Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten kirpparietiketti toimii, saako tinkiä?

Lähettäjä: kauhuostaja 
Päivämäärä:   2.4.25 13:22:16

En ole koskaan vaivautunut myymään/ostamaan mitään kirppiksillä kun en kestä ihmisiä ja sitä säätöä ja nyt oon vähän hukassa. Parille myyjälle laittanut kyselyä myytävistä tuotteista ja tiedustellut onko vielä vapaana. Ja ilmoittanut myös milloin pääsisin hakemaan.

Toisesta tuotteesta en oo valmis maksamaan pyydettyä hintaa, pyynti 70e niin missä vaiheessa ilmoitan että jos myy 60e kaupat syntyy? Vai onko tinkaus törkeää? Ollut ilmon mukaan myynnissä jo pitkään eli hinta ei vissiin muidenkaan mielestä kohdallaan. Mitenkä maksaminen, onko mobilepay vai käteinen normi vai pitääkö sopia etukäteen?

Re: Miten kirpparietiketti toimii, saako tinkiä?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   2.4.25 13:27:09

Jos tingit, niin tingi heti kättelyssä. Mikään ei ole kettumaisempaa kuin sopia kaupat ja sitten ostaja sanoo, että hinta ei miellytäkään.

Ilmeisesti nämä on jotain nettikirppareita? Sovi maksutapa etukäteen.

Lähettäjä: kauhuostaja 
Päivämäärä:   2.4.25 13:29:44

Kiitoksia triplapiste. Avaan siis jatkossa keskustelun mielestäni sopivalla hinnalla. Nettikirppareita joo käytän.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   2.4.25 13:32:51

Tingi tosiaan heti eikä tuotetta hakiessa yms. Maksutapa ja nouto vai lähetys sovitaan tietty etukäteen . Jotkut pyytää liikaa eli kannattaa olla hintatietoinen kun katselee ilmoituksia.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   2.4.25 13:59:25

Saa tinkiä ja usein hinnassa tinkivara onkin, mutta ehdottomasti kannattaa aloittaa keskustelu sillä niin ei hukkaa enempää kenenkään aikaa. Maksutapa aina sovittava etukäteen, Mobilepay käy monille mutta ei ole kuitenkaan kaikilla käytössä, eli älä koskaan oleta.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.4.25 14:14:19

Heti pitää avata keskustelu hinnasta. Pitää sopia käykö käteinen/mobilepay. Tai käteinen käy aina mutta muut pitää sopia.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   2.4.25 14:15:50

..ja jos käteinen, niin luonnollisesti aina tasaraha.

Lähettäjä: Flfl 
Päivämäärä:   2.4.25 14:29:49

Aloita tosiaan sillä hinnalla millä ostat ja kerro, milloin pääset hakemaan.

Tuotteen hinta 50 e mutta haluat maksaa vain 30 e:

"Hei. Onko tämä vielä vapaana? Tarjoan 30 e ja pääsen noutamaan tänään klo x tai huomenna klo y. T:ääliö"

Jos hinta on mielestäsi sopiva niin sillon kerrot vain että milloin pääset hakemaan ja loppuun voit laittaa oman nimesi.

Minä en vastaa tinkijöille ja laitan heille eston etteivät jatkossa kysele mitään.

Ilmoituksissani on kaikki olennaiset tiedot ja mitat eikä hinnoissa ole tinkivaraa. Ilmoituksissani myös lukee maksutapa.

Moni ostaja ei edes lue ilmoituksia tai myyjän vastauksia ja sitten kyselee asioita jotka on moneen kertaan kerrottu.

Myös oharintekijöille laitan eston.

Päivämäärä:   2.4.25 15:31:21

Miksi flfl on tympeä tinkijöille?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   2.4.25 15:36:52

Minäkin laitan sen hinnan minkä haluan tuotteesta saada eikä tinkivaraa ole. Ärsyttää nämä ”myytkö 30€” jos hintana on 50€. Ilmoituksessa se hinta selvästi lukee niin älä kysy typeriä.
Toinen on nämä ”voitko tuoda” vaikka ilmoituksessa lukee selkeästi ”vain nouto”.

Lähettäjä: Heti 
Päivämäärä:   2.4.25 15:41:58

Saa toki tinkiä, itse toki kierrän tinkiät kaukaa en jaksa kuluttaa kallisarvoista aikaani turhan jauhajiin :D
Yleensä kerron jo ilmoituksessa halutun maksutavan, hinnan tingin valmiiksi sellaiseksi missä en pidä pelivaraa ja ilmoitan tämän ilmoituksessa.
Ja kyllä kaikki mitä olen myynyt on aina mennyt kaupaksi, koska huomioin käytetyn tavaran olevan käytetty ja hintakin on sen mukainen.

Lähettäjä: -4° 
Päivämäärä:   2.4.25 15:50:53

Tinkiminen on taitolaji.

Kun tässä postauksessa kokoontuu selkeästi ammattikirppismyyjiä, niin osaako joku selittää, miksi laitetaan Toriin myyntiin tuote toridiilillä hinnalla, joka on tuotteelle selkeästi matalahko, mutta jätetään sitten hyväksymättä kyseisellä hinnalla tehdyt ostotarjoukset?

Päivämäärä:   2.4.25 16:10:58

Jos tingitään niin tingitään heti.

Itse vihaan ostajia, jotka vaatii minulta jatkuvaa viestittelyä ja mittaamista ja sitten lopulta vielä empivät hintaa ja alkavat tinkaamaan.

Minusta on ihan ok kysyä jos mulla on vaikka 50e tuote ja joku kysyy myytkö 55e sis postit.

Ihan kauheasti en jaksa hintaa laskea vaan jätän mieluummin myymättä, mut pikkasen voin pudottaa hintaa.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   2.4.25 16:23:33

Ylihinnoitelluista tarjoan heti sen mitä olen valmis maksamaan. Riittää yksi ei tai hiljaisuus jonka käsitän kieltäytymiseksi. Jos hinta kohdillaan en tinkaa enkä myöskään jos ilmoitettu ettei tinkivaraa.

Lukutaidottomille ei tarvi vastata.

Lähettäjä: just näin 
Päivämäärä:   2.4.25 16:40:00

Lähettäjä: ...
Päivämäärä: 2.4.25 13:27:09

Jos tingit, niin tingi heti kättelyssä. Mikään ei ole kettumaisempaa kuin sopia kaupat ja sitten ostaja sanoo, että hinta ei miellytäkään.

Ilmeisesti nämä on jotain nettikirppareita? Sovi maksutapa etukäteen.

Tämä!

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   2.4.25 16:43:09

Jos joku kysyy tuotteen vapaana oloa ja ilmoittaa milloin voi hakea, oletan kyllä että pyyntihinta on silloin ok. Jos alkaisi tinkiä hakiessaan, kehottaisin jollain vähän kohteliaammalla lauseella suksia hitoille, kauppoja tekemättä.
Hintatarjouksen saa kyllä tehdä, mutta koska en ylihinnoittele myymiäni tavaroita jotta olisi tinkivaraa, sitä ei yleensä myöskään tule.

Lähettäjä: noonoo 
Päivämäärä:   2.4.25 16:48:18

Miksi tinkaaminen on monille punainen vaate? Jos ostajan mielestä hinta ei kohtaa (kuten monesti kirppistelyissä ei) niin eikö ole ihan ok laittaa viestiä ja tarjota tuotteesta hintaa x? Miksi myyt ylipäänsä mitään , jos et vaivaudu sitten edes vastaamaan ostajaehdokkaille?

Itse tinkaan mielestäni reilulla tavalla, ja usein se on kannattanutkin ja olen saanu tuotteen ilman ”tunnelisää” hinnassa. Toisaalta jos myyjä ei ikinä vastaa tarjoukseeni, ei se lopulta ole minun menetykseni mutta urpoa toimintaa häneltä..

Lähettäjä: Dark Jedi 
Päivämäärä:   2.4.25 16:57:38

Kun osa ei laita hintaan tinkavaraa vaan just tasan sen hinnan jolla tuotteen myy. Esimerkiksi laitat lasten polkupyörän myyntiin, vaikkapa Jopon. Siisti, ehjä, huollettu ja alkuperäinen lukko ja molemmat avaimet tallella. Seudulla ne liikkuu keskimäärin 150€: lla ja laitat sen hinnaksi. Eikö viestit tulvi ostattelijoita jotka tarjoaa 50€.

Lähettäjä: wii 
Päivämäärä:   2.4.25 17:18:35

"Myydään kuvanmukainen Jopo, hyväkuntoinen, huollettu, alkuperäinen lukko ja avaimet tallella, hinta 150e/ei tinkivaraa"

Tämä karsii ainakin osan tinkijöistä, toki muutamalle teksti on liian pitkä mutta kannattaa lisätä ilmoitukseen jos hinta on tiukka. Samoin "vain nouto, ei kuljetusmahdollisuutta" on suurimmalle osalle ihan ymmärrettävä lause, ei tosin sekään kaikille.

Lähettäjä: Dark Jedi 
Päivämäärä:   2.4.25 18:39:12

Wii: ei tuollainen vaikuta tinkaajiin. Eikä kuljetusta kinuaviin. Joskus miettii ettö onko ihmiset lukutaidottomia.

Päivämäärä:   2.4.25 18:49:13

Tinkaaminen on ihan ok, jos sen tekee heti samantien, eikä lähetä mitään törkytarjouksia. Joku järki siinä tinkaamisessakin. Ja jos tinkaa hinnasta, niin mä ainakin haluan, että kauppa hoituu sitten samantien. En jää odottelemaan noutoa tai rahoja, ainakaan pitkäksi aikaa.

Mulla osassa tuotteista on tinkivaraa, osassa sitten taas ei.

Lähettäjä: noonoo 
Päivämäärä:   2.4.25 19:55:43

Joo ostajan näkökulmasta on tosi vaikea miettiä, onko myyjällä hinnassa tinkausvaraa vai ei, sopiiko postitus vai ei jne, mikäli asiasta ei erikseen mainita.

Itse myyjänä hinnoittelen aina niin, että edullisissa tuotteissa hinnassa on tinkivaraa useamman tuotteen ostajalle. Kalliimmassa tuotteessa tinkivaraa on varmasti edes vähän, mutta toki yritän saada siitä mahdollisimman hyvän hinnan.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   2.4.25 20:20:04

Etiketti toimii niin että laitat mahdollisimman selkeän viestin heti alkuun, "Hei, ostaisin hilavitkuttimen jos on vielä vapaana, tarjoan 25 euroa, pääsen hakemaan heti huomenna neljän jälkeen tai ylihuomenna mihin aikaan vain. Maksu käteinen tai mobilepay"

Kaikken rasittavimpia myyjän näkökulmasta ovat kirjekaveria vailla olevat, laitellaan yhtä kysymystä kerrallaan päivän välein "onko tuote vielä vapaana?" -joo on se kun ilmoitus on esillä, "kuinka leveä se on?" -mitat löytyvät ilmoituksesta ""onko eläintalous" -no tämä on ruohonleikkuri ja säilytetty autotallissa, eli mitä ihmettä sinulle kuuluu onko meillä lemmikkejä "onnistuuko kuljetus tähän lukutaidontielle?" -ei onnistu kun ilmoituksessa lukee capseilla että vain nouto...

Lähettäjä: Okkk 
Päivämäärä:   2.4.25 22:53:13

Voit tarjota mieleistäsi hintaa. Itte myyn aika paljon ja suurin osa tinkaa ihan lähtöhinnasta huolimatta, joten lisään lähtöhintaan nykyään tinkimisvaraa.

Lähettäjä: Flfl 
Päivämäärä:   2.4.25 23:37:44

"Miksi flfl on tympeä tinkijöille?"

Koska tinkijät ovat tympeitä minulle.

Jos hinta ei miellytä tai kaipaat vain kirjekaveria niin rullaa ohi.

Päivämäärä:   3.4.25 07:52:19

Aika usein ne tinkaajat suuttuu jos niiden törkytarjoukseen ei suostu, joten en ihmettele jos joku blokkaa samantien. Mulle on monesti alettu kiukuttelemaan siitä kuinka muualta saa halvemmalla… sitä on hyvä vaan ja ostaa sieltä missä on halvemmalla. Sillä kiukuttelulla ei pääse mihinkään muualle kuin estoon.

Lähettäjä: sanna 
Päivämäärä:   3.4.25 11:22:17

Ei haittaa tinkiminen, mutta se kannattaa tosiaan tehdä ekassa viestissä niin säästyy kaikkien vaivaa.
Joskus myin jonkun takin, olisiko ollut 20 e. ostaja sopi noudon, ja paikan päällä sanoi että ei olisi kuin 15 e rahaa, myynkö sillä. Taisi olla vielä aikaa ennen mobile paytä. Suostuin, mutta kyllä ärsytti. Toki olisin voinut pyytää maksamaan erotuksen tilille, mutta oli vähän kiire ja alkoi vaan ärsyttämään koko kaupat, joten meni sillä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.