Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Minkälainen pukeutuminen? Neuvoja!

Lähettäjä: Omalla 
Päivämäärä:   31.3.25 13:45:37

Alustukena, että en ole oikein koskaan ollut kiinnostunut pukeutumisesta. Olen ihan ok pukeutuja, töissä bisnespukeutuminen on helppoa ja vapaa-ajalla pukeudun lähinnä sporttisesti, koska urheilen paljon ja se on mielestäni ihan siisti, mukava tyyli. En ole kuitenkaan tottunut tuomaan esim. "avujani" erityisesti esille tms.

Tällä viikolla tapaan erään ihmisen, josta olen kiinnostunut. En tiedä onko kiinnostus molemminpuoleista, olen saanut häneltä melko ristiriitaisia viestejä. Mietin että pitäisikö minun pukeutua nyt jotenkin muuten kuin sporttisesti (ei ole treffit tms), näemme täysin kasuaalisti. Mulla on ihan hyvä, sporttinen kroppa ja hyvät rinnat jne. Mitä tekisitte -pukeutuisitteko jotenkin vähän avoimempaan kaula-aukkoon tms. Ehkä sen toisen käytös voisi paljastaa onko muutenkin kiinnostusta kuin friendzonella?

Re: Minkälainen pukeutuminen? Neuvoja!

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   31.3.25 13:49:07

En tosiaankaan lähtisi täysin tyyliä vaihtamaan. Todennäköisesti se avoimempi kaula-aukko saisi vain oman olosi epämukavaksi ja se näkyisi ulospäin. Jos se toinen vielä tuntee sinut etukäteen, kovin poikkeava pukeutuminen voisi näyttää jopa vähän tyrkyltä ja oudolta. Jos se ihminen on kiinnostunut sinusta sellaisena kuin olet, miksi sinun pitäisi yrittää olla jotain muuta?

Tietysti nyt siistit vaatteet kannattaa laittaa päälle. Jos ette mene treenaamaan tai lenkille tms, ehkä jotkut siistit toimistovaatteet on parempi kuin sporttivaatteet. Olettaen että bisnespukeutuminen ei tarkoita mitään jakkupukua tai muuta jäykkää.

Lähettäjä: Iina 
Päivämäärä:   31.3.25 13:49:51

Olen itse laittanut noissa tilanteissa ihan ne perusvaatteet joissa muutenkin kuljen, eli sporttiset.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.3.25 13:50:03

Pukeudu juuri niin kuin koet olosi mukavaksi. Tarkoitus on selvittää sovitteko yhteen, ei esittää jotain muuta kuin olet. Lisäksi treffeillä on mukavampaa jos ei stressaa siitä että vaatteet ei tunnu kivalta.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   31.3.25 13:50:27

"Jos se ihminen on kiinnostunut sinusta sellaisena kuin olet, miksi sinun pitäisi yrittää olla jotain muuta?"

Tämä.

Päivämäärä:   31.3.25 13:51:01

Kiinnostusta kannattaa yrittää ilmaista jotenkin muuten kuin kalastelemalla vilkaisuja poveen.

Päivämäärä:   31.3.25 14:03:31

Pukeutuisin rennosti mutta siististi ja peittävästi. Mielestäni on mautonta esitellä itseään, varsinkin jos toisen kiinnostus on vielä epävarmaa.

Päivämäärä:   31.3.25 14:06:31

Kiitos vinkeistä! En nyt tosiaan mitään tissipaitaa ollut pukemassakaan, vaan hieman avoimempaa kaula-aukkoa kuin tavallinen t-paita. Ja oloni ei ole mitenkään epävarma avoimemmallakaan kaula-aukolla, ehkä jopa itsevarmempi. Mutta hyviä näkökulmia, taidan mennä ihan perusvaatteissa.

Päivämäärä:   31.3.25 14:16:21

Siis jos haluat ja sinulla on makusi mukainen "kivempi ja näyttävämpi" paita niin laita se jos haluat, tietysti! Nyt kuulostaa vaan niin oudolta pohdiskelulta että ihmetyttää :D

Päivämäärä:   31.3.25 14:21:45

Tässä on yli 20 v edellistä parisuhdetta takana ja aina jos pukeudun kivemmin niin ex kommentoi ikävästi. Varmaan peruja siitä.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   31.3.25 14:31:28

Pukeutuisin kuten normaalisti, mutta kiinnittäisin ehkä hiukan huomiota väriin, malliin, tyyliin jne. Eli yksinkertaistettuna; mielummin punainen kuin harmaa, mielummin hiukan myötäisempi kuin oversize, mielummin hiukan naisellisempi kuin unisex jne. Koska toinen on nainen ja toinen on mies ja ilmeisen tietoisia siitä.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   1.4.25 16:11:05

Aloittaja ei tainnut mainita missään välissä, että olisi heteronormatiivinen asetelma?

Lähettäjä: ^ 
Päivämäärä:   1.4.25 16:52:33

On btw hauska miten oletus on aina nainen - mies. Saman huomaa noissa parisuhdekeskusteluissa, joissa puhutaan puolisosta tai kumppanista, joka on tyyliin saita arvosteleva m-lkero. Vastaukset on "kamala mies", "keskustele miehen kanssa", "onko mies itse komea", vaikka missään ei ole sanottu sukupuolta :D

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   1.4.25 16:54:29

Pidä tyylisi ja ole oma itsesi.

Lähettäjä: Onko väliä 
Päivämäärä:   1.4.25 17:07:59

Aloittaja puhuu rinnoistaan ja kaula-aukosta joten selkeästi on nainen eikä mies. Se mitä tulee ihmiseen jonka aloittaja tapaa niin sillä ei oikeastaan ole väliä onko se mies tai nainen, sillä ihan yhtälailla naisistakin löytyy ihmisiä, jotka pitävät kumppanin rinnoista, tiukasta pukeutumisesta yms. Joten eipä nuo nimimerkin * huomiot nyt mitään huonoja olleet.

Itse kehotan myös aloittajaa pukeutumaan niin, että hänellä mukava olla. Jos luonnolliselle tuntuu laittaa vähän jotain ns. Parempaa päälle niin laita. Jos se ei tunnu luonnolliselta niin älä laita.

Lähettäjä: hah 
Päivämäärä:   1.4.25 18:50:04

Laittaisin just ne vaatteet mitkä tuntuu kivalta ja missä on hyvä ja hyvännäköinen olo itsellä :) ja jos on eksän kommenteista huonoja muistoja niin kokeilisin jatkossa eri tyylejä vapaasti että mistä itse oikeasti tykkää nyt kun ei tarvi enää kuunnella ilkeää kommentointia.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.