Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kuuntelen Harry Potteria, noloa?

Lähettäjä: sennu 
Päivämäärä:   2.4.25 21:30:17

Ikää 53 enkä ole koskaan lukenut tai katsonut elokuvia kyseisestä sarjasta. Jostain vain tuli mieleen potterit ja nyt kuuntelen ensimmäistä osaa äänikirjana ja olen aivan ihastunut sekä tarinaan, että lukijaan Vesa Vierikkoon joka on kirjalle täydellinen. Olen vissiin taantumassa kun lasten/nuortenkirja imaisee noin mukanaan :D

Re: Kuuntelen Harry Potteria, noloa?

Lähettäjä: Aloittaja 
Päivämäärä:   2.4.25 21:37:53

Eikö se oo hyvä vaan jos mieli pysyy vähän lapsekkaana ja voi vielä tempautua fantasiamaailmaan :)
Terveisin 33v ikuinen Potter-fani

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   2.4.25 21:40:03

NOLOA?!

Ei ole.

Itse olen lukenut ensimmäisen Potterini melkein 25 vuotta sitten eikä aika ole kuluttanut niitä ollenkaan. Luen kirjoja noin vuoden-parin välein. Äänikirjoja kuuntelen englanniksi, just sain viidennen loppuun. Suomeksi en pysty kuuntelemaan, kun mun mielestä se Vierikko taas on ihan hirveä.. Stephen Fry on hyvä.

Elokuvia en kovin suosittele. Olen pystynyt katsomaan vain kolme ekaa, eikä ne nyt ihan huonoja ole, mutta tosi vaisuja kirjoihin verrattuna.

Lähettäjä: Rahka 
Päivämäärä:   2.4.25 21:40:12

Et ole ainoa :) Potterit on luettu jo 25v sitten kun lapset olivat 10v.Kuuntelen vieläkin äänikirjana koko sarjan ajoittain,Vierikko on niin täydellinen lukija.Nykyisin alkaa vaan helposti nukuttaa...t.60v.En tiedä miks olisi noloa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.4.25 21:41:26

Kuuntele pois, tarinat on kivoja.

Itsellä kyllä alkoi korvat vuotamaan verta suomenkielisestä lukijasta, mutta englanniksi hyvä. Stephen Fry lukee.

Itse kuuntelen joka ilta nukkumaan mennessä. Inää 36 vuotta eli ollaan oltu Harry Potterin kanssa samaa ikää kun olen ekan kirjan 11 vuotiaana ahminut ja kasvanut Potterfanina. Turvasatama minulle ja rentouttaa.

Lähettäjä: ..-.. 
Päivämäärä:   2.4.25 21:45:25

Olen 35v ja kuunnellut kaikki kirjat kahdesti suomeksi ja kerran englanniksi. Samoin usea ikäisesi tuttu on lukenut kaikki kirjat.

Päivämäärä:   2.4.25 21:49:43

Minulla sama kuin edellisellä pisteellä: olen kasvanut Pottereiden tahtiin ja luen tai kuuntelen parin vuoden välein. Yleensä aloitan silloin, kun haluan turvaa ja rauhaa. Esimerkiksi nyt, kun sain ensimmäisen lapseni, elämä heitti kuperkeikkaa ja yhtäkkiä tarvoin unettomuuden suossa; aloin kuunnella vaunulenkeillä Pottereita. Nyt, kun vaunulenkkejä on päivässä vähemmän, olen jatkanut kuuntelua iltaisin nukutuksen aikana. Vaikka vauva nukahtaa yleensä melko nopeasti, jään vielä itse kuuntelemaan. Kirjoista löytyy aina uusia kerroksia. Esimerkiksi nyt äitiyden myötä Petunia-tädin Diddipsi-höpötykset ja jatkuva sekä perusteeton hössötys oman lapsen ympärillä tuntuukin yllättäen ihan samaistuttavalta toiminnalta H

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   2.4.25 21:55:16

MP siitä että J. K. Rowling on terffi?

Lähettäjä: Kepa 
Päivämäärä:   2.4.25 22:08:30

Minua harmittaa, kun luin tai "luin" ekan Potterini englanniksi. Ei tämmöinen pääse siihen sisään vaikka olisin halunnut. En sitten lukenut koskaan toista Potteria, mutta elokuvia olen katsonut lasten kanssa.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   2.4.25 22:21:03

"Kuuntele pois, tarinat on kivoja" Itse asiassa Potterit ovat oiva opas koulukiusaamiseen. Jo ensimmäisessä osassa se tulee täysin selväksi lopussa kun lasketaan pisteitä. Osalle kerrotaan "te voititte" paitsi ette voittaneetkaan.
Lisäksi J. K. Rowling on lukenut tarkkaan Tolkienit ja muut laatukirjoittajat kopioiden tökerösti heitä.
Ja kyllä, olen lukenut ne kaikki.

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   2.4.25 22:30:05

Itsehän taas näen Potterin taistelevan kiusaamista vastaan. Ja Volde koittaa teurastaa porukkaa väärän syntyperän takia.. Kuulostaa tutulta kyllä, ja väärältä.

Kertoisitko tarkemmin, miten Tolkienin kopiointi näkyy?

Päivämäärä:   2.4.25 22:36:06

65-vuotias äitini alkoi juuri lukea Pottereita ensimmäistä kertaa.

Päivämäärä:   2.4.25 22:45:06

Juu ja Tolkienit taas oiva esimerkki naisen asemasta sovinistimaailmassa..

Kaikesta löytyy kyllä huonoa jos oikein kaivelee.

Rowlingin omat möläytykset ja mielipiteet on tyhmiä ja kyllähän hän itse selvästi on hieman pick me girl ja samaistuu samantyylisiin hahmoihin kuten Ginny ja Hermione molemmat ovat ja tyttömäiset tytöt on typeriä ja turhamaisia kuten Cho ja Lavender. Parempi kuitenkin kuin Tolkienin maailman malli.

Tästä huolimatta minun mielestäni kirjat on hyviä ja taikamaailma viihdyttävä ja minulle turvallinen ja lohdullinen. Leffoissakin on puolensa, mutta ei ne ilman kirjojen lukemista oikein riitä. Ovat liian pintaraapaisuja.

Lähettäjä: Okkk 
Päivämäärä:   2.4.25 22:47:48

Kiitti vinkistä aloittaja! Mulla pula äänikirjoista joita voi kuunnella ennen nukahtamista ja Potterit varmasti sopisi siihen. Lukemalla en ole päässyt alkua pidemmälle

Päivämäärä:   2.4.25 22:49:03

Tolkienhan puolestaan inspiroitui mm. Kalevalasta. Eivät romaanit synny tyhjiössä, vaan kirjailijat saavat aina vaikutteita jostain.

Lähettäjä: Okkk 
Päivämäärä:   2.4.25 22:55:37

Hei Tolkien on syntynyt 1800 -luvulla. Silloin naisen asema oli mikä oli.

Lähettäjä: Jepulis 
Päivämäärä:   2.4.25 23:39:06

Potterit rulettaa. Siis sehän pitää olla myös palapeleinä, muuttuvana labyrinttinä, tietopelinä... Tekisin potter-huoneen jos oli resursseja. Fantasia on parasta. T:38v

Lähettäjä: Näin 
Päivämäärä:   3.4.25 01:11:39

"Lähettäjä: Okkk
Päivämäärä: 2.4.25 22:55:37

Hei Tolkien on syntynyt 1800 -luvulla. Silloin naisen asema oli mikä oli."

Totta. Mutta siitä huolimatta kirjoitti yhden upeimmista ja vahvimmista naishahmoista, mitä fantasiakirjallisuudessa on koskaan nähty.

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   3.4.25 02:48:39

Noloa on vain se, että nolostut.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   3.4.25 03:54:37

"Noloa on vain se, että nolostut.'

Tämä. Luulisi aikuisen ihmisen jo ymmärtävän lopettaa moiset turhat nolostelut, se kuuluu ihan eri ikävaiheeseen. Luen aika usein nuorten kirjoja, eikä ole tullut mieleen ajatella, että mitähän muut nyt tästä miettii. Harry Potterit löytyy kahtena eri painoksena hyllystä, samoin Taru sormusten herrasta.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   3.4.25 06:28:29

Mä kuuntelin viime viikolla viimeisenkin eli kymmenennen Pekka Töpöhännän. Olen 54 eikä nolota yhtään.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.