Lähettäjä: 5443
Päivämäärä: 2.4.25 13:38:42
"Laita tekstiilinkeräykseen". Joo, tiedän. Mutta mihin niitä voisi hyödyntää ennen kuin lopulta heittää tekstiilinkeräykseen?
Pussilakanat ovat naamapäädystä hiutuneet ohuiksi, mutta jalkapääty on vielä paksumpaa. Olen parista pussikalanasta ottanut jalkapäätyä ja tehnyt tyynyliinoja. Niitäkin minulla nyt siis on, mutta mihin hyödyntää se hiutuneempi osuus? Ei siis ole enää kestävää, joten mitään kangaskasseja siitä on turha tehdä…
Materiaali on 100 % puuvillaa. Siivousrätteinä ei ole kovin hyviä, kun yleensä käytän mikrokuitua joten puuvilla ei ole läheskään yhtä hyvä. Talouspaperiakaan en käytä, paitsi joskus harvoin, kun siivoan jotain, jota en kestorättiin halua eli heitän moskan talouspaperin kera roskiin.
Polkupyörän osien puhdistamiseenkin lakanakangas on vähän köpöä.
Joten mihin hyödyntäisit puuvillakangasta ennen kuin heität sen lopulta tekstiilikeräykseen? Kun en oikein keksi niille mitään rättikäyttöäkään. Tein muutaman pienen rätin saumuroimalla reunat, mutta niitä on rasittava pestä kun irtonaisina niitä saa etsiä pesukoneesta ja pesupussiin laitettuna ne ovat vain mytyssä eikä puhdistu.
Minulla nyt samanaikaisesti lahosi 4 pussilakanaa ja tyynyliinat, niin tuota materiaalia tosiaan on… Yksi pussilakana ihan repesi naamapäädystä lakanoita vaihtaessa.
|