Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vakityöstä määräaikaiseen? Onko järkeä?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   1.4.25 14:38:02

Tiedän sinänsä jo vastauksen - ei tietenkään ole järkeä... Mutta entä jos on nykyiseen työnsä tosi tyytymätön? Mitään järkevää urapolkua ei nykyisellä paikalla ole minulle tarjota. Olen vastuussa tosi isosta kokonaisuudesta ja selkeästi meillä ei johto halua panostaa tähän minun osa-alueeseeni esim. lisäämällä resursseja.

Teen siis kaiken yksin ja minulla on hirveästi hommaa. Samalla tuntuu, että en ole oppinut mitään uutta pitkään aikaan, sillä teen edelleen niitä samoja tehtäviä, kuin mitä urani alussa. Olen vaan totaalisen kyllästynyt.

No, minulle tarjottiin ihan eri alan firmasta puolentoista vuoden määräaikaisuutta. Homma vaikuttaa kiinnostavalta ja palkkakin olisi nykyistä parempi. Jatkoa tämän jälkeen haluaisivat kuulemma antaa, mutta eivät tietenkään voi luvata mitään. Ja trtisanomisaika olisi ilmeisesti se normaali 1kk - eli periaatteessa voisin tässä paikassa ollessani etsiä muita töitä, jos haluaisin.

Mitä sinä tekisit?

Re: Vakityöstä määräaikaiseen? Onko järkeä?

Lähettäjä: Martti 
Päivämäärä:   1.4.25 14:45:44

Vaihda.

Päivämäärä:   1.4.25 14:46:47

Ja siis toki voisin tässä vain jatkaa nyk. paikassa ja hakea ahkerasti koko ajan muualle. Mutta oman alan varteenotettavia paikkoja on tosi vähän, ja niihin mitä on, hakee monta sataa ihmistä... :) Eli ei helpoin tilanne tällä hetkellä.

Tokui en voi myöskään tietää, millainen työtilanne on sitten 1,5 v päästä.

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   1.4.25 14:47:35

Laske kestääkö talous jos jäät työttömäksi sen 6kk jälkeen ja päätä sitten.

Päivämäärä:   1.4.25 14:49:37

Ja anteeksi kirjoitusvirheistä :P

Säästöjä on kyllä jonkin verran ja kuulun myös kassaan, eli ei tässä nyt ihan heti oltaisi hätää kärsimässä. Koeajan pituudesta en tiedä vielä mitään, siitä kuulen seuraavissa jutteluissa.

Luulin aina että määräaikainen soppari on yleensä sellainen, että et voi irtisanoutua ennen työsuhteen loppumista. Eli sikäli ihan hyvä, jos tuo irtisanomisaika on se normaali kuukausi.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   1.4.25 14:51:15

Siis 1,5 vuoden määräaikaisuus, eikä 1,5 kk? Ehdottomasti vaihtaisin tuossa tilanteessa!

Päivämäärä:   1.4.25 14:52:50

Joo, puolitoista vuotta. En tosiaan puoleksitoista kuukaudeksi jättäisi nykyistä työpaikkaa :D

Lähettäjä: The Cowgirl 
Päivämäärä:   1.4.25 17:54:22

Vaihtaisin.
Itse vaihdoin vakiduunin puolen vuoden sijaisuuteen.
Ajattelin että kyllä mä sit taas jotain keksin, toisaalta oli turvana heittäytyä myös yrittäjäksi.
Se sijaisuus muuttui vakituiseksi, sillä tiellä ollaan 16:tta vuotta.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.4.25 18:13:30

Kyllä tuo on sen verran pitkä määräaikaisuus, että ehdottomasti kannattaa lähteä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.4.25 18:30:25

Todellakin. Itse vaihdoin vakkaripaikan 2kk sijaisuuteen. Oli kiinnostavampi työpaikka ja sille tielle jäin.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   1.4.25 22:34:34

En näe mitään syytä miksi en vaihtaisi jos nuo on vaihtoehdot.

Päivämäärä:   1.4.25 22:49:34

Mä vaihdoin viime keväänä vakituisen kokoaikatyön määräaikaiseen osa-aikatyöhön.
Olin täysin kyllästynyt työhöni ja päätin vaihtaa työpaikkaa. Mielenkiintoinen kesätyöpaikka löytyi, hain sinne ja pääsin. Kesän jälkeen tarjottiin vakituista työpaikkaa osa-aikaisena ja sen otin vastaan koska olin hakeutunut myös amkiin ja ehdin opiskelujen ohella tekemään myös töitä.
En ole päivääkään katunut, paras päätös ikinä vaikka kaikki läheiseni pitivätkin minua aivan umpihulluna. Tuo 1,5 vuotta on niin pitkä aika että ehdit miettimään jatkoa hyvin sinä aikana ja hakemaan töitä.

Päivämäärä:   2.4.25 13:13:07

Kiitos paljon kommenteista :) Kaikki kaverini ovat sanoneet minulle, että ei missään nimessä kannata vaihtaa, kun tuosta jatkosta ei ole mitään lupausta. Mutta alan olla niin loppu nykyisessä työssäni, että melkein mikä tahansa muutos tuntuisi nyt hyvältä.

Omalla alallani on nyt paljon työttömiä ja huono tilanne. Mutta voihan asiat tosiaan olla paremmin sitten vuoden-parin päästä. Kuulun myös kassaan eli jos olisin hetken työttömänäkin, niin todennäköisesti pärjäisin kuitenkin.

Päivämäärä:   2.4.25 13:24:22

Onko se määräaikaisuuden syy siis tehtävän projektiluontoisuus vai jonkun tietyn henkilön tuuraaminen? Projektihomman ottaisin, sillä isommissa paikoissa tulee aina uusia projekteja ja laajenemista ja sitä kautta lisää töitä. Pieneen firmaan Marjatan polvileikkauksen sijaiseksi en menisi, koska silloin lisähommia tuskin on kun Marjatta tulee takaisin omaan duuniinsa.

Päivämäärä:   2.4.25 14:07:14

Kolmipiste, kyseessä on vanhempainvapaan sijaisuus

Päivämäärä:   2.4.25 14:11:30

Okei, sitten kysyisin mitä tarvetta tai avoimia tehtäviä rekryäjä ajattelisi heillä mahdollisesti olevan kun vanhempainvapaa päättyy.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   3.4.25 08:27:19

1,5 vuotta on niin pitkä aika että ottaisin määräaikaisen. Siinä ehtii kyllä uusia suunnitelmia tehdä, varsinkin kun on tuo 1 kk irtisanomisaika määräaikaisuudesta huolimatta.

Lähettäjä: resdf 
Päivämäärä:   3.4.25 08:37:22

Vaihtaisin ihan ehdottomasti! Kunhan varmistaisin että rahallinen puskuri kunnossa. 1,5vuotta pitkä aika ja kuulostaa hyvältä mahdollisuudelta uraa ajatellen. Sekä tietenkin henkisen hyvinvoinnin puolesta!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.