Lähettäjä: Rannikko
Päivämäärä: 3.4.25 12:45:34
Ongelmansa kullakin. Omalla työpaikallani ongelmana on, ettei työntekijää löydy. Kohta vuosi ollaan etsitty, nykyinen jää eläkkeelle kesällä.
Työntekijän iällä ei ole väliä. Työtehtävät pääasiassa laskutusta (pitää osata käyttää tietokonetta, mutta laskutusohjelman käyttöön opastetaan). Päivittäin kuitenkin taukojen aikana työkavereiden tuurausta sekä palvelutiskillä että puhelinajanvarauksessa. Palvelutiskillä pitää tehdä tiskille tulevalle asiakkaalle lasku tai ottaa vastaan korttimaksu (näihin opastetaan) ja mahdollisesti varata uusi aika (varausjärjestelmän käyttöön opastetaan). Puhelinajanvarauksessa asiakkaat soittavat ja haluavat varata ajan. Pitää varata aika ja tarvittaessa auttaa valitsemaan oikea henkilö, jolle aika varataan.
Siisti sisätyö, toimistotyöaika arkisin. Viikonloput vapaat.
Ennakkoon ainoat vaatimukset tietokoneen käytön perusosaaminen, rohkeus vastata puhelimeen sekä puhua tiskin toisella puolella olevalle ihmiselle. Lisäksi vaaditaan kielitaitoa. Työpaikka sijaitsee Pohjanmaan rannikolla. Asiakkaista n. 50% puhuu ruotsia, 40% suomea ja 10% maahanmuuttajia, jotka kommunikoivat englanniksi. Ajanvaraus ja tiskillä laskun teko/korttimaksun vastaanottaminen pitäisi pystyä hoitamaan 3:lla eri kielellä. Hyvin peruskielitaitoa, mutta he, joilla kielitaito riittäisi, eivät hae noin helppoa, tylsää tai huonosti palkattua työtä (aloituspalkka 2500e), koska ovat korkeammin koulutettuja ja haluavat työssään haasteita. He, joilla ei juurikaan ole koulutusta mutta muu osaaminen ja uskallus riittäisi työn hoitamiseen, eivät puhu suomea, ruotsia ja englantia.
|