Lähettäjä: Q
Päivämäärä: 3.4.25 22:48:35
"On ja maksaa joka vuosi itsensä takaisin, usein moninkertaisesti. Vakuutus reilu 200 vuodessa, omavastuu satasen vuodessa. Tänä vuonna olen joutunut käymään yksityisellä neljän tonnin edestä, vakuutus on korvannut kaiken."
- Onkohan meillä samasta putiikista vakuutus, itsellä ihan sama reilu 200 e vuodessa ja 100 euron omavastuu. Itellä OP Pohjola ja vaan hyvää sanottavaa.
Mä oon tänä aikana maksanut vakuutusmaksuja ehkä tonnilla ja se on korvannut mulle varmaan jo 20 000 euron edestä asioita. Olen joutunut muutamaan isoon leikkaukseen, yksi siirtyi julkiselle, mutta kyllä niistäkin kovat sairaalamaksut tulee. Ei siinä paljoa joku julkisen 700 euron maksukatto lohduta. Lääkkeet saa tuonne vakuutukseen myös sekä fysioterapia olisi ollut aivan no go omalla kustannuksella.
Mulla on kattava työterveyskin, mutta ei korvaa esimerkiksi naistentauteja ja yksi noista mun vaivoista on endometrioosi. Vaiva on hankala ja vmäinem ihan ilman sitä miettimistä, että paljonko mikäkin maksaa. Vakuutukseen on piikki auki niin on edes yksi murhe vähemmän.
Eli jos sulla ei oo vielä mitään isompaa vaivaa niin ehdottomasti kannattaa ottaa vakuutus. Siihen se on Suomessa menossa, ei täällä mitään ilmaista terveydenhuoltoa ole vaikka moni niin luulee. Mäkin mietin vakuutusta ottaessa, että onko vähän hätävarjelun liioittelua, mutta ei näköjään.
|