Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Milloin te luovutatte miehen suhteen?

Lähettäjä: Epätoivoinen 
Päivämäärä:   2.4.25 07:28:00

Kyseessä suht tuore tuttavuus. Tavattu deittisovelluksessa. Ajatukset täsmää, toiveet täsmää.
Ikäeroa on 10 vuotta. Itse olen nuorempi.
Alusta asti kaikki ollut "helppoa ja kivaa". Löytyy se perhosia vatsassa tunne hyvässä mielessä. Kaikki toimii; voidaan keskustella kaikesta, seksi toimii ja molempien halut kohtaa. Voidaan myös olla vaan hiljaa eikä se ole kiusallista.

Mutta sitten se ongelma; minulla on tosi epävarma olo. Kysyttäessä miestä kiinnostaa ja haluaa tapailla edelleen mutta jotenkin minusta tuntuu, että tosiasia on toisenlainen
Yhteydenpito on katkonaista (tekee raskasta työtä 3-vuorossa). Tapaamiset tapahtuu sovitusti. Ei siirtele/peru viime hetkellä. Tavattaessa/viestitellessä/soiteltaessa epäilykset häviää. Edelleen hänen kanssaan on helppo ja hyvä olla. En laittele itse tyylillä joka päivä useampi viesti koska pidän sitä ahdistavana itse.
Mielessäni on ajatus, että olen vain viimeinen helppo vaihtoehto saada seuraa.

Olen ihastunut ensimmäistä kertaa vuosiin ja nyt pelkään satuttavan itseäni. Edellinen suhteeni päättyi 6 vuotta sitten ja se oli kaikella tapaa huono josta on varmaan jäänyt kaikenlaisia traumoja.

Ajattelenko liikaa? Ja tämä on täysin normaali vaihe tässä kohtaa tutustumista.
Nämä on ajatuksia jotka on pakko purkaa jollekin.

Re: Milloin te luovutatte miehen suhteen?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.4.25 07:30:45

Eli käytännössä ongelma on sun päässä eikä miehessä. Kyse on siis enemmänkin siitä että saatko pääsi järjestykseen kuin että "luovutko miehestä".

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   2.4.25 08:07:13

Haluaisit siis tiiviimpää yhteydenpitoa, mutta et saa sitä sanottua, etkä saa itsestäsi irti, että itse olisit tiiviimmin yhteydessä vaan nyt surluttwöet ja sabotoit suhteen oman pääsi sisällä?

Ja miksi useampi viesti päivässä olisi ahdistavaa?

Kun mieheni kanssa tavattiin (netin kautta, etäsuhdetta 4 h ajomatkalla ekat 3 vuotta) niin niitä viestejä lensi edestakaisin päivittäin satoja parhaimmillaan. Aamulla hyvät huomenet ja joku lyhyt viesti päivästä ja työpäivän jälkeen nukkumaanmenoon asti useampia viestejä.

Lähettäjä: Naatti 
Päivämäärä:   2.4.25 08:30:40

Oletko koittanut puhua miehelle tuntemuksistasi?

Itse tekstin perusteella en havaitse miehessä tai käytöksessään mitään redflageja, eli vissiin kyse enempi sinun fiiliksistä? Onko mies kuitenkin sinun asioistasi kiinnostunut, puhutteko mistään tulevaisuuden suunnitelmista? Tekeekö mies siis jotain, joka saa sinussa negatiivisia tunteita, vai tuleeko niitä vain silloin, kun ette näe/viestittele?

Onhan se selvää, että kuormittavaa työtä (varsinkin yövuoroja) tekevällä ei ole samanlaista päivärytmiä kun sinulla, ja hän saattaa nukkua niitä yöuniaan silloin, kun sinulla olisi aikaa viestitellä. Mutta toki jos tämä tuntuu sinusta hankalalta ja tuntuu, että et saa tarpeeksi mieheltä, niin silloin kannattaa kuunnella niitä omia tuntemuksia eikä olla väkisin suhteessa, joka tekee olosi epämukavaksi.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   2.4.25 08:38:03

Jos miehen kanssa on mukava olla, niin heittäydy suhteeseen ja anna sen kuljettaa. Kysele mieheltä tarkemmin millainen rytmi hänellä on ja selvitä, kuinka teidän suhteenne siinä rytmissä pääsisi toimimaan. Ehkä hän ei halua tehdä vielä mitään muutoksia elämäänsä ja haluaa ottaa asiat rauhallisesti. Itse ehkä selvittäisin mitä itse haluan yhdessäololta ja millaisen "oman rauhan" sallin vuorotyötä tekevälle, jolla on varmasti muutakin elämää kuin teidän suhde, tässä vaiheessa ainakin. Ehkä sinulla on tarve viettää hänen kanssaan aikaa tiiviimmin kuin mihin mies tällä hetkellä uskaltaa tai pystyy.

Lähettäjä: iiii 
Päivämäärä:   2.4.25 08:57:58

Mitä mies nyt tuossa on tehnyt että pitää "luovuttaa"? Vaikuttaisi kyllä sinun oman pään ongelmalta.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   2.4.25 09:08:57

Jos miehestä ei kuulu päiväkausiin mitään, se on kyllä huono merkki. Jos vain viestittelee oman vuorokausirytmittömyydensä mukaan, yritä olla itse joustavampi.

Miksi ihmeessä olisit viimeinen vaihtoehto, kun olet noin paljon nuorempikin?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   2.4.25 09:51:24

Mielessäni on ajatus, että olen vain viimeinen helppo vaihtoehto saada seuraa.

Olen ihastunut ensimmäistä kertaa vuosiin ja nyt pelkään satuttavan itseäni. Edellinen suhteeni päättyi 6 vuotta sitten ja se oli kaikella tapaa huono josta on varmaan jäänyt kaikenlaisia traumoja.
-----------------
Olen vähän samassa tilanteessa, paitsi että olemme miehen kanssa saman ikäisiä. En ajattele olevani "viimeinen vaihtoehto" enkä myöskään pelkää satuttavani itseäni, vaikka niin tässä saattaa hyvin todennäköisesti käydä. Olen ajatellut että nautin tästä suhteesta niin kauan kuin se kestää.

Tuosta viestittelystä sen verran, että itse koen olevani tosi huono kirjoittelija. Emme mekään ole yhteydessä päivittäin, mikä on minulle toisaalta ihan ok, mutta samalla alan itsekin epäillä koko suhdetta. Tiedostan kuitenkin että osa tästä johtuu omasta epävarmuudestani. Kuka on edes keksinyt, että jatkuvasti pitäisi olla yhteydessä toiseen? Onko se vain joku ylisosiaalisten keksimä harha vai voiko siitä oikeasti päätellä jotain. Selvinnee vielä jonakin päivänä.

Päivämäärä:   2.4.25 10:04:34

Kyllä se on selkäytimessä, että jonkinlainen yhteys pitää olla, jos välittää toisesta. Muutenhan se toinen saattaa löytää jonkun muun, tai sille saattaa sattua jotakin. Vähän kuin lastenkin kanssa.

Itse pidän yli vrk:n radiohiljaisuutta pitkänä.

Päivämäärä:   2.4.25 10:36:45

Minä tässä olen ajatusteni kanssa se ongelma.
Mies ei ole tehnyt mitään sellaista miksi pitäisi luovuttaa. Hän on kaikinpuolin ihana, hellä ja huomaavainen. Pystytään keskustelemaan melkein mistä vain myös tulevaisuudesta ja näin ollut alusta asti.
On kiinnostunut minun asioista ja myös muistaa esim ig:n päivityksistä sellaisia pieniä asioita. Tai jos sanon sivulauseessa, että päivänä x on joku meno tms niin kysyy kyllä miten meni.
Yhdessä sovittiin, että edetään rauhassa ilman stressiä ja katsotaan mihin tämä etenee.
Ainut tuo katkonainen yhteydenpito mikä saa minut epävarmaksi. Tässä tulee se ajatus olenko sittenkin vain se viimeinen vaihtoehto. Onko joku muu joka on parempaa seuraa tai kiinnostavampi.

Olen aiheen ottanut puheeksi, että haluaisin pitää tiiviimmin yhteyttä. Ja kertonut (sekä valitettavasti näyttänyt), että olen epävarma.
Itsestä tuntuu, että aina kun laitan viestiä onnistun sen tekemään juuri sillä hetkellä kun hänellä on kiire. Hän on kyllä aina vastannut edes, että laittaa viestiä kun rauhallisempi hetki.
Laitan myös siis itse viestiä enkä vain odota hänen laittavan sitä :D
Yritän olla yhteydenpidossa joustava ja hän tietää kyllä, että poikkeuksetta olen 22-06 ajan nukkumassa ellei ole sovittu, että hän soittaa tuon ajan sisällä.
Itse teen työtä jossa ei pahemmin vastailla soittoihin.
Vuorotyö ei minua haittaa. En koe sitä ongelmana ja tapaamiset on saatu hyvin järjestymään.
Tiedostan myös, että hänellä on ystävät ja harrastukset töiden lisäksi kuten on itsellänikin. Ja kyllä jokainen tarvitsee omaa aikaa myös.

Nyt kun tämän sai kirjoitettua pois mielestä niin tunnen kyllä itseni yliajattelevaksi idiootiksi.
ehkä vain jännitän tätä tunnetta pitkästä aikaa?
Vai onko tässä nyt se tilanne, että hänessä on kaikki kohdallaan ja juttu etenee rauhassa omalla painollaan mutta itse hysterisoin vanhojen kokemusten perusteella ja yritän etsiä tästäkin vikoja?

Päivämäärä:   2.4.25 10:48:19

"Itsestä tuntuu, että aina kun laitan viestiä onnistun sen tekemään juuri sillä hetkellä kun hänellä on kiire. Hän on kyllä aina vastannut edes, että laittaa viestiä kun rauhallisempi hetki."

Onko ongelma nyt sitten kuitenkin se, että mies on sinulle liian kiireinen ja koet jääväsi jalkoihin ja olevasi häiriöksi? Vaikka mies vaikuttaa kyllä tekevän tilaa sinulle ja olevan huomaavainen, tuntuuko sinusta että et mahdu miehen elämään?

Päivämäärä:   2.4.25 11:06:25

"Onko ongelma nyt sitten kuitenkin se, että mies on sinulle liian kiireinen ja koet jääväsi jalkoihin ja olevasi häiriöksi? Vaikka mies vaikuttaa kyllä tekevän tilaa sinulle ja olevan huomaavainen, tuntuuko sinusta että et mahdu miehen elämään?"

En koe ajattelevani, että hän olisi liian kiireinen.
Mutta tokihan se kolahtaa kun laitat viestiä ja onnistut sen laittamaan lähes aina niin, että toisella on kiire.
(Tätä ei siis tapahdu joka kerta)

Päivämäärä:   2.4.25 11:08:05

Ehkä sinun kannattaisi nyt laskea vaatimuksia itseäsi kohtaan, lakata ottamasta miehen kiirettä hylkäyksenä, pohtia vähän mikä kaikki kumpuaakaan edellisestä suhteesta ja hengittää vähän.

"Olen aiheen ottanut puheeksi, että haluaisin pitää tiiviimmin yhteyttä."'

Mitä mies tähän sanoi?

Päivämäärä:   2.4.25 11:18:44

"Olen aiheen ottanut puheeksi, että haluaisin pitää tiiviimmin yhteyttä.

Mitä mies tähän sanoi?"

Silloin sanoi ymmärtävänsä ja, että yritetään olla tiiviimmin yhteydessä.

Päivämäärä:   2.4.25 11:28:18

Onko tästä miten pitkä aika ja onko yhteydenpidon tiivistäminen onnistunut?

Päivämäärä:   2.4.25 11:33:46

~ kuukausi sitten juteltiin.
Välillä on onnistunut ja välillä ei.
Tähän tietysti vaikuttaa työt varmasti.

Päivämäärä:   2.4.25 11:40:08

Tiedätkö pitääkö mies vaikkapa kavereihinsa enemmän yhteyttä kuin sinuun vai mistä sinulle tulee olo, että olet viimeinen vaihtoehto ja mies ei ole tosissaan?

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   2.4.25 11:48:36

Meillä laitettiin joka ilta hyvääyötä viesti kun ei nähty-nähtiin vain viikonloppuisin . No nyt oltu 25 v saman katon alla ja jos toinen reisussa niin laitetaan hyvän yön toivotuksia vieläkin.

Lähettäjä: vanha sanonta 
Päivämäärä:   2.4.25 12:14:33

Jos se vaikuttaa liian hyvältä ollakseen totta, se todennäköisesti ei ole totta.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   2.4.25 13:33:12

Mitä mies tekee työkseen?
Jos hän on esim. sairaanhoitaja tai poliisi kolmessa vuorossa, niin siellä töissä todellakin on kiire, eikä töissä ollessa nyt vaan voi viestitellä.

Vika on nyt vain aloittajan korvien välissä.

Päivämäärä:   2.4.25 13:36:03

En ihan ymmärrä tuota viestiongelmaa. Mitä väliä, vaikka laittaisi sen silloin, kun toisella on kiire? Viestissähän on juuri se etu, että siihen saa reagoida rauhassa sitten kun ehtii. Ei kai kukaan kiireellisiä asioita viestillä yritä hoitaa?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   2.4.25 14:52:38

vastasit itse jo kysymykseesi eli kyllä, sinulla on traumoja ja ajattelet liikaa. yritä ottaa rennosti ja hakeudu tarvittaessa terapiaan.

Lähettäjä: Hoz 
Päivämäärä:   2.4.25 15:47:47

"Ja kertonut (sekä valitettavasti näyttänyt), että olen epävarma."

Seurasiko tästä jotain ikävää? Miksi käytit nimenomaan sanaa valitettavasti?

Jos en nyt aivan puusilmä ole, niin rivien välistä vaikuttaa, että molemmat teistä vaikuttaa oikein tavallisilta, välittämisen arvoisilta ja hyviltä ihmisiltä. Lupaavaa parisuhdeainesta siis :)

Vaikka vaikutat epävarmalta ja sinulla voi olla ratkaistavia ongelmiakin, niiden osuus voi kuitenkin olla selkeästi pienempi kuin muiden hyvien puolien? Ihmisen kasvuun kuuluu myös olla ensin ns. Viallinen, ja sitten kehittyä kun asiat on saanut otettua haltuun. Virheitä tekevät kaikki, ja iästä riippumatta opitaan koko ajan. Elämässä voi olla sattunut ikäviä, mutta niistäkin voi yleensä selvitä voittajana tavalla tai toisella.

Hyvän ihmisen kanssa on helpompi heittäytyä ja antaa elämän viedä. Toivotan sinulle aloittaja kaikkea hyvää ja uskon että elämäsi paranee pienin askelin joka päivä jos annat sen tehdä niin.

Päivämäärä:   2.4.25 15:53:56

Monen päivän radiohiljaisuudet voivat olla joillekin kynnyskysymys ja este suhteen jatkumiselle eikä se ole väärin. Jos sinä tarvitset enemmän, ei ole väärin lähteä hakemaan sitä. Kannattaa vaan erottaa päässään mikä on traumaa ja mikä tarvetta.

Lähettäjä: kataja 
Päivämäärä:   2.4.25 16:07:05

Jotkut ovat vaan laiskempia viestittelijöitä (mieheni kanssa molemmat kuulutaan näihin), joten siitä ei vielä voi vetää mitään johtopäätöstä.

Ja muistathan tämän, mitä joku aiempi kommentoi: "Mitä väliä, vaikka laittaisi sen silloin, kun toisella on kiire? Viestissähän on juuri se etu, että siihen saa reagoida rauhassa sitten kun ehtii."

Päivämäärä:   2.4.25 16:24:08

"Tiedätkö pitääkö mies vaikkapa kavereihinsa enemmän yhteyttä kuin sinuun vai mistä sinulle tulee olo, että olet viimeinen vaihtoehto ja mies ei ole tosissaan?"
tekee työtä mikä vaatii keskittymistä ja aikaa ei välttämättä ole vastailla viesteihin kuten harvemmin itsellänikään työpäivän aikana. En avaa ammattia sen tarkemmin.
En tiedä tarkalleen miten pitää kavereihinsa yhteyttä.
Se olo, että olen viimeinen vaihtoehto tulee nimenomaan kun ei muutamaan päivään kuulu mitään. Onko hänellä joku parempi vaihtoehto vaikka mikään muu ei siihen viittaa.
Meillä ei ole missään vaiheessa ole ollut tuota, että toivotetaan hyvää yötä. Ellei erikseen olla siihen aikaan viestitelty, silloin se tulee toki luonnostaan. Enkä sitä ole kaivannut.

Hoz: Ei seurannut mitään ikävää, hän otti sen ihan hyvin kun sanoin olevani epävarma. Ihmetteli vain mistä syystä ja silloin otin puheeksi tuon, että haluisin pitää tiiviimmin yhteyttä. Ja miksi sanoin valitettavasti; hänen kanssaan on alusta ollut tosi helppo hakeutua kainaloon tai suoraan pyytää, että haluaa hellyyttä ja läheisyyttä. En ole ensimmäinen tapaamisen jälkeen jännittänyt ollenkaan. Hyvällä tavalla on ollut perhosia vatsanpohjassa sellaista kutkuttavaa jännitystä.
Tuolloin jännitin, jäin suurinpiirtein istumaan toiseen reunaan sohvaa ja välttelin kosketusta. Hän sitten sai tilanteen niin, että oli hyvä olo ja se jännitys väistyi.
Kiitos Hoz viestistäsi. :)
Ehkä tämä tästä kun yritän keskittyä ajattelemaan kaikkea hyvää ja heittäidyn tähän mukaan.

Kiitos teille kaikille vastauksista :)
En omista yhtään sellaista ystävää joka ymmärtäisi tätä. Yritin kyllä sieltä ensin löytää jonkun kenen kanssa jutella.

Päivämäärä:   2.4.25 16:59:12

Miksi sulla on tollainen olo? Milloin se ilmenee? Mitään oikeaa syytä et kirjoittanut. Pelkäätkö kuitenkin että sinua satutetaan herkimmillään? Onko sua edellisessä suhteessa petetty tai onko ollut epärehelliset ja manipuloivat vanhemmat josta tämä voisi tulla?

Päivämäärä:   2.4.25 17:33:57

Se olo, että olen viimeinen vaihtoehto ilmenee kun en muutamaan päivään kuule hänestä mitään.
Tuo jännittäminen ja epävarmuus tuli siinä vaiheessa kun aloin miettimään, että onko hänellä joku parempi vaihtoehto tiedossa jonka kanssa pitää yhteyttä ja tapailee. Tästä jännittämisestä olen päässyt yli ja se epävarmuuskin häviää kun ollaan yhdessä.

Edellisessä suhteessa mies petti. Oli useampikin toinen nainen vuosien aikana. Hän oli henkisesti väkivaltainen. Huusi, haukkui ja puhui alentavasti.
Seksiä ei ollut juurikaan ja jos oli niin se oli minun puoleltani lähinnä sitä, että mieluummin annan kuin kuuntelen sitä haukkumista.
Viimeinen pisara oli kun sain selville hänen pettämisestään. Otin asian puheeksi ja hän vastasi lyömällä.
Tämä oli 24-vuotiaalle kova paikka kun liki 10 vuotta kestänyt suhde päättyi tälläiseen.

Olen kasvanut omasta mielestäni onnellisessa perheessä ja minulla on ollut hyvä lapsuus ja nuoruus. Minua tuettu siinä mitä haluan tehdä ja oltu tukena myös vaikeina aikoina.
Vanhemmat on antaneet hyvän esimerkin hyvästä ja onnellisesta avioliitosta.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   2.4.25 19:59:58

Ehkä tosiaan itse värittelet tätä suhdetta aiempien huonojen kokemusten mukaisesti. Itse seurustelin nuorena tuurijuopon alkoholistin kanssa, ja kun aloin olemaan nykyisen mieheni kanssa, en kestänyt sitä jos hän otti yhdenkin saunaoluen. Räjähdin ihan täysin ja ilman mitään järkevää syytä, en oikein edes tunnistanut itseäni sen pakokauhun ja pelon seasta. Mieheni ymmärsi kun kerroin taustan, ja kohteliaasti oli sitten ottamatta minun läsnäollessani. Monta vuotta siinä meni, ennenkuin pystyin luottamaan että pari saunakaljaa ei tarkoita että sitten ukko häviää parin viikon ryyppyputkelle ja kipataan kotiovelle jonain hämyisenä iltana.

Päivämäärä:   2.4.25 21:28:50

Mulla suhde vireillä, pidetään yhteyttä viikon välein ja nähdään kahden viikon välein. Silti pysyy yllä. Mieti siis tämän valossa kannattaako panikoida parin päivän hiljaisuudesta. Sitäpaitsi jos suhde ei pysy yllä pitämättä, niin sen ei ole tarkoituskaan pysyä ja tulee loppumaan vaikka olisitte puheyhteydessä 24/7.
Et siis voi kontrolloida lopputulemaa vaan vain elää nyt tätä mitä se on ja tulevaisuus sen näyttää miten kävi

Lähettäjä: d 
Päivämäärä:   2.4.25 21:31:50

Olisi hyvä varmaan kertoa miehelle tuosta entisestä suhteesta, jos et ole sitä jo tehnyt.

Päivämäärä:   2.4.25 21:51:10

.../ tuo on hyvä kuulla, että tällainen toimii! Kiitos :)

Mies tietää sen verran, että entinen suhde on monella tapaa ollut huono ja vaikea. Sekä sen, että olen tullut petetyksi. Tietää myös, että lopullinen eron syy oli ex-miehen lyöminen.

Ehkä tämä tästä kun lopetan turhan stressaaminen ja ajattelemisen ja annan hetken viedä!
Kiitos kaikille vastauksista.
Helpottaa kummasti omaa oloa kun saa edes anonyyminä purkaa ajatuksiaan!

Lähettäjä: × 
Päivämäärä:   3.4.25 04:57:49

No kiintymyssuhdemalleja on monenlaisia; tutustu niihin. Ei ole toista parempi tai pahempi. Itse päätin ihanhyvän suhteen, koska en ikinä, en siis ikinä, ehtinyt olla se, joka olisi voinyt laittaa päivän viestiä ensimmäisenä. Se oli ylitsepursuavaa yhteydenhalua häneltä, minulle liikaa.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   3.4.25 06:11:39

Kun tuore suhde niin miksi pitäisi tehdä yhtään mitään ainakaan vuoteen. Ilman haistelua pitää olla riittävä aika jotta toinen tulee tutuksi persoonana.
Toiseen ripustautuminen on usein huono juttu. Aikuisten ihmisten pitäisi pystyä elämään myös itsenäistä elämää. Välttyy mustasukkaisuusdraamoilta ja toisaalta käsitys toisen luotettavuudesta selviää. Jos kaipaat yksiavioista suhdetta niin noin se parhaiten selviää.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   3.4.25 09:04:20

?? / Sinun mielestä tuoreessa suhteessa ei saa olla huolissaan kun toinen ei pidä yhteyttä?
Vaan vasta vuoden päästä pitää ruveta miettimään, että no oletko kiinnostunut minusta.

Aloittaja nyt ei vaikuta siltä, että ripustautuu vaan ihan puhtaasti om epävarma suhteen tilasta. Mikä on jollain tasolla ihan normaalia etenkin jos toinen osapuoli on esim. huono pitämään yhteyttä.

Aloittajalle/ Tuollaisen taustan vuoksi ymmärrän, että olet epävarma kun toinen ei ole aktiivinen viestittelijä mutta mies kuitenkin vaikuttaa sinusta oikeasti kiinnostuneelta tuon perusteella mitä kerroit (esim. muistaa pieniä yksityiskohtia) niin ota ihan rauhassa ja anna teille aikaa! :)

Päivämäärä:   3.4.25 09:27:28

No kiintymyssuhdemalleja on monenlaisia; tutustu niihin. Ei ole toista parempi tai pahempi. Itse päätin ihanhyvän suhteen, koska en ikinä, en siis ikinä, ehtinyt olla se, joka olisi voinyt laittaa päivän viestiä ensimmäisenä. Se oli ylitsepursuavaa yhteydenhalua häneltä, minulle liikaa.
---------
Tämäkin on hyvä pointti. Itsekään en voi sietää, jos toinen on liian innokas. Eli toisin sanoen kiinnyn helposti miehiin, joilla on välttelevä kiintymyssuhdetyyli. En myöskään viestittele kavereitteni kanssa päivittäin, enkä pidä sellaisia viestejä, joissa käydään läpi päivän tekemisiä, kovin luontevina.

Päivämäärä:   3.4.25 09:35:09

Tuota olen miettinyt ettei mies ajattele minun olevan liian innokas. Vaikka en pommita viesteillä joka päivä.

Päivämäärä:   3.4.25 09:37:19

Älä nyt kehitä itsellesi uutta ongelmaa!

Päivämäärä:   3.4.25 11:30:15

Yritän olla kehittämättä!

Lähettäjä: Joo-o 
Päivämäärä:   3.4.25 12:32:03

Kannattaa löytää joku keino tunnistaa ja käsitellä sitä omaa epävarmuutta ja ahdistusta ihan itse, ilman tukea toiselta osapuolelta. Tavoitteena se, että et ahdistu ja ole epävarma heti, jos tosesta ei hetkeen kuulu, vaan että pysyt tunnetasolla vakaana. Sitten vasta pystyt oikeasti miettimään järkevästi, että onko sinulle ok jos on monen päivän tauko viestittelystä, vai haluatko jokapäiväistä kommunikaatiota.
Logiikkani tässä on se, että jos tauko kommunikaatiossa aiheuttaa automaattisesti epävarmuuden johtuen aiennasta huonosta suhteesta, et ole oikeasti tässä hetkessä ja tässä suhteessa. Niin kauan, kuin tuo on automaattinen tunnereaktio, olet kiinni vanhassa suhteessa. Jos et ole läsnä tässä hetkessä, tässä suhteessa, niin et pysty myöskään tietämään mistä oikeasti nyt tykkäisit.
Voihan vaikka olla, että ilman tuota epävarmuutta sinusta olisi kivaa ja rentoa, että joka päivä ei ole painetta viestiä. Tai sitten sinusta olisikin silti kiva viestiä joka päivä, no sitten ainakin voisit selkeästi sen kommunikoida toiselle.

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   3.4.25 12:43:49

Onko sulla ADHDta tai muita piirteitä? Tuollainen kombo (hylätyksi tulemisen pelko, epävarmuus itsestä, yliajattelu) on normaaleita ADHD/autismi-piirteitä.

Päivämäärä:   3.4.25 12:53:58

Varmasti on sellainenkin joukko ihmisiä, joille kommunikointi ei ole tärkeää, eikä ole tarvetta viestitellä joka päivä. Jos kaikki muu on hyvin, aloittajan kannattaa ottaa asia uudelleen puheeksi, ja suoraan sanoa, että toivoo jotakin viestiä päivittäin. Ei ole kohtuuton vaatimus, kun vie noin 30 s, ja siitä tietää, että kaikki on kunnossa. Eikä tarvitse olla joka kerta jännä ja omaperäinen viesti.

Lähettäjä: d 
Päivämäärä:   3.4.25 12:56:45

"Onko sulla ADHDta tai muita piirteitä? Tuollainen kombo (hylätyksi tulemisen pelko, epävarmuus itsestä, yliajattelu) on normaaleita ADHD/autismi-piirteitä."

Nuo ovat myös tavallisia aloittajan entisen suhteen perusteella, ei kaikkea tarvitse aina diagnosoida.

Päivämäärä:   3.4.25 17:44:57

Ei ole kukaan koskaan nostanut esiin ADHD:ta eikä autismia.

Nomadi: Keskusteltiin tänään miehen kanssa tästä aiheesta kun nähtiin.
Kerroin rehellistä miettiväni olenko hänelle se viimeinen vaihtoehto ja tämä aiheuttaa epävarmuutta minussa. Ja sen, että koen tavallaan häiritseväni häntä kun laitan viestiä etenkin kun onnistun sen niin usein laittamaan kun hänellä on kiire.
Vastaukseksi sain, että en ole hänelle viimeinen vaihtoehto. Olen ainoa nainen jota tapailee.
Hän ei kuulu siihen joukkoon joka on joka päivä yhteydessä, ei ole koskaan ollut sellainen. Sanoi kyllä, että jos haluan niin kokeillaan olla yhteydessä päivittäin.
Viestit eivät häiritse häntä päinvastoin vaan ne piristää päivää.

Tämä puhdisti kyllä omaa mieltä tosi paljon kun uskalsin puhua rehellisesti kiertelemättä. Fiilis on paljon parempi ja luottavaisempi.

Kiitos vielä teille kaikille vastauksista!
Teistä oli iso apu :) <3

Päivämäärä:   3.4.25 17:47:33

Kuulostaa todella hyvältä!

Tulevaisuudessakin kannattaa vaan puhua suoraan kumppanille, siitähän sen tietää toimiiko suhde vai ei.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.