Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Nikotiiniriippuvuus

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   30.3.25 21:20:57

Olen lopettanut tupakoinnin yli seitsemän vuotta sitten, mutta nyt stressaavan elämäntilanteen myötä pelkään retkahtavani uudestaan.
Kuinkahan suuri riski on jäädä nikotiinikoukkuun, mikäli ostan "ennaltaehkäisevästi" nikotiinipurkkaa tms.?
Aikoinaan lopetin ns. seinään enkä kärsinyt juurikaan vieroitusoireista. En siis tiedä, olisiko nikotiinituotteista edes mitään hyötyä tässä tilanteessa.

Re: Nikotiiniriippuvuus

Lähettäjä: Niinpä niin 
Päivämäärä:   30.3.25 21:22:57

En ymmärrä, miksi haluaisit rangaista itseäsi käyttämällä näin pitkän ajan jälkeen nikotiinia. Tee jotain muuta, vedä vaikka kännit, mutta kun kerran olet päässyt nikotiiniriippuvuudesta eroon, niin pidä se niin!

Lähettäjä: Asta 
Päivämäärä:   30.3.25 21:24:20

Itse lopetin 6 vuotta sitten ja vasta tänä vuonna huomannut, että enää ei tee mieli enkä ajattele tupakkaa ollenkaan. Jopa alkanut hieman häiritä muiden tupakansavu (ulkona).

Itse käytin zonnic suusumutetta ja minua se auttoi. Kaikki keinot kannattaa kyllä käyttää, ettei ratkea . Ehkä se auttaa jo, että sulla on vaihtoehto tai varalla jotain.
Tsemppiä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.3.25 21:24:33

Hyvin suuri riski. Erittäin todennäköinen jopa.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   30.3.25 21:56:09

Sun elimistössä ei oo ollu nikotiinia seitsemään vuoteen ja ihan siltä varalta, että sun ehkä alkaisi tehdä mieli tupakkaa ajattelit tunkea nikotiinia verenkiertoon? Jos sä vähän funtsit, niin mitä sun alkaa tehdä mieli entistä enemmän, kun hetken aikaa noita korvaustuotteita käytät?

Lähettäjä: Riu 
Päivämäärä:   30.3.25 22:38:14

Eijeijei, älä mene halpaan. Nikotiinista ei ole mitään hyötyä eikä iloa eikä apua stessin, keskittymisen, rentoutumisen tai minkään muunkaan kanssa, vaikka tupakoijat (minäkin aikoinaan) luulevat niin.

Ainoa mihin se tehoaa on nikotiinin vieroitusoireet. Sinulla ei ole niitä nyt, mutta jos alat käyttää nikotiinia, niin kohta on. Ja sitten alat polttaa ja kuvittelet jälleen, että siitä on "hyötyä" ties mihin vaivaan.

Älä pliis mene ansaan.

Lähettäjä: Nina 
Päivämäärä:   30.3.25 22:56:47

Sinulla on stressiä ja haluat ruokkia sitä nikotiinia, mikä saa sydämen tykyttämäön, nostaa verenpainetta ja aiheuttaa jälleen kerran vieroitusoireita kun olet ilman. Haluat siis tietoisesti pahentaa jo olemassa olevaa stressiä palaamalla päihderiippuvaiseksi? Haloo nainen!!!!

Lähettäjä: samavene 
Päivämäärä:   31.3.25 08:08:53

Tämä oli jotenkin valaiseva keskustelu. Olen itse lopettanut juomisen, ja aina, kun tulee isompaa stressiä, mietin, että pitäisi aloittaa uudelleen, kun se 'auttaisi'. Ehkä pärjään paremmin ilman tätä apua.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.3.25 08:11:54

Nikotiiniriippuvuuden ”hauskuus” on juurikin siinä, että meille nikotiinin käyttäjille siitä nikotiinista on rakentunut sellainen ajatus, että se auttaisi stressiin. Ajatus on ihan höpöhöpöä.

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   31.3.25 08:59:56

Kohta olet sitten koukussa niihin nikotiinituotteisiin. Puolisoni on vetänyt nikotiinitabletteja päivittäin varmaan 10 vuotta. En halua edes ajatella minkälainen rahamäärä tuohon on mennyt.

Lähettäjä: hörinä 
Päivämäärä:   31.3.25 11:58:48

onk ose nikotiininhimoa kun on tunne että haluaa vetää savuja keuhkoihin? itse ollut nyt tammikuusta ilman savuja

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.