Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onko sinulla sairauskuluvakuutus?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.4.25 06:29:02

Kysymys otsikossa. Itselläni on tapaturmavakuutus ja melko kattava työterveyshuolto, mutta pohdinnassa kannattaisiko myös sairauskuluvakuutuksen otto vielä kun on perusterve. Vakuutusyhtiön mielestä tietenkin kannattaa. :)

Re: Onko sinulla sairauskuluvakuutus?

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   1.4.25 06:52:09

On työpaikan kautta, kun siihen ei tarvita terveysselvitystä. Yksityisesti en varmaan edes saisi tai kaikki viat suljettaisiin perussairauksien vuoksi ulos vakuutuksen piiristä.

Jos sinulla on kattava työterveys, niin kuulostaa turhalle tuo vakuutus.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   1.4.25 07:38:05

On. Työterveys ei kata kaikkea vaikka onkin laaja ja julkiselle on turha luulla pääsevänsä. Viime vuonna esim. poistettiin luomia sen piikkiin yksityisellä.

Lähettäjä: Sinna 
Päivämäärä:   1.4.25 07:52:24

Työpaikan kautta on, muuten en ottaisi.

Lähettäjä: Myy 
Päivämäärä:   1.4.25 07:55:30

Ei ole. Ei ole kunnon työterveyttäkään, eli luotan jotenkin vielä julkiseen. Uskon, sairauskuluvakuutuksen hinnalla käyn hoidattamassa itseäni yksityisellä silloin harvoin kun tarve on.

Hyvä tapaturmavakuutus kyllä on ja sille on ollut käyttöä, kun varsin aktiivista elämää vietän.

Lähettäjä: Yubaba 
Päivämäärä:   1.4.25 07:59:33

On, siitä huolimatta että on työterveys. En uskalla irtisanoa koska historiassa jos mitä pientä kremppaa ja mitä jos saankin potkut eikä ole työterveyttä enää. Olen nelikymppinen. Lapsillakin vakuutukset jotka menee 120-vuotiaaksi asti. Koen olevan turvallisinta näin.

Lähettäjä: 34 
Päivämäärä:   1.4.25 08:28:17

En varmasti saisi vakuutusta, mistä olisi mitään hyötyä joten ei ole. Työterveyttäkään ei ole, joten julkiseen on pakko luottaa akuuteissa ongelmissa. Migreenin hoito yksityisellä, koska siihen ei muuten saa hoitoa.

Lähettäjä: Mamba 
Päivämäärä:   1.4.25 08:42:28

Onneksi on. Siitä on hoidettu isoja kuluja, viimeisimmäksi leikattu polvi.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   1.4.25 08:50:04

On. On myös työpaikan kautta tosi hyvä vakuutus, mutta kun ei ikinä tiedä mitä töissä vastaan tulee, on pidetty myös omat voimassa. Nostettiin niiden omavastuu korkeaksi, niin hinta pysyy alempana ja sitten, jos tilanne töiden osalta muuttuu, voi omavastuuta pienentää.

En enää vuosiin ole kuvitellutkaan, että aikuinen työssäkäyvä saisi julkiselta puolelta apua tai edes aikaa lääkärille perustason hoitoon. Ainakin täällä pk-seudulla käytännössä käsketään työterveyteen riippumatta siitä oliko sitä vai ei. Jotenkin käsittämätöntä, että verovaroin tarjottu palvelu on tarjolla vain niille, jotka ei (välttämättä) ikinä elämässään maksa veroja ja maksajat maksaa saman palvelun itselleen joko vakuutuksella tai omasta pussista yksityisellä.

Lähettäjä: vaino 
Päivämäärä:   1.4.25 09:01:15

Mulle kaupattiin yrittäjyyteni alussa muistaakseni tapaturma/sairausvakuutusta. Sanoin että joku vastaava vakuutus mulla on ja on iät ajat ollut kun isäni sen otti ollessani lapsi. Myyjä tutkaili sitä ja totesi että " tämä on kyllä sen verran hyvä että et tarvitse muuta ".

Silloin olin tyytyväinen sen enempää ajattelematta ja asia jäi ja olen tuota vakuutusmaksua maksellut. Helpolla kun olen päässyt niin ei ole tullut ehtoihin sen kummemmin perehdyttyäkään.

Havahdun äsken että mitä jos. Mitä jos se myyjä tuumi että vakuutus onkin oikein passeli HEIDÄN näkökulmastaan? Kun tuntuu että kaikessa koitetaan koijata, niin yhtenä päivänä tämä vaan tuli mieleen.

Voiko tuollainen olla tyypillistä vakuutusyhtiön ketkuilua, uskotella asiakkaalle että kyllä sulla on niin hyvä vakuutus ettei tuota kannata uusimaan käydä?

Lähettäjä: // 
Päivämäärä:   1.4.25 09:25:53

On, olen tämmöinen pätkätyöläinen niin harvemmin olen minkään kattavan työterveyshuollon piirissä. Toki vakuutus on aikuisena otettu, joten siinä on joitakin rajoitteita.

Lähettäjä: Tähti 
Päivämäärä:   1.4.25 18:30:29

On, otin vuosi sitten kun vielä sain ilman mitään poissulkuja.

Mä en oikein ymmärrä mitä työterveys liittyy sairaskuluvakuutukseen? Entä jos joutuu irtisanotuksi tai täytyy itse irtisanoutua? Siinä samassa rytäkässä sairastut esim. syöpään. Mitä se aiempi työterveys auttaa?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   1.4.25 19:34:48

Vaino, sairaskuluvakuutusten hinnat ovat aivan valtavia nykyään ja ihan oikeasti se vuosikymmeniä sitten lapsena otettu vakuutus on ihan kullanarvoinen - siis asiakkaalle.
Minullakin on sellainen äidin ottama joka maksaa kymppejä vuodessa, siinä missä nykyiset mitataan satasissa.

Lähettäjä: On on 
Päivämäärä:   1.4.25 20:04:15

On minulla tuo sairausvakuutus kortti. Luultavasti ollut syntymästäni asti.

Lähettäjä: Kukkuu 
Päivämäärä:   1.4.25 20:36:49

Ei, en saanut

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   1.4.25 21:23:42

Ei ole ja tuskin enää saisinkaan, kun on sairauksia diagnosoitu.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   2.4.25 07:27:43

Työpaikan kautta on kattava vakuutus tapaturmien varalta myös vapaa-ajalle. Itse en varmaan enää saisi semmoista. Hyvä työterveys myös.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.4.25 07:49:20

On ja maksaa joka vuosi itsensä takaisin, usein moninkertaisesti. Vakuutus reilu 200 vuodessa, omavastuu satasen vuodessa. Tänä vuonna olen joutunut käymään yksityisellä neljän tonnin edestä, vakuutus on korvannut kaiken.

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   2.4.25 10:00:37

On ja olen pitänyt sitä kannattavana. Vakuutus on ollut minulla ehkä 10 vuotta.

Totta kai välissä on vuosia, kun sitä ei paljoa ole tarvinnut ja tällöin olen maksanut sitä "turhaan", mutta toisaalta sitten on ollut useita vuosia, kun olen käynyt yksityisellä reilusti yli sen vakuutuksen hinnan verran. Vakuutus kattaa myös mm. harrasteluratsastuksen ja korvasi hyvin kun tipuin ja murtui luita.

Työterveys on sen verran suppea, ettei kata läheskään kaikkea ja lääkärikäynnitkin vain arkena, joten vakuutus on kyllä kiva lisä.

--

"Havahdun äsken että mitä jos. Mitä jos se myyjä tuumi että vakuutus onkin oikein passeli HEIDÄN näkökulmastaan? Kun tuntuu että kaikessa koitetaan koijata, niin yhtenä päivänä tämä vaan tuli mieleen."

Miten sinua voidaan koijata tässä. Pitäähän sinun itse tietää, mitä vakuutuksesi sisältää. Jos et tiedä, selvitä. Ja sen perusteella arvioi, onko vakuutus maksun arvoinen.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   3.4.25 20:23:51

Koko perheellämme on. Ja kyllä on ollut tarvettakin. Esimerkiksi miehen selkä leikattu hermojuurien tukkeuduttua. Julkisella olisi vieläkin jonossa.

Lähettäjä: Q 
Päivämäärä:   3.4.25 22:48:35

"On ja maksaa joka vuosi itsensä takaisin, usein moninkertaisesti. Vakuutus reilu 200 vuodessa, omavastuu satasen vuodessa. Tänä vuonna olen joutunut käymään yksityisellä neljän tonnin edestä, vakuutus on korvannut kaiken."

- Onkohan meillä samasta putiikista vakuutus, itsellä ihan sama reilu 200 e vuodessa ja 100 euron omavastuu. Itellä OP Pohjola ja vaan hyvää sanottavaa.

Mä oon tänä aikana maksanut vakuutusmaksuja ehkä tonnilla ja se on korvannut mulle varmaan jo 20 000 euron edestä asioita. Olen joutunut muutamaan isoon leikkaukseen, yksi siirtyi julkiselle, mutta kyllä niistäkin kovat sairaalamaksut tulee. Ei siinä paljoa joku julkisen 700 euron maksukatto lohduta. Lääkkeet saa tuonne vakuutukseen myös sekä fysioterapia olisi ollut aivan no go omalla kustannuksella.

Mulla on kattava työterveyskin, mutta ei korvaa esimerkiksi naistentauteja ja yksi noista mun vaivoista on endometrioosi. Vaiva on hankala ja vmäinem ihan ilman sitä miettimistä, että paljonko mikäkin maksaa. Vakuutukseen on piikki auki niin on edes yksi murhe vähemmän.

Eli jos sulla ei oo vielä mitään isompaa vaivaa niin ehdottomasti kannattaa ottaa vakuutus. Siihen se on Suomessa menossa, ei täällä mitään ilmaista terveydenhuoltoa ole vaikka moni niin luulee. Mäkin mietin vakuutusta ottaessa, että onko vähän hätävarjelun liioittelua, mutta ei näköjään.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   4.4.25 10:34:21

On ja onneksi otin kun olin vielä terve. Suosittelen todellakin koska ei voi koskaan tietää mitä tulee. Itsekin olin 40 vuotta umpiterve kunnes... Joku etiäinen tuli kun vakuutusmies kauppasi ja onneksi tartuin.
Ei auta julkinen tai työterveys kaikkien sairauksien kohdalla. Julkinenkin maksaa ja jos joutuu olemaan paljon sairaalassa tai käymään polilla tutkiuksissa ja kontrolleissa niin ne maksaa aina sen polimaksun verran tai osastolla päivämaksun. Toki katto on niissäkin mutta silti osastolla olo maksaa aina. ja lääkkeet voi olla kalliita vaikka lääkekatto on sen vajaa 700e/vuosi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.