Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onko muut keksineet miten päästä eroon "tylsyyde

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   2.4.25 20:09:02

..astä? Vai olenko vain uniikki hullu?

Koko elämäni muistan että elämä ollut na tylsää. Lapsena muistan että ei näin ollut mutta teini-iästä saakka. Aina olen ollut töissä, vaihtanut alaa, harrastanut. Kaiken laista. Mitta kun tulee päivä, alan miettimään että huomenna taas sama työpäivä ja taas ja taas.. en työtääni vihaa vaan olisi ihan sama jos olisin työtön :D Koitin miesytävälle puhua ja hän piti tyyliin hulluna ja että haluaisin laiskotella vain kotona, koitin selittää että ei ole siitä kiinni. Ei ymmärrä. Hän ei edes tee "mitään"? Töitä, kotiin, syö nukkumaan. Ei edes halua matkustaa. Mikä mun aivoissa on vialla? Ahdistaa huominen, perus päivä töissä, ehkä menen uimaan, jee?

Re: Onko muut keksineet miten päästä eroon "tylsyyde

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   2.4.25 20:22:13

Sun aivoissa on mitä todennäköisemmin ADHD!Kannattaa hieman lukea asiasta ja tee vaikka joku pikatesti ja jos osuu niin tutkimuksiin.

Lähettäjä: F 
Päivämäärä:   2.4.25 20:25:39

Mulla on tuo sama lähinnä kesäaikaan, kun on niin kuumaa ettei jaksa tehdä mitään. Työpäivän kun just ja just jaksaa niin loppuaika menee toipuessa (meillä ei ilmastointia, vuokrakämppä).

Vähän ohi aiheen, ehkä, mutta kuitenkin. Kesällä kaikki on tylsää, jos pitää käydä töissä samalla. Jos olisi toukokuusta syyskuun loppuun vapaata, jaksaisin kesälläkin ja saisin elämästä enemmän irti kesäisin.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.4.25 21:06:15

Mulla on ADHD ja tunnistan itseni tekstistä. Mulla sen lisäksi en elänyt yhtään omanlaista elämääni. Muistan lapsena että halusin elää jotain romantisoitua luontodokkarin kuvaajan elämää. Nähdä luontoa eri kulmista maailmalla. No luontokuvaajaa minusta ei tullut mutta maailmalle lähdin :D Nyt alkaa taas tylsistyä 3v asumisen jälkeen ulkomailla. Kenties seuraavaksi Euroopan ulkopuolelle asumaan :D Haaveilen matka-autosta jolla voisi matkustaa ympäri Eurooppaa ja kenties pidemmällekkin ilman hotelleja tai murheita missä yöpyä ja erityisesti yöpyä luonnossa. Ei ehdi tylsistyä :D

Lähettäjä: Hui 
Päivämäärä:   2.4.25 21:23:11

Tunnistan saman. Just noin töitä, erilaisia harrastuksia yms. Mutta tylsää on suurimmaksi osaksi. Joskus innostun jostain urheilusta ja harrastan ihan mielellään kunnes kroppa pragaa. En ymmärrä miten jotkut innoissaan odottaa vkl. Mulle ne on melko tylsiä, en kyllä käy oikeastaan missään kun en viihdy. Baarit yms. Ei niissä mitään ole.

Olen miettinyt totaalista irtiottoa.

Lähettäjä: joo-o 
Päivämäärä:   2.4.25 22:30:34

Joo tunnistan. Mulla auttaa kun kuitenkin välillä innostun uusista jutuista ihan tosi paljon, esim. aloitan polkujuoksun/ seinäkiipeilyn/ maalaamisen/ tunnetason kehittymisen/ makrameen/ oman tyylin kehittämisen/ ihan mitä tahansa, ja sitten haluan tietää siitä kaiken. Kuuntelen sitten töissä podcasteja asiasta ja vapaa-ajalla käytän siihen aikaa. Yleensä ei jaksa kiinnostaa jotku tv-ohjelmat ym.

Oon asunut ympäri maailmaa ja reissannut. Se kyllä kannattaa. Nyt kyllä lapsi ym. tilanne sitoo Suomeen. Ylipäänsä ei kannata kieltää itseltään mitään uusia harrastuksia ym. Jossain vaiheessa kyynistyin että miksi alkaa panostaa johonkin, jos sekin muuttuu tylsäksi jossain vaiheessa, mutta nyt sallin kaikki uudet kiinnostuksenkohteet. En kestä ilman niitä :D Olen myös vaihtanut kokonaan alaa aikuisena.

Lähettäjä: Silvii 
Päivämäärä:   3.4.25 09:41:01

Mulla iskee tuo ankeus ja tylsyys heti, jos ei ole mitään innostavia suunnitelmia näköpiirissä. En välttämättä tee mitään niiden eteen kokoajan, mutta niitä täytyy olla. Mun oma intohimo suuntautuu hevosiin, ja niiden kanssa aina voi suunnitella jotain, kun tuossa pihassa ovat. Lisäksi reissujen organisointi ja suunnittelu on mun juttu, oli se sitten mökkiviikonloppu jollain hauskalla lisätvistillä tai karavaanailureissu lasten kanssa. Vaihdan myös usein työpaikkaa, koska se innostaa joka kerta alkuun. Sen sijaan asuinpaikka ja aviomies pysyy samana, tämä on tietoinen valinta enkä päästä ajatuksiini mitään muita vaihtoehtoja vaikka mikä olisi :D

Olen myös adhd-dg, mutta mua vähän ärsyttää näissä keskusteluissa, kun tätä diagnoosia jaellaan ja ehdotetaan tutkimuksia. Ei sillä diagnoosilla tee mitään, jos piirteet ei aidosti ja isosti haittaa elämää. Itse tarvitsen lääkityksen, jotta arki pyörii ja että pystyn toteuttamaan näitä kaikkia innostavia ideoita, jotka tekevät elämästä mielekästä. Mutta ihan itse sen adhd-diagnoosinkin kanssa pitää ottaa vastuu elämästään ja rakentaa siitä sellaista, että pystyy asiansa hoitamaan ja mielellään vielä nauttimaan elämisestä ainakin ajoittain :) ärsyttää, kun tuntuu että tällä tutkimus- ja hoitopuheella yritetään siirtää jotenkin muiden vastuulle niitä omia ongelmia. Ihan kaikilla ihmisillä on omat kompastuskivensä ja hankaluutensa, eikä kenenkään kannata jäädä vain kotiin odottamaan että joku tuo jonkun valmiin ratkaisun tai maailma muuttuisi ympärillä jotenkin paremmaksi.

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   3.4.25 11:09:26

Mulla on ADHD mutta en tunnista itseäni aloittajan tekstistä. Elämässä sattuu ja tapahtuu ihan liikaakin :D

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.4.25 11:20:31

”mutta mua vähän ärsyttää näissä keskusteluissa, kun tätä diagnoosia jaellaan ja ehdotetaan tutkimuksia. Ei sillä diagnoosilla tee mitään, jos piirteet ei aidosti ja isosti haittaa elämää.”

Tämä. Meillä päin ei julkisella puolella edes aloiteta tutkimuksia, jos oireet eivät isosti haittaa elämää.

Lähettäjä: Joo-o 
Päivämäärä:   3.4.25 11:27:06

Silvii, samat mietteet adhd-dg:stä.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   3.4.25 11:33:43

Matkustaminen ei ole jännittävää määräänsä enempää. Siihen ainakin kyllästyy; aha, taas uusi maa, tämmöinen majoitus, tällaista ruokaa. Kun on riittävän pitkään tien päällä, on lähinnä tyytyväinen, jos ei satu mitään ikävää, eikä mistään saa ainakaan mitään suuria elämyksiä.

Vanhemmiten oppii kotonakin arvostamaan, jos arki ei sisällä mitään veemäisiä yllätyksiä. Tai tapahtuu jotakin pientä kivaa.

Lähettäjä: Metris 
Päivämäärä:   3.4.25 17:34:59

Mä en kyllä muista, koska viimeksi mulla olisi ollut tylsää.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.