Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Millaisiin ongelmiin olet joutunut risteilyllä?

Lähettäjä: vaahtopää 
Päivämäärä:   31.3.25 17:36:24

Onko omakohtaista koemusta?

Re: Millaisiin ongelmiin olet joutunut risteilyllä?

Lähettäjä: Miina 
Päivämäärä:   31.3.25 17:38:42

Syönyt buffasta itteni niin täyteen, ettei sen jälkeen oo lonkeroo mahtunu! :)

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   31.3.25 17:42:29

Kovalla tuulella voi tulla merisairaaksi, älämölön takia ei välttämättä saa nukuttua, portaissa voi kompastua ja taittaa nilkkansa, vegaanille ei ole juuri ruokavalikoimaa... Tässä nyt muutama mieleen tullut ongelma.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   31.3.25 17:48:28

Kerran oli buffetissa ihan järkyttävän pitkä jono.

Lähettäjä: markkinatalous 
Päivämäärä:   31.3.25 17:51:47

Taxfreen sätkätupakkavalikoima oli ihan luokattoman huono, en saanut sitä mitä halusin.

Lähettäjä: pinni 
Päivämäärä:   31.3.25 17:53:09

Ulkomaalainen kokki ei tiennyt mikä on suomeksi haarukka..

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   31.3.25 18:07:29

Pinni, miksi hänen pitäisi tietää?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   31.3.25 18:18:41

Nuorena ja kauniina naisena aikanaan oli kuin kesykani leijonien luolassa. Ei vain pystynyt pääsemään kännisistä miehistä eroon, matelivat perässä minne menitkin ja "ei" oli näille sanahelinää.

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   31.3.25 18:23:21

Oli ihan reittimatka mutta silti… Tallinkilla lähti klo 13 laiva sekä Tallinnasta että Helsingistä. Mä olin Tallinnassa, mutta olin ostanut lipun Helsingistä lähtevään laivaan.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   31.3.25 19:38:05

Tuttu mies koetti raiskata, pääsin pakenemaan. Kuoli tsunamissa, karma is a bitch.

Lähettäjä: U 
Päivämäärä:   31.3.25 19:46:05

Ylensyönti täälläkin

Lähettäjä: U 
Päivämäärä:   31.3.25 19:46:30

Tapasin mieheni

Päivämäärä:   31.3.25 19:50:56

Ei mitään vakavaa, yritin vetää hytin ovea auki mutta nehän aukeaa sisäänpäin eikä tietenkään auennut. Luulin että avainkortti on rikki ja kävin pyytämässä uuden mutta eihän se auttanut. Kutsuivat sitten huoltomiehen kun luulivat että koko ovi on rikki, huoltomies tuli ja heti työnsi oven auki. Nolotti ja selittelin siinä että olenpas tyhmä kun koko ajan yritin vetää sitä:D

Päivämäärä:   31.3.25 19:51:49

Se että miehistö puhuu vain pakkoruotsia.

Lähettäjä: hot 
Päivämäärä:   31.3.25 20:00:25

Suihkun termostaatti ei toiminut vaikka sitä kuinka käänteli, vaan oli juuttunut itselleni epämiellyttävän kuumaan asentoon. No, sain joten kuten suihkuteltkin kuitenkin ja laivasta poistuessani vinkkasin infoon, että käykääpäs korjaamassa se.

Ai niin hitto, tässä kysyttiinkin risteilyjä ja se oli vaan reittimatka Ruotsiin :(

Lähettäjä: nn 
Päivämäärä:   31.3.25 20:25:32

"Pinni, miksi hänen pitäisi tietää?"

Siksi varmaan, ettei Pinni olisi joutunut ongelmiin. Sehän on topan aihe.

Lähettäjä: Vehnä 
Päivämäärä:   31.3.25 21:30:51

Reittimatkalla sattunutta. Olin ostanut kaverini kanssa ison kasan pieneläimiä Ruotsista mutta emme olleet tajunneet että autokannella tulee niin kuuma kun oli vasta huhtikuu. Suomeen palatessa sitten jossain välissä paniikissa selvitimme saako hyttiimme tuoda eläimiä ja kun sai niin lastasimme taxfreen ostoskärryt täyteen elukoita autokannella ja täytimme hytin niillä. Mahtoi kanssamatkustajia olla hauskaa sitä touhua katsellessa. Kaikki selvisivät hengissä ja hyvinvoivina. En ihan muista missä vaiheessa ja miten sinne autokannella pääsimme, nehän on suljettu matkan ajan. Tapahtuneesta jo 20v.

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   31.3.25 21:39:25

Joskus kauhee merenkäynti ja matka meni oksentaen hytissä.. ja joskus laivaa ollut myöhässä (joskus jäi merelle muutamiksi tunneiksi kun epäily että joku veden varassa) ja myöhästynyt paluukuljetuksesta, joskus bussi hajosi matkalla, toinen tuli onneksi tunnin päästä ja juossut taas viime tipassa laivaan yms. Ja useesti on ollut vessan viemäriongelmia. Joskus muuten haisi hytissä tosi pahalta. Ja joskus oli niin huono patja että tuntui kun olisi nukkunut ilman patjaa kovalla sängyllä. Nämä nyt tuli mieleen.

Lähettäjä: Kylmyys 
Päivämäärä:   31.3.25 22:14:14

Reittimatkalla tämäkin.

Oltiin tulossa bussilla Tukholmasta Turkuun heinäkuussa. Bussi lähti hotellilta todella aikaisin (n. klo 5 aamulla) ja jos silloin Tukholmassa oli lämmin. Minulla oli t-paidan päällä huppari, mutta se oli liikaa. Bussissa kuulutettiin, että kaikki tavarat, joita ei tarvise päivän aikana laivalla, saa jättää bussiin. Jätin hupparin bussiin.

Laivalla ilmastointi oli täysillä. Palelin koko ajan t-paidassa. Suurimman osan matkaa istuin hytissä peitto harteilla ja luin kirjaa. Joskus Ahvenanmaan jälkeen hytit käytiin siivoamassa ja menetin lämpimän peittoni. En tiedä montako isoa teetä kävin kahvilasta ostamassa, että selvisin loppumatkan.

Kävin myös tax freessä katsomassa, jos siellä olisi ollut myynnissä sopiva huppari tms, mutta vaatteet olivat joko liian mummomaisia tai sitten väärää kokoa.

Lähettäjä: Hevosmies 
Päivämäärä:   31.3.25 22:31:55

Tulin elitloppetista kotiin niin laivalla oli noroviruspiolet matkustajista oksensi ja paskanti

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   31.3.25 23:37:11

Abiristeilyllä jouduin putkaan, kun hain ghettobuusteriani laivakytiltä.

Päivämäärä:   31.3.25 23:41:48

Jäikö sen takia saamatta?

Lähettäjä: Vääräsääri 
Päivämäärä:   1.4.25 07:00:27

Lähtöpäässä oli sattunut joku lippusekoilu terminaalin järjestelmässä ja yli puolet porukasta ei siksi päässyt laivaan. Myös tuoretta paskaa laivan käytävällä on nähty.

Lähettäjä: Kipa 
Päivämäärä:   1.4.25 09:01:54

Joskus parikymppisinä oltiin kavereiden kanssa Tallinnan risteilyllä. Ihmeteltiin että miksi laiva ei lähde kohti Suomea vaan nököttää edelleen Tallinnan satamassa. No, lopulta sitten matka alkoi ja nähtiin sitten laivalla meidän linkkakuski joka kerto että oli vissiin ollut ongelmia jonkun vuotavan öljyletkun kanssa jota oli huoltomiehet joutuneet korjaamaan. Olikohan kyseessä vielä keulaportin joku öljyletku ja meillehän tuli heti Estonia mieleen ja pikkusen meinas matka jännittää että jos sattuukin jotain. :D

Myöhemmällä iällä yhden kaverin kanssa Tukholman risteilyllä turussa. Oltiin epähuomiossa varattu joku siivouskomeron kokoinen hytti. Vähän meinasi olla ahdasta kun ei meinattu mahtua laukkujemme kanssa sinne huoneeseen. Laukut piti olla oven edessä että lattialle jäi sen verta tilaa että siinä yksi kerrallaan sai vaatteet vaihdettua. Pikkusen meitä nauratti tuo homma. :D

Ja on kans tullut puffassa syötyä liikaa. Minä ja yks kaveri oltiin urheita ja yritettiin mennä bilettämään diskoon kahden muun kaverin jäädessä hyttiin kun ei saattaneet lähteä. Ei mekään sitten jaksettu paria juomaa enempää juoda kun olo oli ihan ällö.

Kerran myöhästyttiin Tallinnan päässä laivasta kun unohdettiin että laivassa pitää olla tuntia ennen lähtöä. Laivaan noisu oli just loppunut kun oltiin laivaan menossa. Tiskiltä sitten kyselemään että mahtuuko seuraavaan laivaan. Ei ollut varmaa että mahdutaanko, mutta illan viimeiseen laivaan kyllä mahduttaisiin. Tässä kohtaa mulla iskee jo paniikki koska mun pitäisi olla seuraavana aamuna kuudelta töissä ja Helsingistä pitäisi päästä vielä kotiin etelä-pohjanmaalle jonne ei määräänsä enempää junia mene niin että pääsisin ihan kotiin asti. Mentiin sitten katsomaan jos päästäisiin sillä kantosiipi (?) aluksella suomen puolelle ja onneksi sinne päästiin. Mä olin ehtinyt sieltä ekasta terminaalista ostaa siiderilaatikon ja jouduin sitä sitten kantamaan terminaalista A terminaaliin B ja sit vielä suomenpuolella terminaalilta juna-asemalle. Vähän kadutti että tuli se laatikko ostettua. :D

Lähettäjä: (9) 
Päivämäärä:   1.4.25 09:04:23

Ruokamyrkytys.

Lähettäjä: Viia 
Päivämäärä:   1.4.25 22:25:21

Mä oon jäänyt laivasta tilanteessa, jossa vaihdetaan laivaa Ahvenanmaalla. Tilanne oli todella stressaava vaikka jälkikäteen naurattikin. Päädyin sitten lapsineni hotelliin yöksi ja seuraavana päivänä laivaan. Oltiin muuten joku kaks tuntia aiemmin odottamassa ja suunnilleen juostiin laivaan.

Tuttu laivasiivooja on myös käynyt extempore reissulla kun siivoojia ei ole kuulutettu poistumaan ja hupsista, ovat sitten jääneet vahingossa kyytiin.

Lähettäjä: Herätys 
Päivämäärä:   2.4.25 01:23:04

Olin menossa Turusta Tukholmaan, mutta risteily oli paljon halvempi kuin reittimatka. Ostin siis risteilyn ja tarkoituksena oli jäädä laivasta Tukholmassa. Olin tehnyt samoin aiemminkin.

Olin ostanut uuden puhelimen. Vanha puhelin ei vaihtanut automaattisesti Ruotsin aikaan vaan ajan vaihto piti erikseen vahvistaa. Laivan piti olla Tukholmassa (muistaakseni) klo 6 Ruotsin aikaa. Vanhassa puhelimessa olin laittanut aina herätyksen klo 7 Suomen aikaa, jolloin se herätti klo 6 Ruotsin aikaa.

Saman olin tehnyt uuteen puhelimeen, mutta puhelin olikin vaihtanut Ruotsin aikaan ilman erillistä vahvistusta. Puhelin siis herätti klo 7 Ruotsin aikaan, jolloin laiva oli jo lähdössä takaisin Turkuun. En päässytkään jäämään Tukholmaan vaan piti risteillä takaisin Turkuun.

Lähettäjä: Juu0 
Päivämäärä:   2.4.25 07:08:36

Herätys: et oo ainut kelle näin on käynyt. Kerran jäi 2 tyyppiä laivaan kun oli ostaneet myös risteilyn. Heillä oli lennot Thaimaahan Arlandasta. Mutta oma vika heillä. Olin töissä laivalla ja seurasin heidän paniikkia

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.