Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Työelämä on ***seestä!

Lähettäjä: Omalla 
Päivämäärä:   3.4.25 12:45:28

Työelämä on kyllä todella syvältä. Vaikka itse tekisi asioita hyvissä ajoin ja suunnittelisi, huono johtaminen saa aina hommat ihan hirveään kaaokseen. En tiedä mitä pitäisi tehdä, ettei päivät venyisi aina 10-12 tuntiin. Olen nopea ja tehokas, mutta muiden sekoilun vuoksi tämä on jatkuvasti tilanne. HR tai työsuojelu eivät ole kiinnostuneita siitä, että ylityötunteja on hirveä määrä ja lomia pitämättä reilusti vielä viime vuodeltakin. Olen yrittänyt tuoda tilannetta esiin, ketään ei kiinnosta.

Re: Työelämä on ***seestä!

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   3.4.25 12:47:51

Mitä tapahtuu, jos lähdet 8h työpäivän jälkeen kotiin ja jatkat seuraavana päivänä hommia siitä, mihin edellisenä jäit?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   3.4.25 12:50:31

Tuo ei lopu ennen kuin kaikki lopettavat joustamisen ja pakottavat tällä tavalla johdon reagoimaan ongelmiin.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.4.25 13:02:12

Ei tuohon auta kuin se että lopetat tekemästä ylipitkä päivää

Lähettäjä: Omalla 
Päivämäärä:   3.4.25 13:03:37

"Mitä tapahtuu, jos lähdet 8h työpäivän jälkeen kotiin ja jatkat seuraavana päivänä hommia siitä, mihin edellisenä jäit?"

Satoja ihmisiä koskevat tapahtumat eivät toteudu :(

Lähettäjä: Joo-o 
Päivämäärä:   3.4.25 13:09:39

Se vaan on rajan vetämisen nurja puoli, että sillä on joku seuraus, mikä pitää hyväksyä. Mutta ihan itse kuitenkin olet omasta elämästäsi vastuussa, jos haluat että asiat muuttuu niin sinun pitää niitä muuttaa.

Voit esimerkiksi
A) lopettaa työt 8h kohdalla ja hyväksyä seuraukset muille
B) jatkaa samaan malliin ja hyväksyä seuraukset itsellesi
C) vaihtaa työpaikkaa
D) yletä itse johtoasemaan ja toimia eri tavalla

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   3.4.25 13:17:53

Hyviä nämä neuvot -ylene :D
Ei kai se nyt niin helppoa ole -etenkin osaavia ihmisiä pidetään usein uhkana, eikä yleneminen onnistu. Vielä jos olet hyvä ja tehokas työssäsi, niin yleneminen on yhä epätodennäköisempää!

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   3.4.25 13:20:50

"Satoja ihmisiä koskevat tapahtumat eivät toteudu :("

Tuskinpa se pelkästään sinusta on kiinni. Ja jos et ole yrittäjä, ongelma ei ole sinun vaan työnantajasi. Eli kotiin vaan, kun 8h on täynnä.

Lähettäjä: Puu 
Päivämäärä:   3.4.25 13:30:20

Mitä tapahtuisi, jos joutuisit nyt kuukauden saikulle tieto pois eli et pystyisi tekemään mitään? Tuskinpa jäisi tapahtumat järjestämättä. Eli lyhennät päivää ja pidät lomat . Toki joskus kannattaa itsekin tulla vastaan mutta rajansa kaikella.

Lähettäjä: uuh 
Päivämäärä:   3.4.25 13:33:48

Vai onko sittenkin ap:n omassa toiminnassa tehostamisen varaa?

En tietenkään tiedä, mutta joskus asiat saa rullaamaan paremmin, kun katsoo asioita uudesta näkökulmasta ja opettelee "out of the box" -ajattelua. Kokeilla ainakin kannattaa, se ei maksa mitään.

Lähettäjä: Näin 
Päivämäärä:   3.4.25 13:37:05

Monesti se onkin niin että , huono johtaminen pilaa kaiken.
Työpaikkaa voi yrittää vaihtaa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.4.25 16:05:56

No ei kai se ole HR:n asia hakea ihmisten lomia. Kyllä kai lomaa saa hakea ja käyttää, jos sitä on. Ei sitä kukaan sinun puolestasi hae vai mitä tarkoitat, että HR:n mm pitäisi tehdä sen suhteen jotain? Sama koskee yöityötunteja. Jos niitä ei osaa hakea vapaaksi, niin sitten ne jää.käyttämättä .

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.