Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Oletteko huomanneet apua silmänympärysvoiteista?

Lähettäjä: Jepjep 
Päivämäärä:   2.4.25 13:50:56

Väkisinkin alkaa jo pientä uraa näkyä silmien alla, samoten välillä tummat silmän aluset. Oletteko huomanneet apua silmänympärysvoiteista ja mitä tuotetta käytätte?

Re: Oletteko huomanneet apua silmänympärysvoiteista?

Lähettäjä: Ajatuskatko 
Päivämäärä:   2.4.25 14:00:54

En ole huomannut mitään apua, selvin vaikutus on niillä jotka ei selvästi sovi iholle (silmiä alkaa kutittamaan ym.). Nyt kuukauden ollut käytössä Lumenen Nordic Bloom anti-wrinkle, en huomaa eroa siihen että en käyttäisi, mutta ei vaikuttaisi aiheuttavan mitään haittaakaan. Pitäisi varmaan käyttää vain toisella puolella että jonkun eron joskus huomaisi :D

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.4.25 14:25:47

Kyllä olen. Käytän joko apteekista Vichy89-sarjaa tai Lancomen Hydra Zen.

Lukekaahan incy-lista kun näitä ostatte. Mitä pidempi, sen huonompi. Hyaloronihappo on oleellinen näissä. Lumenesta pitää sanoa, että niillä on joka tuotteille sama rasvapohja johon sitten lisätään eri vaikuttavat aineet, ja säilöntä ja ym aineita on paljon. Ei ihme jos kutiaa.
Halpistuotteista vain Lidlin Cien on sellaista, jota hätätilanteessa hommaisin jos olisi tarve.

Silmänympärysiho on ohut, ja mitä kuivempi se on, sitä ryppyisempi, mutta taas liian raskas rasva aiheuttaa turvotusta ja silmäpussia.

Lähettäjä: kops 
Päivämäärä:   2.4.25 14:34:03

Mulla on ollut nyt reilun vuoden käytössä Oriflamen Novage+ silmänympärysvoide ja olen huomannut selvästi, että iho silmien ympärillä ei kiristä. Eli mulla oli todella kuiva iho ja nyt kun olen tuota käyttänyt niin kiristämien on lakannut.

Kaveri on tällainen Oriflame -myyjä ja alkuun olin tosi skeptinen mutta on siellä muutama älyttömän hyvä tuote, esim. päivävoide, missä sk50 ja imeytyy hyvin eikä kirvele silmissä. Mulla ei ole nyt tämän tuotteen käytön vuoksi yhden ainoaa maksaläiskää kasvoissa.

Olen siis 50v.

Lähettäjä: Ajatuskatko 
Päivämäärä:   2.4.25 14:34:59

"Lumenesta pitää sanoa, että niillä on joka tuotteille sama rasvapohja johon sitten lisätään eri vaikuttavat aineet, ja säilöntä ja ym aineita on paljon. Ei ihme jos kutiaa."

Kiitos tiedosta! Toki tarkennetaan että ne ärsytystä aiheuttaneet tuotteet ei olleet Lumenen omia vaan joitain muita, mutta en nyt millään muista että minkä valmistajan.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   2.4.25 14:40:57

Ei se ihan noinkaan ole, että pidempi INCI-lista olisi automaattisesti huonompi. Ja hyaluronihappo on vain yksi kosteuttava ainesosa, muitakin löytyy. Jos haluaa pelkkää hyaluronihappoa, niin sitähän voi ostaa suoraan purkissa esim. The Ordinarylta tai Inkey Listiltä :)

Itse käytän pääosin korealaista kosmetiikkaa ja myös silmänympärysvoidetta. Varsinkin talvella iho on pintakuiva, joten kosteutus on tärkeää. Yöksi laitan paksumpaa voidetta, päivisin meikin alle ohuempaa. Koskaan ei ole tullut silmäpusseja tai turvotusta paksummastakaan voiteesta.

Jos ryppyjä haluaa ehkäistä/hoitaa niin retinoli, retinali tai näistä A-vitamiinijohdannaisista vahvin eli tretinoiini voivat auttaa.

Silmänympärysvoide ei kuitenkaan ole mikään pakollinen asia jos mitään kuivuutta, ryppyjä tai muita ongelmia ei ole. Ihan tavallista kasvorasvaakin voi laittaa silmien alle (kannattaa kuitenkin varmistaa, että se on hajusteetonta).

Lähettäjä: nahkis 
Päivämäärä:   2.4.25 14:42:57

Olen huomannut eron, mutta käytän myös retinolia, mikä todennäköisesti on vaikuttanut eniten.

Itse suosin silmänympärysvoidetta, joka sisältää hyalyronihappoa (kosteuttaa) ja kofeiinia (vähentää turvotusta ja tummia silmän alusia).

Lähettäjä: Utf 
Päivämäärä:   2.4.25 14:47:47

Tummat silmänaluset voivat johtua esim allergiasta tai yliherkkyydestä, eikä niihin auta voiteet. Minulla suurin syyllinen oli vehnä. Kun jätin vehnän pois ruokavaliosta, haaleni tummat silmänaluset muutamassa päivässä niin, että itsekin ihmettelin. Ja olin nukkunut huonosti, mutta silti naamani näytti paremmalta kuin koskaan!

En ole koskaan käyttänyt silmänympärysvoidetta niin en voi niistä kokemuksia kertoa. Mutta enpä ole koskaan huomannut kenelläkään silmänympärysvoidetta käyttävällä olevan kauniit silmänympärykset. Päinvastoin. Kaikki joilla on ties mitä ihmevoiteita, seerumeita ja ihonhoitorutiineja, näyttävät vanhalta ja ryppyiseltä vaikka olisivat alle kolmekymppisiä :D

Minä käytän halpaa kosteusemulsiota koko kasvoille ja kuorin naaman kerran viikossa. Juonteita ei juurikaan ole, paitsi jos irvistän. Olen 41 v.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   2.4.25 14:48:24

Käytän, mutta tässä kohtaa satsaan laatuun. Clarins ja Lancome pari mainitakseni, niissä on hyvät tuotteet.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   2.4.25 14:52:39

Käytän. Lidlin Cien ei huono vaikka edullinen. Pärjännyt testeissäkin hyvin.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   2.4.25 15:02:06

Clarins ja Lancome eivät ole mitään laadukkaita merkkejä.

Silmänympärysvoiteet ovat samaa tavaraa kuin muutkin kasvovoiteet, kalliimmassa ja pienemmässä purkissa.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   2.4.25 15:22:14

Silmän ympärysvoiteet ovat tarkoitettu ohuemmalle iholle. Eli siis silmänympäryksille. Tavallinen voide on liian paksua sille iholle. Kosteus on saatava ihon alle ja sitten vasta se paksumpi voide lukitsee kosteuden alleen. Samalla periaatteella toimivat esim seerumit. Ihonhoito on aina ennenkaikkea ennalta ehkäisevää hoitoa. Toki, jo vanhentineelle iholle tai iho-ongelmiin niistä on hyötyä myös, mutta jo syntyneitä ryppyjä ei perusvoiteilla saa pois. Se vaatii muut keinot.

Ryppyjen lisäksi iho saattaa punoittaa, olla väsynyt, menettänyt hehkunsa, ihohuokoset voivat olla laajentuneet, epäpuhtauksia voi olla, se voi kiristää, hilseillä, punoittaa, olla rasvainen yms. Ihonhoito auttaa näihin.

Päivämäärä:   2.4.25 15:24:10

"Silmän ympärysvoiteet ovat tarkoitettu ohuemmalle iholle. Eli siis silmänympäryksille. Tavallinen voide on liian paksua sille iholle."

Mutta kun voiteita on erilaisia. Oma silmänympärysvoiteeni on huomattavasti paksumpaa, kuin kosteusvoiteeni.

Päivämäärä:   2.4.25 15:24:23

Ja ennen kaikkea oikeat tuotteet tarvitaan ^^
Vaikka täällä nämä keskustelut ovat aika yksipuolisia ja kovinta meteliä pitävät ne, jotka hommasta vähiten tietävät ja jotka vähiten ihoaan hoitavat.

Päivämäärä:   2.4.25 15:26:08

"Mutta kun voiteita on erilaisia. Oma silmänympärysvoiteeni on huomattavasti paksumpaa, kuin kosteusvoiteeni."

Kyllä, se voi olla mahdollista. Ne vaikuttavat aineet ratkaisevat. Siis juuri se, mitä sinne ihon alle saa. Onhan öljykin hyvin juoksevaa, mutta se jää vaan ihon pinnalle.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   2.4.25 15:26:34

Hoidan koko kasvoja niin, että ensin kasvovesi ja kevyempi kosteuttava voide, päälle paksumpi, kosteutta lukitseva voide.

Päivämäärä:   2.4.25 15:31:00

Niin, onhan se nyt selvää, että silmänympärysvoiteitakin on erilaisia, ohuempia ja paksumpia, eri ainesosilla. Jos jollakulla on esim. todella kuivat ja hilseilevät silmänympärykset, niin totta kai hänen kannattaa rasvata paksummalla voiteella, ainakin öisin. Jos taas voidetta haluaa laittaa peitevoiteen alle ja/tai iho on normaali, niin ohuempi voide on parempi.

Iso osa silmänympärysvoiteista on tosiaankin vain kosteusvoidetta, josta on poistettu hajusteet ja joka on pienemmässä purkissa. Poikkeuksiakin toki on. Tärkeintä on tietää oma ihotyyppi ja ymmärtää, mitä ihonhoidolta voi ylipäätään odottaa: yksikään perus silmänympärysvoide ei esim. saa ryppyjä, mutta retinoli voi niille tehdäkin jotain.

Itse teen kuten P: kevyimmät ja "juoksevimmat" tuotteet alle, ja siitä kerrostaen paksumpaan. Eli kasvovesi, seerumi, kevyt voide ja illalla vielä paksumpi voide päälle.

Päivämäärä:   2.4.25 15:36:05

Mulla tehokkain koko naamalle on illalla niasiini seerumi, retinoli ja päälle vielä hyauluronia sisältävä yövoide.
Aamulla kasvovesi, c vitamiini seerumi ja sitten suojakerroiminen hyauluronpäivävoide.

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   2.4.25 21:50:13

,

Lähettäjä: Aidan 
Päivämäärä:   3.4.25 08:32:07

45 aloin lätrötä näitä tuotteita ja pilasin ihoni lopullisesti. Nyt kuivaa ja kiristää jatkuvasti. Ilman ei voi olla tai näyttää zombilta. No näyttää jo muutenkin.

Miten pääsee eroon RUSKEISTA silmänalusista? Atoopikko ja psoriasis. Muuttamalla aurinoiseen mereen?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   3.4.25 08:36:35

Retinoli on auttanut juonteisiin. Minulla tummat silmänaluset ovat perinnölliset (ohut iho, eikä rasvaa silmien ympärillä), eikä niihin auta mikään.

Päivämäärä:   3.4.25 09:57:32

Louis Widmerin silmänympärysvoide on saanut ihan järjettömän määrän kehuja, kannattaa googlata arvostelut. En ole itse käyttänyt tähän mennessä muutakuin sitä samaa rasvaa mitä muuallekin naamaan, ja on varmasti ollut liian tuhtia koska aina aamuisin järkky turvotus silmien ympärillä. Nyt ostin tätä eikä turvota yhtään, juonteista ei vielä tiedä miten niiden käy.

Päivämäärä:   3.4.25 10:14:19

Aidan, mitä tuotteita siis käytät ja miten? Onko mahdollista, että peset kasvosi liian tujuilla aineilla? Ainakaan aamuisin ei kasvoja ole pakko pestä.

Lähettäjä: Voide 
Päivämäärä:   3.4.25 10:25:19

Olen huomannut vaikutuksen. Aloin käyttämään silmänympärysvoidetta alle 30 vuotiaana, tarkoituksena estää ryppyjen syntyminen, sillä jo syntynyttä ryppyä ei mikään voi poistaa. Toki se lievä turvotus, mitä silmänympärysvoide voi tehdä, saa rypyn näyttämään vähemmän syvältä, ja voi estää syventymistä.

Nyt olen 37 vuotias, ja edelleen silmät ovat hyvin rypyttömät, pari pientä juonnetta on nyt viimeisen puolen vuoden sisällä lapsen aiheuttaman valvomisen jälkeen alkanut tulla silmien alle (en ole väsyneenä jaksanut aina pestä kasvojani ja laittaa voidetta aamuin illoin, on siis usein jäänyt toinen päivittäinen kerta välistä).

Uskon vahvasti siihen, että ajoissa aloitettu voiteen käyttö on pitänyt silmieni ihon nuorekkaana ja rypyttömänä. Reilu vuosi sitten aloitin uudessa työpaikassa, ja kuukausien yhdessä työskentelyn jälkeen tuli puheeksi ikä, ja työkaverit oli ihan ihmeissään, että en todellakaan näytä ikäiseltäni, luulivat minua n. 27-28 vuotiaaksi, varmasti alle 30v.
Tämä ei ole ainoa kerta kun minua luultu selvästi nuoremmaksi kuin olen, joten oletan näyttäväni yhä suht. freesiltä. Itse kysyn töissä nuorilta välillä henkkareita, ja silmien rypyt on kyllä _yksi_ niistä asioista, joita ikää arvioidessani eniten katson.

Olen kokeillut useita merkkejä, en kuitenkaan kaikkein kalleimpia. Kaikista parhaimmalta on tuntunut Lidlin Cien-merkin kalliimpi silmänympärysvoide, sen hinta on muistaakseni n.3e tällä hetkellä. Ne halvemmat versiot (oisko ollu jotain luonnonmukaisempia tai nuorelle iholle tms) eivät auttaneet ollenkaan, tuntuivat vain kevyeltä päivävoiteelta.

Lähettäjä: Erakkorapu 
Päivämäärä:   3.4.25 10:36:26

En ole huomannut. Rupesin käyttämään silmänympärysvoiteita alle kolmekymppisenä kun alkoi ilmestyneet juonteet häiritsemään, mutta lopetin muutamaa vuotta myöhemmin kun iho alkoi ärtymään voiteesta kuin voiteesta.

Nyt en ole viiteen vuoteen käyttänyt mitään silmänympärysvoiteita eikä juonteet ole siitä huolimatta syventyneet.

Kaverini neljäkymmentä täytettyään hehkutti omaa rypytöntä ihoaan ja kiitteli siitä omia ihonhoitorutiinejaan ja kalliita tuotteita. No laihtui sitten liki 20kg ja kun oma kehonrasva kasvoista väheni, niin ilmestyivät rypytkin. Eli se niistä kalliista, vuosia käytetyistä tuotteista.

Päivämäärä:   3.4.25 10:46:46

Silmien rypyt ovat pitkälti kiinni geeneistä eikä mistään voiteista. Joillakin on pieniä juonteita silmien alla jo parikymppisenä, ei siitä voi paljoa päätellä :) Vähän niin kuin otsarypyt: liittyvät enemmän siihen, millainen iho sinulla on geneettisesti ja miten ilmehdit, ei pelkästään ikään.

Lähettäjä: Paskahomma 
Päivämäärä:   3.4.25 11:16:46

En. Laitan saman seerumin ja voiteen koko naamaan.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   3.4.25 11:44:01

Joo. Ilman rasvaa silmänympärykset kuivuvat ja rypistyvät. Rasvalla saa ne pysymään mukavan tuntuisina. Muutoin käyttäisin samoja aineita, mitä muullekin naamalle, mutta niissä on joku ainesosa, joka saa silmät kirvelemään etenkin silmätippoja laittaessa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.