Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Lakkasin kunnioittamasta ihmisiä, elämä parani

Lähettäjä: etsi 
Päivämäärä:   31.3.25 07:41:23

Nuorena ja kilttinä sitä tuli kunnioitettua muita, toteltua typeriä käskyjä. Lopetettuani muiden kunnioittamisen ja tottelemisen ja alettuani itse käskyttää muita piittaamatta heidän tunteistaan, elämäni parani.

Re: Lakkasin kunnioittamasta ihmisiä, elämä parani

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.3.25 09:04:12

Toivon että voit tätä vielä harkita.. näin toimien kierre jatkuu sinussa. Toisten ihmisten kunnioittaminen on tosi tärkeä arvo ja pyrkimys. Vaikken siihen itsekään joka hetki pysty, niin arvostan jokaista joka välittää kanssaihmisistään ja ajattelee tilanteita myös muiden kannalta vaikka se vaatiikin itseltä vähän enemmän.

Lähettäjä: tää on totta 
Päivämäärä:   31.3.25 09:50:05

Voi olla myös vain neutraali, ei reagoi vihalla eikä kunnioituksella. Sekin on omien rajojen ylläpitämistä että on vain yksinkertaisesti hiljaa ja lähtee pois tilanteista.

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   31.3.25 09:57:50

Ei toisten pillin mukaan säntäily ole kunnioitusta toisia kohtaan vaan jotain muuta. Ehkä lähinnä omaa epävarmuutta.

Oikeasti itsevarma ihminen osaa olla kohtelias, ystävällinen, auttavainen, kunnioittava yms. Mutta hän ei silti anna toisten kävellä yli. Hän ei alenna toista päästäkseen itse ylemmäs. Hänen ei tarvitse.

Lähettäjä: ------- 
Päivämäärä:   31.3.25 10:14:28

Itse ajattelin asian niin, että riippumatta sitä mitä joku toinen tekee minulle, haluan silti olla ihminen, jota voin itse arvostaa. Siitä tulee pitkällä tähtäimellä parempi mieli.

Esimerkiksi, vuosi sitten sain tietää että ex-miesystäväni oli pettänyt minua. Yritimme kuitenkin jatkaa yhdessä. Yksi mies ystäväpiiristämme rupesi iskemään minua ja kutsumaan kahville, ja tunsin tähän mieheen kyllä vetoakin. Hetken aikaa mietin, tekisinkö edes mitään väärin, kun minuahan oli jo itseänikin petetty.

Vastasin kuitenkin kahvittelukutsuun, että ei, en pystyisi toimimaan sillä lailla oman kumppani selän takana. Ja että ei ole kyse siitä, mitä kumppanini on tehnyt minulle, vaan millainen ihminen itse haluan olla. Kolmeen kertaan se mies pyysi ja kolmeen kertaan kieltäydyin.

Erosin sitten omasta miehestäni. Se on se toinen avain onneen: ihmisiä mahtuu maailmaan miljardeittain. Ympäröi itsesi heillä, joiden kanssa jaat saman arvomaailman.

Lähettäjä: Zn 
Päivämäärä:   31.3.25 10:17:13

Kyllä kai toisia voi kunnioittaa ilman että "tottelee niitä typeriä käskyjä." Ei se ettei ala typeryyksiin, sulje pois sitä etteikö voisi silti käyttäytyä toisia kunnioittavasti ja ystävällisesti.

Ole ystävällinen aina kun se on mahdollista. Se on aina mahdollista.
- Dalai Lama

Lähettäjä: Tiffania 
Päivämäärä:   31.3.25 10:48:02

”Oikeasti itsevarma ihminen osaa olla kohtelias, ystävällinen, auttavainen, kunnioittava yms. Mutta hän ei silti anna toisten kävellä yli. Hän ei alenna toista päästäkseen itse ylemmäs. Hänen ei tarvitse.”

” Ole ystävällinen aina kun se on mahdollista. Se on aina mahdollista.
- Dalai Lama”

Näissä oikeastaan tulikin ne pointit mitä itsekin olin tulossa kommentoimaan

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   31.3.25 11:25:43

Komppaan Tiffania, mutta toiset ihmiset jotka ovat toistuvasti tylyjä sinua kohtaan vaikka olet ystävällinen, kannattaa suosiolla sivuuttaa. Sellaisiin ei kannata hukata aikaa.

Lähettäjä: Usko 
Päivämäärä:   31.3.25 11:48:25

Älkää sekoittako kunnioittamista palvontaan.

Lähettäjä: 4x. 
Päivämäärä:   31.3.25 15:19:47

yleensä metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.3.25 15:22:27

et lopettanut ihmisten kunnioittamista, lopetit fawningin. Mikä on hieno asia! Mutta et koskaan ollut kiltti tai huomaavainen muille puhtaasti, se oli traumareaktiota ja pelkoa ja itsekunnioituksen puutetta. Ei kiltteyttä.

Lähettäjä: R 
Päivämäärä:   31.3.25 15:23:42

Siis kuka sinua käskyttää ja miksi? Ellei ikävien ihmisen pillien tahtiin tanssiminen ole mitään heidän kunnioittamistaan vaan sitä, että sinä olet epävarma omista rajoistasi.

Mielestäni kaikki uudet ihmiset pitää kohdata avoimin mielin ja ihmisiä pitää lähtökohtaisesti kunnioittaa, mutta jos joku kohtelee huonosti, niin sellaista ei ole mikään pakko sietää.

En siis tiedä mitä käskyttämisellä meinaat. Älä nyt ainakaan töissä tokaise esihenkilölle että "sinähän et minua käske", voipi tulla ongelmia :D

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   31.3.25 15:35:53

Lähettäjä: Zn
Päivämäärä: 31.3.25 10:17:13

Kyllä kai toisia voi kunnioittaa ilman että "tottelee niitä typeriä käskyjä." Ei se ettei ala typeryyksiin, sulje pois sitä etteikö voisi silti käyttäytyä toisia kunnioittavasti ja ystävällisesti.

Ole ystävällinen aina kun se on mahdollista. Se on aina mahdollista.
- Dalai Lama

se on mahdollista, mutta joskus se on tosi vaikeaa kun toinen ihminen on tosi ärsyttävä ja pelkästään yrittää satuttaa eikä sen seurasta pääse eroon.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   31.3.25 16:09:34

Minulle herää aloituksesta ajatus, että onkohan sinulla jotain kirjon piirteitä, kun tapasi kohdata/nähdä muita ihmisiä on noin ns mustavalkoinen?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.