Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten puhdistaa kasvot?

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   1.4.25 10:31:41

En ole siis liiemmin muuta kun suihkussa pessyt naamani ja laittanut rasvaa päälle. Mut ilmeisesti enemmänkin voisi tehdä. Miten sinä teet ja millä tuotteilla?

Re: Miten puhdistaa kasvot?

Lähettäjä: SK 
Päivämäärä:   1.4.25 11:23:59

Paljon riippuu tietysti ihotyypistä, sekä siitä meikkaako vai ei. Mutta itse todennut, että parhaiten toimii ns. kaksoispuhdistus, eli ensin puhdistus öljyllä joka irroittaa hyvin meikit, ja sen jälkeen miedolla puhdistusgeelillä. Sitten kosteutus.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   1.4.25 11:46:47

Mietipä aloittaja sitä, että ihmisten naamoja on putsattu lähes pelkällä vedellä kymmeniä tuhansia vuosia. Iho-ongelmien räjähdysmäinen lisääntyminen on alkanut vasta näitten nykyaikaisten kemikaalien tultua kuvioihin. Enempi ei ole aina parempi.

Suihku ja aurinkosuojavoide riittää täällä. Olen 4 siskoksesta vanhin, ainoa jolle ei ole tehty erityisiä kauneushoitoja ja kuitenkin se, jolla on vähiten ryppyjä ja ongelmia ihon kanssa.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   1.4.25 11:57:37

Silloin kun ei ole meikkivoidetta (eli lähes aina), putsaan illalla Cerave Hydrating Cleanserilla. Suojakertoimellinen päivävoide on joka päivä.

Meikin poisto Whamisa Cleansing Oil, Whamisa Organic Flowers Foam Cleansing Cream ja lopuksi vielä Cerave Hydrating Cleanser.

Lähettäjä: My 
Päivämäärä:   1.4.25 12:04:42

Suihkussa nimenomaan on hyvä pestä, mulla jää herkästi korvien vierestä lavuaarissa pesu huonoksi ja saan sille alueelle näppyjä. Vartalosaippua on omille kasvoille liian kuivattavaa, siksi käytän esim. Aqualan L -perusvoidetta kasvojen pesuun, se poistaa myös meikin.

Päivämäärä:   1.4.25 12:09:33

"Iho-ongelmien räjähdysmäinen lisääntyminen on alkanut vasta näitten nykyaikaisten kemikaalien tultua kuvioihin."

Mihin tämä perustuu? Akne on yleensä hormonaalista ja aknea on kyllä ollut hyvin, hyvin pitkään... :)

Jos meikkaa, niin pelkällä vedellä aiheuttaa itselleen vain ongelmia. Totta kai meikki on putsattava huolellisesti pois. SK sen jo sanoikin, eli kaksoispuhdistus on paras.

Lähettäjä: mies 
Päivämäärä:   1.4.25 12:12:22

Misellivesi, se jossa on öljyä mukana, on ylivoimaisesti paras kasvojen puhdistamiseen.

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   1.4.25 12:15:31

Minäkin pesen kasvot suihkussa, pesuaineena joku kasvojenpesuaine minkä olen sattunut kaupasta ostamaan, en ole siinä turhan tarkka. Pesun jälkeen alle ensin C-vitamiiniseerumi tai Mossan vitamiini cocktail ja siihen päälle Mossan virkistävä päivävoide, en käytä erikseen yövoiteita.
Meikistä käytän vain ripsiväriä. Iho on hyvässä kunnossa, eikä ryppyjä hirveästi näy, vaikka ikää on reilusti yli 40.

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   1.4.25 12:28:50

"Mihin tämä perustuu? Akne on yleensä hormonaalista ja aknea on kyllä ollut hyvin, hyvin pitkään... :)"

Iho-ongelmia on vähän muitakin kuin akne, terkut vaan teinille. Esim. nykyään naaman alueen ihottumista 95% johtuu kosmetiikan aiheuttamasta allergiasta.

Päivämäärä:   1.4.25 12:42:16

Silmämeikit pyyhkäisen meikinpoistoaineella ja kasvot pesen jollain puhdistusaineella mitä milloinkin sattuu löytymään. Nyt taitaa olla joku Lumenen puhdistusaine. Aamulla aamuvoide, illalla yövoide. Kosmetologilla en ole käynyt kertaakaan eläessäni tai tehnyt muutenkaan mitään pesua ja rasvaa kummempaa.
40 v. ja jostain syystä aina ihmiset luulee nuoremmaksi.

Lähettäjä: hilla 
Päivämäärä:   1.4.25 12:43:57

Minä käytän myös kaksoispuhdistusta päivinä jolloin olen meikannut. Ensimmäiseksi joku öljypohjainen, esim Smuutin puhdistusbalm. Pesen sillä ennen suihkuun menoa vessan peilin ääressä, koska levitettävä ensin kuivin käsin ja minusta helpoin noin. Sen jälkeen suihkussa joku vesipohjainen putsari, tällä hetkellä taitaa olla joku Acon geelimäinen. Jos en ole meikannut päivällä ollenkaan niin käytän yleensä silloin vain jälkimmäisen putsarin.

Varsinkin jos aurinkosuojaa käyttää niin olisi hyvä pestä kasvot muullakin kuin vedellä. Harvoin kaikki lähtee ilman jonkinlaista pesuainetta.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   1.4.25 12:48:59

"Mut ilmeisesti enemmänkin voisi tehdä."

Ovatko kasvosi siis likaiset, kuivat, rasvaiset vai mihin olet tyytymätön? Ei kannata muuttaa mitään jos olet tyytyväinen nykytilanteeseen.

Minulla on herkkä iho ja teen ihan samalla tavalla kuin sinäkin. Kaikki muu aiheuttaa heti reaktion ihossa.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   1.4.25 13:01:11

Mulla on kyllä vähintään pintakuiva iho, sekaiho varmaankin ja saan myös mustapäitä aika helposti nenään. En oo näistä niin välittänyt, mutta kauttaaltaan puhtaampi ja kuulaampi iho kiinnostelisi kyllä. Näppyjä saan kuukautiskierron mukaan herkästi joko nenänpieliin taikka leukakuoppaan tai mikä tuon nimi nyt onkaan.

Välillä käytän aamuisin jotain vichyn kasvovettä ja jotenkin kyllä tuntuu että näpyt siitäkin innostuvat. Ja suojakertoimellista päivävoidetta käytän melko säännöllisesti.

Lähettäjä: Sirkku 
Päivämäärä:   1.4.25 17:11:03

Itse myös pesen kasvot vain iltaisin suihkussa, runsaasti vettä ja putsaria esim. CeraVe tai muuta apteekkituotetta. Muita puhdistustuotteita en käytä, sillä en ole huomannut niistä olevan mitään hyötyä ihon kunnon suhteen. Samassa kunnossa naama on ilmankin, mutta tuolla Ceravella tietenkin päivän pölyt ja meikit poistoon. Käytän 38-ripsaria joka lähtee lämpimällä vedellä.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   1.4.25 17:39:32

Tämä on valitettavasti vähän huono foorumi tälle keskustelun aiheelle, koska suuri osa täällä ei koe ihonhoitoa tarpeelliseksi. Keskustelu tyssää hyvin nopeasti ja menee jankkaamiseksi siitä, kuka hoitaa vähiten ja on näin ollen rypyttömin (omasta mielestään), en ainakaan itse enää jaksa näitä asioita kommentoida tai auttaa.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   1.4.25 17:51:32

Kasvot pesen saippualla ja rasvana on prisman halpis yövoide. Aamulla vesipesu ja aurinkosuoja voide kasvoihin. En meikkaa ollenkaan.

Lähettäjä: hah 
Päivämäärä:   1.4.25 18:36:19

Pesen vedellä vaan ja jotain hajusteetonta perusvoidetta päälle. Meikkinä on pari kertaa viikossa lumenen joku vähän tasoittava pohjustusjuttu, vedellä lähtevä ripsari, voidemainen poskipuna, kulmakynä ja silmien alle vähän peitevoidetta. Ei mitään ongelmaa tällä setillä, vaikka tosi monesta tuotteesta on aiemmin aiheutunu näppyjä otsaan.

Päivämäärä:   1.4.25 18:43:15

"Tämä on valitettavasti vähän huono foorumi tälle keskustelun aiheelle, koska suuri osa täällä ei koe ihonhoitoa tarpeelliseksi. Keskustelu tyssää hyvin nopeasti ja menee jankkaamiseksi siitä, kuka hoitaa vähiten ja on näin ollen rypyttömin (omasta mielestään), en ainakaan itse enää jaksa näitä asioita kommentoida tai auttaa."

Tämä on kyllä niin totta:D

Sen vaan sanon että jos käytät meikkiä tai aurinkorasvaa niin silloin ainakin suosittelen kaksoispuhdistusta, ja ihan öljyllä eikä misellivedellä, misellivesi on käytännössä saippuavettä eli kuivattavaa. Itse käytän Acon Gentle Cleansing Oilia ja sen jälkeen Ceraven Foaming Cleanseria. Rasvana käytän ihan Niveaa vaaleansinivalkoisesta purkista, mielestäni ajaa asiansa ainakin minulle hyvin. Rohkeasti vain apteekkiin, Cerave ainakin on edullinen. Marketin puhdistusaineista en ole oikeastaan koskaan löytänyt mitään hyvää. Ja muista että ihon ei kuulu pesun jälkeen tuntua kiristävältä:)

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   1.4.25 21:44:23

No itse pessyt naaman suihkussa vedellä vuosikaudet. Kaikenlisäksi teen pölyävää työtä ja silti ei iho-ongelmia. En tajua mitä siitä naamasta pitää jatkuvasti olla hinkaamassa pois? Paitsi meikkiä tietysti. Olen huomannut että moni, joka meikkaa paljon kärsii huonosta ihosta, esim iso osa somettajista jotka tuuttaa miljoonasta eri purkista naamaansa tavaraa. Itse saan heti finnejä kun laitan meikkivoidetta. En siis meikkaa kuin joskus ja jouluna.
Aamuisin en koske naamaan ollenkaan. Ihon oma rasva on paras suoja

Lähettäjä: wii 
Päivämäärä:   1.4.25 21:59:19

Sori nyt jos jonkun mieli pahoittuu mutta täälläkin yksi kenelle riittää vesi ja sitten minulla on sebamedin iho+kasvot- pesuneste, jota riittää ihan tippanen kasvojen pesuun, suihkun jälkeen perusvoide. En juuri meikkaa, aurinkosuojaa käytän osan vuodesta. En ole ollut koskaan kovin kiinnostunut ihonhoidosta ja tunnustan etten edes tiennyt, että peseminen vaikuttaa ryppyjen määrään :D

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.