannotin, että elän lopun aikani ihan yksin ja se oli hyvä päätös.

Ja sitten yhtäkkiä sattumasta ilmestyi kuvioon ihminen, jolla oli ihan oma paras ystävä, olkapää, omat lapset ja perhe, oma talous ja oma elämä sisältöineen, niin kuin minullakin ja silti viihdyimme yhdessä.
Nyt olemme yhdessä ihan vaan sen takia, että tykätään tosistamme. Kaikki mikä liittyy parisuhteisiin on tehty ja nähty ja nyt vaan ollaan ja elellään, koska tykätään toisistamme ja molemmilla on vapaus lähtä tai jäädä.

Päivämäärä:   4.4.25 00:57:33

"38 vuotta hyvässä avioliitossa", kerrotko vielä esimerkein niistä kompromisseista mitä olette tehneet?

Päivämäärä:   4.4.25 01:06:55

Kiinostaisi myös kuulla, mitä ne 38 vuotta tehdyt kompromissit on. Mistä luovuit, mitä jäi tekemättä, mitä siedit, että sait toimivan parisuhteen?

Lähettäjä: Heh 
Päivämäärä:   4.4.25 12:52:16

"No juu mutta toihan nyt on joku yksi-miljoonasta-yksisarvinen juttu. Vähän sama kuin tulisi "miten saan talouteni kuntoon"-topaan kertomaan että minäpäs sainkin lottovoiton, eikä sen jälkeen ole taloushuolia ollut :D"

Tiedän olevani valtavan onnekas. Mutta ei se nyt ihan niin harvinaista ole, sekä minun että mieheni vanhemmilla on onnelliset pitkät liitot. Myös monilla kavereilleni. Ymmärrän turhautumisen jos toimivaa parisuhdetta ei löydä.

Lähettäjä: 50+ 
Päivämäärä:   4.4.25 13:01:33

"Täytyy olla harvinaisen nuori ja epäkypsä jos ei ymmärrä että parisuhde perustuu paljolti juuri kompromisseihin."

Minä olen tuollainen nuori ja epäkypsä, joka ei ymmärrä, että millä tavalla parisuhde perustuisi kompromisseihin? Tosin minulla on parisuhdetta takana vasta parikymmentä vuotta, että ehkä meille ei ole vielä tullut eteen niitä kompromisseja vaativia tilanteita.

Lähettäjä: henni 
Päivämäärä:   4.4.25 13:14:55

Tämä on varmaan vähän niin, että mitä kukakin pitää tärkeänä. Tarkoittaako aloittaja, että noissa mainitsemissaan asioissa kumppanin pitää olla samanlainen vai mitä?
Itse ihmettelen parisuhde puheissa aina tuota huumorin korostamista. Itsellä se on siellä häntäpässä, jos mietitään kumppanin ominaisuuksia. Paljon tärkeämpiä on muut asiat. Tai kyllä huumorillekin on yksi ehto, jos toisen huumori on ilkeää toisten pilkkaamista, niin se on ihan ehdoton no. Muuten minulle on aivan yksi ja sama minkälaisesta huumorista toinen pitää.
Minulla on takana pitkä parikymmentä vuotta kestänyt parisuhde ihanan ihmisen kanssa. Jaamme samat arvot ja tulevaisuuden toiveet. Nautimme toistemme seurasta ja seksuaalisestikin meillä menee hyvin yhteen. Mitä enempää voisi toivoa. Arjessa temme paljonkin kompromisseja. Mutta se on sitä elämää, eikä se tasapainoisessa suhteessa tunnu siltä, että luopuisi jostakin. Vaikea kuvitella, että jollakin ei koskaan parisuhteessa olisi tullut vastaan tilannetta, jossa pitäisi tehdä kompromissi. Meillä kompromisseja tehdään esim. ajankäytöstä esim. kuka saa harrastaa minäkin päivänä ja kuka vastaa silloin lasten hoidosta. Tai mitä tehdään lomalla, vietetäänkö se kaikissa sukulaisissa juosten vaan jotenkin rauhallisimmissa merkeissä. Tärkeää on, että kummankaan toiveita ei sivuuteta ja löydetään tapa tehdä ne asiat, niin että molemmilla on lopulta hyvä mieli.

Päivämäärä:   4.4.25 13:16:31

Aika monelle tuntuu olevan vaikea käsittää, että yhteensopiva ei tarkoita täydellistä ihmistä. Ihmisillä on jokaisella ongelmansa ja sitä tärkeämpää on, että kahden epätäydellisen yksilön ongelmat sopivat yhteen.

Päivämäärä:   4.4.25 13:19:12

Ja vielä tuosta huumorista. Meillä ei puolison kanssa ole samanlainen huumori, mutta ei se koskaan ole haitannut. Mieheni kertoo, minun mielestäni aivan hölmöjä vitsejä tai tilannekomiikkaa, eikä ne jutut sinänsä naurata minua, mutta tulen ainan tosi iloiseksi kun näen kuinka mieheni onnellisena nauraa omille jutuilleen. Harvoin miehenikään repeilee minun jutuilleni, mutta en minä niin oletakkaan. Toki välillä nauramme yhdessäkin jollekin, mutta pääasiassa meitä naurattaa eri asiat.

Lähettäjä: älksndfk 
Päivämäärä:   4.4.25 13:20:20

Ai kompromisseja. No, olisin ehkä halunnut 3 lasta, mies oli sitä mieltä että 2 riittää. Ajattelin että jos lapsi niin molempien pitää haluta, eli meillä on kaksi lasta. Mies olisi halunnut asua kaupungin keskustassa, mä halusin oman pihan. Mies teki kompromissin ja nyt asutaan omakotitalossa. Matkakohteiden suhteen, kerran vuodessa, mennään joka toinen vuosi mun toivomaan kohteeseen, ja sitten taas seuraavana vuonna hänen toivomaan. En välttämättä haluaisi viettä joulua miehen vanhempien luona (vaikka mukavia ihmisiä ovatkin) mutta koska tiedän miten paljon mies haluaa nähdä vanhempiaan ja sisaruksiaan jouluna, ollaan sovittu että menneen sinne joka toinen vuosi.
Mies haluaisi mennä about kaikkialla verkkahousuissa, mutta mun mieliks laittaa siistit vaatteet päälle kun mennään jonnekin.
koko ajan tehdään kompromisseja ja väliin toinen, väliin toinen antaa periksi omasta toiveestaan. Koska rakastetaan toisiamme ja halutaan toisillemme hyvää.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   4.4.25 13:49:58

Moni nainen ihmettelee sitouttumattomia miehiä? Puolesta vuodesta vuoteen jaksaa mielyttää ja sitten alkaa oma itserakkaus ja minä tulla esiin. Seuraavaksi mies alkaa hautoa lähtöä.

Päivämäärä:   4.4.25 13:57:20

Olen skeptinen näistä "onnellisista liitoista". Kaikki muu saattaa olla hauskaa ja kivaa ja kumppani paras kaveri, mutta seksielämästä ei puhuta. Eikä se näy ulospäin muille mitenkään jos seksielämä tökkii. Niin paljon kuulee sitä että toinen vonkaa ja toista ei huvita. Tai sitten aiheesta ei puhuta edes keskenään vaan esim. Nainen välttelee seksiä ja suostuu tasaisin väliajoin että suhde pysyy yllä. Tämä on asia mistä ei huudella, joten nämä onnelliset suhteet ei aina ole sitä miltä näyttää

Päivämäärä:   4.4.25 14:24:14

Miksi .. luulee, ettei seksielämä voisi pitkässä liitossa olla toimiva tai molempia tyydyttävä? Harvoin mikään asia pitkällä aikavälillä on kokoajan samallalailla. Näin on myös seksin suhteen.
Ainakin meillä on ollut liitossa aktiivisempia ja passiivisempia kausia. Mutta en muista yhtään vaihetta, että toinen olisi vongannut tai painostanut toista seksiin. Kun lapset olivat pieniä ja oli jatkuva kiire ja väsymys, seksiä oli selvästi vähemmän. Kyllä siitä puhuttiin silloin ja todettii, että näin on, eikä asia oikeastaan kummallekaan sillä hetkellä ollut kynnys kysymys. Hiljaisempia kausia on myös osunut vakavan sairastumisen yhteyteen, muuttuneen ulkonäön tuoman epävarmuuden yhteyteen jne. Kaikissa tilanteissa on asiasta puhuttu ja kaikkia hiljaisempia kausia on seurannut aktiiviset kaudet. Yhdessä mennään eteenpäin myös seksin suhteen. Ja hyvä puoliso ymmärtää, jos toisen elämässä on asioita, jotka saavat tuntemaan epävarmuutta tai vähentävät kiinnostusta seksiä kohtaan sillä hetkellä. Se ei kuitenkaan tarkoita, että seksielämä olisi kuollut. Kun jaetaan yhteiset mieltymykset ja tiedetään kuinka hauskaa yhdessä voi seksin saralla olla, niin jaksaa myös ne hiljaisemmat kaudet.

Lähettäjä: Hmm. 
Päivämäärä:   4.4.25 14:52:15

Olen skeptinen näistä "onnellisista liitoista". Kaikki muu saattaa olla hauskaa ja kivaa ja kumppani paras kaveri, mutta seksielämästä ei puhuta. Eikä se näy ulospäin muille mitenkään jos seksielämä tökkii. Niin paljon kuulee sitä että toinen vonkaa ja toista ei huvita. Tai sitten aiheesta ei puhuta edes keskenään vaan esim. Nainen välttelee seksiä ja suostuu tasaisin väliajoin että suhde pysyy yllä. Tämä on asia mistä ei huudella, joten nämä onnelliset suhteet ei aina ole sitä miltä näyttää

Miksi seksielämästä pitäisi puhua ulkopuolisille? Nykyään on paljon haluttomia miehiä ja parisuhteita, joissa on liian vähän seksiä miehen haluttomuuden vuoksi. Itsekin elän tällaisessa suhteessa. Naisen kannalta vaihtoehdot ovat ero, sivusuhde tai tilanteen sietäminen. Ratkaisu ei välttämättä synny hetkessä, eikä siihen suhteen ulkopuolisten näkemyksiä tarvita.

Lähettäjä: Vaimo 
Päivämäärä:   4.4.25 14:55:59

40 vuotta saman miehen kanssa olleena, voin sanoa että seksi ei todellakaan ole se pääasia. Kokonaisuus ratkaisee.

Lähettäjä: Just 
Päivämäärä:   4.4.25 15:51:30

45v. Yhdessä ja kaikki toimii hyvässä harmoniassa.

Päivämäärä:   4.4.25 16:08:09

"Miksi seksielämästä pitäisi puhua ulkopuolisille?"

Ei pidäkkään, tarkoitinkin että monet näistä onnellisista parisuhteista ei välttämättä ole sitä miltä näyttää. Kumppanit voivat tulla hyvin toimeen keskenään ja rakastaakin toisiaan avoimesti, mutta se mikä ei näy ulospäin on tyytymättömyys seksielämään.

Päivämäärä:   4.4.25 16:17:13

Mutta ei se nyt ihan niin harvinaista ole, sekä minun että mieheni vanhemmilla on onnelliset pitkät liitot. Myös monilla kavereilleni.

No tosi hienoa jos sun lähipiirissä on näin. Minäkin tiedän ja tunnen monenmonta ja monenmoista liittoa, mutta on erittäin vaikea nimetä yhtäkään joka olisi ns täydellinen. Aina jostain nurkasta putkahtaa omat luurangot kaapista. Asiat eivät ikinä ole sitä miltä ulkopuolisista näyttää joten turha kehuskella asioilla joista ei oikeasti tiedä.

Päivämäärä:   4.4.25 17:30:19

Hyvä parisuhe on kuin hunajaa. Ainakin meillä.

Päivämäärä:   4.4.25 17:32:15

"mutta on erittäin vaikea nimetä yhtäkään joka olisi ns täydellinen. Aina jostain nurkasta putkahtaa omat luurangot kaapista. Asiat eivät ikinä ole sitä miltä ulkopuolisista näyttää joten turha kehuskella asioilla joista ei oikeasti tiedä."

Kuka nyt täydellisistä liitoista on mitään puhunutkaan?

Ja on tilastollinen mahdottomuus että _jokainen_ pitkä parisuhde olisi salaisesti kammottava ja pelkkää kärsimystä kulissien takana.

Päivämäärä:   4.4.25 18:35:46

Ei niin täydellistä liittoa, mutta sellaista joka olisi sopiva omiin tarpeisiin ja joka ei toisaalta olis kuin pieni kivi kengässä.

Ei nyt jokainen ja ei välttämättä kammottava, voi olla ihan hauskaakin ja hyvä fiilis yhdessä, mut seksin yllä varjo joka unohtuu paitsi silloin kun sitä pitäisi olla. Se vaan on se joka ei näy ulospäin koskaan.

Päivämäärä:   4.4.25 22:00:30

Etsimällä?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   4.4.25 22:29:04

"monet näistä onnellisista parisuhteista ei välttämättä ole sitä miltä näyttää."

Kuka heidän parisuhteensa on määritellyt onnelliseksi?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.