Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Anopin kritiikki

Lähettäjä: Rj 
Päivämäärä:   1.4.25 21:16:41

Kritisoiko anoppi teitä ja tekemisiänne? Omani arvostelee esimerkiksi kotimme siisteyttä ja muita tapojamme, mikä on aika ärsyttävää. Miten toimitte samassa tilanteessa?

Re: Anopin kritiikki

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   1.4.25 21:20:43

Ei.

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   1.4.25 21:22:30

Ei. On itse sanonut, että hän on päättänyt että ei kommentoi. Ilmeisesti siis syytä olis ollut :D

Lähettäjä: lui 
Päivämäärä:   1.4.25 21:24:13

Kerran yritti. Sanoin tiukasti että jos aikoo meillä ylipäätään vierailla niin kannattaa pitää suu kiinni kaikista tommosista asioista.
Oppi kerrasta.
Joillekin tyhmille ihmisille täytyy vaan tehdä rajat niiden puheille ja käytökselle, ei ne muuten tajua.
Toki olen sitä mieltä
että se on MIEHEN asia laittaa äitinsä kuriin!

Lähettäjä: 7 
Päivämäärä:   1.4.25 21:26:10

Sanoin suoraan, että meidän koti ja meidän elämä. Aikansa jaksoi tuonki jälkeen kertoa kuinka hän on aina hoitanut asiat vaa nyt on onneks lopettanu.

Lähettäjä: Vääräsääri 
Päivämäärä:   1.4.25 21:26:35

Ei.

Lähettäjä: apfjsfji 
Päivämäärä:   1.4.25 21:29:52

Kerran olen joutunut laittamaan jopa oman äitini ruotuun. Tuli meille ja juoksi vessaan, kuulemma hirveä pissahätä. Ihmettelin että mikä maksaa kun se ei tullut ulos sieltä. No, oli alkanut pestä vessaa ja lavuaaria ja suihkuseiniä. Ja meillä ei todellakaan ole mitään superpaskaista missään!
Mulla meni ihan kuppi nurin ja sanoin että tervetuloa seuraavan kerran kun osaa käyttäytyä!

Anoppien ja äitien kannattaa muista että aikuisten lasten kotona pitää käyttäytyä kuten missä vaan kylässä. Ei kai sielläkään kukaan ala arvostella emännän osaamista tai ala siivoamaan kaappeja...

Mutta osa vanhemmista on niin hölmöjä ettei ne tajua ilman tiukkaa sanomista. Ai tulee Paha Mieli sitten anopille? No sietääkin tulla!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.4.25 21:36:39

Kyllä kritisoi kunnes ulkoistin hänet elämästäni. Se oli aivan sairasta kyttäämistä, huutoa, puuttumista, repimistä, paskan puhumista kylillä jne. Hän vaan sanoo suoraan ja hän on vaan Pohjanmaalta ja kyllä hänelle tuleekin paha mieli kun sanotaan. Mies kun yritti puuttua mutta anopilta meni aina muisti ja tosiaan tuli tuo paha mieli.

Ja siis ne puuttumiset ja neuvot olivat jotain aivan uskomattomia. Te siis ette uskoisi jos kertoisin.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   1.4.25 22:01:59

Ei ainakaan minun kuulteni.

Siskojaan ja omaa sukuaan kyllä sen verran että enköhän itsekin osani saa kun en ole kuulemassa.

Paskaisuudesta ei ainakaan voi sanoa kun heillä itsellään pahin kaatopaikka, mitä olen nähnyt.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.4.25 22:07:53

Niin, tuosta siivottomuudesta. Anoppi ei tykkää siivota eikä sisustaa, mikä on hänen asiansa. Mutta otti kierroksia jos joku erehtyi sanomaan, että Pisteen ja Laurin luona on aina siistiä tai että on nätisti laitettua. Se ei ollut moite ketään kohtaan vaan ihan sellainen normaali kehu. Esimerkiksi isäni saattoi sanoa, että "Meillä on paljon villakoiria lemmikkinä mutta vaikka Pisteellä ja Laurilla on paljon isommat lemmikit niin aina niillä on siistiä, menipä milloin vaan" ja anoppi möksähti. Ai niin, ja kävi pari kertaa meillä sisustamassa... onneksi ei mitään kovin suurta, mutta en kyllä koskaan menisi kenenkään kotiin sisustamaan! En vanhempien, sisarusten, lasten, en kenenkään! Siis jos ei pyydetä. Joskus olen pyynnöstä auttanut esim. ihanaa ex-anoppiani ja eksääni.

Lähettäjä: Jahas 
Päivämäärä:   1.4.25 22:09:29

Ei edes yrittänyt. Miksi olisi?

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   1.4.25 22:12:48

Ei kritisoi, mutta on vähän semmoinen että alkaa turhan helposti neuvomaan ja hyysäämään asioissa jotka eivät häneen sinänsä vaikuta. Ei tahdo uskoa jos kohteliaasti sanotaan että "ei tarvitse" vaan pitää ihan kirjaimellisesti sanoa että emme halua. Silloin jo vähän itsellekin tulee paha mieli kun tietää että toinen tarkoittaa hyvää, vaikka koskaan anoppi ei ole ainakaan näyttänyt loukkaantuneensa. Mutta jos ei rivien välistä tai kohtelias vihjailu auta, niin pakkohan se on sanoa suoraan.

Itseä korpeaa kun vaikkapa hankalaa tilannetta on itsenäisesti miettinyt (siis nimenomaan että, koska haluaa miettiä rauhassa) jo monesta eri näkökulmasta tietäen eri muuttujat sekä omat lähtökohdat, ja sitten ulkopuolelta tullaan antamaan muka uutena tietona jotain ilmiselviä ratkaisuja jotka olen itse jo ajat sitten ajatellut läpi ja syystäkin jättänyt toteuttamatta. Tai vaihtoehtoisesti jotain niin kaukaa haettua ettei siitä ole todellista apua. Usein on käynyt mielessä sanonta "pyytämättä annettu neuvo on moite".

Sellaiseen aitoon auttamisen haluun kun kuitenkin luulisi liittyvän olennaisesti kyvyn kuunnella toista ja vastata siihen toisen tarpeeseen jos sellainen on, eikä niin että omasta navasta käsin päätetään mitä toinen tarvitsee ja estelystä huolimatta pusketaan läpi sen oman auttamishalun kanssa pahimmillaan vain tehden tilanteen auttamisen kohteelle hankalammaksi.

Myös juuri tuo että aletaan huushollaamaan aikuisen lapsen (eli avomieheni) kotona on ärsyttänyt, siivoaminen sekä esim. se että miehen synttärikahveilla anoppi alkaa suvereenisti emännöimään ja kyselee minultakin että otatko lisää kahvia. Siis ymmärrän edelleen että tarkoitus on varmaan hyvä, mutta siinä tulee itselle vähän hölmö olo kun anoppi on minulle vieras siinä missä toisetkin. Eihän hänenkään luona vastaavasti joku toinen siivoa ja emännöi kutsuja. No, eroamassa ollaan muutenkin muista syistä niin eipähän tämäkään avulias anoppi enää kauaa hierrä, sittenpähän sinkkuna saan ihan itse pärjätä.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   1.4.25 22:16:24

Viesti karkasi, tokassa kappaleessa suluissa tarkoitus lukea siis nimenomaan itsenäisesti, koska haluaa miettiä asiaa rauhassa ilman että toiset hämmentää. Silloinhan tietysti toisten neuvoista voisi syyttää vain itseään jos avoimesti valittaisi muille asioistaan.

Lähettäjä: Crea 
Päivämäärä:   1.4.25 22:20:08

Tämä pilkun kirjoitus pätee kaikkeen pätemisen anopeista äiteihin jne. Hyvin sanottu!

Lähettäjä: Rj 
Päivämäärä:   1.4.25 23:30:04

Meillä myös esimerkiksi anoppi nimenomaan alkaa siivoamaan. Tai vaikka jos hän tuo lahjaksi tai muuten vain meille jonkun esineen, niin laittaa sen vaivihkaa esille vaikka vitriiniin. En jaksa uskoa että kenenkään muun luona hän toimisi tällä tavalla. Myös hän kommentoi aivan outoja asioita, esimerkiksi rintsikoideni kuntoa, kun ne olivat kuivumassa telineessä. Pikkuasioita tosiaan, mutta tosi rasittavaa. Omat vanhempani osaavat käyttäytyä eivätkä ala järjestelemään muiden koteja, joten tämä on tullut minulle aika lailla yllätyksenä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   1.4.25 23:34:02

Ei kritisoi, on huippuanoppi. Oma äitini sitten arvostelee ja tuomitsee muidenkin edestä....

Lähettäjä: bb 
Päivämäärä:   2.4.25 06:56:30

Kohautin olkapäitäni ja totesin "ei minun tarvitse, viihdyn hyvin tällaisessa" siivousmoitteisiin. "Muista että nyt kuulit", kun ei koskaan ennen ollut kuullut lapsen itkevän tuolla tavalla oman äitinsä hoidossa. Yksi lapsi oli kova itkeskelemään varsinkin iltaisin.
Myönsin aina kaiken, en koskaan selitellyt tai puolustellut vaan pikemminkin lisäsin.

Lähettäjä: Hh 
Päivämäärä:   2.4.25 07:08:23

Meillä ei auttanut sanomiset. Lopulta mies antoi äidilleen porttikiellon meidän taloon. Siihen vasta loppui arvostelu ja päteminen joka asiassa.

Lähettäjä: Nonii 
Päivämäärä:   2.4.25 07:30:16

Infosin että joka kerta tulee lähtö kun aloittaa. Muutama vuosi ja aika monta poistumista myöhemmin oppi. Ei kai tarkoittanut edes pahaa, oli vaan niin tottunut että lasten jälkiä siivotaan ja kodinhoisossa neuvotaan.

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   2.4.25 07:52:47

Ei kritisoi :) On aivan ihana ja lämminhenkinen ihminen. Saattaa kyllä kauniisti jotain asiaa ehdottaa, mutta ei kritisoi päätöksiä.

Lähettäjä: ei oma 
Päivämäärä:   2.4.25 10:18:44

Kyllä kommentoi, totesin, että sinä et asu täällä, joten suu suppuun. Kävi kyllä miehen ja lapsen juhlissa - ei minun. Vastavuoroisesti kävin vain pakolliset juhlakäynnit hänen luonaan. Miehelle ilmoitin hyvissä ajoin, että jos äitisi ei osaa käyttäytyä, en tee minäkään niin. Yhdessä ollaan oltu jo 20 vuotta.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   2.4.25 11:37:37

Ei onneksi ole tuollainen vaan normaali ihminen.

Lähettäjä: Ght 
Päivämäärä:   2.4.25 13:13:18

Ei.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   2.4.25 13:22:26

En ole enää naimisissa, mutta ex-anoppi ei kritisoinut. Vieläkin ollaan hyvin väleissä ja on pyydellyt kahville jne. Todella auttavainen ihminen on hän.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   2.4.25 14:51:05

Kyllä jaksoi neuvoa sekä myöskin käydä kodissamme omalla avaimellaan tekemässä pieniä parannuksia, sekä tietenkin jättämässä ohjelappusen mitä kannattaa huomioida. Saattoi myös jättää lappuja missä kyseli esimerkiksi vanhoja vuodevaatteita, että missä on hyvät pussilakanat jne.
Anoppi on nyttemmin jo mullan alla, rauha hänen sielulleen.

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   2.4.25 16:10:19

"Ja siis ne puuttumiset ja neuvot olivat jotain aivan uskomattomia. Te siis ette uskoisi jos kertoisin."

Kerro toki, vertaistuki on aina paikallaan. :)

Lähettäjä: Diana 
Päivämäärä:   2.4.25 16:38:59

Ei, minun anoppini on luojan kiitos oikeasti aivan ihana ja rento tyyppi, jonka kanssa meillä ei ole ollut mitään ongelmia

Lähettäjä: 2r4 
Päivämäärä:   3.4.25 13:44:47

Jäätävä narsisti eikä poikansa 35 v osaa omia asioitaan hoitaa koska ei osaa äitinsäkkään.
Onneksi tuli ero

Lähettäjä: Miniä 
Päivämäärä:   3.4.25 13:47:42

Anoppia ei kuunnella, mitäs se hänelle kuuluu teidän elämä.
Etkö elä itsellesi, etkä anopille ?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.